E-Agenda

Το Vault παρουσιάζει το μονόλογο «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!»

Με την υποστήριξη του E-Daily.gr

Σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου,

Δημοσίευση 9/3/2018 | 18:16

Το Vault παρουσιάζει το μονόλογο «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!»
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 7/3/2018 έως 31/5/2018
ΜΑΡ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
ΑΠΡ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
ΜΑΙ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


Ο μονόλογος «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!» είναι ένας από τους επτά μονολόγους που παρουσιάζονται αυτή τη σεζόν στον Πολυχώρο Vault στα πλαίσια του θεατρικού project «Ο Γιος μου». Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες.

Επτά μάνες μιλούν για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί παρουσιάζουν επτά μονολόγους γυναικών που μιλούν για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυία, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Μάντζαρος, Συγγρός, Σολωμός, Μέγας Αλέξανδρος, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Καβάφης). Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένουν ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.

Παράλληλα συνεχίζονται στον Πολυχώρο Vault οι μονόλογοι «Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος» σε κείμενο - ερμηνεία της Χρύσας Σπηλιώτη και σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου και «Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη» σε κείμενο – σκηνοθεσία Περικλή Μοσχολιδάκη με τη Μάγδα Κατσιπάνου, ενώ έχει ήδη παρουσιαστεί ο μονόλογος «Νικολέττα Νομικού Συγγρού, ο Ανδρέας μου» σε κείμενο–σκηνοθεσία Σίμου Παπαναστασόπουλου με την Ιωάννα Γκαβάκου, και το Μάρτη ξεκινάει και ο μονόλογος της Κάτιας Σπερελάκη “Ολυμπιάδα ή Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;” σε σκηνοθεσία Σήφη Μάινα, με την Κάτια Σπερελάκη.

Το project θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν 2018-19.


Υπόθεση του Έργου

Ο Γιάννης Μακρυγιάννης γεννήθηκε το 1797-’98 στο Αβορίτι της Δωρίδας. Ήταν ενός έτους, όταν δολοφονήθηκε ο πατέρας του, Δημήτρης Τριανταφύλλου, από τους Τούρκους. Ο Γιάννης, ονομάστηκε αργότερα Μακρυγιάννης για το ψηλό του ανάστημα.

Η μάνα του, η Βασιλική, φτωχή αγρότισσα, τον είχε γεννήσει επιστρέφοντας από το χωράφι στο σπίτι. Αναγκάστηκε να φύγει στη Λειβαδιά. Επτά ετών μπήκε υπηρέτης. Αργότερα, τον έστειλαν υπηρέτη στην Άρτα, στο σπίτι του Θανάση Λιδωρίκη. Εκεί, επιδόθηκε στο εμπόριο. Χάρη στο ζήλο και την εργατικότητά του κατάφερε να αποκτήσει σημαντική περιουσία.

Το 1820 μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Ενώ διαρκούσε ο αγώνας των Ελλήνων κατά των Τούρκων, άρχισε ο εσωτερικός διχασμός που κατέληξε σε εμφύλιο πόλεμο με οδυνηρές συνέπειες για την επαναστατημένη Ελλάδα. Βαθιά θλιμμένος, απογοητευμένος από την κυβέρνηση και τις διχόνοιες, βασανισμένος από τις πληγές που έφερε σ’ όλο του το σώμα, ο Μακρυγιάννης απομακρύνθηκε από τη στρατιωτική και πολιτική ζωή.

Πρωταγωνίστησε στην επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843 για την παραχώρηση Συντάγματος από τον Βασιλιά Όθωνα. Κατηγορήθηκε για συνωμοσία κατά του βασιλιά και καταδικάστηκε σε θάνατο. Η ποινή του μειώθηκε σε δεκαετή φυλάκιση. Τελικά, έμεινε δυο χρόνια στη φυλακή. Όμως, το διάστημα αυτό ήταν αρκετό να κλονιστεί η ήδη εύθραυστη υγεία του από τις κακουχίες της φυλακής. Απομονώθηκε στο σπίτι του κοντά στην Ακρόπολη όπου και πέθανε το 1864.

