LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τελεσίγραφο για έξωση από Σένγκεν

Η Αθήνα πρέπει να τηρήσει τα συμφωνηθέντα

Δημοσίευση 2/12/2015 | 09:25

Τελεσίγραφο για έξωση από Σένγκεν

Επανέρχονται τα δημοσιεύμετα του διεθνούς τύπου, με τίτλους όπως «Η Ελλάδα είναι η Αχίλλειος Πτέρνα του χώρου Σένγκεν», στα οποία υποστηρίζεται ότι Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με ευρωπαϊκό τελεσίγραφο για τη διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης.

Στα δημοσιεύματα που επικαλούνται κοινοτικές πηγές αναφέρεται ότι η ΕΕ προειδοποίησε την Αθήνα πως θα βρεθεί αντιμέτωπη με αναστολή της Συνθήκης του Σέγκεν εάν δεν επανεξετάσει τον τρόπο διαχείρισης του μεταναστευτικού μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, που θα πραγματοποιηθεί η Σύνοδος Κορυφής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα, οι Ευρωπαίοι υπουργοί Εσωτερικών στη συνάντησή τους την προσεχή Παρασκευή θα ξεκαθαρίσουν στην Αθήνα ότι θα ληφθούν δραστικά μέτρα σε περίπτωση που δεν αναλάβει δράση. Η προειδοποίηση πως σε αυτά τα δραστικά μέτρα μπορεί να περιλαμβάνεται και η αναστολή της Συνθήκης του Σέγκεν έχει διατυπωθεί κατ' επανάληψη προς την ελληνική μεριά τις τελευταίες ημέρες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Κομισιόν αναμένεται να προτείνει εντός του μήνα μια κοινή συνοριακή δύναμη να αναλάβει τη φύλαξη των συνόρων, ενώ Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εμφανίζονται ενοχλημένοι από την άρνηση της Αθήνας να ζητήσει ειδική αποστολή της Frontex, καθώς επίσης και να επανεξετάσει το σύστημά της για την καταγραφή των προσφύγων.

Αστυνομική επιχείρηση για μεταφορά των μεταναστών στην Αθήνα

Καθώς το πρόβλημα στην Ειδομένη διογκώνεται, ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Μουζάλας προανήγγειλε με δηλώσεις του την Τρίτη ότι οι μετανάστες που είναι παγιδευμένοι στην Ειδομένη θα επιστρέψουν στην Αθήνα. Βεβαίως η κυβέρνηση, η οποία θέλει να διατηρείται χαμηλά στην επικαιρότητα το θέμα, δεν απαντά με ποιον τρόπο θα αναγκάσει τους πρόσφυγες να επιστρέψουν και αν θα καταφύγει στη χρήση αστυνομικής βίας προκειμένου να απελευθερώσει τη σιδηροδρομική γραμμή. Οι αρχές των Σκοπίων έβαλαν φραγμό και επιτρέπουν τη διέλευση μόνο των προσφύγων και όχι των οικονομικών μεταναστών. Οι πληροφορίες από την Ειδομένη αναφέρουν ότι εκεί έχουν συγκεντρωθεί άνθρωποι από το Ιράν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, το Σουδάν, ακόμη και από το Μαρόκο. Αυτό δείχνει ότι η πολιτική των ανοικτών συνόρων της ελληνικής κυβέρνησης άνοιξε τον δρόμο των δουλεμπόρων, που διακινούν πλέον μετανάστες ακόμη και από το Μαρόκο.

