E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πολιτικές διαφημίσεις που άφησαν ιστορία

Σε Ελλάδα και εξωτερικό

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 28/1/2015 | 00:00

Πολιτικές διαφημίσεις που άφησαν ιστορία

Τηλεοπτικά σποτ, μελωδίες και εικόνες που ακόμα και σήμερα προκαλούν το ενδιαφέρον μας Σε κάθε προεκλογική περίοδο, οι υποψήφιοι σκαρφίζονται διάφορα τεχνάσματα για να προσελκύσουν πιθανούς ψηφοφόρους, βάζοντας τους επικοινωνιολόγους τους να οργανώσουν καμπάνιες που θα καταφέρουν να μας ενθουσιάσουν και να μας κερδίσουν.

Ορισμένες από αυτές τις διαφημίσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, κατάφεραν να μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας και να μας θυμίζουν πάντα το πόσο αλλάζει η πολιτική, αλλά και όλη η κοινωνία μας μέσα στα χρόνια.

Ο Johnson και ο πυρηνικός πόλεμος

Ως η διαφήμιση με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία των ΗΠΑ χαρακτηρίζεται η διαφήμιση της καμπάνιας του τότε προέδρου Lyndon B. Johnson, το 1964, η οποία έδειχνε ότι ο αντίπαλός του, Barry Goldwater, θα ξεκινούσε πυρηνικό πόλεμο, που θα κατέστρεφε την Αμερική. Εκτιμάται, ότι αυτή η τηλεοπτική διαφήμιση συνέβαλε αρκετά στη νίκη του Johnson.

Το πιασάρικο τραγουδάκι του Kennedy

Μια τηλεοπτική διαφήμιση του 1960, με ένα πιασάρικο τραγουδάκι, που εκθείαζε τον JFK και τις αρετές του και ζητούσε από τους τηλεθεατές να τον ψηφίσουν σαν να ήταν κάποιο προϊόν.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και οι συμφορές της νοικοκυράς

Τη δεκαετία του '60 η πολιτική διαφήμιση στην Ελλάδα αφορούσε σχεδόν αποκλειστικά τις αφίσες. Στον προεκλογικό του αγώνα το 1961 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εμφανίζεται ως ο ηγέτης της χώρας, ενώ στη διπλανή αφίσα της ΕΔΑ περιγράφονταν τα πάθη της νοικοκυράς εξαιτίας της κυβερνήσεως της ΕΡΕ.

Είναι ξανά πρωί στην Αμερική

Το τηλεοπτικό σποτ για το πόσο καλά πέρασαν οι Αμερικανοί στα 4 χρόνια διακυβέρνησης του Reagan, το 1984, φαίνεται πως λειτούργησε, μιλώντας στη συνείδηση του κοινού και οδηγώντας τον σε σαρωτική νίκη σε εκείνες τις εκλογές.

Το ΠΑΣΟΚ και η ακρίδα

Το 1989 η Ελλάδα ετοιμάζεται για εκλογές και η μάχη των δυο μεγάλων κομμάτων έχει ξεκινήσει, με το ΠΑΣΟΚ να υπόσχεται πολλές παροχές και τη ΝΔ να το παρουσιάζει ως μια ακρίδα που έχει πέσει στη χώρα μας και τρώει σιγά σιγά τα χρήματα των πολιτών.

Προεκλογική περίοδος 1993 στην Ελλάδα και η μάχη ξεκινά

Την προεκλογική περίοδο του έτους 1993 το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται ξανά για την ηγεσία της χώρας, η ΝΔ προειδοποιεί για την υψηλή φορολογία που αυτό θα φέρει, η Πολιτική ¶νοιξη του Αντώνη Σαμαρά συνοδεύεται από τις μελωδίες της ομώνυμης συμφωνίας του Βιβάλντι και η Μαρία Δαμανάκη καλεί τον λαό να ψηφίσει Συνασπισμό.

Η κυριαρχία της αρνητικής διαφήμισης

Μετά την κρίση με τα Ίμια, το 1996 ο Κώστας Σημίτης έχει αντικαταστήσει τον αποθανόντα Ανδρέα Παπανδρέου και όλες οι πολιτικές διαφημίσεις επιτίθενται στο συγκεκριμένο κόμμα, αμφισβητώντας την αξιοπιστία του, ενώ το ΠΑΣΟΚ από την πλευρά του κατηγορεί τον Έβερτ ότι δεν θα υπερασπιστεί τη χώρα μας στην Τουρκία και η ΝΔ ρίχνει ευθύνες στον Σημίτη για την κακή οικονομία του τόπου.

