E-Agenda

Ευτυχισμένες Μέρες, του Σάμουελ Μπέκετ

Συνεχίζεται για ακόμα λίγες παραστάσεις στο Bios

Δημοσίευση 2/11/2016 | 00:28

Σχολιάστε
Ευτυχισμένες Μέρες, του Σάμουελ Μπέκετ
ΑΘΗΝΑ - Bios
Ημερομηνίες: από 18/11/2016 έως 9/4/2017
ΝΟE 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
ΔΕΚ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
ΦΕΒ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ωρα προσέλευσης: 21:00

Τιμή εισιτηρίου: 12 & 10 ευρώ (φοιτητικό)

Το «θεατρικό ποίημα» του Σάμουελ Μπέκετ, Ευτυχισμένες Μέρες, με την Όλια Λαζαρίδου σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου, επιστρέφει στο Bios από 3 Φεβρουαρίου, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Δεν θέλω μήτε να καθοδηγήσω μήτε να βελτιώσω μήτε να απομακρύνω τους ανθρώπους από την ανία. Θέλω να φέρω την ποίηση στη δραματουργία, μια ποίηση που πέρασε μέσα από το κενό και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο.

Σ. Μπέκετ

Το κείμενο του Μπέκετ γραμμένο στα 1960 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Cherry Lane Theater της Νέας Υόρκης στις 17 Σεπτεμβρίου 1961 και επιστρέφει έκτοτε διαρκώς σε σκηνικά ανεβάσματα σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν ως θεατρικό άλυτο.

Η Γουίνυ ενταφιασμένη ως επάνω από τη μέση της, στο κέντρο ενός τύμβου είναι το πρώτο θηλυκό θεατρικό προσωπείο του συγγραφέα που εξαντλεί όλες τις συγγραφικές δυνατότητες στην αναζήτηση μιας γλώσσας του Υποκειμένου. Μια φωνή μονολογεί. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνυ μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλυ πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν.

Η Γουίνυ και ο Γουίλυ είναι το ποιητικό δίπολο των Ευτυχισμένων Ημερών που συνθέτει την ενότητά του μέσα σ’ έναν χώρο επινοημένο από τον συγγραφέα στην προσπάθειά του να αποτυπώσει το πιο τρομερό πράγμα που θα μπορούσε να σου συμβεί.  Όμως η Γουίνυ επινοεί διαρκώς τρόπους για να βγάλει τη μέρα της. Κι όταν νιώθει πως η γη τη ρουφά προς τα κάτω εκείνη τραγουδά.

Εικόνα πουλιού που έχουν βαρύνει τα φτερά του. Και τώρα; Οι λέξεις σ’ εγκαταλείπουν, είναι φορές που κι αυτές ακόμη σ’ εγκαταλείπουν. Και τώρα; Και τώρα Γουίλυ; Η Γουίνυ, ελαφριά, αέρινη, πλάσμα εφήμερο του αιθέρα τραγουδά το τραγούδι της χωμένη στη γη ως τη μέση της. Την πρώτη μέρα. Ως το λαιμό τη δεύτερη. Από θέμα σε θέμα με το φόβο του κενού που διαρκώς καραδοκεί. Παύση. Μακρά Παύση. Μέγιστη Παύση. Κάτω από έναν καταραμένο ήλιο ανάγει τη ζωή σε γλώσσα και γέλιο. Να γελάς τρελά… τάτα και τάτα να γελάς τρελά μέσα στην πιο σκληρή οδύνη. Ποιος ακούει το γλυκό κελαηδισμό του πουλιού; Ο Γουίλυ. Ποιος Γουίλυ; Ο δικός της ο Γουίλυ! Οι Ευτυχισμένες Μέρες, ένα θεατρικό έργο ποιητικής συμμετρίας και ανάπτυξη φούγκας που δεν τελεσφορεί παρά μόνο ως όνειρο φυγής. Ένας ρόλος σπάνιος για να αχνοφέγγει το πρόσωπο της ηθοποιού πίσω από το προσωπείο της Γουίνυ. Η Όλια και η Γουίνυ Μπεκετική διπλοτυπία.



Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Δραματουργία: Νίκος Φλέσσας – Σύλβια Λιούλιου
Σκηνικά - Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Επιμέλεια Κίνησης: Αγγελική Στελλάτου
Ηχητική Σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης

Παίζουν: Όλια Λαζαρίδου, Άγγελος Σκασίλας

Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης

Παράλληλα με τη διαδικασία προβών  πραγματοποιήθηκε ένα πρωτότυπο εργαστήριο με τίτλο 9 Ευτυχισμένες Μέρες Με Τον Μπέκετ. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά αλλά και να συμβάλουν στο ανέβασμα της παράστασης στο πλαίσιο παράλληλων εβδομαδιαίων συναντήσεων (από την έναρξη των προβών έως και την έναρξη των παραστάσεων) συγκροτώντας μια ομάδα «ειδικών» θεατών. Οι «ειδικοί»  θεατές είχαν την δυνατότητα να παρεμβαίνουν στο υλικό που τους παρείχε η πορεία της πρόβας με τις ιδέες τους, τις γνώσεις τους και την αυθόρμητη απόκριση τους στα ερεθίσματα που είχαν στην διάθεσή τους.

Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων θα ακολουθήσουν και άλλες παράλληλες δράσεις που θα ανακοινώνονται σταδιακά.

Η εικαστικός Μαρία Παπαδημητρίου και καθηγήτρια τέχνης και design στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας στο πλαίσιο του μαθήματός της, θα επεξεργαστεί με τους φοιτητές την ιδέα του λόφου των Ευτυχισμένων Ημερών και οι μακέτες σκηνικού που θα  προκύψουν, θα παρουσιαστούν σε έκθεση στην Αθήνα στο Bios.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Προμηθέας Δεσμώτης ‑ Ικέτιδες Αισχύλου
Σήμερα
ΕΠΙΔΑΥΡΟΣαπό 04/08 έως 05/0812
Η σφαγή των Παρισίων, του Κρίστοφερ Μάρλοου
Χτες
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260από 01/06 έως 04/0612
Ημέρες Μουσικού Θεάτρου
Προχτές
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣαπό 04/06 έως 11/078
Ιππόλυτος, του Ευριπίδη
Πριν 3 μέρες
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣαπό 07/06 έως 11/067
5ο Φεστιβάλ Bollywood και Πολυπολιτισμικών Χορών
Πριν 4 μέρες
ΘΕΑΤΡΟ ΔΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥαπό 07/07 έως 09/07
Στίζω, από την ομάδα χορού Load
Πριν 6 μέρες
ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣαπό 20/05 έως 28/058
Alice, από το Armani Musical Theater Center
ΘΕΑΤΡΟ OLVIOαπό 31/05 έως 08/066
πENDε, του Γιάννη Μπαγουρδή
ΘΕΑΤΡΟ OLVIOαπό 18/05 έως 28/058
Το κορίτσι που πέφτει, πέφτει, πέφτει
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ REXαπό 04/07 έως 06/075
Breakin’ Mozart σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη
Πριν 1 εβδομάδα
ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