E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η νέα ηγεσία του Αρείου Πάγου – Επικεφαλής Τζαβέλας και Παπαδοπούλου

Ελλάδα 04.07.2025
Και οι δύο θα παραμείνουν στις θέσεις τους έως τους Ιούνιο του 2026, καθώς τότε αποχωρούν από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης

Φωτιά στην Εύβοια: Νέο μήνυμα από το 112 ‑ «Απομακρυνθείτε προς Στύρα»

Ελλάδα 04.07.2025
Είναι το δεύτερο μήνυμα από το 112 - Ιδιαίτερα δύσκολες παραμένουν οι συνθήκες στο πύρινο μέτωπο

Ομαδικός βιασμός 14χρονης στον Πειραιά: Τι ισχυρίζονται οι τέσσερις κατηγορούμενοι

Ελλάδα 04.07.2025
Προθεσμία για να απολογηθούν πήραν οι τέσσερις συλληφθέντες για τον βιασμό της 14χρονης στον Πειραιά

Παναθηναϊκός: Στις 22:30 η άφιξη του Βαλαντσιούνας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Αθλητικά Νέα 04.07.2025
Ο Γιόνας Βαλαντσιούνας αναμένεται να αφιχθεί στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» λίγο μετά τις 22.30 για λογαριασμό του Παναθηναϊκού.

Πακιστάν: Λιοντάρι πήδηξε μάντρα και επιτέθηκε σε γυναίκα και παιδιά

Κόσμος 04.07.2025
Ένα εξημερωμένο λιοντάρι ξέφυγε από τους ιδιοκτήτες του, κυνήγησε και επιτέθηκε σε μία γυναίκα και τα ανήλικα παιδιά της, σε έναν πολυσύχναστο δρόμο στη Λαχώρη, στο ανατολικό Πακιστάν.

Καταδίωξη και τραυματισμοί αστυνομικών στα Φιλιατρά ‑ Ρομά εμβόλισαν περιπολικό μετά από διάρρηξη

Ελλάδα 04.07.2025
Συνελήφθη ένας Ρομά και συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό τριών οι οποίοι έχουν ταυτοποιηθεί

Η Κίνα εκπαιδεύει ήδη τους «στρατιώτες του μέλλοντος» ‑ Πολεμιστές «υβρίδια»

Κόσμος 04.07.2025
Το Πεκίνο προσανατολίζεται στη δημιουργία υπερ-πολεμιστών που συνδυάζουν τις ανθρώπινες δυνατότητες με την τεχνολογία

Τόμας Πάρτεϊ: Κατηγορείται για πέντε βιασμούς και σeξουαλική επίθεση ο πρώην σταρ της Αρσεναλ

Αθλητικά Νέα 04.07.2025
Απαγγέλθηκαν οι κατηγορίες στον 32χρονο για αδικήματα που φέρεται να διέπραξε το 2021 και το 2022