E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η διατροφή χωρίς γλουτένη αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη

Η έρευνα που φέρνει νέα δεδομένα

Δημοσίευση 17/10/2018 | 09:59

Η διατροφή χωρίς γλουτένη αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη

Tον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, μπορεί να αυξήσει η διατροφή χωρίς γλουτένη σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε σε meeting της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας στο Όρεγκον. «Για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη ή διαγνωσμένη ευαισθησία στη γλουτένη, η δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι μονόδρομος. Οι μη πάσχοντες όμως θα πρέπει να το ξανασκεφθούν, γιατί η αποφυγή της πρωτεΐνης αυτής που περιέχεται στο σιτάρι, τη σίκαλη και το αλεύρι δεν φαίνεται να είναι χωρίς κινδύνους. Η τεχνητή αφαίρεσή της από τα τρόφιμα φαίνεται ότι ενεργοποιεί μια ανοσολογική απόκριση του οργανισμού που οδηγεί σε διαβήτη», τόνισε ο Σωτήριος Αδαμίδης, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Διαβήτη, Μεταβολικού Συνδρόμου & Παχυσαρκίας (ESoDiMeSO), σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή το 5ο Συνέδριο της ESoDiMeSO, που θα πραγματοποιηθεί στις 20-21 Οκτωβρίου στην Αθήνα.

Όπως είπε το εν λόγω συνέδριο έρχεται να ανατρέψει αυτήν και πολλές ακόμη, καλά εδραιωμένες απόψεις σχετικά με την υγεία και τη διατροφή μας.

Αθώα τα κορεσμένα λιπαρά;

Οπως είπε ο κ Αδαμίδης, πολλά έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και στο κομμάτι της χοληστερίνης. Η κατανάλωση αυγών έχει πια απενοχοποιηθεί (σε μεγάλο βαθμό), ενώ πλέον οι τιμές της χοληστερίνης από μόνες τους δεν αρκούν για να μας πουν αν κάποιος έχει ή όχι αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Με νέες εξετάσεις (όχι ακόμη διαθέσιμες στη χώρα μας) που πραγματοποιούνται με μαγνητικό συντονισμό μπορούμε πια να προσδιορίσουμε τον αριθμό των LDL σωματιδίων στο αίμα- αν αυτά είναι κάτω από ένα όριο, ο κίνδυνος για καρδιαγγειακό επεισόδιο είναι μικρότερος, ακόμη κι αν οι τιμές της ολικής του χοληστερόλης είναι πολύ υψηλές.
Δίαιτες από το Ιντερνετ

Σε μια εποχή όπου σχεδόν όλοι καταφεύγουν χωρίς ιατρική παρακολούθηση σε δίαιτες πρωτεϊνικές, η ασφαλής ποσότητα πρωτεΐνης που μπορούμε να καταναλώνουμε έχει μεγάλη σημασία και περιορίζεται σε 56 γραμμάρια ημερησίως για τον άνδρα που κάνει καθιστική ζωή και σε 46 γραμμάρια ημερησίως για τη γυναίκα.

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου υπάρχουν πάρα πολλές δίαιτες της μόδας που δυστυχώς πολλοί βρίσκουν στο Ίντερνετ και κάνουν χωρίς παρακολούθηση, όμως είναι επικίνδυνες. Θα πρέπει να υπάρχει πάντα μια επίβλεψη ιατρική, με ιατρικό ιστορικό και αιματολογικές εξετάσεις.

Όπως αναφέρθηκε «η υπερβολική πρόσληψη πρωτεΐνης προκαλεί προβλήματα στη ρύθμιση του μεταβολισμού και δυσκολία αποβολής της από τους νεφρούς, δημιουργώντας τοξικότητες».

Καφέ να πίνουμε;

Ο κ. Αδαμίδης αναφέρθηκε στα δεδομένα νεώτερων μελετών που δείχνουν ότι: «Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με μικρότερη εναπόθεση αλάτων ασβεστίου στα τοιχώματα των αρτηριών μας. Αυτά τα οφέλη είναι εμφανή σε όσους πίνουν τουλάχιστον τρεις καφέδες την ημέρα, για 15 χρόνια», ενώ πρόσθεσε ότι «ο ρόλος της καφεΐνης είναι σημαντικός και στο αδυνάτισμα».

