E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς η Γαλλία ξεμπροστιάζει τις εταιρείες που μικραίνουν τις συσκευασίες στα προϊόντα τους

Η πρωτοβουλία αυτή δεν αρέσει φυσικά σε πολλούς

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 3/7/2024 | 13:43

Πώς η Γαλλία ξεμπροστιάζει τις εταιρείες που μικραίνουν τις συσκευασίες στα προϊόντα τους
Φωτογραφία από Edward

Η μείωση της συσκευασίας σε προϊόντα και η διατήρηση της τιμής σημαίνει επί της ουσίας ότι το προϊόν ακριβαίνει - Γαλλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέλαβαν να ενημερώσουν τους πελάτες τους, όμως κάποιοι επικρίνουν την πρωτοβουλία τους αυτή.

Το "shrinkflation" είναι ένας οικονομικός όρος που περιγράφει την πρακτική των εταιρειών να μειώνουν την ποσότητα ή την ποιότητα ενός προϊόντος, ενώ διατηρούν την ίδια τιμή. Αυτός ο όρος προέρχεται από τις λέξεις "shrink" (συρρίκνωση) και "inflation" (πληθωρισμός).

Αντί οι εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει τους καταναλωτές, επιλέγουν να προσφέρουν λιγότερο προϊόν για την ίδια τιμή.

Για παράδειγμα, μια συσκευασία από μπισκότα μπορεί να περιέχει λιγότερα κομμάτια ή ένα κουτί από δημητριακά να έχει μικρότερο βάρος ή οι συσκευασίες μπορεί να γίνονται μικρότερες ή να χρησιμοποιούν λιγότερο υλικό, χωρίς να είναι άμεσα εμφανές στον καταναλωτή.

Μπορεί βέβαια η εταιρεία να χρησιμοποιεί φθηνότερα υλικά ή λιγότερο ακριβές διαδικασίες παραγωγής, μειώνοντας έτσι το κόστος χωρίς να αλλάξει την τιμή.

Η Γαλλία όμως αποφάσισε να βάλει ένα χεράκι για όσους θέλουν να γνωρίζουν πότε οι εταιρείες άλλαξαν συσκευασία ή προιόν ή ποσότητα, υποχρεώνοντας τα σουπερ μάρκετ να βάλουν ένα ειδικό καρτελάκι στα προϊόντα που υπέστησαν shrinkflation.

Το μέτρο στοχεύει να δώσει στους καταναλωτές μεγαλύτερη γνώση και έλεγχο της αγοραστικής τους δύναμης.

Από την αρχή αυτής της εβδομάδας, οι λιανοπωλητές υποχρεούνται να τοποθετούν εμφανείς ετικέτες σε αυτά τα προϊόντα, σύμφωνα με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 16 Απριλίου.

Τα καταστήματα με επιφάνεια μικρότερη από 400 m² όμως εξαιρούνται από την απόφαση, η οποία αφορά επίσης μόνο προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο σε σταθερή ποσότητα.

Πέρυσι, η τιμή των προϊόντων διατροφής έγινε ένα σημαντικό σημείο συζήτησης στη Γαλλία, όταν ο πληθωρισμός των τροφίμων έφτασε το ρεκόρ του 16%, αν και το ποσοστό αυτό μειώθηκε έκτοτε στο 0,8%.

Το γαλλικό σούπερ μάρκετ Carrefour, το οποίο έχει επικριθεί στο παρελθόν για shrinkflation, είπε πρόσφατα στο BFM Business ότι δεν θα χρειαστούν τα αυτοκόλλητα στα καταστήματά του.

«Για να καταπολεμήσει τo shrinkflation ο όμιλος έχει εφαρμόσει μια στρατηγική που στοχεύει στον εντοπισμό τυχόν προϊόντων που επηρεάζονται από αυτή την πρακτική, έτσι ώστε η τιμή τους να μπορεί να διορθωθεί εκ των προτέρων με τους προμηθευτές και την τιμολογιακή πολιτική του», δήλωσε στο BFM εκπρόσωπος της Carrefour. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης ‑ Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Νέα Εποχή 25.06.2025
Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης: Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Tι είναι το «needle spiking» και γιατί ανησυχούν οι αρχές

Stories 25.06.2025
Γαλλία: 145 περιστατικά με σύριγγες στη Γιορτή της Μουσικής

Γιατί οι αράχνες «μεταμφιέζονται» σε μυρμήγκια;

Περιβάλλον 25.06.2025
Είναι για λόγους επιβίωσης

Ο μεγαλύτερος σε ηλικία πλάτανος της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα – Έχει ξεπεράσει τα 1.000 χρόνια ζωής!

Περιβάλλον Χτες
Το δέντρο-φαινόμενο που «κοιτάει» αιώνες ανθρώπινης ιστορίας

Lauren Drain: Η νοσοκόμα που εξορίστηκε από σκληρή αίρεση και έγινε influencer

Πρόσωπα Χτες
Μια συγκλονιστική προσωπική ιστορία

Αγγλία: Υποχρεωτικός έλεγχος DNA για όλα τα νεογέννητα

Νέα Εποχή Χτες
Μέσα στην επόμενη δεκαετία

Οι στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ σε Ελλάδα και Μέση Ανατολή

Stories Χτες
Η Τεχεράνη εξετάζει τις επιλογές της, που κυμαίνονται από πλήγματα σε αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις έως κυβερνοεπιθέσεις και παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας

Η μπυραρία ‑ χρηματιστήριο: Δες πώς λειτουργεί το πιο τρελό μπαρ της Κίνας!

Stories Προχτές
Η Qingdao Beer Exchange αποτελεί ένα πρωτότυπο concept μπυραρίας

Το φαινόμενο Johatsu: Γιατί 100.000 Ιάπωνες «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο;

Νέα Εποχή Προχτές
Όταν η απόδραση γίνεται πράξη και όχι παρόρμηση

Βρέθηκαν παράξενοι καρποί σε ελληνικές παραλίες – Τι κρύβει αυτό το θαλάσσιο μυστήριο;

Περιβάλλον Προχτές
Μοιάζουν με ξεβρασμένα ρεβίθια – αλλά κρύβουν το μέλλον των θαλασσών μας

«Δεν αντέχω άλλες ειδοποιήσεις»: Η νέα τάση φυγής από τις ειδήσεις

Νέα Εποχή Προχτές
Πλέον πρόκειται για φαινόμενο