Προσφορά 34,5 δισ. δολαρίων από την Perplexity για την εξαγορά του Google Chrome
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πως το ποσό της προσφοράς είναι υψηλότερο από την τρέχουσα αποτίμηση της Perplexity
Δημοσίευση 13/8/2025 | 16:16

Η νεοσύστατη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Perplexity AI υπέβαλε προσφορά 34,5 δισ. δολαρίων για το πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google, σύμφωνα με πληροφορίες που επιβεβαιώνει το CNBC.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πως το ποσό της προσφοράς είναι υψηλότερο από την τρέχουσα αποτίμηση της Perplexity.
Τον Ιούλιο, η Perplexity αποτιμήθηκε στα 18 δισ. δολάρια ως μέρος μιας επέκτασης που αποτίμησε την εταιρεία στα 14 δισ. δολάρια μήνες νωρίτερα.
Η Perplexity είναι περισσότερο γνωστή για τη μηχανή αναζήτησής της που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη, η οποία παρέχει στους χρήστες απλές απαντήσεις σε ερωτήσεις και συνδέσμους προς το αρχικό υλικό πηγής στο διαδίκτυο. Τον περασμένο μήνα, λάνσαρε το δικό της πρόγραμμα περιήγησης που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη, το Comet.
Η νεοσύστατη εταιρεία βρίσκεται στη μέση μιας μάχης για την υπεροχή στην παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, με εταιρείες όπως η Meta και η OpenAI να προσφέρουν τεράστιους μισθούς και μπόνους υπογραφής σε κορυφαίους μηχανικούς.
Η Perplexity προσέγγισε την Meta νωρίτερα φέτος σχετικά με μια πιθανή εξαγορά, αλλά οι εταιρείες δεν ολοκλήρωσαν τη συμφωνία.
«Οδηγία» από το Υπουργείο Δικαιοσύνης η πώληση
Η προσφορά της Perplexity έρχεται μετά την πρόταση του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ προς την Google να εκποιήσει το Chrome, στο πλαίσιο της αγωγής για παραβίαση του αντιμονοπωλιακού δικαίου που έχασε η εταιρεία πέρυσι. Ο δικαστής στην υπόθεση έκρινε ότι η Google κατείχε παράνομο μονοπώλιο στην βασική της αγορά, την αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Απαντώντας, η Google δήλωσε ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης προωθεί «μια ριζοσπαστική παρεμβατική ατζέντα» και ότι η πρόταση του οργανισμού ήταν «υπερβολικά γενική». Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει πώς σχεδιάζει να προσαρμόσει την επιχείρησή της μετά την απόφαση για την παραβίαση του αντιμονοπωλιακού δικαίου.
Το Chrome, το οποίο λάνσαρε η Google το 2008, παρέχει στον γίγαντα της αναζήτησης δεδομένα που στη συνέχεια χρησιμοποιεί για τη στόχευση διαφημίσεων. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης δήλωσε σε μια κατάθεση μετά την απόφαση του δικαστηρίου ότι η υποχρέωση της εταιρείας να απαλλαγεί από το Chrome θα δημιουργούσε πιο ισότιμους όρους ανταγωνισμού για τους ανταγωνιστές της στον τομέα της αναζήτησης.