E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πολιτικές διαφημίσεις που άφησαν ιστορία

Σε Ελλάδα και εξωτερικό

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 28/1/2015 | 00:00

Πολιτικές διαφημίσεις που άφησαν ιστορία

Τηλεοπτικά σποτ, μελωδίες και εικόνες που ακόμα και σήμερα προκαλούν το ενδιαφέρον μας Σε κάθε προεκλογική περίοδο, οι υποψήφιοι σκαρφίζονται διάφορα τεχνάσματα για να προσελκύσουν πιθανούς ψηφοφόρους, βάζοντας τους επικοινωνιολόγους τους να οργανώσουν καμπάνιες που θα καταφέρουν να μας ενθουσιάσουν και να μας κερδίσουν.

Ορισμένες από αυτές τις διαφημίσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, κατάφεραν να μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας και να μας θυμίζουν πάντα το πόσο αλλάζει η πολιτική, αλλά και όλη η κοινωνία μας μέσα στα χρόνια.

Ο Johnson και ο πυρηνικός πόλεμος

Ως η διαφήμιση με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία των ΗΠΑ χαρακτηρίζεται η διαφήμιση της καμπάνιας του τότε προέδρου Lyndon B. Johnson, το 1964, η οποία έδειχνε ότι ο αντίπαλός του, Barry Goldwater, θα ξεκινούσε πυρηνικό πόλεμο, που θα κατέστρεφε την Αμερική. Εκτιμάται, ότι αυτή η τηλεοπτική διαφήμιση συνέβαλε αρκετά στη νίκη του Johnson.

Το πιασάρικο τραγουδάκι του Kennedy

Μια τηλεοπτική διαφήμιση του 1960, με ένα πιασάρικο τραγουδάκι, που εκθείαζε τον JFK και τις αρετές του και ζητούσε από τους τηλεθεατές να τον ψηφίσουν σαν να ήταν κάποιο προϊόν.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και οι συμφορές της νοικοκυράς

Τη δεκαετία του '60 η πολιτική διαφήμιση στην Ελλάδα αφορούσε σχεδόν αποκλειστικά τις αφίσες. Στον προεκλογικό του αγώνα το 1961 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εμφανίζεται ως ο ηγέτης της χώρας, ενώ στη διπλανή αφίσα της ΕΔΑ περιγράφονταν τα πάθη της νοικοκυράς εξαιτίας της κυβερνήσεως της ΕΡΕ.

Είναι ξανά πρωί στην Αμερική

Το τηλεοπτικό σποτ για το πόσο καλά πέρασαν οι Αμερικανοί στα 4 χρόνια διακυβέρνησης του Reagan, το 1984, φαίνεται πως λειτούργησε, μιλώντας στη συνείδηση του κοινού και οδηγώντας τον σε σαρωτική νίκη σε εκείνες τις εκλογές.

Το ΠΑΣΟΚ και η ακρίδα

Το 1989 η Ελλάδα ετοιμάζεται για εκλογές και η μάχη των δυο μεγάλων κομμάτων έχει ξεκινήσει, με το ΠΑΣΟΚ να υπόσχεται πολλές παροχές και τη ΝΔ να το παρουσιάζει ως μια ακρίδα που έχει πέσει στη χώρα μας και τρώει σιγά σιγά τα χρήματα των πολιτών.

Προεκλογική περίοδος 1993 στην Ελλάδα και η μάχη ξεκινά

Την προεκλογική περίοδο του έτους 1993 το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται ξανά για την ηγεσία της χώρας, η ΝΔ προειδοποιεί για την υψηλή φορολογία που αυτό θα φέρει, η Πολιτική ¶νοιξη του Αντώνη Σαμαρά συνοδεύεται από τις μελωδίες της ομώνυμης συμφωνίας του Βιβάλντι και η Μαρία Δαμανάκη καλεί τον λαό να ψηφίσει Συνασπισμό.

