Επιβράδυνση της διαφημιστικής ύφεσης το Μάρτιο!
Μείωση του ρυθμού πτώσης της διαφημιστικής δαπάνης με λιγότερο χαμένο τις εφημερίδες.
Δημοσίευση 14/4/2009 | 01:19


Αναχαιτίζεται σε πολύ μικρό βαθμό ο καθοδικός ρυθμός της διαφημιστικής δαπάνης τον Μάρτιο καθώς τα έσοδα των ΜΜΕ από διαφημίσεις πέφτουν κατά 12,82% έναντι 16% τον αμέσως προηγούμενο μήνα.
Μοναδικός κερδισμένος και σε επίπεδο τριμήνου αλλά και τον Μάρτιο, οι εφημερίδες που ανακτούν το 4,23% των δυνάμεών τους καθώς από 38,3 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2008 έφθασαν φέτος να αποσπούν από την αγορά 39,9 εκατ. ευρώ.
Το α' τρίμηνο του 2009 η μείωση αγγίζει το 14% έναντι πτώσης 14,7% το α' δίμηνο του έτους. Στην πράξη, το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος η διαφημιστική δαπάνη στα 4 παραδοσιακά Μέσα μειώνεται στα 486,9 εκατ. ευρώ (έναντι 566,1 εκατ. ευρώ), ενώ μόνο τον Μάρτιο ο διαφημιστικός τζίρος αγγίζει τα 188,6 εκατ. ευρώ (έναντι 216,3 εκατ. ευρώ τον τρίτο μήνα του 2008).
Το α' τρίμηνο του 2009 τα κανάλια χάνουν το 15,4% των διαφημιστικών τους εσόδων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (164,2 εκατ. ευρώ έναντι 194,3 εκατ. ευρώ πέρυσι).
Τα περιοδικά πέφτουν κατά 14,95% (192,4 εκατ. ευρώ έναντι 226,2 εκατ. ευρώ), οι εφημερίδες κατά 8,05% (92,2 εκατ. ευρώ έναντι 100,3 εκατ. ευρώ) και το ραδιόφωνο κατά 16,1% (37,9 εκατ. ευρώ έναντι 45,1 εκατ. ευρώ).

Τον Μάρτιο η τηλεόραση χάνει το 16,9% του τζίρου της (64 εκατ. ευρώ έναντι 77,1 εκατ. ευρώ) ενώ στα περιοδικά η πτώση ανέρχεται στο 17,7% (69,5 εκατ. ευρώ έναντι 84,5 εκατ. ευρώ).
Τέλος το ραδιόφωνο πέφτει κατά 7,68% (πολύ λιγότερο από όσο έπεφτε το Φεβρουάριο (19,47%) καθώς εισπράττει 15,1 εκατ. ευρώ έναντι 16,3 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2008.
Το Mega το α' τρίμηνο του 2009 έχει το 31,71% της πίτας της τηλεοπτικής διαφημιστικής δαπάνης, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 52,1 εκατ. ευρώ. Στα 34,7 εκατ. ευρώ ανέρχεται η δαπάνη στον ΑΝΤ1 (21,1%) που αυξάνει τα ποσοστά του, στα 25,7 εκατ. ευρώ (15,68%) ο τζίρος του Star που περνάει στην 3η θέση, στα 24,9 εκατ. ευρώ τα έσοδα του Alpha (15,1%) που συνεχίζει να χάνει έδαφος και στα 18,5 εκατ. ευρώ η είσπραξη του Alter (11,26%) που λόγω πολύ χαμηλών τηλεθεάσεων στα νεανικά κοινά είναι στην 5η θέση!
Το αμέσως επόμενο διάστημα όμως αναμένεται εισροή στα ταμεία των ΜΜΕ και κυρίως των εφημερίδων λόγω των Ευρωεκλογών. Αρκετά εκατομμύρια ευρώ θα δλωσουν τα πολιτικά κόμματα για να διαφημιστούν και να πετύχουν το καλύτερο για αυτά.






