Επιστήμονες δημιούργησαν συνθετικό έμβρυο χωρίς σπερματοζωάρια και ωάρια

Το έμβρυο που δημιουργήθηκε με την βοήθεια βλαστοκυττάρων έρχεται να δώσει τη λύση σε θεραπείες υπογονιμότητας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 6/9/2022 | 14:02

Επιστήμονες δημιούργησαν συνθετικό έμβρυο χωρίς σπερματοζωάρια και ωάρια

Επιστήμονες δημιούργησαν στο εργαστήριο έμβρυα ποντικού σε ένα «δοχείο», απουσία σπερματοζωαρίων και ωαρίων, γεγονός που θα μπορούσε μελλοντικά να βοηθήσει τις οικογένειες που ελπίζουν να αποκτήσουν απογόνους, όπως αναφέρει το CNN, επικαλούμενo διεθνή έρευνα που διήρκεσε δέκα χρόνια.

Οι ερευνητές κατάφεραν με την βοήθεια βλαστοκυττάρων (κύτταρα που μπορούν να μετατραπούν σε ώριμα κύτταρα με ειδικές λειτουργίες) να δημιουργήσουν ένα συνθετικό έμβρυο ποντικιού που άρχισε να σχηματίζει όργανα χωρίς σπέρμα ή ωάριο.

«Το μοντέλο εμβρύου ποντικιού μας δεν αναπτύσσει μόνο έναν εγκέφαλο, αλλά και μια καρδιά που πάλλεται, όλα τα συστατικά που συνθέτουν το σώμα», υπογραμμίζει η επικεφαλής-συντάκτρια της μελέτης Μαγκνταλένα Γκερλίνα Γκετς, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Η μελέτη δείχνει μια συναρπαστική πρόοδο για την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες μελετώντας έμβρυα θηλαστικών στη μήτρα», επισημαίνει η Μαριάν Μπρόνερ, καθηγήτρια Bιολογίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια στην Πασαντένα.

Όπως αναφέρει το CNN, Βρετανοί, Αμερικανοί, Ιταλοί και Ισραηλινοί ερευνητές ευελπιστούν να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους ορισμένα ανθρώπινα έμβρυα αποτυγχάνουν και δεν ολοκληρώνεται η κυοφορία μιας γυναίκας.
Επιπλέον, τα ευρήματα μπορεί να αξιοποιηθούν για να δημιουργηθούν συνθετικά ανθρώπινα όργανα προς μεταμόσχευση.

Οι ερευνητές ελπίζουν να προχωρήσουν από τα έμβρυα ποντικών στη δημιουργία μοντέλων φυσικής ανθρώπινης εγκυμοσύνης. Πάντως, τα έμβρυα ποντικού και ανθρώπου διαφέρουν σημαντικά γεγονός που δείχνει ότι θα μπορούσαν να περάσουν δεκαετίες μέχρι να μπορέσουν οι ερευνητές να κάνουν μια παρόμοια διαδικασία για ανθρώπινα μοντέλα.

Στο εργαστήριο οι ερευνητές απομόνωσαν τρεις τύπους βλαστοκυττάρων από έμβρυα και τους καλλιέργησαν σε ένα δοχείο ώστε να φέρουν τα κύτταρα μαζί και μπορούσαν να δουν την ομάδα των κυττάρων να σχηματίζεται σε μια όλο και πιο περίπλοκη δομή.

Παρακολουθώντας επί οκτώ ημέρες τα έμβρυα σε εργαστήριο αντί για τη μήτρα, οι επιστήμονες είχαν μια καλύτερη εικόνα της διαδικασίας για να μάθουν γιατί ορισμένες εγκυμοσύνες μπορεί να αποτύχουν.

Οι ερευνητές πιστεύουν, πάντως, ότι η διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα για τη δοκιμή νέων φαρμάκων. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι επιστήμονες μετακινούνται από συνθετικά έμβρυα ποντικιού σε μοντέλο ανθρώπινου εμβρύου, θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην ανάπτυξη κατασκευή συνθετικών οργάνων για όσους χρειάζονται μεταμοσχεύσεις.

New York Times: Μέλη της ουκρανικής κυβέρνησης οργάνωσαν τη δολοφονία της κόρης του Ντούγκιν