Τέλη κυκλοφορίας: Έρχονται αυξήσεις που αγγίζουν το 30%
Στο στόχαστρο τα... αντιρρυπαντικά!
Δημοσίευση 29/10/2015 | 09:05
Τη λύση που θα δώσει τέλος στο ζήτημα της επιβολής ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση αναζητούν στην κυβέρνηση, εν μέσω σφοδρών πιέσεων από την πλευρά των δανειστών για υλοποίηση των δεσμεύσεων που θα ανοίξουν τον δρόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών μέσα από την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Στο Μέγαρο Μαξίμου κάνουν πλέον δεύτερες σκέψεις αναφορικά με τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς το θέμα έχει εξελιχθεί σε ένα από τα δύο μεγάλα αγκάθια της διαπραγμάτευσης και το γεγονός ότι σέρνεται ουσιαστικά εδώ και έναν μήνα, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις, έχει προκαλέσει φθορά στην κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε αναζήτηση ισοδύναμων μέτρων ύψους σχεδόν 300 εκατ. ευρώ.
Η αντιστροφή κλίματος στο κυβερνητικό επιτελείο έρχεται μετά τις σφοδρές αντιδράσεις –καθώς δεν θίγονται μόνο τα υψηλά βαλάντια, αλλά και οι μικρομεσαίοι–, τους φόβους για περαιτέρω επιβάρυνση της ήδη δυσλειτουργικής δημόσιας Παιδείας, καθώς πολλές οικογένειες αναμένεται σε τυχόν υιοθέτηση του μέτρου να στείλουν τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία των χιλίων ελλείψεων, όσο κυρίως και μετά την ανοιχτή απόρριψη του σεναρίου κλιμακωτού ΦΠΑ που προωθούσε η κυβέρνηση από το κουαρτέτο των δανειστών και την Κομισιόν, που διεμήνυσαν πως ή θα επιβληθεί συνολικά ο αυξημένος ΦΠΑ 23% ή δεν θα επιβληθεί καθόλου.
«Ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι ένα από τα ανοιχτά ζητήματα στις διαπραγματεύσεις και το πολεμάμε», ανέφερε χαρακτηριστικά την Τετάρτη από την Πάτρα η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου.
Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας, σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων, είναι όπως όλα δείχνουν ένα από τα ισοδύναμα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να μην εφαρμόσει τον ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, σε κάθε περίπτωση το συνολικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ για φέτος θα είναι μεγαλύτερο από το 1,1 δισ. που έχει προϋπολογιστεί.
Χαρακτηριστικό είναι πως οι κλίμακες αύξησης των τελών που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
- 1η κλίμακα: αύξηση 50 ευρώ
- 2η κλίμακα: αύξηση 100 ευρώ
- 3η κλίμακα: αύξηση 150 ευρώ
- 4η κλίμακα: αύξηση 200 ευρώ.
Συνοπτικά, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να αυξηθούν τα τέλη με:
- Σύνδεση τιμής & κυβικών
- Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
- Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
- Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ).