Ιράν: «Τα Στενά του Ορμούζ δεν θα επανέλθουν στην προπολεμική κατάσταση»
Ο Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ δήλωσε ότι το Ιράν θα αναλάβει τον έλεγχο της κρίσιμης θαλάσσιας οδού, αποκλείοντας επιστροφή στο προπολεμικό καθεστώς.
Δημοσίευση 23/6/2026 | 07:44

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ διεμήνυσε ότι τα Στενά του Ορμούζ δεν θα επανέλθουν στην προπολεμική κατάστασή τους και ότι η Τεχεράνη θα αναλάβει τη διαχείρισή τους.
Με κατηγορηματικό τόνο μίλησε χθες Δευτέρα ο επικεφαλής του ιρανικού κοινοβουλίου, Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ, σχετικά με το μέλλον των Στενών του Ορμούζ. Σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA, ο Γαλιμπάφ τόνισε ότι η θαλάσσια οδός δεν πρόκειται να επανέλθει στο καθεστώς που ίσχυε πριν από τον πόλεμο.
Ο Γαλιμπάφ ηγείται της ιρανικής ομάδας διαπραγματευτών με τις ΗΠΑ στο πλαίσιο των συνομιλιών για τον οριστικό τερματισμό των εχθροπραξιών στη Μέση Ανατολή, γεγονός που προσδίδει ιδιαίτερο βάρος στις δηλώσεις του.
Το Ιράν διεκδικεί τη διαχείριση των Στενών
«Όλος ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι η διαχείριση των Στενών του Ορμούζ δεν θα είναι ποτέ αυτή που ήταν πριν από τον πόλεμο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ιρανικού κοινοβουλίου.
Παράλληλα, διευκρίνισε ότι οι διεθνείς κανόνες θα συνεχίσουν να τηρούνται, επιμένοντας ωστόσο ότι «το Ιράν θα διαχειρίζεται τα Στενά του Ορμούζ». Η δήλωση αυτή αναμένεται να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στη διεθνή κοινότητα, δεδομένης της τεράστιας στρατηγικής και οικονομικής σημασίας της συγκεκριμένης θαλάσσιας οδού για την παγκόσμια αγορά ενέργειας.






