Σημαντικά αυξημένη η κερδοφορία για το MEGA!
Παρά την κρίση στην αγορά της διαφήμισης το 2008 έκλεισε ιδιαιτερα θετικά για το κανάλι!
Δημοσίευση 27/3/2009 | 02:40


Με σημαντική αύξηση κερδών -αποτέλεσμα της πώλησης της συμμετοχής στη Nova- και με οριακή κάμψη του κύκλου εργασιών -άμεση συνέπεια της ευρύτερης κατάστασης που επικράτησε στις διεθνείς αγορές κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους- έκλεισε το 2008 η Τηλέτυπος Α.Ε., διαχειρίστρια εταιρεία του τηλεοπτικού σταθμού Mega Channel.
Ανάλογη πορεία ακολούθησε και ο Ομιλος (στον οποίο εκτός από την Τηλέτυπος, περιλαμβάνεται και η Τηλέτυπος Κύπρου), αφού οι πωλήσεις του παρουσιάζουν κάμψη ανάλογη με εκείνη της εταιρείας, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη εμφανίζονται και εδώ ιδιαιτέρως ενισχυμένα.
Η ιδιαίτερα καλή πορεία, που παρουσιάζει ο τηλεοπτικός σταθμός Mega τα τελευταία χρόνια, ο οποίος δεσπόζει στην αγορά του τομέα, τόσο από πλευράς τηλεθέασης όσο και από πλευράς απορρόφησης διαφημιστικών εσόδων, βοήθησε σημαντικά στον περιορισμό των συνεπειών της ύφεσης, που πλήττει τις διεθνείς τηλεοπτικές -και όχι μόνο- αγορές. Παρά ταύτα και, ειδικότερα, παρά τη θετική πορεία που είχε παρουσιάσει στο 9μηνο του 2008 η εταιρεία, οι απώλειες στο τελευταίο τρίμηνο του έτους οδήγησαν στην ανατροπή της συνολικής εικόνας.
Πρόκειται για απώλειες, οι οποίες, σε ό,τι αφορά την υπό εξέταση περίοδο και ειδικά την Ελλάδα, προήλθαν κυρίως λόγω του «μουδιάσματος» των διαφημιζομένων από τη διόγκωση (κάποιες φορές) ειδήσεων από τα τηλεοπτικά κατά βάση μέσα, για την επερχόμενη οικονομική «καταιγίδα», με αποτέλεσμα τη διακράτηση διαφημιστικών κονδυλίων προληπτικά και την ουσιαστική μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, στην παραδοσιακά καλύτερη από πλευράς εσόδων περίοδο -σε ετήσια βάση- για τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις.
Κατόπιν αυτών και όπως προκύπτει από τα στοιχεία του δημοσιευμένου ισολογισμού, την περασμένη χρονιά, η Τηλέτυπος έκλεισε με πωλήσεις που διαμορφώθηκαν στα 168,07 εκατ. ευρώ, έναντι 173,53 εκατ. ευρώ του 2007, μειωμένες κατά 3,15%.
Ανάλογη πορεία, με μεγαλύτερη συγκράτηση, παρουσίασαν τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων της εταιρείας, τα οποία κατά το 2008 διαμορφώθηκαν σε 103,97 εκατ. ευρώ, έναντι 114,42 εκατ. ευρώ του 2007, μειωμένα κατά 9,14%.
Αντίθετα, αυξημένα κατά 141,07% εμφανίζονται τα καθαρά αποτελέσματα της Τηλέτυπος, τα οποία, λόγω της πώλησης του μεριδίου της εταιρείας Nova στη Forthenet -κίνηση η οποία ολοκληρώθηκε με τη μεταβίβαση του σχετικού ποσού τον περασμένο Σεπτέμβριο- ανήλθαν σε 38,82 εκατ. ευρώ το 2008, έναντι 16,1 εκατ. ευρώ του 2007.
Το Mega
Παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχεται η τηλεοπτική αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα -και τις οποίες θα συνεχίσει να δέχεται τουλάχιστον για το επόμενο τετράμηνο-, ο τηλεοπτικός σταθμός Mega καταφέρνει να κρατά τη θέση του σταθερή, διευρύνοντας τα μερίδιά του.
Και κατά τη φετινή χρονιά, το κανάλι καταλαμβάνει την κορυφαία θέση της λίστας τηλεθέασης, τόσο στον ενημερωτικό όσο και στον ψυχαγωγικό τομέα, ενώ, παράλληλα, το μερίδιό του από τη διαφημιστική δαπάνη κυμαίνεται σταθερά επάνω από το 30%.
Σε επίπεδο Ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις του γκρουπ το 2008 διαμορφώθηκαν σε 168,94 εκατ. ευρώ, έναντι 174,82 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 3,37%. Τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων παρουσίασαν επίσης κάμψη κατά 9,55%, αφού, το 2008, διαμορφώθηκαν σε 104,15 εκατ. ευρώ, έναντι 115,14 εκατ. ευρώ του 2007.
Τα καθαρά προ φόρων κέρδη της εταιρείας, αντίθετα, είναι αυξημένα κατά 228,28% -λόγω και του μεριδίου της Τηλέτυπος Κύπρου στη Nova το οποίο πωλήθηκε στη Forthnet-, με το σχετικό ποσό να ανέρχεται στα 55,26 εκατ. ευρώ, έναντι 16,83 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.






