E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη

+ 10 ορθολογικά σχόλια, του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη

Δημοσίευση 20/3/2017 | 12:06

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 20/3/2017 έως 21/4/2017
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


Εγκαίνια: Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017, από τις 20:00 έως τις 23:00
D?p?t Art Gallery, Νεοφύτου Βάμβα 5, 106 74 Κολωνάκι


Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30
Σάββατο 12:00 – 16:00
Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

Την έκθεση παρουσιάζει ο Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Εμμανουήλ Μαυρομμάτης με δέκα αναρτημένα αντίστοιχα συνοπτικά σχόλια για το κάθε ένα από τα δέκα ζωγραφικά που παρουσιάζονται.

Προλογίζοντας την έκθεση γράφει τα εξής:

Η εργασία της Όπυς Ζούνη ακολούθησε, από τα τέλη της δεκαετίας 1960, την ανάπτυξη ενός συστήµατος που περιέγραφε, µέσω γεωµετρικών και χρωματικών οργανώσεων, τις διαδοχικές φάσεις των τρόπων µε τους οποίους σχηµατίζεται οπτικά και ψευδαισθητικά το βάθος, σε µια επίπεδη επιφάνεια.

Η έννοια αυτής της εκπαιδευτικής ανάλυσης ήταν η προετοιµασία του βλέµµατος και η εξοικείωση του βλέµµατος µε το προοπτικό σύστηµα, ως την κατάλληλη τεχνική µέθοδο διατύπωσης των σταδίων της δηµιουργίας της εικόνας.

Η γυµνή αντιπαράθεση µε εικόνες που δεν διηγούνται περιστατικά, διευκολύνει να αναγνωριστεί το καθεαυτό σύστηµα της οργάνωσης ως ένα σχήµα, ανεξάρτητο από εξωτερικές παραπομπές.

Μια επόµενη περίοδος του έργου της, περιέλαβε εργασίες που δεν αρκέστηκαν να αναπτύσσονται στην επίπεδη επιφάνεια, αλλά περιελάμβαναν προεξοχές οι οποίες διαµέλιζαν το ενιαίο προοπτικό σύστηµα των σχέσεων ενός µοναδικού βλέµµατος µε ένα µοναδικό αντικείµενο, χάρη στην πολλαπλότητα των διαδοχικών, αντιθετικών μεταξύ τους ή περιστρεφόμενων ή υπέργειων ή αναδυόμενων, αλληλοπαρεμβαλλόμενων ή παράλληλων, οπτικών προσεγγίσεων: αυτές υποχρέωναν τη µετακίνηση του βλέµµατος και τη διάσπαση της ενιαίας πρόσληψης του έργου.

Τα περίοπτα γλυπτά που κατασκεύασε, συνιστούσαν σταθερά σηµεία ενός βλέµµατος μετακινούμενου ανάµεσα σε αντιθετικές προοπτικές, ως προς τις οποίες όμως η εργασία συντηρούσε τη δική της σύσταση. Ανάμεσα στη σταθερότητα και στην αυτάρκεια του αντικειμένου ως ζωγραφική διευθέτηση χώρων κατασκευασμένων προοπτικά και την ασταθή, μετακινούμενη πρόσληψη του βλέμματος, περιγράφεται στην εργασία το πώς το βλέμμα αναδιοργανώνει, εμπλουτίζει και ανακατασκευάζει σε συνεχώς νέες σχέσεις, τις εμπειρίες του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Athens Halloween Festival: Το φεστιβαλ που έρχεται για να φέρει το Halloween στην Ελλάδα!

Φεστιβάλ 17.10.2025
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΥΨΕΛΗΣαπό 30/10 έως 02/115

Open Secret Society Tour 2025: Dub Fx & Woodnote

Μουσική 15.10.2025
Support Act: SIGMATAF

Battle of the Best 2025

Φεστιβάλ 15.10.2025
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ Α.Π.Θ.14/12

ΤOYCON: Το παγκόσμιο φαινόμενο ήρθε και στην Ελλάδα!

Φεστιβάλ 13.10.2025
ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DO ΦΑΛΗΡΟαπό 18/10 έως 19/108

«H συνάντηση» του Stephen Belber στο Θέατρο Μουσούρη

Σινεμά 13.10.2025
ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΥΣΟΥΡΗαπό 01/10 έως 16/1116

INTERVIEW ‑ Η παράσταση φαινόμενο της ομάδας Εμείς επιστρέφει!

Θέατρο+Χορός 12.10.2025
ΑΘΗΝΑαπό 17/10 έως 10/01

The Meet Market #FallEdition στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Cityλάιφ 10.10.2025
ΑΘΗΝΑαπό 25/10 έως 26/10