E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο καφές πριν από τη γυμναστική βοηθά στην καύση του λίπους

Τι δείχνει μελέτη

Δημοσίευση 11/4/2021 | 11:59

Ο καφές πριν από τη γυμναστική βοηθά στην καύση του λίπους

Η κατανάλωση καφέ πριν κάνουμε γυμναστική βοηθά στη γρήγορη καύση του λίπους, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Συγκεκριμένα, οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως ένα φλιτζάνι δυνατού καφέ μισή ώρα πριν από την άσκηση αυξάνει σημαντικά την καύση λίπους -ειδικά το απόγευμα.

Η καφεΐνη είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αθλητικά συμπληρώματα που βελτιώνουν την απόδοση και λαμβάνεται από αθλητές σε όλο τον κόσμο για να βελτιώσει την αντοχή και τις φυσικές ικανότητες.

Όμως, παρά την ευρεία χρήση της, υπάρχουν λίγα επιστημονικά στοιχεία για τις δυνάμεις οξείδωσης ή καύσης λίπους που έχει.

Τώρα, οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Γρανάδας (UGR) στην Ισπανία ανακάλυψαν τον καλύτερο συνδυασμό άσκησης και καφέ για την απώλεια βάρους.

Τα δεδομένα της έρευνας


«Η σύσταση για άσκηση με άδειο στομάχι το πρωί, με στόχο την αύξηση της οξείδωσης του λίπους, είναι δεδομένη. Όμως, η σύσταση αυτή δεν έχει επιστημονικό υπόβαθρο, καθώς δεν γνωρίζουμε αν αυτή η αύξηση οφείλεται στην πρωινή άσκηση ή στην έλλειψη τροφής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», εξηγεί ο επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας, δρFrancisco José Amaro-Gahete.

Συνολικά, στην έρευνα συμμετείχαν 15 άνδρες (μέσης ηλικίας 32 ετών), οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα τεστ προπόνησης τεσσάρων συνθηκών με διαλείμματα επτά ημερών. Οι συμμετέχοντες κατανάλωναν 3 mg/kg καφεΐνης ή ένα εικονικό φάρμακο στις 8 το πρωί και στις 5 το απόγευμα, με τον καθένα από αυτούς να ολοκληρώνει τα τεστ και στις τέσσερις συνθήκες με τυχαία σειρά. Οι συνθήκες πριν από κάθε τεστ (χρονικό διάστημα από το τελευταίο γεύμα, σωματική άσκηση ή κατανάλωση άλλων διεγερτικών ουσιών) ήταν αυστηρά ορισμένες, όπως επίσης και ο υπολογισμός της οξείδωσης του λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Μέγιστη καύση λίπους

«Τα αποτελέσματα της μελέτης μας δείχνουν ότι η έντονη κατανάλωση καφεΐνης 30 λεπτά πριν από την αεροβική άσκηση αύξησε στο μέγιστο την οξείδωση του λίπους κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας», αναφέρει ο δρ J. Amaro. Επιβεβαιώθηκε, επιπλέον, η ύπαρξη ημερήσιας μεταβολής στην οξείδωση του λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης, ενώ οι τιμές ήταν υψηλότερες το απόγευμα από ό,τι το πρωί για ίσες ώρες αποχής από το φαγητό.

Ο βοηθός καθηγητής Amaro-Gahete είπε: «Τα αποτελέσματα της μελέτης μας έδειξαν ότι η κατάποση καφεΐνης 30 λεπτά πριν από τη δοκιμή αερόβιας άσκησης αύξησε τη μέγιστη οξείδωση λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας».

Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν, επίσης, ότι η καφεΐνη αυξάνει την οξείδωση του λίπους κατά τη διάρκεια της πρωινής άσκησης με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και το απόγευμα, αλλά χωρίς την κατανάλωση καφεΐνης.

Συνοψίζοντας, τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι ο συνδυασμός της πρόσληψης καφεΐνης με την αερόβια άσκηση μέτριας έντασης το απόγευμα παρέχει την ανώτατη καύση λίπους για αυτούς που θέλουν να αυξήσουν την καύση του λίπους μέσω της άσκησης.

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the International Society of Sports Nutrition.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το τραγούδι που έγραψε η μητέρα της άλλαξε τα πάντα: Η άγνωστη ιστορία πίσω από την εκτόξευση της Σελίν Ντιόν

E-Daily 3.Left 15.06.2026
Πριν κατακτήσει τον κόσμο, ήταν ένα κορίτσι από πολύτεκνη οικογένεια - και ένας άνθρωπος πίστεψε στο ταλέντο της περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο

Από την εκκλησία στη… θάλασσα: Η Δανάη Μπάρκα πήγε για βουτιές με το νυφικό της

E-Daily 3.Left Χτες
Η Δανάη Μπάρκα εμφανίστηκε στην παραλία ακόμα ντυμένη νύφη!

Γιώργος Κοψιδάς ‑ Μου είπαν: `Αν φύγεις τώρα, μπορεί σε μισή ώρα να έχεις πεθάνει`

E-Daily 3.Left Χτες
Για το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε στο παρελθόν μίλησε ο ηθοποιός Γιώργος Κοψιδάς.

Tyra Banks: Μηνύει το Netflix για συκοφαντική δυσφήμηση για ντοκιμαντέρ του America’s Next Top Model

E-Daily 3.Left Χτες
Στην αγωγή αναφέρεται ότι η πλατφόρμα χρησιμοποίησε επιλεκτικό μοντάζ ώστε να δοθεί η εντύπωση πως η Banks επέτρεψε εν γνώσει της τον βιασμό διαγωνιζόμενης

Η Τζένιφερ Λόπεζ σε ξέφρενους πανηγυρισμούς για τον θρίαμβο των Νιου Γιορκ Νικς στο NBA

E-Daily 3.Left Χτες
Η ομάδα της Νέας Υόρκης κατέκτησε το πρωτάθλημα NBA μετά από 53 χρόνια

Η Αννα Δρούζα συγκλονίζει: «Μεγάλωσα χωρίς μητέρα ‑ Οι γονείς μου χώρισαν, έφυγε και με κράτησε ο πατέρας μου»

E-Daily 3.Left Χτες
«Αυτό που με ενδιέφερε είναι η Αριάδνη να είχε μητέρα», ανέφερε ακόμα η παρουσιάστρια για την κόρη της

Φαίη Σκορδά: Ανέβασε την πρώτη κοινή φωτογραφία με τον σύντροφό της

E-Daily 3.Left Χτες
Είναι ερωτευμένη και δεν το κρύβει!

Τα τρυφερά λόγια της Βίκυ Σταυροπούλου στην πρώτη ανάρτηση για τον γάμο της κόρης της

E-Daily 3.Left Χτες
«Το πολυτιμότερο πλάσμα της ζωής μου έζησε την πολυτιμότερη στιγμή της ζωής του!»