Μπορεί ο κ. Μουζάλας να λέει ότι «Αυτό που γίνεται στην Ειδομένη, η κατηγοριοποίηση του πρόσφυγα με βάση την εθνικότητα, είναι παράνομο», ωστόσο δεν πείθει ούτε την ΠΓΔΜ, αλλά ούτε και τους Ευρωπαίους, που δυσανασχετούν με τη στάση και την ανεπάρκεια της ελληνικής κυβέρνησης. Το χειρότερο για τη χώρα μας είναι ότι οι χώρες του βαλκανικού διαδρόμου, με πρώτη βέβαια την ΠΓΔΜ, σκοπεύουν να ελέγχονται και οι πολεμικοί πρόσφυγες, ώστε να αποκλειστεί η διέλευση των μεταναστών που έχουν πλαστά έγγραφα. Κάτι τέτοιο θα αυξήσει τη συσσώρευση ανθρώπων. Στο πλαίσιο αυτό, η Αθήνα πιέζεται να δεχθεί την ανάπτυξη δύναμης Frontex στα σύνορα με τα Σκόπια, που θα διενεργεί τους ελέγχους. Όλα αυτά βέβαια κατατείνουν σε εκείνο που όσοι παρακολουθούν το πρόβλημα έχουν προβλέψει: να μετατραπεί η Ελλάδα σε αποθήκη μεταναστών. Το ότι θα επιστρέψουν στην Αθήνα από την Ειδομένη οι μετανάστες δεν λύνει το πρόβλημα, αφού προβλέπεται ότι καινούργιοι που θα φτάσουν θα αναζητούν διέξοδο στην Κεντρική Ευρώπη. Η τοπική κοινωνία ήδη είναι στα όριά της, ενώ αρνείται να δεχθεί την εγκατάσταση hot spot.

Ζημιές στο εμπόριο από την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής

Στις δηλώσεις του την Τρίτη ο κ. Μουζάλας επισήμανε ότι «δεν μπορεί να είναι κλεισμένη εννέα μέρες η σιδηροδρομική γραμμή και το εμπόριο».

Η κατάληψη των μεταναστών από τις 18 Νοεμβρίου έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Συνολικά επηρεάζονται περίπου 1.800 βαγόνια εντός και εκτός Ελλάδας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλο. Μέχρι στιγμής, η ζημιά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγγίζει το 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αμφισβητείται η αξιοπιστία της εταιρείας, καθώς δεν μπορεί να εκτελέσει τα δρομολόγια.

Μεγάλες ξένες εταιρείες, όπως η Hewlett Packard, που συνεργάζονται με τις μεταφορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τη σιδηροδρομική γραμμή, απειλούν να διακόψουν τη συνεργασία τους με την Ελλάδα. Δυσαρέσκεια εκφράζουν και ελληνικές επιχειρήσεις, που δεν μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα τους. Ανάμεσα στα προϊόντα που παραμένουν στα βαγόνια είναι καύσιμα, πρώτες ύλες και ηλεκτρονικός εξοπλισμός.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Παραλιακή: Δύο τραγικά τροχαία σε λίγες ώρες

Πριν 9 ώρες
Ένας οδηγός σκοτώθηκε και άλλος υπέστη ακρωτηριασμό

Πειρατεία στον Περσικό Κόλπο: «Εμείς είμαστε ο νόμος εδώ»

Πριν 9 ώρες
Οι διάλογοι την ώρα του ρεσάλτο

Κλιμάκωση από Ερντογάν και «θερμό καλοκαίρι στο Αιγαίο» βλέπει ο γερμανικός τύπος

Πριν 9 ώρες
Εκτενείς ανταποκρίσεις από την οικονομική Handelsblatt και τις εφημερίδες Welt και Frankfurter Rundschau

Σέρρες: Γιατροί και γραφεία τελετών συγκάλυπταν τις συνθήκες θανάτων σε παράνομο γηροκομείο

Χτες
Στον ξενώνα ζούσαν ηλικιωμένοι σε ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης και χωρίς μέτρα υγιεινής

Νέα πρόκληση από την Τουρκία: Εξέδωσε παράνομη NAVTEX για έρευνες του Cesme στο κεντρικό Αιγαίο

Χτες
Θα κινηθεί μεταξύ Σκύρου-Άη Στράτη και Μυτιλήνης μέχρι τις 14 Ιουνίου

8χρονη έστελνε γυμνές φωτογραφίες της

Χτες
Συναγερμός για τον «δράκο του Instagram»
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.