Η κυριαρχία της αρνητικής διαφήμισης

Μετά την κρίση με τα Ίμια, το 1996 ο Κώστας Σημίτης έχει αντικαταστήσει τον αποθανόντα Ανδρέα Παπανδρέου και όλες οι πολιτικές διαφημίσεις επιτίθενται στο συγκεκριμένο κόμμα, αμφισβητώντας την αξιοπιστία του, ενώ το ΠΑΣΟΚ από την πλευρά του κατηγορεί τον Έβερτ ότι δεν θα υπερασπιστεί τη χώρα μας στην Τουρκία και η ΝΔ ρίχνει ευθύνες στον Σημίτη για την κακή οικονομία του τόπου.

Ένα τραγούδι για τον Obama

Ένα τραγούδι του Will.I.Am. του συγκροτήματος των Black Eyed Peas, το οποίο αποτελείται εξ ολοκλήρου από φράσεις του Barack Obama που είχε διατυπώσει σε προεκλογική του ομιλία, κατάφερε να γίνει viral και να υιοθετηθεί από τον Obama ως μέρος της καμπάνιας του το 2008. Στο βίντεο του κομματιού κάνουν την εμφάνισή τους πολλοί διάσημοι, όπως η Scarlett Johansson και η Oprah.

Η Ελπίδα του ΠΑΣΟΚ

Το 2000 τα πράγματα στην Ελλάδα ηρεμούν και οι διαφημίσεις ξαναβρίσκουν τον ελπιδοφόρο χαρακτήρα τους. Έτσι και το ΠΑΣΟΚ παρομοιάζει τον εαυτό του με την Ελπίδα, μια νέα γυναίκα, που σε όλη τη διάρκεια της διαφήμισης μιλάει για τις προοπτικές μιας καλύτερης Ελλάδας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το project που συγκλονίζει: Παλιά βαγόνια γίνονται σπίτια για άστεγους

Νέα Εποχή 03.09.2025
Όταν η καινοτομία συναντά την κοινωνική ανάγκη, γεννιούνται ιδέες που εμπνέουν ολόκληρη την Ευρώπη

Επιστροφή στα θρανία: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε πριν χτυπήσει το κουδούνι

Stories 03.09.2025
Όσα πρέπει να γνωρίζουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για το 2025-2026

Explainer: Τι είναι ο «φόρος Taylor Swift» και γιατί συζητιέται τόσο;

Stories 03.09.2025
Πού κολλάει η τραγουδίστρια;

Τα θρυλικά κλαμπ του Βερολίνου οδεύουν στον «θάνατο»

Stories 03.09.2025
Τα τελευταία χρόνια η λέξη «clubsterben», «θάνατος των κλαμπ», ακούγεται όλο και συχνότερα

Γιατί ο Πύργος του Αιφελ ψήλωσε αυτό το καλοκαίρι

Stories 03.09.2025
Η εξήγηση πίσω από το φαινόμενο

Από την Κρήτη σε 89 χώρες: Η κωφή γυναίκα που έκανε τη σιωπή της φως και γύρισε όλο τον κόσμο

Stories Χτες
Η Κούλα Σωμαράκη απέδειξε ότι η σιωπή δεν είναι περιορισμός αλλά δύναμη – και έγραψε το δικό της ταξιδιωτικό παραμύθι

Ένα μυστικό νησί στην Ελλάδα που δεν έχει κατοίκους, μόνο… γουρουνάκια!

Περιβάλλον Χτες
40 εκατομμύρια για ένα νησί χωρίς ανθρώπους – μόνο χοίρους και σμαραγδένια νερά!

Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος μήνας γενεθλίων

Stories Χτες
Πολλά παιδιά συλλαμβάνονται μια συγκεκριμένη εποχή

5 ανατριχιαστικές περιπτώσεις που η συνομιλία με το AI πήγε τελείως λάθος

Νέα Εποχή Χτες
Έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου οι αλληλεπιδράσεις με την τεχνητή νοημοσύνη έχουν οδηγήσει τους χρήστες να προβούν σε λανθασμένες πράξεις

Drones, σκύλοι και επιστήμονες σε πόλεμο με ένα έντομο‑φονιά

Stories Χτες
Πώς ένα σκαθάρι απειλεί να αλλάξει για πάντα τα δάση