Διατροφή που φτιάχνει τη διάθεση

H διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διάθεσή μας και το θέμα θα απασχολήσει και το συνέδριο. Όπως τονίστηκε, μια διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη με συχνά γεύματα, όπου δεν αφήνεις το σάκχαρό σου να πέσει και να πάθεις υπογλυκαιμία, βοηθά πάρα πολύ στην ψυχική ηρεμία. Επίσης ιδιαίτερα βοηθητικές είναι οι τροφές που περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που συμβάλλει στην υγεία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Τέτοιες βιταμίνες περιέχονται σε τροφές ζωικής προέλευσης, όπως τα αυγά, το γάλα και τα κρέατα. Χρειαζόμαστε επίσης τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, που είναι το μέταλλο της ηρεμίας. Η μαύρη σοκολάτα για παράδειγμα είναι πλούσια σε μαγνήσιο. Συνολικά, μια διατροφή με συχνά γεύματα, με καλή πρωτεΐνη και καλούς υδατάνθρακες βοηθά πάρα πολύ στην υγεία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος και στο να είμαστε πιο ήρεμοι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το νησί που επιλέγεις στην Ελλάδα αν θες να εξαφανιστεις για λίγο απ` όλους και όλα

E-Daily 3.Left 11.06.2026
Ένας οικισμός, ένα παντοπωλείο και zero αυτοκίνητα

Τα βότανα του καλοκαιριού που κάνουν καλό στο σώμα μας

E-Daily 3.Left 11.06.2026
Ποια είναι ιδανικά για τώρα

Οι 10 ελληνικές παραλίες που ζηλεύει όλος ο πλανήτης – Μία βρίσκεται μόνιμα στις κορυφαίες του κόσμου

E-Daily 3.Left Χτες
Από το Ναυάγιο της Ζακύνθου ως το εξωτικό Ελαφονήσι και το απόκοσμο Σαρακήνικο: οι παραλίες που έχουν γίνει οι ισχυρότεροι «πρεσβευτές» της Ελλάδας στο εξωτερικό.

5 καλοκαιρινά αρώματα με μυρωδιά «μόλις βγήκα από ντους» που θα λατρέψεις

E-Daily 3.Left Χτες
Η αίσθηση καθαριότητας που δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα

5 χωριά της Πελοποννήσου που προσφέρονται για ένα χαλαρό διήμερο τον Ιούνιο

E-Daily 3.Left Χτες
Αυτά τα χωριά είναι ό,τι πρέπει για μια μικρή απόδραση στις αρχές του καλοκαιριού

Διαβάζεις σωστά τις ετικέτες τροφίμων; Τα 8 πράγματα που πρέπει να κοιτάς πάντα

E-Daily 3.Left Χτες
Πριν αγοράσεις κάτι από το σούπερ μάρκετ, έλεγξε το

H ελληνική παραλία που αναδείχθηκε δεύτερη καλύτερη στον κόσμο και πρώτη στην Ευρώπη

E-Daily 3.Left Προχτές
Διαθέτει λευκή άμμο και κρυστάλλινα νερά - Μπορείτε να μαντέψετε ποια είναι;

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου με ultra feminine αισθητική που τραβάει τα βλέμματα

E-Daily 3.Left Προχτές
Η παρουσιάστρια επέλεξε ένα look που συνδυάζει ρομαντισμό και κομψότητα, αποδεικνύοντας πως η θηλυκότητα παραμένει πάντα στη μόδα

Αυτές είναι οι πιο δυνατές ράτσες σκύλων στον κόσμο – Κάποιες μπορούν να τα βάλουν ακόμη και με λύκους

E-Daily 3.Left Προχτές
Η πραγματική δύναμη δεν μετριέται μόνο σε κιλά. Αντοχή, ένστικτο και αιώνες εκτροφής δημιούργησαν σκύλους με εντυπωσιακές ικανότητες

Το τυρί που τρώνε οι Γάλλοι και κάνει θραύση στις δίαιτες

E-Daily 3.Left Προχτές
Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο των τυριών