E-Daily

Γιατί η Apple στέρησε 10 δισ. δολάρια από Facebook, YouTube και Instagram

«Η Apple έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μετατρέποντας το απόρρητο σε παιχνίδι δημοσίων σχέσεων»

Γράφει η ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΚΛΑΤΖΗ

2/12/2021 | 13:29

@try2benice / twenty20

Η απόφαση της Apple να αλλάξει τις ρυθμίσεις απορρήτου των iPhone προκάλεσε «αναταράξεις» τους τεχνολογικούς κολοσσούς Facebook, Twitter, YouTube και Instagram, καθώς τους στέρησε έσοδα σχεδόν 10 δισ. δολαρίων το β’ εξάμηνο του 2021.

Η Apple εισήγαγε την πολιτική διαφάνειας παρακολούθησης εφαρμογών τον Απρίλιο, η οποία ανάγκαζε τις εφαρμογές να ζητούν άδεια, προτού παρακολουθήσουν τη συμπεριφορά των χρηστών, ώστε να τους προβάλλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Οι περισσότεροι χρήστες έχουν εξαιρεθεί, αφήνοντας τους διαφημιστές στο σκοτάδι σχετικά με το πώς να τους στοχεύσουν.

Η Sheryl Sandberg, η διευθύνουσα σύμβουλος λειτουργίας του Facebook, είπε ότι οι αλλαγές στα iPhone σήμαιναν ότι «η ακριβής στόχευση των διαφημίσεών μας μειώθηκε, γεγονός που αύξησε το κόστος των αποτελεσμάτων για τους διαφημιστές μας. Και… η μέτρηση αυτών των αποτελεσμάτων έγινε πιο δύσκολη».

Η Lotame, μια διαφημιστική εταιρεία τεχνολογίας της οποίας οι πελάτες περιλαμβάνουν την The Weather Company και τη McClatchy, υπολόγισε ότι οι τέσσερις τεχνολογικές πλατφόρμες έχασαν 12% των εσόδων το γ’ και το δ’ τρίμηνο, δηλαδή 9,85 δισεκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα η Facebook έχασε τα περισσότερα σε απόλυτες τιμές λόγω του μεγέθους της.

Ο Mike Woosley, Διευθύνων Σύμβουλος της Lotame, υποστηρίζει ότι πλέον οι διαφημιστές κερδίζουν πολύ λιγότερους πελάτες από τους χρήστες Apple.

«Λοιπόν, τώρα για να κερδίσεις 1.000 άντρες πελάτες πρέπει να δείξεις τη διαφήμιση σε 2.000 άτομα, γιατί ξαφνικά δεν ξέρεις ποιος είναι άντρας και ποιος γυναίκα», είπε ο Woosley. «Αυτό σημαίνει ότι το κόστος διπλασιάστηκε, ενώ το κέρδος μειώθηκε κατά 50%», συνέχισε.

«Η Facebook έχει τα περισσότερα να χάσει από όλη αυτή την κατάσταση, διότι βασική πηγή των κερδών της είναι οι διαφημίσεις, τις οποίες χρεώνει και ακριβά. Πιθανότατα οι διαφημιστές να ξεκινήσουν και να ψάχνουν τις φθηνότερες εφαρμογές, όπως την Tik Tok», δήλωσε ο Aidan Corbett, διευθύνων σύμβουλος της Wayflyer, η οποία προσφέρει χρηματοδότηση σε νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρονικών αγορών.

Ο David Wehner, οικονομικός διευθυντής του Facebook, χαρακτήρισε την επίδραση των πολιτικών της Apple «προκλητική» και «λίγο πιο ενοχλητική από ό,τι περιμέναμε». Αντίθετα, η Alphabet και το Twitter ήταν πιο φειδωλές στις δηλώσεις τους.

Για το Twitter, οι πωλήσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν 41% το περασμένο τρίμηνο. Η εταιρεία είπε ότι επηρεάστηκε λιγότερο από τις πολιτικές της Apple, επειδή οι διαφημίσεις της βασίζονται περισσότερο στο πλαίσιο και την επωνυμία παρά στην παρακολούθηση των συνηθειών των καταναλωτών στα κινητά.

Ορισμένοι αναλυτές πρόσθεσαν ότι η Alphabet θα ωφεληθεί από τη μετάβαση των διαφημιζόμενων σε τηλέφωνα Android. «Όταν κλειδώνετε το iPhone, αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι θα ξοδέψουν περισσότερα στο Android», είπε ο Woosley στη Lotame.

