Ανακαλύφθηκε ο δεύτερος πιο κοντινός εξωπλανήτης, μια παγωμένη υπερ‑Γη

Σε απόσταση περίπου έξι ετών φωτός από το δικό μας πλανήτη

Δημοσίευση 14/11/2018 | 20:38

Ανακαλύφθηκε ο δεύτερος πιο κοντινός εξωπλανήτης, μια παγωμένη υπερ‑Γη

Αυξάνονται συνεχώς οι εξωπλανήτες που ανακαλύπτονται στη γειτονιά μας. Μια διεθνής επιστημονική ομάδα ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε βάσιμες ενδείξεις για την ύπαρξη ενός παγωμένου εξωπλανήτη, που είναι τουλάχιστον τρεις φορές μεγαλύτερος από τη Γη και ο οποίος κινείται γύρω από το κοντινό άστρο του Μπάρναρντ, σε απόσταση περίπου έξι ετών φωτός από το δικό μας πλανήτη.

Πρόκειται για τον δεύτερο κοντινότερο εξωπλανήτη που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Το 2016 είχε ανακαλυφθεί ένας εξωπλανήτης (ο Proxima b) γύρω από το κοντινότερο στη Γη άστρο, τον Εγγύτατο του Κενταύρου, σε απόσταση περίπου τεσσάρων ετών φωτός από τη Γη. Μετά και την ανακάλυψη του νέου εξωπλανήτη, έχουν συνολικά βρεθεί τέσσερα πλανητικά συστήματα σε απόσταση έως δέκα ετών φωτός από το ηλιακό μας σύστημα και 14 πλανητικά συστήματα σε απόσταση έως 15 ετών φωτός.

O Αστέρας του Μπάρναρντ -που φέρει το όνομα του Αμερικανού αστρονόμου Έντουαρντ Μπάρναρντ, ο οποίος ανακάλυψε το άστρο το 1916- είναι το τέταρτο κοντινότερο στη Γη άστρο, μετά το τριπλό αστρικό σύστημα του Άλφα του Κενταύρου και φαίνεται να κινείται ταχύτερα από κάθε άλλο άστρο στον ουρανό.

Είναι ένας ερυθρός νάνος αστέρας, ο οποίος εμφανίζεται στον αστερισμό του Οφιούχου. Είναι πιο αχνός, μικρότερος και γηραιότερος από τον Ήλιο, έχοντας ηλικία επτά έως δέκα δισεκατομμυρίων ετών, συνεπώς είναι κατά πολύ παλαιότερος από το ηλιακό μας σύστημα.

Ο εξωπλανήτης Barnard's b (ή GJ 699 b) έχει μάζα τουλάχιστον 3,2 φορές μεγαλύτερη της Γης, χρειάζεται 233 μέρες (η διάρκεια του έτους του) για να διαγράψει μια πλήρη τροχιά πέριξ του άστρου του και δέχεται μόνο το 2% της ακτινοβολίας που δέχεται η Γη από τον Ήλιο. Εκτιμάται ότι γι' αυτό το λόγο η μέση θερμοκρασία στην επιφάνειά του είναι μείον 150 έως 170 βαθμοί Κελσίου, άρα αν ο πλανήτης διαθέτει νερό, αυτό θα είναι σε μορφή πάγου και όχι υγρή. Συνεπώς ο πλανήτης θα είναι μια μάλλον παγωμένη έρημος αφιλόξενη για ζωή.

«Είμαστε πάνω από 99% βέβαιοι ότι ο πλανήτης αυτός βρίσκεται εκεί», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Ιγκνάσι Ρίμπας του Ινστιτούτου Διαστημικών Μελετών της Ισπανίας. Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

Ο πλανήτης θα αποτελέσει μελλοντικό στόχο των τηλεσκοπίων νέας γενιάς που βρίσκονται υπό κατασκευή, όπως το Wide Field Infra Red Survey Telescope (WFIRST) της NASA.

Δείτε την καλλιτεχνική του απεικόνιση

Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στίβου: «Ασημένια» η Κατερίνα Στεφανίδη

Πριν 1 ώρα
Η απίθανη Βίλμα Μούρτο από τη Φινλανδία ήταν η μεγάλη νικήτρια στον τελικό του επί κοντώ

Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στίβου: O τελικός της Κατερίνας Στεφανίδη στο επί κοντώ

Η βασική της αντίπαλος είναι η Σλοβένα Τίνα Σούτεγ

Θύμα revenge p0rn 17χρονη από 24χρονο στη Χαλκιδική: «Με πρόδωσε και με διέσυρε»

Η κοπέλα καταγγέλλει ότι όταν τέλειωσε η σχέση της με τον 24χρονο αυτός δημοσίευσε σε κοινωνικό δίκτυο υλικό από προσωπικές τους στιγμές

Η απονομή του χρυσού μεταλλίου στον «ιπτάμενο» Μίλτο υπό τους ήχους του Εθνικού Ύμνου

Ο Μίλτος Τεντόγλου βρέθηκε για άλλη μια φορά στην κορυφή του βάθρου

«Τα θαλασσώσαμε»

Παραδοχή από την επικεφαλής του αμερικανικού CDC για την πανδημία

Γυναικοκτονία στο Ρέθυμνο: Συγκλονίζει η ανάρτηση της κόρης της 56χρονης Γεωργίας

«Θυσιάστηκε στο βωμό της αρρωστημενης αντρικής του τιμής»

Ψεκάζουν τον ουρανό για να φέρουν βροχοπτώσεις

Σαρώνει η ξηρασία στην Κίνα

Κριστιάνο Ρονάλντο: Προειδοποίηση και πρόστιμο από την αστυνομία για το περιστατικό με το αυτιστικό παιδί

Ο Πορτογάλος κλήθηκε να αποζημιώσει το παιδί για την ζημιά που προκάλεσε στο κινητό του.

Νοθεία στα καύσιμα: Τι θα πρέπει να υποψιάζει τους καταναλωτές στο βενζινάδικο