E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Οι αλλαγές που ετοιμάζει το Netflix

Τι αποκάλυψε ο CEO για τα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας

Δημοσίευση 20/4/2022 | 09:11

Οι αλλαγές που ετοιμάζει το Netflix

Το Netflix αποκάλυψε πως για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία κατέγραψε μείωση συνδρομητών κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2022.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία δημοσιεύοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα γνωστοποίησε στους επενδυτές πως η βάση των συνδρομητών της συρρικνώθηκε κατά 200.000 παγκοσμίως. Μπορεί το νούμερο να μην είναι τεράστιο για μια πλατφόρμα εκατομμυρίων συνδρομητών, είναι ωστόσο ενδεικτικό του γεγονότος ότι το Netflix έχει «πέσει σε τοίχο». Σύμφωνα με τις προβλέψεις της ίδιας της πλατφόρμας, ενδέχεται να χάσει άλλους 2 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Το χαστούκι ήταν μεγάλο για τη streaming πλατφόρμα, η οποία ήλπιζε πως θα είχε προσελκύσει 2,5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές μέσα στο τρίμηνο, σε σύγκριση με τους 4 εκατομμύρια νέους χρήστες που είχε καταφέρει να αποκτήσει το 2021 μέσα στην αντίστοιχο χρονική περίοδο.

Την ίδια στιγμή, τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 7,78 δισ. δολάρια, χαμηλότερα από τα 7,93 δισ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές, ενώ η Netflix ανέφερε καθαρά κέρδη 3,53 δολαρίων/μετοχή, υψηλότερα από τις προβλέψεις για κέρδη 2,89 δολαρίων/μετοχή.

Φυσικά, μεγάλο μερίδιο της πτώσης οφείλεται και στον πόλεμο στην Ουκρανία, αφού η απόσυρση του Netflix από τη Ρωσία στοίχησε τους 700.000 συνδρομητές της χώρας. Συγχρόνως, η αύξηση τιμών που προηγήθηκε τον Ιανουάριο, είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν άλλοι 600.000 συνδρομητές. Εν τέλει, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 το Netflix προσέλκυσε 1,1 εκατομμύρια νέους χρήστες, για να αντισταθμίσει κάπως την κατάσταση και να φτάσει στον τελικό απολογισμό των -200,000 συνδρομητών. Των ανακοινώσεων, ακολούθησε «βουτιά» για τη μετοχή της εταιρείας η οποία έπεσε στα «τάρταρα» (-20%) στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της Wall Street μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τρίτης.

Τα πλάνα του Netflix

Μια αλλαγή πλεύσης για το μέλλον προανήγγειλε ο συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χάστινγκς στη συνέντευξη που ακολούθησε τις ανακοινώσεις για τα οικονομικά δεδομένα. H εταιρεία σκοπεύει να δημουργήσει ένα φθηνότερο συνδρομητικό πακέτο το οποίο θα επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων στους χρήστες μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. «Σκεφτείτε μας ως αρκετά ανοιχτούς στο να προσφέρουμε ακόμη χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις ως επιλογή των καταναλωτών», ανέφερε ο Χάστινγκς.

Η προσθήκη διαφημιστικά υποστηριζόμενων επιλογών θα μπορούσε να δώσει στη πλατφόρμα έναν νέο δρόμο ανάπτυξης καθώς αναζητά τρόπους για να εισπράξει χρήματα από τα περίπου 100 εκατομμύρια και πλέον νοικοκυριά που χρησιμοποιούν σήμερα έναν κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης για να κάνουν streaming χωρίς να πληρώνουν.

«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Χάστινγκς. «Οσο κι αν είμαι οπαδός αυτού όμως, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών. Και το να επιτρέψω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν, βγάζει νόημα για εμένα».

Ο Χάστινγκς δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος των διαφημιστικών πακέτων του Netflix. Το τυπικό πακέτο δύο ατόμων HD κοστίζει 15,49 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα, τα προγράμματα ξεκινούν από 7,99 € έως 13,99 € τον μήνα.

Πού οφείλεται η πτώση του Netflix

Για τους περισσότερους που έχουν έστω και επιφανειακή σχέση με το streaming, η έννοια των online σειρών-ταινιών είναι συνυφασμένη με το Netflix τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, από την πανδημία -όπου ο κινηματογράφος και οι εταιρείες παραγωγής βίωσαν μεγάλη κρίση- πολλές γιγαντιαίες εταιρείες μπήκαν για τα καλά στο παιχνίδι των streaming πλατφορμών. Το AppleTV μάλιστα πέρασε στη... στροφή το Netflix καθώς έγινε φέτος η πρώτη πλατφόρμα που κερδίζει Oscar καλύτερης ταινίας με το «CΟDA».

