E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο κανόνας «10 και 2» στο τιμόνι πέθανε: Γιατί πλέον είναι επικίνδυνος

Το προτείνουν σήμερα οι ειδικοί

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/12/2025 | 00:16

Ο κανόνας «10 και 2» στο τιμόνι πέθανε: Γιατί πλέον είναι επικίνδυνος
@freepik.com

Για δεκαετίες, η φράση «10 και 2» κυριαρχούσε σε σχολές οδηγών και μαθήματα οδικής ασφάλειας. Ήταν ο «κανόνας» για τη σωστή θέση των χεριών στο τιμόνι.

Όμως ο κόσμος της αυτοκίνησης έχει αλλάξει και μαζί του, άλλαξαν και τα δεδομένα για το τι είναι πραγματικά ασφαλές στη σύγχρονη οδήγηση.

Σήμερα, οι ειδικοί προτείνουν ξεκάθαρα τη θέση «9 και 3». Ο λόγος είναι απλός: τα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν πολύ ισχυρούς αερόσακους στο τιμόνι. Αν ο αερόσακος ενεργοποιηθεί ενώ τα χέρια σου βρίσκονται ψηλά, στη θέση 10–2, μπορεί να τα εκσφενδονίσει στο πρόσωπο, προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς σε δάχτυλα, καρπούς ή ακόμη και στο κεφάλι.

Η θέση «9 και 3» δίνει στο σώμα περισσότερη σταθερότητα και ελευθερία κινήσεων. Επιτρέπει καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε απότομους ελιγμούς, ενώ διατηρεί τα χέρια μακριά από τη ζώνη έκρηξης του αερόσακου. Δεν είναι απλώς «σωστή στάση». Είναι η ασφαλέστερη σύμφωνα με όλα τα μεγάλα ινστιτούτα οδικής ασφάλειας.

Επιπλέον, αυτή η τοποθέτηση βοηθά τον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου. Το τιμόνι λειτουργεί πιο άμεσα, τα χέρια δεν κουράζονται τόσο εύκολα και η οδήγηση γίνεται πιο ακριβής, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες ή σε δρόμους με στροφές.

Μπορεί να μοιάζει με μια μικρή λεπτομέρεια. Στην πραγματικότητα, είναι από τις πιο σημαντικές συνήθειες που μπορεί να υιοθετήσει ένας οδηγός. Σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μια σωστή λαβή στο τιμόνι μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε έναν ελιγμό που σώζει ζωές και σε μια τραγωδία.

Αν οδηγάς χρόνια με τον παλιό κανόνα, ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος για να το αλλάξεις. Αλλά αξίζει, γιατί σε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, κι εμείς πρέπει να εξελισσόμαστε μαζί τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο κανόνας «10 και 2» στο τιμόνι πέθανε: Γιατί πλέον είναι επικίνδυνος

Νέα Εποχή 02.12.2025
Το προτείνουν σήμερα οι ειδικοί

Ο πραγματικός λόγος που ένα φέρετρο μπορεί να εκραγεί

Stories 02.12.2025
Μια δυσάρεστη, αλλά υπαρκτή κατάσταση που καλούνται κατά καιρούς να διαχειριστούν οι τελετουργοί κηδειών

Αυτή είναι η μοναδική χώρα που συνταγογραφεί... τα ταξίδια

Νέα Εποχή 02.12.2025
Η πρώτη χώρα που εντάσσει επισήμως τη «θεραπεία μέσω ταξιδιών» στο σύστημα υγείας της

Πως η ευρωπαϊκή ακροδεξιά «σημαιοστολίζεται» και ετοιμάζεται να ανέβει στην εξουσία

Stories 02.12.2025
Με προσεγμένη εικόνα, επαγγελματικό επικοινωνιακό στιλ και αυστηρή εσωτερική πειθαρχία

Απαγωγή ή προστασία; Η οικογένεια του δάσους που διχάζει την Ιταλία – τι πραγματικά συμβαίνει

Πρόσωπα 02.12.2025
Μια ασυνήθιστη οικογενειακή ιστορία έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην Ιταλία

Η χώρα που κλείνει τις φυλακές της και η κοινωνία της είναι πιο ασφαλής!

Νέα Εποχή Χτες
Πώς η μείωση της βίας και η διαφορετική φιλοσοφία τιμωρίας άδειασε τις φυλακές

Το άθλημα που κάνει πάταγο: 90 λεπτά απόλυτης ακινησίας ‑ Μπορείς να το αντέξεις;

Νέα Εποχή Χτες
Ο πρωταθλητής του… «τίποτα» αποκαλύπτει γιατί το να αδειάζεις το μυαλό σου μπορεί να γίνει το μυστικό για περισσότερη δημιουργικότητα, καθαρότητα και ηρεμία

Ο απίστευτος τρόπος με τον οποίο βγάζεις λεφτά από το ΑΤΜ στο Ντουμπάι

Stories Χτες
Η ιδέα είναι απλή, αλλά η εκτέλεση εντυπωσιακή

3,7 εκατομμύρια Κινέζοι για μια θέση στο Δημόσιο: Οι πιο δύσκολες εξετάσεις του κόσμου

Stories Χτες
Στην Κίνα για μια δουλειά στο Δημόσιο… διαβάζεις σαν να δίνεις για NASA