E-Daily

Γιατί η Apple στέρησε 10 δισ. δολάρια από Facebook, YouTube και Instagram

«Η Apple έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μετατρέποντας το απόρρητο σε παιχνίδι δημοσίων σχέσεων»

Γράφει η ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΚΛΑΤΖΗ

2/12/2021 | 13:29

@try2benice / twenty20

Η απόφαση της Apple να αλλάξει τις ρυθμίσεις απορρήτου των iPhone προκάλεσε «αναταράξεις» τους τεχνολογικούς κολοσσούς Facebook, Twitter, YouTube και Instagram, καθώς τους στέρησε έσοδα σχεδόν 10 δισ. δολαρίων το β’ εξάμηνο του 2021.

Η Apple εισήγαγε την πολιτική διαφάνειας παρακολούθησης εφαρμογών τον Απρίλιο, η οποία ανάγκαζε τις εφαρμογές να ζητούν άδεια, προτού παρακολουθήσουν τη συμπεριφορά των χρηστών, ώστε να τους προβάλλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Οι περισσότεροι χρήστες έχουν εξαιρεθεί, αφήνοντας τους διαφημιστές στο σκοτάδι σχετικά με το πώς να τους στοχεύσουν.

Η Sheryl Sandberg, η διευθύνουσα σύμβουλος λειτουργίας του Facebook, είπε ότι οι αλλαγές στα iPhone σήμαιναν ότι «η ακριβής στόχευση των διαφημίσεών μας μειώθηκε, γεγονός που αύξησε το κόστος των αποτελεσμάτων για τους διαφημιστές μας. Και… η μέτρηση αυτών των αποτελεσμάτων έγινε πιο δύσκολη».

Η Lotame, μια διαφημιστική εταιρεία τεχνολογίας της οποίας οι πελάτες περιλαμβάνουν την The Weather Company και τη McClatchy, υπολόγισε ότι οι τέσσερις τεχνολογικές πλατφόρμες έχασαν 12% των εσόδων το γ’ και το δ’ τρίμηνο, δηλαδή 9,85 δισεκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα η Facebook έχασε τα περισσότερα σε απόλυτες τιμές λόγω του μεγέθους της.

Ο Mike Woosley, Διευθύνων Σύμβουλος της Lotame, υποστηρίζει ότι πλέον οι διαφημιστές κερδίζουν πολύ λιγότερους πελάτες από τους χρήστες Apple.

«Λοιπόν, τώρα για να κερδίσεις 1.000 άντρες πελάτες πρέπει να δείξεις τη διαφήμιση σε 2.000 άτομα, γιατί ξαφνικά δεν ξέρεις ποιος είναι άντρας και ποιος γυναίκα», είπε ο Woosley. «Αυτό σημαίνει ότι το κόστος διπλασιάστηκε, ενώ το κέρδος μειώθηκε κατά 50%», συνέχισε.

«Η Facebook έχει τα περισσότερα να χάσει από όλη αυτή την κατάσταση, διότι βασική πηγή των κερδών της είναι οι διαφημίσεις, τις οποίες χρεώνει και ακριβά. Πιθανότατα οι διαφημιστές να ξεκινήσουν και να ψάχνουν τις φθηνότερες εφαρμογές, όπως την Tik Tok», δήλωσε ο Aidan Corbett, διευθύνων σύμβουλος της Wayflyer, η οποία προσφέρει χρηματοδότηση σε νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρονικών αγορών.

Ο David Wehner, οικονομικός διευθυντής του Facebook, χαρακτήρισε την επίδραση των πολιτικών της Apple «προκλητική» και «λίγο πιο ενοχλητική από ό,τι περιμέναμε». Αντίθετα, η Alphabet και το Twitter ήταν πιο φειδωλές στις δηλώσεις τους.

Για το Twitter, οι πωλήσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν 41% το περασμένο τρίμηνο. Η εταιρεία είπε ότι επηρεάστηκε λιγότερο από τις πολιτικές της Apple, επειδή οι διαφημίσεις της βασίζονται περισσότερο στο πλαίσιο και την επωνυμία παρά στην παρακολούθηση των συνηθειών των καταναλωτών στα κινητά.

Ορισμένοι αναλυτές πρόσθεσαν ότι η Alphabet θα ωφεληθεί από τη μετάβαση των διαφημιζόμενων σε τηλέφωνα Android. «Όταν κλειδώνετε το iPhone, αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι θα ξοδέψουν περισσότερα στο Android», είπε ο Woosley στη Lotame.