Ένα τραγούδι για τον Obama

Ένα τραγούδι του Will.I.Am. του συγκροτήματος των Black Eyed Peas, το οποίο αποτελείται εξ ολοκλήρου από φράσεις του Barack Obama που είχε διατυπώσει σε προεκλογική του ομιλία, κατάφερε να γίνει viral και να υιοθετηθεί από τον Obama ως μέρος της καμπάνιας του το 2008. Στο βίντεο του κομματιού κάνουν την εμφάνισή τους πολλοί διάσημοι, όπως η Scarlett Johansson και η Oprah.

Η Ελπίδα του ΠΑΣΟΚ

Το 2000 τα πράγματα στην Ελλάδα ηρεμούν και οι διαφημίσεις ξαναβρίσκουν τον ελπιδοφόρο χαρακτήρα τους. Έτσι και το ΠΑΣΟΚ παρομοιάζει τον εαυτό του με την Ελπίδα, μια νέα γυναίκα, που σε όλη τη διάρκεια της διαφήμισης μιλάει για τις προοπτικές μιας καλύτερης Ελλάδας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Εxplainer: Γιατί το Σαν Φρανσίσκο κατηγορεί τις πολυεθνικές ότι «αρρωσταίνουν επίτηδες» τους πολίτες;

Stories 04.12.2025
Ποιος πληρώνει το τίμημα; Οργή στο Σαν Φρανσίσκο για τα «εθιστικά τρόφιμα» των πολυεθνικών

Το μικροσκοπικό νησί που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο – και χωράει μετά βίας ένα σπίτι και ένα… δέντρο!

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το νησί–θαύμα που είναι μόλις 310 τ.μ. και χωράει… μόνο ό,τι χρειάζεται!

Ο μανάβης που έγινε «νονός»: Η διπλή ζωή του πιο επικίνδυνου Hell’s Angel της Τουρκίας

Πρόσωπα 04.12.2025
Η σοκαριστική ιστορία του Τούρκου αρχηγού που δεν φοβάται τίποτα

O μεγαλύτερος γκολτζης όλων των εποχών στην Αγγλία που έκανε χατ τρικ στο ντεμπούτο του

Αθλητισμός 04.12.2025
Δεν ήταν απλώς μια καλή εμφάνιση. Ήταν προειδοποίηση...

Η «ψηφιακή άνοια» είναι εδώ: Η Ιαπωνία άνοιξε την πρώτη κλινική στον κόσμο

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το κινητό σου μπορεί να σε αποσυντονίσει

Η κρυφή αιτία πίσω από την κρίση στις σχέσεις των τριαντάρηδων και άνω

Stories Χτες
Η τεμπελιά των αντρών στα dating apps που τροφοδοτεί την λεγόμενη «κρίση ραντεβού»

Γιατί η Ελλάδα είναι επίσημα το Νο.1 μέρος στον κόσμο για να ζήσεις τη σύνταξή σου

Νέα Εποχή Χτες
Προσιτή, ηλιόλουστη, ασφαλής και γεμάτη ζωή: η Ελλάδα ανεβαίνει στην κορυφή του Global Retirement Index και αλλάζει τον χάρτη της ευρωπαϊκής συνταξιοδότησης

Σκληρή πραγματικότητα για αυτό το επάγγελμα: Οι θέσεις εργασίας λιγοστεύουν δραματικά

Νέα Εποχή Χτες
Τα νέα στοιχεία για τις δουλειές στην τεχνολογία είναι πραγματικά άσχημα

Η σκοτεινή πλευρά της Σουηδίας: Γιατί οι γυναίκες εγκαταλείπουν την πολιτική σκηνή;

Stories Χτες
Σουηδία, η χώρα-πρότυπο σε κρίση: Το σοκ πίσω από τις απειλές κατά γυναικών πολιτικών

Oι λέξεις της γενιάς Z για το 2025 που πρέπει να ξέρεις πριν μπούμε στη νέα χρονιά

Stories Χτες
15 νέες Gen Z αργκό λέξεις που ορίζουν το 2025 - και τι σημαίνουν πραγματικά

Μόνος στο σπίτι: Πόσο θα κόστιζε σήμερα η διαμονή του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο Plaza Hotel

Νέα Εποχή Προχτές
Το κόστος διαμονής του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης, από τη σουίτα μέχρι το παγωτό που έτρωγε, έχει αυξηθεί δραματικά