E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Εθνική Οδός Αθηνών‑Θεσσαλονίκης: Πόσο μειώνεται ο χρόνος και πόσο αυξάνεται το κόστος διοδίων

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη

Δημοσίευση 20/3/2017 | 15:33

Εθνική Οδός Αθηνών‑Θεσσαλονίκης: Πόσο μειώνεται ο χρόνος και πόσο αυξάνεται το κόστος διοδίων

Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.

Πρόκειται για το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών –Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Ειρήνη Ζαβρίδου, περιέγραψε λεπτομερώς το κατασκευαστικό κομμάτι των έργων και εξήγησε γιατί η υλοποίησή του θα αλλάξει την οδική συμπεριφορά των οδηγών, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης. Επίσης, σημείωσε πως το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με βάση τις συμφωνίες που έχουν γίνει, διότι υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις. «Όσο καθυστερούμε έχουμε ποινικές ρήτρες, οπότε δεν συμφέρει τουλάχιστον την εταιρεία να καθυστερήσει την παράδοση του έργου», ανέφερε.

«Το έργο κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι οι τελικές οδοστρώσεις και διαγραμμίσεις και φυσικά το μεγάλο κομμάτι που ασχολούμαστε είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Έχουν όλα εγκατασταθεί, ελέγχονται και ό,τι χρειάζεται διορθώνεται. Είμαστε στη φάση του test. Θα γίνουν ασκήσεις μεγάλης κλίμακας για όλους τους εμπλεκόμενους, όπως είναι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, η πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και αστυνομία κτλ.», είπε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί, πως οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα συστήματα εντός των σηράγγων αφορούν στην παρακολούθηση της κίνησης, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το Public Address, όπου ο διαχειριστής μέσα από τα ηχεία μπορεί να μιλήσει απευθείας στους οδηγούς και να δώσει εντολές σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Επίσης, υπάρχουν τα συστήματα της πυροπροστασίας, τα συστήματα που αφορούν στους φωτισμούς, τον καθαρισμό του αέρα κ.α.

Η κ. Ζαβρίδου εξήγησε πως η κάθε κατεύθυνση της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο νέο τμήμα έχει ξεχωριστή σήραγγα. Η κάθε σήραγγα έχει δύο πλήρης λωρίδες για διέλευση οχημάτων και μια πλήρη Λωρίδα Έκτατης Ανάγκης (ΛΕΑ). Το πλάτος της ασφάλτου είναι 10,5 μέτρα, ενώ συνολικά το πλάτος της σήραγγας είναι μαζί με τα πεζοδρόμια 15 μέτρα.

Κάθε 300 μέτρα εντός των σηράγγων υπάρχουν έξοδοι διαφυγής, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι διαφυγής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από αυτοκίνητα, ώστε να γίνει αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος εντός της σήραγγας. Σε περίπτωση ατυχήματος θα υπάρχει και φυσικός αποκλεισμός με ειδική μπάρα που δεν θα επιτρέπει την είσοδο σε όσους δεν έχουν εισέλθει ακόμη στη σήραγγα.

Για την κ. Ζαβρίδου σημαντικό ζήτημα είναι και η εκπαίδευση του προσωπικού για την αντιμετώπιση ατυχημάτων εντός της σήραγγας, σημειώνοντας πως «ήδη το προσωπικό έχει ολοκληρώσει εκπαίδευση στη Γαλλία, σε πραγματικές συνθήκες δυστυχήματος με φωτιά μέσα σε σήραγγα».

Οι εργασίες για τη διάνοιξη των δύο σηράγγων του Κισσάβου πραγματοποιήθηκε με σχεδόν μηδενικά προβλήματα. Βέβαια, οι εργασίες διάνοιξης στον Όλυμπο προχώρησαν με δυσκολία, λόγω του εδάφους και των υδάτων που υπήρχαν στο σημείο.

Οι σήραγγες κατασκευάστηκαν σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από ενδεχόμενους σεισμούς, καθώς, όπως είπε η κ. Ζαβρίδου, «οι σήραγγες είναι κομμάτι του βουνού και κινούνται μαζί με το βουνό», ενώ σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. «Παλαιότερα αν έπαιρνε φωτιά ένα βυτιοφόρο μέσα στις σήραγγες, αυτές σχεδόν λιώνανε και πέφτανε. Τώρα αυτό δεν πρόκειται να συμβεί», είπε.

Μειωμένος ο χρόνος μετακίνησης κατά 20 λεπτά – Μεγαλύτερη οδική ασφάλεια

Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζεται με την ολοκλήρωση του έργου του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη , σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αλλά και του χρόνου μετακίνησης των οχημάτων, ο οποίος όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαβρίδου, θα είναι μειωμένος κατά 20 λεπτά.

«Ο χρόνος που γλιτώνει κάποιος», θα πει, «σε κανονικές συνθήκες για να διανύσει το δρόμο από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Σκοτίνα είναι 20 λεπτά. Επίσης, το να οδηγεί κάποιος σε ένα αυτοκινητόδρομο, ο οποίος πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, είναι πολύ καλύτερο από το να οδηγεί σε ένα στενό δρόμο, όπως είναι αυτό των Τεμπών ή οι στροφές του Πλαταμώνα, όπου δεν υπάρχει και διαχωριστική νησίδα. Βέβαια το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν είναι μόνο θέμα υποδομών, αλλά και θέμα οδικής συμπεριφοράς».

