E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς η Γαλλία ξεμπροστιάζει τις εταιρείες που μικραίνουν τις συσκευασίες στα προϊόντα τους

Η πρωτοβουλία αυτή δεν αρέσει φυσικά σε πολλούς

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 3/7/2024 | 13:43

Πώς η Γαλλία ξεμπροστιάζει τις εταιρείες που μικραίνουν τις συσκευασίες στα προϊόντα τους
Φωτογραφία από Edward

Η μείωση της συσκευασίας σε προϊόντα και η διατήρηση της τιμής σημαίνει επί της ουσίας ότι το προϊόν ακριβαίνει - Γαλλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέλαβαν να ενημερώσουν τους πελάτες τους, όμως κάποιοι επικρίνουν την πρωτοβουλία τους αυτή.

Το "shrinkflation" είναι ένας οικονομικός όρος που περιγράφει την πρακτική των εταιρειών να μειώνουν την ποσότητα ή την ποιότητα ενός προϊόντος, ενώ διατηρούν την ίδια τιμή. Αυτός ο όρος προέρχεται από τις λέξεις "shrink" (συρρίκνωση) και "inflation" (πληθωρισμός).

Αντί οι εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει τους καταναλωτές, επιλέγουν να προσφέρουν λιγότερο προϊόν για την ίδια τιμή.

Για παράδειγμα, μια συσκευασία από μπισκότα μπορεί να περιέχει λιγότερα κομμάτια ή ένα κουτί από δημητριακά να έχει μικρότερο βάρος ή οι συσκευασίες μπορεί να γίνονται μικρότερες ή να χρησιμοποιούν λιγότερο υλικό, χωρίς να είναι άμεσα εμφανές στον καταναλωτή.

Μπορεί βέβαια η εταιρεία να χρησιμοποιεί φθηνότερα υλικά ή λιγότερο ακριβές διαδικασίες παραγωγής, μειώνοντας έτσι το κόστος χωρίς να αλλάξει την τιμή.

Η Γαλλία όμως αποφάσισε να βάλει ένα χεράκι για όσους θέλουν να γνωρίζουν πότε οι εταιρείες άλλαξαν συσκευασία ή προιόν ή ποσότητα, υποχρεώνοντας τα σουπερ μάρκετ να βάλουν ένα ειδικό καρτελάκι στα προϊόντα που υπέστησαν shrinkflation.

Το μέτρο στοχεύει να δώσει στους καταναλωτές μεγαλύτερη γνώση και έλεγχο της αγοραστικής τους δύναμης.

Από την αρχή αυτής της εβδομάδας, οι λιανοπωλητές υποχρεούνται να τοποθετούν εμφανείς ετικέτες σε αυτά τα προϊόντα, σύμφωνα με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 16 Απριλίου.

Τα καταστήματα με επιφάνεια μικρότερη από 400 m² όμως εξαιρούνται από την απόφαση, η οποία αφορά επίσης μόνο προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο σε σταθερή ποσότητα.

Πέρυσι, η τιμή των προϊόντων διατροφής έγινε ένα σημαντικό σημείο συζήτησης στη Γαλλία, όταν ο πληθωρισμός των τροφίμων έφτασε το ρεκόρ του 16%, αν και το ποσοστό αυτό μειώθηκε έκτοτε στο 0,8%.

Το γαλλικό σούπερ μάρκετ Carrefour, το οποίο έχει επικριθεί στο παρελθόν για shrinkflation, είπε πρόσφατα στο BFM Business ότι δεν θα χρειαστούν τα αυτοκόλλητα στα καταστήματά του.

«Για να καταπολεμήσει τo shrinkflation ο όμιλος έχει εφαρμόσει μια στρατηγική που στοχεύει στον εντοπισμό τυχόν προϊόντων που επηρεάζονται από αυτή την πρακτική, έτσι ώστε η τιμή τους να μπορεί να διορθωθεί εκ των προτέρων με τους προμηθευτές και την τιμολογιακή πολιτική του», δήλωσε στο BFM εκπρόσωπος της Carrefour. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

5 fashion trends που στην πραγματικότητα κρύβουν… αρρώστιες!

Νέα Εποχή 10.09.2025
Από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τη βικτωριανή Αγγλία: πώς η υγεία «γέννησε» τις πιο iconic τάσεις

Από ποδοσφαιριστής… σε σταρ που θρηνούσε δύο αδέλφια: Η αληθινή ιστορία του Νίκου Κούρκουλου που σοκάρει!

Stories 10.09.2025
Από ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού σε αστέρι του ελληνικού κινηματογράφου – η ζωή του Νίκου Κούρκουλου ανάμεσα στην λάμψη, το θέατρο και τις δύο τραγωδίες που τον σημάδεψαν

«Σταμάτησε το ρολόι στις 13:40» – Η τραγωδία με τις 21 μαθήτριες που σημάδεψε την Ελλάδα

Stories Χτες
Το καΐκι «Δύο Γιώργηδες» και η εκδρομή που βάφτηκε με αίμα και δάκρυα

Μπούργκα και μπάλα: Οι Αφγανές που μετατρέπουν τον πόνο τους σε διαμαρτυρία

Stories Χτες
«Μας πήραν τα σπορ, όχι το πάθος»: Η συγκλονιστική ιστορία της Νούρα

Botanarchist: Eξαιτίας της Νεφέλης αγαπήσαμε περισσότερο τα λαχανικά

Πρόσωπα Χτες
Η αρχιτεκτόνισσα που έφτιαξε εναν μπαλκονόκηπο

Ο Πούτιν θέλει να ζήσει για πάντα και το σχέδιο του είναι πολύ συγκεκριμένο

Stories Χτες
Από την κόρη του μέχρι τα εκατομμύρια σε έρευνες

Η απίστευτη ιστορία του «influencer του Θεού»: Πώς ο Κάρλο Ακούτις έγινε ο πρώτος άγιος της χιλιετίας

Πρόσωπα Χτες
Ο έφηβος millennial που έγινε σύμβολο πίστης για τη νέα γενιά

To επικίνδυνο πείραμα: Η Φλόριντα ανοίγει την πόρτα στις ξεχασμένες ασθένειες

Stories Προχτές
Η Φλόριντα απειλεί να ανατρέψει δεκαετίες δημόσιας υγείας