LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πικνίκ στη Βόρεια Κορέα

Πρώτη ατομική έκθεση της Μάρως Φασουλή

Δημοσίευση 31/5/2017 | 00:18

Πικνίκ στη Βόρεια Κορέα
ΑΘΗΝΑ - Can Christina Androulidaki Gallery
Aναγωστοπούλου 42, Κολωνάκι, Tηλέφωνο: 210.3390833
www.can-gallery.com
Ημερομηνίες: από 31/5/2017 έως 30/6/2017
ΜΑΙ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
ΙΟΥΝ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930


Εγκαίνια: Τετάρτη, 31 Μαίου στις 8 μ.μ.

Τρίτη-Παρασκευή: 11π.μ. - 3μ.μ./ 5μ.μ. - 8μ.μ.
Σάββατο: 11π.μ. - 4μ.μ.

“...Τότε ήμασταν νέοι και πιστεύαμε
ότι μπορούσαμε να αλλάξουμε τον κόσμο...”


Κατά τη διάρκεια της DOCUMENTA14 η γκαλερί CAN παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της εικαστικού Μάρως Φασουλή (γ.1980).

Στην έκθεση με τίτλο “Πικνίκ στη Βόρεια Κορέα” η Φασουλή ανακαλύπτει και μετουσιώνει μέρη του αρχείου και της συλλογής της αρχιτέκτονος Jenny P. σε έργα-μνημεία προς μία γυναίκα που δεν γνώρισε ποτέ. Η Jenny P. γεννήθηκε στον Πειραιά το 1934. Το 1950 φεύγει για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Παρίσι και γίνεται μέλος του D.E.S.A. ενώ λίγο αργότερα αποφασίζει να εγγραφεί στο Κομουνιστικό Κόμμα Γαλλίας με το οποίο ξεκινάει να ταξιδεύει τακτικά σε διάφορα κράτη όπως η Βόρεια Κορέα. Θα εργαστεί στο Παρίσι μέχρι τη συνταξιοδότησή της και το 1997 θα επιστρέψει στην Αθήνα όπου θα διαμείνει στην περιοχή του Ζωγράφου μέχρι τον θάνατό της το 2014.

Εστιάζοντας την προσοχή της στα χρόνια από το 1960 έως το 1978 η Φασουλή επεξεργάζεται ταξιδιωτικές φωτογραφίες από τη Βόρεια Κορέα, slides, προσωπικά αντικείμενα, σελίδες από μια έκδοση αφιερωμένη στο Ιερό Βουνό της Επανάστασης (όρος Paektu), αρχιτεκτονικές μελέτες, ακόμη και στιγμιότυπα από μια ανέμελη συνεύρεση φίλων σε κάποιο προάστιο του Παρισιού τον Μάιο του ’68. Το ιδιαίτερα προσωπικό αυτό αρχείο αναφέρεται άλλωστε σε μια περίοδο έντονων ιδεολογικών και κοινωνικών εξελίξεων στην Ευρώπη που αποκαλύπτεται μέσα από κείμενα, φωτογραφίες, σχέδια και αφηγήσεις της Jenny P. και οικείων της προσώπων.

Ποια ήταν άραγε τα όνειρα και οι προσδοκίες εκείνων των χρόνων; Τα έργα που αναλάμβανε η Jenny P. επρόκειτο κυρίως για εργατικές κατοικίες σε διάφορα προάστια του τότε ραγδαία επεκτεινόμενου Παρισιού καθώς την ενδιέφερε μία αρχιτεκτονική “για το λαό”. Για πολλούς, καθώς και για εκείνη αυτό αποτελούσε την ευκαιρία της πολεοδομίας και της αρχιτεκτονικής να επιφέρει αλλαγές στην αντίληψη του κόσμου σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές δομές. Μέσα από μια μεγάλη συλλογή πληροφοριών οι οποίες θα μπορούσαν να σχηματίσουν το προφίλ της Jenny P. εκείνες που έχουν ιδιαίτερη σημασία πέρα από τη ιδιότητα της ως αρχιτέκτονα είναι η στάση της ως αριστερή, φεμινίστρια, μετανάστρια και ταξιδιώτης, χωρίς αυτή απαραίτητα να είναι η ακριβής σειρά.

