E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη

+ 10 ορθολογικά σχόλια, του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη

Δημοσίευση 20/3/2017 | 12:06

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 20/3/2017 έως 21/4/2017
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


Εγκαίνια: Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017, από τις 20:00 έως τις 23:00
D?p?t Art Gallery, Νεοφύτου Βάμβα 5, 106 74 Κολωνάκι


Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30
Σάββατο 12:00 – 16:00
Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

Την έκθεση παρουσιάζει ο Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Εμμανουήλ Μαυρομμάτης με δέκα αναρτημένα αντίστοιχα συνοπτικά σχόλια για το κάθε ένα από τα δέκα ζωγραφικά που παρουσιάζονται.

Προλογίζοντας την έκθεση γράφει τα εξής:

Η εργασία της Όπυς Ζούνη ακολούθησε, από τα τέλη της δεκαετίας 1960, την ανάπτυξη ενός συστήµατος που περιέγραφε, µέσω γεωµετρικών και χρωματικών οργανώσεων, τις διαδοχικές φάσεις των τρόπων µε τους οποίους σχηµατίζεται οπτικά και ψευδαισθητικά το βάθος, σε µια επίπεδη επιφάνεια.

Η έννοια αυτής της εκπαιδευτικής ανάλυσης ήταν η προετοιµασία του βλέµµατος και η εξοικείωση του βλέµµατος µε το προοπτικό σύστηµα, ως την κατάλληλη τεχνική µέθοδο διατύπωσης των σταδίων της δηµιουργίας της εικόνας.

Η γυµνή αντιπαράθεση µε εικόνες που δεν διηγούνται περιστατικά, διευκολύνει να αναγνωριστεί το καθεαυτό σύστηµα της οργάνωσης ως ένα σχήµα, ανεξάρτητο από εξωτερικές παραπομπές.

Μια επόµενη περίοδος του έργου της, περιέλαβε εργασίες που δεν αρκέστηκαν να αναπτύσσονται στην επίπεδη επιφάνεια, αλλά περιελάμβαναν προεξοχές οι οποίες διαµέλιζαν το ενιαίο προοπτικό σύστηµα των σχέσεων ενός µοναδικού βλέµµατος µε ένα µοναδικό αντικείµενο, χάρη στην πολλαπλότητα των διαδοχικών, αντιθετικών μεταξύ τους ή περιστρεφόμενων ή υπέργειων ή αναδυόμενων, αλληλοπαρεμβαλλόμενων ή παράλληλων, οπτικών προσεγγίσεων: αυτές υποχρέωναν τη µετακίνηση του βλέµµατος και τη διάσπαση της ενιαίας πρόσληψης του έργου.

Τα περίοπτα γλυπτά που κατασκεύασε, συνιστούσαν σταθερά σηµεία ενός βλέµµατος μετακινούμενου ανάµεσα σε αντιθετικές προοπτικές, ως προς τις οποίες όμως η εργασία συντηρούσε τη δική της σύσταση. Ανάμεσα στη σταθερότητα και στην αυτάρκεια του αντικειμένου ως ζωγραφική διευθέτηση χώρων κατασκευασμένων προοπτικά και την ασταθή, μετακινούμενη πρόσληψη του βλέμματος, περιγράφεται στην εργασία το πώς το βλέμμα αναδιοργανώνει, εμπλουτίζει και ανακατασκευάζει σε συνεχώς νέες σχέσεις, τις εμπειρίες του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Thessaloniki Pride 2025: Pride Forum

Cityλάιφ 18.06.2025
Στο καθιερωμένο πια Pride Forum του Thessaloniki Pride ανοίγει ο δημόσιος διάλογος για τη βασική θεματική του φεστιβάλ

Anilio Park Festival

Φεστιβάλ 18.06.2025
Σου θυμίζουμε γιατί πρέπει να είσαι και εσύ στο Anilio Park Festival

Έναρξη 13ου Thessaloniki Pride

Φεστιβάλ 18.06.2025
Θεσσαλονίκη, 17/6/2025

Francis Mercier & Nitefreak στο Official Pre‑Primer Event

Μουσική Προχτές
ΑΘΗΝΑ26/06

Thessaloniki Pride 2025

Φεστιβάλ 15.06.2025
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗαπό 16/06 έως 21/06

Μην χάσεις την ευκαιρία να γίνεις μέρος του Official Pre‑Primer Event

Cityλάιφ 13.06.2025
Πέμπτη 26 Ιουνίου. Ιnternational co-headliners, σε μια βραδιά γεμάτη big reveals, exclusive content & uplifting music.

11ο Φεστιβάλ Bollywood και Πολυπολιτισμικών Χορών

Θέατρο+Χορός 13.06.2025
ΑΘΗΝΑαπό 27/06 έως 29/0615

Το ΑΤΙΤΛΟΝ finale της Αντωνίας Οικονόμου στο Σύγχρονο Θέατρο

Θέατρο+Χορός 12.06.2025
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟαπό 12/06 έως 15/0610

10ο Edessa Short Film Festival

Φεστιβάλ 11.06.2025
ΕΔΕΣΣΑαπό 05/07 έως 06/07

Η Νατάσσα Μποφίλιου live στο Θέατρο Γης

Μουσική 11.06.2025
ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ30/0620