ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η μεγάλη παγίδα με τα ασανσέρ: Πιστοποίηση ανελκυστήρα και τι κρύβεται πίσω από το χαρτί που κανείς δεν κοιτάει
Ρωτήσαμε έναν υπεύθυνο διαχείρισης κτιρίων για να καταλάβουμε πώς γίνεται η πιστοποίηση των ανελκυστήρων και τι πραγματικά σημαίνει για την ασφάλεια μιας πολυκατοικίας.
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 14/10/2025 | 00:07

Η συντήρηση και η πιστοποίηση των ανελκυστήρων δεν είναι απλώς μια τυπική διαδικασία, αλλά ζήτημα ασφάλειας για όλους όσους χρησιμοποιούν καθημερινά το ασανσέρ της πολυκατοικίας τους. Ο Γιώργος Δημητριάδης, της Dimitriadis Top Service εξηγεί τι πρέπει να γνωρίζουν οι διαχειριστές και οι ιδιοκτήτες, ποια είναι τα βήματα που ακολουθούνται για την πιστοποίηση, αλλά και ποια είναι τα συχνότερα προβλήματα που προκύπτουν στα παλαιότερα κτίρια.
Ο Γιώργος Δημητριάδης εξηγεί πως η διαδικασία πιστοποίησης ενός ανελκυστήρα ξεκινά με τον συντηρητή, ο οποίος ειδοποιεί τον πιστοποιημένο φορέα για έλεγχο. Ο φορέας πραγματοποιεί την επιθεώρηση, εντοπίζει τυχόν ελλείψεις και συντάσσει τεχνική έκθεση που αποστέλλεται στον διαχειριστή και τον συντηρητή.
Ακολουθεί η οικονομική προσφορά για τις απαραίτητες εργασίες και, μετά την αποκατάσταση των ελλείψεων, γίνεται ο επανέλεγχος και εκδίδεται η πιστοποίηση. Οι ελλείψεις μπορεί να αφορούν από πίνακες και συρματόσχοινα μέχρι φωτισμό και φρένα, με κόστος που κυμαίνεται από 3.000 έως και 9.000 ευρώ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Όσον αφορά την ευθύνη, ο κος Δημητριάδης ξεκαθαρίζει πως αυτή δεν βαραίνει τον ιδιοκτήτη ή τον διαχειριστή, αρκεί να υπάρχει ενεργό συμβόλαιο με πιστοποιημένη εταιρεία συντήρησης.
Τονίζει τη σημασία ύπαρξης συμφωνητικού ανάθεσης, καθώς πολλές εταιρείες συντηρούν ανελκυστήρες χωρίς να διαθέτουν τα νόμιμα έγγραφα για πιστοποίηση. Συχνά, μικρές επιχειρήσεις συντήρησης είτε συγχωνεύτηκαν είτε πουλήθηκαν, καθώς δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της νομοθεσίας. Το κρίσιμο σημείο, όπως λέει, είναι ο διαχειριστής να γνωρίζει αν η εταιρεία που έχει αναλάβει τη συντήρηση είναι πράγματι πιστοποιημένη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στη συνέχεια, αναφέρεται στο μητρώο καταχώρησης ανελκυστήρων, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε διαδικασία ολοκλήρωσης. Πολλά παλιά κτίρια, ιδίως όσα χτίστηκαν πριν το 2000, διαθέτουν ανελκυστήρες που δεν είναι καν καταχωρημένοι — λειτουργούν, δηλαδή, “ως φαντάσματα”.
Ο Δημητριάδης παρομοιάζει την καταχώρηση με την έκδοση πινακίδας κυκλοφορίας σε όχημα, ενώ η πιστοποίηση αντιστοιχεί με το αντίστοιχο ΚΤΕΟ των αυτοκινήτων.
Εξηγεί ωστόσο, ότι πρώτα πρέπει να γίνει η καταγραφή όλων των ανελκυστήρων, ώστε στη συνέχεια να μπορούν να πιστοποιηθούν σωστά και να ελέγχονται για λόγους ασφάλειας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Κλείνοντας, ο Δημητριάδης αναδεικνύει ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα: την έλλειψη ελέγχου και συντήρησης των ίδιων των κτιρίων.
Όπως λέει, τα περισσότερα έχουν χτιστεί πριν το 1980 και δεν έχουν συντηρηθεί ποτέ εξωτερικά, με αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά πτώσεις μπαλκονιών ή σοβάδων. Ενώ οι ανελκυστήρες, αν συντηρούνται, δεν εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους, οι προσόψεις των κτιρίων αποτελούν πραγματικό κίνδυνο για τους περαστικούς. Προτείνει, λοιπόν, να υπάρξουν τακτικοί έλεγχοι και ένα σύστημα σταδιακής συγκέντρωσης χρημάτων από τις πολυκατοικίες, ώστε να μπορούν να προγραμματίζονται οι απαραίτητες επισκευές με συνέπεια και ασφάλεια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η μεγάλη παγίδα με τα ασανσέρ: Πιστοποίηση ανελκυστήρα και τι κρύβεται πίσω από το χαρτί που κανείς δεν κοιτάει
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 15.10.2025
H Nάνσυ Παραδεισανού έχει βρεθεί σε όλα τα τηλεοπτικά στούντιο. Μας λέει την ιστορία της.
Ρωτήσαμε τον Ορέστη Τζιόβα το απόλυτο cringe δίλημμα (και δεν κόλωσε)
Ενοίκια‑φωτιά: Ποια είναι η λύση;
Η ελληνική αγορά ακινήτων: Από την κατάρρευση στην εκρηκτική ζήτηση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 26.09.2025
Τι να προσέξεις πριν αγοράσεις η νοικιάσεις σπίτι
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 25.09.2025
Ποια ακίνητα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σήμερα;
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 23.09.2025
Τι κάνει μια γειτονιά δημοφιλή (και ακριβή);
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 23.09.2025