Άρχισε να γράφει τα Απομνημονεύματά του το 1829, ένα μνημείο λόγου και ιστορίας. «…Ό,τι πιο σπουδαίο πράμα τα γράμματα, η μόρφωση, να μη σε κοροϊδεύουν. Να δώσει να ’ρθει μια μέρα σ’ αυτό τον τόπο, που ο κόσμος θα ’ναι μορφωμένος και δεν θα μπορούν να κοροϊδεύουν τους ανθρώπους». Μέσα από την προσωπική του ιστορία, ξεδιπλώνεται ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της Ελλάδας.

Με τα «κολλυβογράμματά του» κάνει μια καταγραφή σημαντικών ιστορικών γεγονότων, και μέσα από τη ματιά και την αφήγηση της μητέρας του Βασιλικής Τριανταφύλλου, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά πως η ιστορία επαναλαμβάνεται με τις ίδιες ακριβώς αντιστοιχίες. Σχέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη, συμφέροντα ξένων και ντόπιων και μια χώρα, η Ελλάδα, πάντα χρεωμένη, διχασμένη και έρμαιο των ξένων Κυβερνητών ή Βασιλέων, να αγκομαχά και να υποφέρει.
Μια παράσταση στη διάρκεια της οποίας, μέσα από τη ζωή του γιου ανακαλύπτουμε τη μητέρα και, από τα λίγα που ξέρουμε γι’ αυτήν, ανακαλύπτουμε το γιο.


Λίγα λόγια για τους συντελεστές

Κατερίνα Πολυχρονοπούλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Πτυχιούχος του τμήματος Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης της Ρούλας Πατεράκη.Καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κέρκυρας από το 2007 μέχρι το 2011.

Το χειμώνα του 2017 σκηνοθέτησε το έργο «ΕΠΕΣΤΡΕΦΑ» της Φρίντας Μιράμπιτα στο Αγγέλων Βήμα, στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Ελληνικού Έργου του 21ου αι. και το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη: «Ο γορίλας και η ορτανσία».

Σκηνοθέτησε τη σαιζόν 2015-2016 δυο έργα σε πανελλήνια πρώτη: Victor Lodato: «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ» & Félix Estaire: «ΜΠΑΤΣΟΣ» και το έργο του Robert Schneider: «Η Βρωμιά».

Έχει σκηνοθετήσει τα έργα: Ιάκωβου Καμπανέλλη: «ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ;», Χρύσας Σπηλιώτη: «ΠΟΙΟΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ;», Αντώνη Τσιπιανίτη: «Βασανίζομαι», Μαρίας Κυριάκη: «Μήδεια de profundis», Ρικάρντο Ταλεσνίκ: «ΒΑΡΙΕΜΑΙ», Σάκη Σερέφα: «ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΒΛΑΚΕΙΑΣ» πανελλήνια πρώτη για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κέρκυρας (ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 2009), «ΕΡΩΤΟΣ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ», σύνθεση κειμένων λογοτεχνίας κ.α.

Για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κέρκυρας: Αντωνίου Μάτεσι: «ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ», Μοντσελέζε: «ΕΥΓΕΝΑ», Ιωάννου Ν. Μαρίνου «ΤΟ ΟΝΕΙΡΟΝ» (κωμωδία) σε πανελλήνια πρώτη.

Έχει σκηνοθετήσει έργα για παιδιά, παραστάσεις θεατρικών αναλογίων και έχει κάνει τη μουσική επιμέλεια σε πολλές παραστάσεις. Έχει διδάξει στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και σε εργαστήρια θεάτρου στην Αθήνα, την Κέρκυρα και τη Νάξο. Έχει παίξει σε πολλά έργα ως ηθοποιός.

