Μέσα στα σπίτια ανθρώπων που λάτρεψαν τα ρούχα τόσο, που τους έπνιξαν
Πώς οι Happy Victims έχτισαν ναούς από ρούχα
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 9/12/2025 | 08:37

Η σειρά φωτογραφιών Happy Victims του Κιοΐτσι Τσουζούκι μοιάζει σήμερα σαν ένα παράθυρο σε μια εποχή πιο αθώα, πιο ωμή και σίγουρα πιο προσωπική.
Πριν τα microtrends, πριν τα social feeds που ορίζουν τι πρέπει να μας αρέσει, υπήρχαν άνθρωποι που απλώς ζούσαν μέσα στις εμμονές τους. Τις έκρυβαν, τις φρόντιζαν, τις στοίβαζαν στα δωμάτιά τους και τις αντιμετώπιζαν σαν μικρά ιδιωτικά σύμπαντα. Γι’ αυτό και το έργο του Τσουζούκι μοιάζει σήμερα τόσο αυθεντικό.... αποτυπώνει μια παθιασμένη αφοσίωση που δεν προοριζόταν για επιδείξεις, αλλά για προσωπική ευχαρίστηση, για το μεράκι τους.
Υπάρχει πάντως μια σημαντική λεπτομέρεια σε όλο αυτό - Ο Τσουζούκι φωτογράφισε ανθρώπους που δεν ήταν πλούσιοι, ούτε ψώνιζαν για να εντυπωσιάσουν, και δεν είχαν καν πολλά λεφτά για μάρκες!
Ήταν καθημερινοί κάτοικοι του Τόκιο, στριμωγμένοι σε μικρά διαμερίσματα, που όμως επένδυαν κάθε διαθέσιμο γιεν στην αγάπη τους για συγκεκριμένους σχεδιαστές.
Τα σπίτια τους μεταμορφώνονταν σε μικρούς ναούς αφιερωμένους στην Άννα Σουί, τον ΜακΚουίν ή τον Yohji Yamamoto, αποκαλύπτοντας όχι μόνο τι φοράνε αλλά και πώς ζουν, τι διαβάζουν, τι ακούν.
Μέσα από το χάος των ρούχων και των υφασμάτων, αποκαλύπτεται ένας τρόπος ζωής όπου το στυλ δεν είναι μόνο η εμφάνισή μας αλλά είναι ταυτότητα.
Κοιτώντας αυτές τις φωτογραφίες σήμερα, μέσα σε μια εποχή όπου η μόδα κυκλοφορεί αστραπιαία από την πασαρέλα στο TikTok και από εκεί στα fast-fashion ράφια, αισθάνεσαι μια περίεργη νοσταλγία
. Οι Happy Victims ανήκουν σε έναν κόσμο όπου το πάθος δεν είχε ακόμα μετατραπεί σε content και όπου το να συλλέγεις κάτι ήταν μια πράξη προσωπική, όχι δημόσια.
Ο Τσουζούκι μάς θυμίζει ότι πίσω από κάθε τάση κρύβονται άνθρωποι που αγαπούν κάτι τόσο πολύ ώστε να χτίσουν μια ζωή γύρω του... και αυτή η ειλικρινής, σχεδόν ξεροκέφαλη αφοσίωση είναι που κάνει το έργο του διαχρονικό.