Η Apple, εν τω μεταξύ, ανέφερε ένα τρίμηνο «ρεκόρ» για τη διαφημιστική της δραστηριότητα την Πέμπτη, καθώς το τμήμα υπηρεσιών της ξεπέρασε τις εκτιμήσεις εσόδων κατά 700 εκατομμύρια δολάρια φτάνοντας τα 18,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Η διαφήμιση είναι μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση όπως όλες», δήλωσε στους Financial Times ο Luca Maestri, οικονομικός επικεφαλής της Apple. «Πιστεύουμε ότι έχουμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε περαιτέρω με την πάροδο του χρόνου».

Κέρδη και αλτρουισμός πάνε μαζί;

Τα απροσδόκητα κέρδη της Apple έφεραν αντιδράσεις στην Silicon Valley, «τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αλτρουιστικά», είπε ο Cory Munchbach, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής στην BlueConic, μια πλατφόρμα δεδομένων πελατών. «Η Apple έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μετατρέποντας το απόρρητο σε παιχνίδι δημοσίων σχέσεων, αλλά δεν θα το έκανε αυτό αν δεν υπήρχαν χρήματα».

Όταν ρωτήθηκε σχετικά από αναλυτές την περασμένη Πέμπτη, ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, είπε: «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ιδιωτικότητα είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα. Και αυτό είναι το κίνητρό μας. Δεν υπάρχει άλλο κίνητρο».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Όταν η μητρότητα σκοτεινιάζει – Η φωνή της Νικολέττας Ράλλη δίνει λόγο σε χιλιάδες γυναίκες

Απόψεις 09.05.2025
Η εξομολόγηση της Νικολέττας Ράλλη για την επιλόχειο κατάθλιψη μας αγγίζει είτε είμαστε μαμάδες είτε όχι

Αυτή είναι η πιο ευτυχισμένη πόλη στην Ελλάδα για το 2025 – και ΔΕΝ είναι η Αθήνα!

Νέα Εποχή 09.05.2025
Μια απρόσμενη πρωτιά για την Ελλάδα: Η πόλη που «νίκησε» την Αθήνα και μπήκε στον διεθνή χάρτη της ευτυχίας

Το ξέρατε; Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος έκρυβε αυτό το μυστικό μέχρι τον θάνατό του

Πρόσωπα Χτες
Το κοινό τον λάτρεψε, το σινεμά τον τίμησε, κι όμως έζησε και έφυγε μόνος – η αληθινή ιστορία πίσω από το πιο αναγνωρίσιμο πρόσωπο της χρυσής εποχής

Ο άνθρωπος που νίκησε τον ωκεανό

Ιστορικά Χτες
Κατέχει το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που έμεινε ναυαγός στη θάλασσα

Ο αναβάτης που κέρδισε τον αγώνα αν και ήταν νεκρός

Ιστορικά Χτες
Δεν μπόρεσε να χαρεί το όνειρό του

«Sindoor»: Η κόκκινη κουκίδα που έγινε πολεμική δήλωση

Stories Χτες
Ο θρησκευτικός συμβολισμός πίσω από την επίθεση της Ινδίας κατά του Πακιστάν

«Αρπακτικό με λευκή μπλούζα»: Η συγκλονιστική υπόθεση του γυναικολόγου που πλήγωσε εκατοντάδες

Stories Χτες
Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια πληρώνει το τίμημα για την πολυετή συγκάλυψη – Τι λένε οι επιζήσασες.

Αποκάλυψη: Το τρελό πολύχρωμο κτίριο της Βιέννης που κάνει το Instagram να παραληρεί – Κι όμως, είναι πολυκατοικία!

Αρχιτεκτονική Προχτές
Ξέχνα ό,τι ξέρεις για την αρχιτεκτονική – Η Βιέννη κρύβει ένα ψυχεδελικό παραμύθι που θα σου αλλάξει την οπτική.

Αυτός είναι ο πρώτος Έλληνας ηθοποιός που ξεκίνησε να κάνει ταινίες ‑ Ο πρωτοπόρος του σινεμά και του ...κιτς

Πρόσωπα Προχτές
Αχιλλέας Μαδράς: Από το Παρίσι στον «Μάγο της Αθήνας» και από τη Σάρα Μπερνάρ στο πρώτο ελληνικό σαρδάμ

Δεν έχει τέλος η... κακή «τύχη» των έργων του Ρόθκο

Stories Προχτές
Παιδί προκάλεσε ζημιά σε πίνακα Ρόθκο αξίας 50 εκατ. ευρώ – Ποιος ευθύνεται και πώς θα αποκατασταθεί το έργο