E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο Έλληνας Αγγελος Τζωρτζίνης είναι ο φωτογράφος της χρονιάς για το περιοδικό TIME

Συνδυάζει ιδανικά την είδηση με την προσωπική συναισθηματική ματιά

Δημοσίευση 1/12/2015 | 00:17

Ο Έλληνας Αγγελος Τζωρτζίνης είναι ο φωτογράφος της χρονιάς για το περιοδικό TIME

Ένας Έλληνας φωτορεπόρτερ, ο ¶γγελος Τζωρτζίνης, είναι ο φετινός νικητής του διαγωνισμού του έγκυρου και παγκόσμιας εμβέλειας περιοδικού TIME. To βραβείο καθιερώθηκε πριν έξι χρόνια, και αφορά τους φωτογράφους της πρώτης γραμμής (wire photographers, όπως τους αποκαλεί το περιοδικό), εκείνους δηλαδή που βρίσκονται από τις πρώτες στιγμές στον τόπο ενός συμβάντος.

Τα ονόματά τους περνούν συνήθως απαρατήρητα ή βρίσκονται κρυμμένα κάτω από υποσημειώσεις με μικρά γράμματα, όμως οι φωτογραφίες τους κάνουν τον γύρο του κόσμου και δημοσιεύονται σε όλα τα μέσα, δίνοντας την πρώτη και σίγουρα πιο καθαρή εικόνα κάθε συμβάντος.

Αυτήν τη χρονιά, τη γεμάτη σημαντικά γεγονότα σε όλο τον κόσμο, τα πράγματα ήταν εξαιρετικά δύσκολα για να επιλεγεί ο νικητής. Και αυτό καθιστά ακόμα μεγαλύτερη τιμή την ανακύρηξη του δικού μας ¶γγελου Τζωρτζίνη ως του φωτογράφου που ξεχώρισε το μεγάλο αμερικάνικο περιοδικό ως τον φωτογράφο της χρονιάς του 2015.

Ο 27χρονος Έλληνας φωτορεπόρτερ είχε να ανταγωνιστεί μεγάλα ονόματα του επαγγέλματός του και νικητές των προηγούμενων ετών που συνέχιζαν να κάνουν με ένταση το δικό τους ρεπορτάζ. Όμως ο συνεργάτης του Γαλλικού Πρακτορείου ¶γγελος Τζωρτζίνης κατάφερε να τους ξεπεράσει, με μία μοναδική δουλειά που δείχνει τις πολλές και ιδιαίτερες πτυχές του μεταναστευτικού προβλήματος και της ελληνικής οικονομικής κρίσης.

Και μάλιστα με ανθρώπινο πρόσωπο, χωρίς υπερβολές και δραματοποιήσεις, αλλά πάντα με επιμονή στην καταγραφή των γεγονότων και την ανθρωπιστικής πλευράς όλων όσων συμβαίνουν στα ελληνικά νησιά.

Ο Τζωρτζίνης γεννήθηκε τον Νοέμβριο του 1988 στο Αιγάλεω και αποφάσισε να ασχοληθεί με τη φωτογραφία το 2006. Ξεκίνησε τη συνεργασία του με το AFP το 2007, ενώ παράλληλα δούλευε προσωπικά του πρότζεκτ στην Αίγυτπο, τη Λιβύη, την Τουρκία και την Ελλάδα, συνεργαζόμενος την ίδια εποχή και με τους Νew York Times.

Ο ίδιος λέει: «Ένας καλός φωτογράφος δεν είναι αυτός που τραβάει καλές φωτογραφίες. Είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία. Οι αξίες του φωτογράφου και οι εμπειρίες του αποτελούν βασικό συστατικό των φωτογραφιών του. Γι' αυτό θέλω να καλύπτω ιστορίες οι οποίες επηρεάζουν την προσωπική μου ζωή και με ενδιαφέρουν, όπως η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, αλλά και το μεταναστευτικό πρόβλημα».

Για τα έξι τελευταία χρόνια, ο Τζωρτζίνης είναι αφοσιωμένος στην κάλυψη της ελληνικής οικονομικής κρίσης, γιατί όπως δηλώνει είναι δεν είναι επισκέπτης, αλλά είναι και ο ίδιος μέρος αυτού του προβλήματος. Ο ίδιος παραδέχεται ότι η επαφή του με την ιστορία που καλύπτει μπορεί να επιδράσει στην ειδησιογραφική ματιά του, όμως παλεύει με τις πεποιθήσεις του ώστε να αποδώσει την αλήθεια για το τι συμβαίνει.

Την εποχή αυτή ο Τζωρτζίνης είναι αφοσιωμένος κυρίως στην κρίση των προσφύγων. «Η κρίση έχει φέρει στο μυαλό μου εικόνες από την παιδική μου ηλικία», λέει, «καθώς μεγάλωσα σε μία γειτονιά όπου δεκάδες Ιρακινοί μετανάστες έφτιαχναν τη νέα τους ζωή. Ζούσαν σε υπόγεια, συχνά πέντε και έξι άτομα σε ένα δωμάτιο, συνήθως σε άθλιες συνθήκες. Παίζαμε μπάσκετ στους δρόμους και κάναμε ό,τι κάνουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο, αλλά πάντα αναρωτιόμουν τι έκαναν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στην Ελλάδα, από που είχαν έρθει και τι είχαν αφήσει πίσω στις χώρες τους».