Γιώργος Μεσολογγίτης

Γεννήθηκε στη Νάξο. Αποφοίτησε από τη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία και συνέχισε σπουδές στο τμήμα Κοινωνιολογίας στο Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας ενώ, παράλληλα, αποφοίτησε από την Ιδιωτική Σχολή Δημοσιογραφίας του «Δ. Χάγιου» στην Αθήνα.

Παρακολούθησε μαθήματα θεατρικού αυτοσχεδιασμού στο Θεατρικό Εργαστήρι «Σχεδία» της Σίσης Βαφέα στην Αθήνα με καθηγήτρια την Ελένη Καραγεώργη. Εργάστηκε στη Ραδιοφωνικό Σταθμό «Ραδιοφωνία Κυκλάδων» ως δημοσιογράφος και παραγωγός μουσικών εκπομπών.

Η ταινία «mind reader» σε δικό του σενάριο και σκηνοθεσία Μαρίας Παπαγεωργίου, εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Μονάχου το 1998.

Συνεργάστηκε με το «Θέατρο κάτω από τη Γέφυρα» γράφοντας τους στίχους στα χορικά για την παράσταση «Πλούτος» του Αριστοφάνη που περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα, και στα τραγούδια της παράστασης «Η χρυσή μηλιά», ένα παραδοσιακό πολωνέζικο παραμύθι, που ανέβηκε από την παιδική σκηνή του θεάτρου το 2001-2002. Εργάστηκε στο Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο του Καΐρου στην Αίγυπτο, και ήταν μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού «Πάπυροι», που εξέδιδε το Ε.Π.Κ.Κ. Κατά την ίδια χρονική περίοδο μετέφρασε στα ελληνικά το μεγαλύτερο μέρος των βιβλίων του Αιγυπτιακού Μουσείου στο Κάιρο, από τις εκδόσεις Farid Atiya Press.

Δίδαξε την ελληνική γλώσσα σε ομογενείς και αλλοδαπούς σπουδαστές στην Τρίπολη του Λιβάνου και στο ελληνικό χωριό της Ουγγαρίας, Μπελογιάννης.
Έχουν ανέβει στη σκηνή τα θεατρικά του έργα για παιδιά «Τα μαγικά κουλουράκια» και «Η Κάλω και οι καλικάντζαροι», καθώς και το έργο «Λυσιστρώ …όνειρα γλυκά». Εργάζεται ως εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία πάνω από 25 χρόνια.


Ευγενία Αποστόλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Βεάκη σπουδάζοντας παράλληλα φωνητική και χορό.

Συντελεστές

Κείμενο: Γιώργος Μεσολογγίτης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική: Σταύρος Τσουμάνης
Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Σχεδιασμός αφίσας: surreart
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Αινείας Τζόπη
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Πολυχρονοπούλου
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault

Ερμηνεία: Ευγενία Αποστόλου

INFO
«Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!»
Από την Τετάρτη 7 Μαρτίου έως την Πέμπτη 31 Μαίου

Ημέρες Παραστάσεων:

Μάρτιος: Τετάρτη 19:00.
Απρίλιος, Μάιος: Τετάρτη – Πέμπτη 21:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Γενική είσοδος: 12 ευρώ
Προπώληση Viva (http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/) 10 ευρώ
Μειωμένο: 10 ευρώ Φοιτητές / Μαθητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) /Συνταξιούχοι
Ατέλειες: 5 ευρώ

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
O «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή, στην Επίδαυρο
Πριν 6 εβδομάδες
ΕΠΙΔΑΥΡΟΣαπό 17/08 έως 18/08
«Βάτραχοι Project» στο Από Μηχανής Θέατρο
Πριν 6 εβδομάδες
ΑΘΗΝΑαπό 16/04 έως 29/05
«Ο Ανθρωπάκος»...ένα συγκλονιστικό κοινωνικό δράμα
Πριν 6 εβδομάδες
ΑΘΗΝΑαπό 14/04 έως 27/05
«Βλέπε και Φεύγα» της Ιωάννας Μαστοράκη
Πριν 6 εβδομάδες
ΑΘΗΝΑαπό 14/04 έως 26/05