Σημειώνεται πως η εταιρεία που έχει την ευθύνη κατασκευής των έργων, ετοιμάζεται να εκδώσει φυλλάδιο για τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς εντός των σηράγγων.

Διόδια και κόστος

Όπως ανέφερε η κ. Ζαβρίδου το κόστος των διοδίων για έναν οδηγό που ξεκινάει από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη θα είναι αυξημένο κατά 40 λεπτά.

«Στους δύο σταθμούς που βρίσκονται εκατέρωθεν των νέων τμημάτων, στο Μακρυχώρι και στη Λεπτοκαρυά, οι τιμές αυξάνονται. Στο Μακρυχώρι από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα θα πάει 2,50 ευρώ. Και στη Λεπτοκαρυά από 1,90 ευρώ θα φτάσει τα 3,20 ευρώ. Η διαφορά είναι πως για να φτάσει κάποιος στη Λεπτοκαρυά, αυτή τη στιγμή θα πρέπει να περάσει από το σταθμό διοδίων του Πυργετού που είναι 2,00 ευρώ και ο οποίος δεν θα υπάρχει στο νέο τμήμα», σημείωσε.

Στην παλαιά Εθνική οδό, θα επανέλθει ένας σταθμός διοδίων στο κόμβο των Τεμπών και θα χρεώνει 1,60 ευρώ.

Χωρίς διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών

Δεν θα πληρώνουν διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών στην παλαιά Εθνική Οδό, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαβρίδου προσθέτοντας πως ήδη έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ δημοσίου και εταιρείας. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως με την παράδοση του νέου τμήματος στα Τέμπη, η διέλευση των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων στη παλαιά Εθνική Οδό, θα απαγορευτεί δια νόμου. «Τα Τέμπη και η κοιλάδα στην παλαιά Εθνική Οδό θα είναι ένας τουριστικός προορισμός χωρίς φορτηγά. Θα καθαρίσει η εθνική οδός και τα Τέμπη θα μπορούν να γίνουν ένας τουριστικός προορισμός με μεγαλύτερη ασφάλεια», κατέληξε.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Λευτέρης Πετρούνιας: Πρωταθλητής Ευρώπης για έβδομη φορά στους κρίκους και ιστορικό χρυσό μετάλλιο

Αθλητικά Νέα Χτες
Ο Λευτέρης Πετρούνιας δεν έχει αντίπαλο στους κρίκους και το απέδειξε για ακόμα μία φορά!

Ισραήλ: Μια τελευταία ευκαιρία για συμφωνία με τη Χαμάς πριν την επιχείρηση στη Ράφα, σύμφωνα με αξιωματούχους

Κόσμος Χτες
Ισραηλινοί αξιωματούχοι συνομίλησαν με τους Αιγύπτιους ομολόγους τους

«Δεν πωλείται»: Γιατί η Κίνα θα κρατήσει για τον εαυτό της την τεχνολογία του TikTok

Tech + Science Χτες
Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το TikTok για να προτείνει περιεχόμενο στους χρήστες φαίνεται πως πλεονεκτεί του ανταγωνισμού

Πάτρα: Φοιτητές εγκλώβισαν τον πρύτανη του Πανεπιστημίου στο γραφείο του

Ελλάδα Χτες
Ο κ. Μπούρας υποστηρίζει ότι οι φοιτητές περιφρουρούν και το αυτοκίνητό του για να μην μπορέσει να φύγει από το Πανεπιστήμιο

Πέθανε ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Κωστής Ζώης

Ελλάδα Χτες
Οι ταινίες του είχαν βραβευτεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και στο εξωτερικό

Η Τουρκική Ομοσπονδία μπάσκετ εξέδωσε ανακοίνωση στήριξης στον Εργκίν Αταμάν

Αθλητικά Νέα Χτες
Η συμπεριφορά ανθρώπων της Μακάμπι προς τον Εργκίν Αταμάν στο ματς με τον Παναθηναϊκό AKTOR, έγινε αιτία να αντιδράσει η Τουρκική Ομοσπονδία μπάσκετ με ανακοίνωσή της.

Το άλυτο μυστήριο στις ΗΠΑ με τύπο που είχε καλέσει σε ραδιοφωνική εκπομπή: «Σκότωσα 12 πόρνες»

Κόσμος Χτες
Όσοι άκουγαν την εκπομπή εκείνο το βράδυ του 1997, δεν πίστευαν ότι ένας άνδρας ομολογούσε δημόσια ότι σκότωσε 12 γυναίκες.

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ελλάδα και Ισπανία δεν στέλνουν πυραύλους

Ελλάδα Χτες
Ο Μπόρις Πιστόριους δήλωσε ότι η Ελλάδα και η Ισπανία αρνούνται να ενισχύσουν την εμπόλεμη χώρα με πυραυλικά συστήματα

Ιταλία: 15.000 άτομα πλήρωσαν για να εισέλθουν στη Βενετία

Κόσμος Χτες
Πρέπει να αναλαμβάνουμε και ουσιαστική δράση για να προστατέψουμε την πόλη μας, δήλωσε ο δήμαρχος Λουίτζι Μπρουνιάρο