Επίσης, αρκετοί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του Netflix προσφέρουν φθηνότερα πακέτα με υποστήριξη διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων των Hulu, HBO Max και Paramount+. Τον περασμένο μήνα η Disney ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα διαφημιστικά υποστηριζόμενο πρόγραμμα Disney+ από τα τέλη του 2022 στις ΗΠΑ. Ενώ, και το AmazonPrime είναι πλέον δυνατός παίκτης στον τομέα του streaming.

«Δεν νομίζω ότι έχουμε πολλές αμφιβολίες ότι [το διαφημιστικό μοντέλο] λειτουργεί», δήλωσε ο Χάστινγκς, αναφερόμενος στο Hulu και το HBO Max καθώς και στα επερχόμενα σχέδια του Disney+. «Είμαι σίγουρος ότι θα μπούμε μέσα και θα το καταλάβουμε - σε αντίθεση με το να το δοκιμάσουμε και ίσως να το κάνουμε ή να μην το κάνουμε».

Τον περασμένο μήνα, ο οικονομικός διευθυντής του Netflix Σπένσερ Νιούμαν σηματοδότησε την προθυμία του Netflix να εξετάσει το ενδεχόμενο υιοθέτησης μιας βαθμίδας με υποστήριξη διαφημίσεων. «Δεν είναι ότι έχουμε θρησκεία κατά της διαφήμισης, για να είμαστε σαφείς», δήλωσε σε επενδυτικό συνέδριο της Morgan Stanley. Αν και «αυτό δεν είναι κάτι που είναι στα σχέδιά μας αυτή τη στιγμή», είπε, «ποτέ μη λες ποτέ».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο πασίγνωστος ηθοποιός των 80s που επιστρέφει στην οθόνη μετά από 30 χρόνια – Ο λόγος που τα παράτησε

Tabloid 18.09.2025
Από τον «Ghostbusters» στο σκοτάδι της απουσίας και πάλι στο φως της μεγάλης επιστροφής

Η Ελένη Βουλγαράκη διέψευσε ότι έχει δεχτεί πρόταση γάμου από τον Φώτη Ιωαννίδη

Tabloid Χτες
Όλοι σκεφτόμαστε να παντρευτούμε τον σύντροφό μας, δήλωσε η ραδιοφωνική παραγωγός

Από τη σεισμολογία στα παγωτά: Το παγωτατζίδικο του Ακη Τσελέντη

Tabloid Χτες
Νέα σελίδα άνοιξε ο σεισμολόγος Ακης Τσελέντης, ο οποίος διατηρεί πλέον παγωτατζίδικο στην Κεφαλονιά

Συγκλονίζει η Χριστίνα Παππά: `Εχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου`

Tabloid Χτες
Μίλησε για τα εμπόδια που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στην ζωή της

Η Ιωάννα Μαλέσκου απαντά για τις φήμες χωρισμού

TV Buzz Χτες
«Το θεωρώ εκβιαστικό όταν γίνεται τόσο έντονα και πιεστικά»

Ρόμπερτ Ρέντφορντ: Το κόλπο για να γλιτώσει από τα «νύχια» της Μπάρμπρα Στρέιζαντ και γιατί δεν ήθελε να συνεργαστούν

Tabloid Χτες
Νέες αποκαλύψεις για τα γυρίσματα της βραβευμένης με Όσκαρ ταινίας «Τα Καλύτερά μας Χρόνια» βλέπουν το φως

Σίσσυ Χρηστίδου για Θοδωρή Μαραντίνη: «Δυστυχώς τα δικαστήρια δε θα σταματήσουν ποτέ μεταξύ μας»

Tabloid Χτες
«Έμαθα να εμπιστεύομαι τη Δικαιοσύνη και να μη φοβάμαι» δηλώνει η Σίσσυ Χρηστίδου σε νέα συνέντευξή της

Eurovision 2026: Οι ριζικές αλλαγές που ανακοίνωσε η ΕΡΤ

Eurovision Χτες
Δύο ημιτελικοί πριν τον εθνικό τελικό

Έλενα Τσαγκρινού: «Η πιο δύσκολη στιγμή ήταν όταν το μωρό νοσηλεύτηκε, μου έπεσε από το καρεκλάκι»

Tabloid Χτες
Η Έλενα Τσαγκρινού έκανε δηλώσεις στην εκπομπή Happy Day και τη Χριστιάνα Κοχλατζή

Απίστευτος καβγάς στον αέρα του Action24 ‑ Έπεσαν διαφημίσεις και συνέχισαν να τσακώνονται

Media Χτες
Καλεσμένοι στην εκπομπή του Σεραφείμ Κοτρώτσου στο Action24 ήταν το βράδυ της Τρίτης (16/9) η Σοφία Βούλτεψη και ο Γιώργος Ψυχογιός