Υπάρχουν πρόσωπα στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου που δεν γέρασαν ποτέ. Έμειναν εκεί, φωτεινά, τολμηρά, μυθικά. Ένα από αυτά — ίσως το πιο εκρηκτικό — είναι η Ζωή Λάσκαρη. Μια γυναίκα που έγραψε ιστορία πολύ πριν καταλάβει τι σημαίνει “διάσημη”. Μια έφηβη που τόλμησε να πει ένα ψέμα για να αλλάξει τη ζωή της. Ένας χαρακτήρας που γοήτευσε, σκανδάλισε, σόκαρε, τράβηξε βλέμματα και πάθη.
Στο νέο επεισόδιο του Καρέ Καρέ, του podcast που ξεφυλλίζει μύθους και παρασκήνια της ελληνικής showbiz όπως δεν τα έχετε ξανακούσει, ζωντανεύει η αληθινή ιστορία της. Μια ιστορία που ξεκινά το 1959, όταν η 15χρονη Ζωή Κουρούκλη δηλώνει… 17 για να συμμετάσχει στα καλλιστεία «Σταρ Ελλάς». Ένα μικρό ρίσκο που της άνοιξε μια πόρτα που δεν ξανάκλεισε ποτέ.
Από τη “μικρή ανταρσία” στο όνομα-θρύλο
Η βραδιά των καλλιστείων στα «Αστέρια» Γλυφάδας έμελλε να αλλάξει τον ελληνικό κινηματογράφο. Η νεαρή Ζωή κερδίζει τον τίτλο, ταξιδεύει στο εξωτερικό, μαγνητίζει βλέμματα — και κυρίως, μαγνητίζει δύο ανθρώπους: τον Γιάννη Δαλιανίδη και τον Φιλοποίμην Φίνο. Μαζί της αλλάζουν το όνομα. Και έτσι γεννιέται η Ζωή Λάσκαρη.
Στη Φίνος Φιλμ, όμως, ανακαλύπτουν πως η “μικρή” τους… μόνο ήρεμη δεν ήταν. Απείθαρχη, άγρια, λατρεμένη. Ο τεχνικός της εποχής, Παντελής Παλιεράκης, εξομολογείται χρόνια αργότερα πως «τη Ζωή δεν ήξερες αν θες να τη μαλώσεις ή να τη σφίξεις στην αγκαλιά σου». Άργα εργάσιμες, ξενύχτια, χαμόγελα και χαστούκια, έγνοιες και στοργή. Ήταν η έφηβη που μια ολόκληρη εταιρεία προσπάθησε να προστατεύσει – και ταυτόχρονα να χειριστεί.
Το πρώτο γυμνό, η ντροπή και ο κοινωνικός σάλος
Το 1964, μέσα από τον «Κατήφορο», ζει την πιο οδυνηρή στιγμή της μέχρι τότε καριέρας της. Το πρώτο της γυμνό. Η ίδια το αφηγείται αργότερα με αγωνία και φόβο: μια έρημη τοποθεσία, ένα γύρισμα που ένιωθε πως την ξεγύμνωνε και ως άνθρωπο.
Λίγους μήνες μετά, η αφίσα της ταινίας «Εγωισμός» προκαλεί οργή και αστυνομικές παρεμβάσεις. Η Ελλάδα σοκάρεται, οι εφημερίδες γράφουν για “ήθη” και “αταξίες”, και η Ζωή απαντά με έναν τρόπο μόνο δικός της: με ένα ακόμη πιο τολμηρό φωτογραφικό αφιέρωμα.
Έτσι δημιουργείται η “ελληνίδα βασίλισσα του σεξ”, μια ταμπέλα που άλλους τους ενθουσίαζε, άλλους τους σκανδάλιζε και η ίδια… τη φοβόταν. Στις συνεντεύξεις της παραδεχόταν πως στο σπίτι ντρεπόταν περισσότερο από οπουδήποτε αλλού: δεν ήταν η κοπέλα που νόμιζαν.
Η μεγάλη επιτυχία, οι αμφιβολίες και η ζωή που… “έδωσε τα πάντα”
Παρά τις τεράστιες επιτυχίες, η Ζωή μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60 ένιωθε πως δεν είχε προσφέρει αρκετά στον ελληνικό κινηματογράφο. Και όμως — σε προσωπικό επίπεδο — δήλωνε πως είχε “τα πάντα”.
Ευτυχισμένη στα πρώτα χρόνια του γάμου της, γεμάτη αυτοπεποίθηση, αλλά πάντα διχασμένη ανάμεσα στην εικόνα που είχε ο κόσμος για εκείνη και την πραγματική γυναίκα πίσω από αυτήν.
Ο θυελλώδης έρωτας με τον Τόλη Βοσκόπουλο
Ίσως το πιο μύθικο κεφάλαιο στη ζωή της: ο έρωτάς της με τον Βοσκόπουλο. Ένας δεσμός φωτιά, γεμάτος ταξίδια, πάθος, εξαφανίσεις, καυγάδες, επιστροφές και καταρρεύσεις. Ένας άντρας που για εβδομάδες περνούσε έξω από το σπίτι της και έκλαιγε. Ένας έρωτας καταστροφικός — και τόσο μεγάλος που έμεινε ανεξίτηλος στη μνήμη του Τόλη, αλλά και σε όσους έζησαν την εποχή.
Η Ζωή Λάσκαρη δεν ήταν μόνο η ξανθιά φαντασίωση της εποχής. Ήταν το κορίτσι που μεγάλωσε μέσα σε στούντιο, σε λάμψη, σε σκληρή δουλειά, σε νυχτερινά χαστούκια και πρωινές κουβέρτες στα γυρίσματα. Ήταν ο άνθρωπος που πάλεψε με την εικόνα του, που ζήλεψε τον έρωτα, που πόνεσε, που ανατράφηκε και διαλύθηκε μέσα στον μύθο της.
Και αυτές τις πτυχές — τις αληθινές, τις άγριες, τις τρυφερές — ξεδιπλώνει το νέο επεισόδιο του Καρέ Καρέ.