Όταν ο Τζωρτζίνης είδε εικόνες πτωμάτων να ξεβράζονται σε ελληνικές ακτές, δεν μπορούσε παρά να σκεφτεί ότι η ανάγκη αυτών των ανθρώπων για μια καλύτερη ζωή θα κατέληγε σε ένα «απλό δίλεπτο στα δελτία των ειδήσεων».

Έτσι, τον Απρίλιο αποφάσισε να παρακολουθήσει από κοντά τα γεγονότα, ακόμα και αν δεν βρισκόταν σε αποστολή. Από τότε, το Γαλλικό Πρακτορείο τον έχει στείλει σε αρκετές αποστολές στην Κω και την Λέσβο, και κάθε φορά ο φωτογράφος προσπαθούσε να ισορροπήσει ανάμεσα στις απαιτήσεις ενός φωτογράφου της πρώτης γραμμής και στη δική του, προσωπική προσέγγιση.

«Στόχος μου δεν είναι να είμαι ένας ακόμα αυτόπτης μάρτυρας της κατάστασης», λέει, «αλλά προσπαθώ να κρατήσω όσο μεγαλύτερη απόσταση και να δείξω πράγματα που οι άνθρωποι συνήθως δεν βλέπουν. Θέλω να φτιάξω εικόνες που θα βάλουν τους θεατές να αναρρωτηθούν για το μέλλον αυτών των ανθρώπων».

Όπως και να έχει, ο Έλληνας φωτογράφος φαίνεται να κατάφερε τους στόχους του, με ένα πορτφόλιο γεμάτο ένταση και ανθρωπιά, ισορροπώντας εξαίσια ανάμεσα στην είδηση και το συναίσθημα. Και αυτό είναι ίσως το πιο καταλυτικό στοιχείο που τον ανέδειξε τον φωτογράφο της χρονιάς του 2015 για το περιοδικό ΤΙΜΕ.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Εργατική Πρωτομαγιά στον κόσμο: Ποιες χώρες την τιμούν και ποιες όχι

Ιστορικά 01.05.2025
Η ιστορία πίσω από την Πρωτομαγιά και οι χώρες που δεν την αναγνωρίζουν ως αργία

Πρωτομαγιά: Η ιστορία των 200 της Καισαριανής

Ιστορικά 01.05.2025
Μια από τις πιο αιματοβαμμένες σελίδες των Ναζί στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Βιρτζίνια Τζιουφρέ: Το μεγάλο ερωτηματικό γύρω από τον θάνατο της βασικής μάρτυρα στην υπόθεση Epstein

Stories 01.05.2025
Η γυναίκα που αποκάλυψε τον Epstein και έφυγε με ερωτηματικά

Απόψε είναι η Βαλπούργεια νύχτα: Μάγισσες, τελετουργίες και αρχαίες παγανιστικές δοξασίες

Stories Χτες
Σηματοδοτεί την άφιξη της άνοιξης και το τέλος του μακρύ χειμώνα

Μωρό ‑ «θαύμα» γεννήθηκε από έμβρυο 24 ετών – Ήταν σχεδόν συνομήλικο με τη μαμά του!

Stories Χτες
Όταν η επιστήμη συναντά το θαύμα: Η απίστευτη ιστορία της μικρής Emma που «ξεπάγωσε» 24 χρόνια μετά τη σύλληψή της!

5 ηθοποιοί ‑ θρύλοι που ήταν «εφιαλτικοί» στην πραγματική τους ζωή

Σινεμά Χτες
Η οθόνη δεν λέει πάντα την αλήθεια

Γιατί επηρεάστηκαν οι τηλεπικοινωνίες της Γροιλανδίας από το μπλακ άουτ στην Ισπανία;

Stories Χτες
Aπρόσμενες συνέπειες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά

Γιατί οι εκλογές στον Καναδά έχουν πάρει χαρακτήρα δημοψηφίσματος;

Stories Προχτές
Θα ξέρουμε πολύ σύντομα το αποτέλεσμα

Το αληθινό «Έγκλημα στο Κολωνάκι» ‑ Το θύμα βρέθηκε στο σπίτι που είχε γυριστεί η ομώνυμη ταινία

Stories Προχτές
Η στυγερή δολοφονία του Θανάση Διαμαντόπουλου με 97 χτυπήματα από σφυρί που συγκλόνισε την Ελλάδα

Έλενα Κρεμλίδου και Ιωάννα Τούνη: Αντιμέτωπες με το παρελθόν, μόνες στο δικαστήριο

Stories Προχτές
Όταν οι γυναίκες βρίσκουν τη δύναμη να σταθούν όρθιες – και οι κακοποιητές κρύβονται

Η κρυφή κόλαση πίσω από το Instagram και το Facebook

Stories Προχτές
Κατηγορείται ότι εξαντλεί τους εργαζόμενους που διαφυλάσσουν τις πλατφόρμες της