LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τέλη κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα χαμηλού κυβισμού

Ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών

Δημοσίευση 4/11/2015 | 10:54

Τέλη κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα χαμηλού κυβισμού

Στο στόχαστρο μπαίνουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που μέχρι πρότινος είχαν... ελευθέρας από τα τέλη κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομικών, τα ντιζελοκίνητα Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα επιβαρύνονται από το 2016 με τέλη κυκλοφορίας, θέτοντας στο στόχαστρο περίπου 150.000 ιδιοκτήτες, που την τελευταία πενταετία αγόρασαν τα συγκεκριμένα μοντέλα.

Την ίδια στιγμή, πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 ευρώ έως και 200 ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει η κυβέρνηση σε χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.

Από τον Νοέμβριο του 2011, οπότε και ήρθε η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στράφηκαν σταδιακά στο ντίζελ.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τα οποία παρουσιάζει ο «Ελεύθερος Τύπος», είναι ενδεικτικά της αλλαγής που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών.

Πιο αναλυτικά, ενώ το 2011 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων έως 1.600 κυβικά υπολείπονταν κατά πολύ σε σχέση με αυτές των βενζινοκίνητων (7.349 έναντι 80.986), το 2012 άγγιξαν τις 20.877 έναντι 32.540 των βενζινοκίνητων.

Το 2013 δε, οι νέες ταξινομήσεις των ντιζελοκίνητων Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά ξεπέρασαν αυτές των βενζινοκίνητων (31.004 έναντι 23.293), τάση η οποία συνεχίζεται έως σήμερα. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2015 φέρεται να έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 33.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα 1.600 κυβικών, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε κατά τι τα 20.000 Ι.Χ.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στα αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας έως 2.000 κυβικά. Από 1.468 ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. το 2011 έφτασαν το εννιάμηνο του 2015 τις 1.837, σε αντίθεση με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων, που από 5.389 το 2011 έπεσαν στις μόλις 457 φέτος.

Τέλος, στις κατηγορίες άνω των 2.000 κυβικών τα πετρελαιοκίνητα πήραν γρηγορότερα... κεφάλι έναντι των βενζινοκίνητων. Συγκεκριμένα, το 2012 ταξινομήθηκαν 39 ντιζελοκίνητα περισσότερα (203 έναντι 164) και σήμερα 203 (260 πετρελαιοκίνητα έναντι 57 βενζινοκίνητων).

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βίντεο‑σοκ: Ρώσος έφεδρος δέχεται χτύπημα από βαριοπούλα για να αποφύγει την επιστράτευση

Σήμερα
Η φρικιαστική στιγμή που Ρώσος υποψήφιος επίστρατος ζητά από τον φίλο του να σπάσει το χέρι του με μια βαριοπούλα

Βασίλισσα Ελισάβετ: Αυτή είναι η αιτία θανάτου

Σήμερα
Δείτε το πιστοποιητικό θανάτου της βασίλισσας Ελισάβετ

Ο Ερντογάν ειρωνεύεται τους Ευρωπαίους για την ενεργειακή κρίση

Σήμερα
«Μοιράζουν κουβέρτες και παπλώματα»

«Μαύρες» προβλέψεις για τον χειμώνα από τη Γερμανία

Σήμερα
Ύφεση, πληθωρισμός και αντίο ευημερία

Θεσσαλονίκη: Μητέρα και γιος έκαναν εμπόριο ναρκωτικών

Σήμερα
Τι βρέθηκε σε έρευνα της αστυνομίας

Νέο «χτύπημα» από την Τουρκία

Σήμερα
«Ξεχείλισε το ποτήρι», απειλεί ο Τσαβούσογλου

Ινδία: «ΝΑΙ» στο δικαίωμα άμβλωσης με νέο ψήφισμα

Σήμερα
Σπουδαία πρόοδος για την Ινδία, την ώρα που ο Δυτικός κόσμος οπισθοδρομεί.
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.