Ουρά δεινοσαύρου με φτερά βρέθηκε διατηρημένη σε κομμάτι κεχριμπαριού

Επιβεβαιώνονται οι θεωρίες επιστημόνων για φτερωτά ερπετά

Δημοσίευση 9/12/2016 | 20:23

Ουρά δεινοσαύρου με φτερά βρέθηκε διατηρημένη σε κομμάτι κεχριμπαριού

Μια ουρά, πιθανότατα δεινοσαύρου, καλυμμένη με φτερά βρέθηκε διατηρημένη μέσα σε ρετσίνι, αναφέρει σε δημοσίευμά του το περιοδικό National Geographic. Αυτό το μοναδικό εύρημα που χρονολογείται 99 εκατομμύρια χρόνια πριν τις μέρες μας, θα δώσει την ευκαιρία για τους επιστήμονες, να μελετήσουν τους δεινόσαυρους με φτερά που ήκμασαν την κρητιδική περίοδο της γεωλογικής ιστορίας της Γης.

Συγκεκριμένα την Πέμπτη οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ένα κομμάτι κεχριμπαριού που ανακάλυψε τυχαία Κινέζος ερευνητής σε αγορά στην πόλη Μιτκίνα στο Μιανμάρ πέρυσι, περιέκλειε 36 χιλιοστά της ουράς του δεινόσαυρου, με ορατά τα κόκκαλα, τη σάρκα, το δέρμα και τα φτερά. Ο δεινόσαυρος ήταν μικρότερος από 15 εκατοστά, δηλαδή περίπου όσο ένα σπουργίτι σε μήκος.

«Αυτό είναι το πρώτο του είδους αυτού», είπε για το δείγμα ο παλαιοντολόγος Ryan McKellar του μουσείου Royal Saskatchewan στον Καναδά, ο οποίος είναι ένας από τους επιστήμονες στην έρευνα που εκδόθηκε στο περιοδικό του κλάδου, Current Biology. «Έχω άφωνος», είπε.

Οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι η ουρά ανήκει σε έναν τύπο δίποδου δεινόσαυρου που έμοιαζε με πουλί και που ανήκει στην κατηγορία maniraptora, μία από αρκετές κατηγορίες δεινοσαύρων με φτερά. Τα πουλιά εμφανίστηκαν στη Γη πριν από περίπου 150 εκατομμύρια χρόνια, κατά την ιουράσια γεωλογική περίοδο, και εξελίχθηκαν από μικρούς, φτερωτούς δεινόσαυρους.

Η ουρά αποτελείται από οκτώ σπονδύλους, μαλακούς ιστούς, και φτερά που είναι απολύτως διατηρημένα σε τρεις διαστάσεις.

Σύμφωνα με τον Ryan McKellar, όταν η ουρά κόλλησε στο ρετσίνι, πρακτικά σκοτώθηκε και το πλάσμα καθώς «δεν μπορούσαν να αποκόψουν την ουρά τους όπως μερικές σαύρες».

Η ανακάλυψη ρίχνει επίσης φως και στην εξέλιξη των φτερών. Αυτά που παγιδεύτηκαν στο ήλεκτρο είναι παλαιότερα από εκείνα των πουλιών, και τους λείπει μεγάλο μέρος του κεντρικού στελέχους.

Ο 19χρονος που βγήκε για να γιορτάσει την αποφοίτησή του και δεν γύρισε ποτέ

Δυστυχώς, δεν βρέθηκαν ποτέ στοιχεία για τον Brandon.

Η ανατριχιαστική ιστορία της στοιχειωμένης κούκλας Elsa που σόκαρε μια ολόκληρη οικογένεια

Κάποιες τρομακτικές ιστορίες μοιάζουν φανταστικές, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινές!

Σαν σήμερα: Η τραγωδία στα Ίμια