Η διαδικασία που ακολουθεί η Φασουλή τελικά παραμένει ανοιχτή και ανεξάντλητη καθώς επεξεργάζεται αποσπάσματα και αναπλάθει μια φαντασιακή και εν τέλει αχρονική εικόνα από την οποία απουσιάζουν τα στοιχεία εκείνα που πιθανά θα οδηγούσαν στην ταυτοποίηση του πραγματικού-υπαρκτού προσώπου και της εποχής της.

Όπως αναφέρει η ίδια σε ένα δοκίμιο το 1966: “Στην εποχή μας όμως περισσότερο από χθες το πρόβλημα της πολεοδομίας έχει γίνει ένα από τα πιο φλέγοντα. Στις μεγαλουπόλεις του σήμερα, ο άνθρωπος ασφυκτιά και αναρωτιέται για το μέλλον της πόλης του, της Πόλης. Όσο για το ποιό θα είναι το μέλλον την πόλης, θα μπορούμε να το πούμε παρά μόνο τοποθετώντας το στο οικονομικό-κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο. Δεν θα μπορέσουμε να αλλάξουμε την πόλη σε βάθος παρά μόνο αλλάζοντας την κοινωνία. Και το ερώτημα ΠΟΙΑ ΠΟΛΗ πρέπει να αντικατασταθεί με το ερώτημα ΠΟΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ?”



Η Μάρω Φασουλή γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών όπου το 2009 αποφοίτησε από το μεταπτυχιακό των Εικαστικών Τεχνών με άριστα. Είναι μέλος της ομάδας Under Construction. Επιλεγμένες Ομαδικές Εκθέσεις: «Η ελάχιστη δομή», Ρομάντσο, Αθήνα, «Αστοχία», The Symptom Projects, πρώην νοσοκομείο Άμφισσας,  «Boundaries», Snehta Residency, Αθήνα, «Εκ νέου: Μια νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών», Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), Αθήνα, «Bία;», CAID-Κέντρο κοινωνίας επιστήμης και τέχνης, Αθήνα, «Προς Τήνο», Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, Τήνος, «Thrills and Chills», Daily Lazy projects, Art Athina, Αθήνα, «Το Αρχιτεκτονικό Αντικείμενο», Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Αθήνα, «Σημείο φυγής», Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη, «NLP», Hosted in Athens, Θέατρο Εμπρός, Αθήνα, «Μονόδρομος», 4η Μπιενάλε της Αθήνας, Αθήνα, «Under Construction», Remap ΚΜ3, Αθήνα, «Placements-misplacements-displacements», Remap ΚΜ3, Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα, «Εικαστικές ΜΕΤατοπίσεις Μεταπτυχιακών σπουδαστών», Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα, «Chain Reaction», TAF, Αθήνα, «Utopia Project 2006-2010», Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ISET), Αθήνα, «In Real Time, Beautiful World, Heavenly Creation vol. II», Δημοτική Αγορά Κυψέλης, Αθήνα, «Oasis», Μουσείο Πολυχρονόπολου, Κινέτα, «Μετακόμιση-Διαμονή», Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, Πάτρα, «Απόλυτη Εκκίνηση», Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα, «Open Lido 12», Βενετία, Ιταλία, «EXIT», Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Αθήνα, «My Living Room», Αθήνα, «Άντερ Κονστράξιον», Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη. Η Φασουλή ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

#JobDay Δήμου Παύλου Μελά

Cityλάιφ 22.04.2024
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ26/04

Έρχεται το Hobby Festival 2024

Cityλάιφ 22.04.2024
ΠΑΛΙΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΟΣΥαπό 26/04 έως 28/04

Vinyl Market

Cityλάιφ Χτες
ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝαπό 26/04 έως 28/04

Η Πεντάμορφη και το Τέρας ‑ Κλασικό Μπαλέτο

Θέατρο+Χορός 19.04.2024
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΘΕΑΤΡΟΝ ΑΙΘ. ΑΝΤΙΓΟΝΗαπό 17/05 έως 19/0515

Ανακοίνωση προβολών Horrorant Film Festival 2024!

Σινεμά 17.04.2024
ΕΛΙΖΕαπό 18/04 έως 28/047

In‑Edit Countdown

Σινεμά 16.04.2024
ΣΙΝΕΜΑ ΒΑΚΟΥΡΑαπό 17/04 έως 27/046

The Meet Market #EasterEdition στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Cityλάιφ 12.04.2024
ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝαπό 27/04 έως 28/04