LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τέμπη: Τι θα υποστηρίξουν ο επιθεωρητής και ο δεύτερος σταθμάρχης για το δυστύχημα

«Ανεπαρκή» χαρακτήρισε την εκπαίδευση του προφυλακισμένου σταθμάρχη η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 18/3/2023 | 13:59

Τέμπη: Τι θα υποστηρίξουν ο επιθεωρητής και ο δεύτερος σταθμάρχης για το δυστύχημα

Ενώπιον του ανακριτή βρέθηκαν την Παρασκευή (18/3) ο επιθεωρητής του ΟΣΕ και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες του σταθμού Λαρίσης, στους οποίους έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για ένα κακούργημα και δύο πλημμελήματα, για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο επιθεωρητής κλήθηκε να απαντήσει γιατί έβαλε τον 59χρονο σταθμάρχη μόνο του στη βάρδια και ο δεύτερος σταθμάρχης να εξηγήσει γιατί έφυγε νωρίτερα και ποιος διόρθωσε με blanco την ώρα στο βιβλίο βαρδιών.

O επιθεωρητής έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί στις 30 Μαρτίου, ενώ οι δύο σταθμάρχες θα απολογηθούν την ερχόμενη Παρασκευή.

«Θα τα πούμε όλα, αλλά τώρα πρέπει να κρατήσουμε σιωπή και να δείξουμε σεβασμό στο πένθος και στα θύματα της τραγωδίας», δήλωσε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αποχωρώντας από το Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας.

«Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες»

«Eργαζόμουν οκτάωρο και αναχώρησα από το σταθμαρχείο στις 22:15, δηλαδή έμεινα επιπλέον ένα τέταρτο. Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι θα δουλεύω οκτώ ώρες και ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες.

»Από τις 1/2/2023 που δουλεύω, ολόκληρο το μήνα αναχωρούσα από τον σταθμό στις 22.15 παίρνοντας το τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοι. Όταν αναχώρησα από τον σταθμό όλα ήταν τακτοποιημένα, δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα» αναμένεται να υποστηρίξει ο συμβασιούχος σταθμάρχης, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA.

Υπενθυμίζεται πως βάσει του εγγράφου με τις βάρδιες οι σταθμάρχες δούλευαν 9ωρα και πληρώνονταν τις υπερωρίες.

Ωστόσο, οι καταχωρήσεις στο βιβλίο του σταθμαρχείου της Λάρισας δείχνουν πως δεν τηρήθηκαν τα ωράρια την ημέρα του δυστυχήματος στις 28 Φεβρουαρίου, και αντί για 9ωρο έκαναν 8ωρο.

Σε άλλη καταχώρηση στο βιβλίο του σταθμαρχείου με ημερομηνία 27 Φεβρουαρίου ο σταθμάρχης Π.( ο έμπειρος σταθμάρχης) έχει υπογράψει πως εργάστηκε από τις 06:00 έως τις 14:00.


«Η εκπαίδευση του σταθμάρχη είχε ολοκληρωθεί»


Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ από τη μεριά του αναμένεται να υποστηρίξει πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και είχε τις ίδιες ευθύνες με όλους. Σχετικά με τις βάρδιες μάλιστα, επέμεινε πως θα έπρεπε όλοι τους να σχολάσουν στο 9ωρο.

«Το Intercity θα περνούσε 10:10 που έχω τοποθετήσει τρεις σταθμάρχες. ουδέποτε ενημερώθηκα για οποιαδήποτε καθυστέρηση του Intercity. Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι μετατασσόμενος δημόσιος υπάλληλος δεν είναι εργαζόμενος με μπλοκάκι. Είναι ισότιμος με όλους, με βάση τον κανονισμό έχει τις ίδιες ευθύνες και τις ίδιες υποχρεώσεις. Είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευση του και έχει πιστοποιηθεί από άλλους. Όπως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης θα τελείωνε στις 7 το πρωί την βάρδια του έτσι και οι άλλοι δύο σταθμάρχες θα έπρεπε να μείνουν μέχρι τις 11 το βράδυ» είπε συγκεκριμένα.

Δείτε το βίντεο:


Ανεπαρκής η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη
Οι αποκαλύψεις πάντως σχετικά με την επάρκεια του σταθμάρχη Λάρισας διαδέχονται η μία την άλλη.

Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο» ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας έμπαινε κανονικά στο πρόγραμμα βαρδιών, δίχως να έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του, και πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων που θα τον όριζαν επίσημα ως σταθμάρχη.

«Το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων όχι μόνο σοκάρει, αλλά εντείνει το γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας της κοινωνίας, καθώς ανακαλεί όλους τους σταθμάρχες που η ΝΔ προσέλαβε με μπλοκάκι κρίνοντας ότι έχουν ανεπαρκή εκπαίδευση και αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια», σχολίασε η Πόπη Τσαπανίδου.

Με την Νέα Δημοκρατία να απαντά: «Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κα Τσαπανίδου αξιοποιούν μικροκομματικά ένα πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων το οποίο ήρθε εκ των υστέρων να θέσει ζητήματα ασφαλείας που εμπίπτουν στον εποπτικό της ρόλο, ενώ αν είχε διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα, είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να δράσει εγκαίρως».

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων από την πλευρά της χρειάστηκε 17 ημέρες από το τραγικό δυστύχημα για να καταλήξει στο αυτεπάγγελτο πόρισμα της ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας και όσοι εκπαιδεύτηκαν μαζί του δεν είχαν εκπαιδευτεί σωστά.

Στο ίδιο πόρισμα υποχρεώνει μάλιστα τον ΟΣΕ να μην απασχολεί σε κρίσιμες θέσεις όσους πήραν μέρος στον ίδιο κύκλο εκπαίδευσης με τον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας.

«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.», αναφέρει η ΡΑΣ.

«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται», λέει ο ΟΣΕ.

Απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου θα δοθούν με τις απολογίες του επιθεωρητή και των δύο απογευματινών σταθμαρχών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Δολοφονία Ζακ Κωστόπουλου: Εκτός φυλακής ο μεσίτης με απόφαση του Αρείου Πάγου

Σήμερα
Συνήγορος της οικογένειας: Έξι αρχικοί κατηγορούμενοι, δύο κατάδικοι κανείς στη φυλακή

Φεύγει από το Καμπ Νου η Μπαρτσελόνα

Σήμερα
Ανέλαβε την ανακατασκευή του τουρκική εταιρεία

Δημοσκόπηση Mega: Η διαφορά ΝΔ ‑ ΣΥΡΙΖΑ μετά την ανακοίνωση των εκλογών

Σήμερα
Πού τα έχει πάει καλύτερα και πού χειρότερα η κυβέρνηση

Την έκλεισαν σε τάφο για εκδίκηση αλλά τελικά έμεινε ζωντανή

Σήμερα
Ένα απερίγραπτο μαρτύριο βίωσε για σχεδόν δέκα ώρες στη Βραζιλία μία γυναίκα 36 ετών

Εκατοντάδες νεκρά ψάρια στη λίμνη Κερκίνη

Σήμερα
Δεν έχει παρατηρηθεί ξανά τόσο μεγάλος αριθμός νεκρών ψαριών

Νέα Ιωνία: Πώς σχετίζεται ο αδερφός του υδραυλικού που σκοτώθηκε με την υπόθεση

Σήμερα
Ο αδερφός του 39χρονου θύματος είχε μπλεξίματα με τη συμμορία «L».

Λεωφορείο συγκρούστηκε με δύο ΙΧ στη Συγγρού

Σήμερα
Από τη σύγκρoυση, ευτυχώς, δε σημειώθηκαν τραυματισμoί.

«Μετατοπίστηκε ο εγκέφαλός της» – Το δράμα της Όλγας που ξυλοκοπήθηκε άγρια από τον σύζυγό της

Σήμερα
Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψει κανείς τον Γολγοθά της Όλγας

Βικτώρια Καρύδα: «Καμία καταδικαστική απόφαση δε γυρίζει τον άνδρα μου πίσω»

Σήμερα
Το δικαστήριο επέβαλε ισόβια κάθειρξη στον 33χρονο Βούλγαρο για τη δολοφονία του επιχειρηματία Γιάννη Μακρή.

Επίδομα προσωπικής διαφοράς: Πληρώνεται 31 Μαρτίου

Σήμερα
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.