Η Apple, εν τω μεταξύ, ανέφερε ένα τρίμηνο «ρεκόρ» για τη διαφημιστική της δραστηριότητα την Πέμπτη, καθώς το τμήμα υπηρεσιών της ξεπέρασε τις εκτιμήσεις εσόδων κατά 700 εκατομμύρια δολάρια φτάνοντας τα 18,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Η διαφήμιση είναι μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση όπως όλες», δήλωσε στους Financial Times ο Luca Maestri, οικονομικός επικεφαλής της Apple. «Πιστεύουμε ότι έχουμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε περαιτέρω με την πάροδο του χρόνου».

Κέρδη και αλτρουισμός πάνε μαζί;

Τα απροσδόκητα κέρδη της Apple έφεραν αντιδράσεις στην Silicon Valley, «τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αλτρουιστικά», είπε ο Cory Munchbach, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής στην BlueConic, μια πλατφόρμα δεδομένων πελατών. «Η Apple έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μετατρέποντας το απόρρητο σε παιχνίδι δημοσίων σχέσεων, αλλά δεν θα το έκανε αυτό αν δεν υπήρχαν χρήματα».

Όταν ρωτήθηκε σχετικά από αναλυτές την περασμένη Πέμπτη, ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, είπε: «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ιδιωτικότητα είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα. Και αυτό είναι το κίνητρό μας. Δεν υπάρχει άλλο κίνητρο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μόνο για τολμηρούς: Το μονοπάτι που «φλερτάρει» με τον γκρεμό – Το πιο επικίνδυνο της Ελλάδας

Stories 30.07.2025
Ένα πέρασμα που χωρά μόλις έναν άνθρωπο και αγκαλιάζει το φαράγγι του Βίκου με θέα 500 μέτρων στο κενό – η πιο ανατριχιαστική διαδρομή στην Ελλάδα σε περιμένει… αν τολμάς!

Γιατί οι ρίψεις ανθρωπιστικής βοήθειας από αέρα στη Γάζα είναι επικίνδυνες

Stories 30.07.2025
Τι προβλήματα προκαλούν οι αεροπορικές ρίψεις

Ο καύσωνας «ψήνει» την παγκόσμια αγορά: Η αόρατη σύνδεση που ανεβάζει τον λογαριασμό

Stories 30.07.2025
Ο παρατεταμένος καύσωνας που πλήττει αυτές τις μέρες την Ελλάδα δεν είναι απλώς μια ακόμα «ζεστή περίοδος»

Explainer: Lafufu vs Labubu ‑ O εμπορικός πόλεμος που σοκάρει την Κίνα

Stories 30.07.2025
Πώς ξεχωρίζεις το ψεύτικο από το αληθινό Labubu

Αυτή είναι η πιο βρώμικη παραλία στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη WWF

Περιβάλλον Χτες
Ποιες ελληνικές παραλίες είναι οι πιο ρυπασμένες – Χιλιάδες απορρίμματα κάθε χρόνο

Από τραπεζικός ... «μπακαλόγατος»: Ο ήρωας του ελληνικού σινεμά που έγινε γνωστός στα… 68 του!

Πρόσωπα Χτες
Ο τραπεζικός που έγινε «μπαρμπα-Παντελής»: Ο Κώστας Δούκας και η χρυσή εποχή του ελληνικού γέλιου

Τι άφησε πίσω του ο Hulk Hogan

Πρόσωπα Χτες
Από τον θεσμό της πάλης στον κόσμο της pop κουλτούρας

Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες

Stories Χτες
Τι συμβαίνει στην κινεζική αγορά πολυτελείας;

Ο Ινδός «διπλωμάτης» που κορόιδεψε όλο τον κόσμο ‑ Τι βρήκε η αστυνομία στο σπίτι του

Stories Προχτές
Έστησε πρεσβεία από το μυαλό του σε πολυτελές σπίτι!

Selfies, ταυτότητες και… ραντεβού: Η «ασφαλής» εφαρμογή Tea εκθέτει 72.000 γυναίκες

Νέα Εποχή Προχτές
Το app που υποσχόταν ασφάλεια σε γυναίκες, έγινε εφιάλτης

Τα μέρη του πλανήτη με τα πιο καταθλιπτικά ονόματα που μπορείς να φανταστείς

Stories 27.07.2025
Μπορεί να είναι απλές πόλεις, κορυφές ή νησιά, όμως οι λέξεις που τις ονομάζουν σε στοιχειώνουν.