E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πως το Βατικανό χρησιμοποιεί τα social media για να φέρει τους νέους στην εκκλησία

Με μια γνωστή συνταγή...

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/8/2025 | 00:29

Πως το Βατικανό χρησιμοποιεί τα social media για να φέρει τους νέους στην εκκλησία
@doncosimoschena/Instagram

Η Καθολική Εκκλησία αλλάζει στρατηγική: αφήνει πίσω της τον άμβωνα και στρέφεται στις οθόνες. Με φόντο τη σταδιακή απομάκρυνση της νεολαίας από τις εκκλησίες, το Βατικανό επενδύει πλέον στο πιο ισχυρό «μικρόφωνο» της εποχής. Τα social media.

Πάνω από 1.000 κληρικοί συγκεντρώθηκαν πρόσφατα στη Ρώμη για να εξετάσουν πώς ο λόγος της Εκκλησίας μπορεί να «μεταφραστεί» ψηφιακά και να αγγίξει τα timelines των νέων. Πρωταγωνιστές αυτού του νέου κύματος είναι ιερείς που ξεχωρίζουν όχι μόνο για τη θεολογική τους κατάρτιση, αλλά και για την επιδραστική τους παρουσία στο Instagram και το TikTok.

Οι ιερείς που παράγουν… engagement

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα είναι ο πατέρας Τζουζέπε Φουσάρι, ο 58χρονος «bodybuilder» ιερέας από τη Μπρέσια που μετρά πάνω από 60.000 ακολούθους. Με συνδυασμό γυμναστικής, πίστης και προσωπικών εξομολογήσεων, ο Φουσάρι επιχειρεί να φέρει τον πνευματικό λόγο πιο κοντά στους ανθρώπους που διαφορετικά ίσως δεν θα τον αναζητούσαν ποτέ.

Στην ίδια γραμμή κινείται και ο πατέρας Κοσίμο Σένα, ο «viral» ιερέας από τον Μπρίντιζι που έχει ξεπεράσει τους 450.000 followers. Πέρα από τις θρησκευτικές του αναρτήσεις, μοιράζεται τη ζωή του με τον σκύλο του, τον Storm, στέλνοντας παράλληλα μηνύματα αγάπης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, όπως η υιοθεσία αδέσποτων.

Ο νεότερος του γκρουπ, πατήρ Αμπρότζιο Μάτζα, είναι μόλις 34 ετών αλλά μιλά σε εκατοντάδες χιλιάδες μέσα από reels, story και TikToks. Με το ποδήλατό του, την κιθάρα και μια αυθεντική, ανεπιτήδευτη παρουσία, δείχνει ότι το ράσο μπορεί να σταθεί και στο πιο απαιτητικό feed.

Η νέα καμπάνια της πίστης

Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική επικοινωνιακής ανανέωσης που ξεκίνησε επί Πάπα Φραγκίσκου και συνεχίζεται από τον Πάπα Λέοντα ΙΔ΄. Ο ίδιος αριθμεί πλέον σχεδόν 19 εκατομμύρια followers στα social media, εκπροσωπώντας ένα πρόσωπο της Εκκλησίας που δεν φοβάται να προσαρμοστεί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Βατικανό επιδιώκει να δημιουργήσει «σύγχρονα icons». Το 2022, το ημερολόγιο με φωτογραφίες από ιερείς εντυπωσιακής εμφάνισης εξαντλήθηκε μέσα σε λίγες μέρες. Το μήνυμα ήταν σαφές: η Εκκλησία χρειάζεται νέα γλώσσα και νέα πρόσωπα, χωρίς να χάνει το πνεύμα της.

Η πίστη αποκτά και πάλι φωνή, μόνο που τώρα μιλάει μέα από hashtags και φιλτράρεται με Reels.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Έπεσε νεκρός πάνω στη σκηνή: Το συγκλονιστικό τέλος του ηθοποιού από το «The Κόπανοι»

Stories 18.09.2025
Το κοινό νόμιζε ότι ήταν ατάκα του ρόλου – αλλά ήταν η τελευταία του ανάσα

Σχολείο χωρίς θρανία: Το νέο εκπαιδευτικό trend στην Ισπανία που τρελαίνει γονείς και παιδιά

Νέα Εποχή 18.09.2025
Η Ισπανία αγκαλιάζει ένα νέο εκπαιδευτικό κύμα που φέρνει επανάσταση στη μάθηση: οι “δάσκαλοι” πλέον είναι τα δέντρα, ο αέρας και το χώμα

Tidsoptimist: Στην Ελλάδα οι μισοί άνθρωποι είναι σίγουρα...

Stories 18.09.2025
Σε αντίθεση με άλλες χώρες που η συνήθεια αφορά το 20%

Το κόστος εργασίας στην Ευρώπη ανεβαίνει – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Νέα Εποχή 18.09.2025
Πώς τα πηγαίνουν οι άλλες χώρες

Η πόλη που κάθε κάτοικος είναι… αγρότης: Ο οικισμός που γράφει ιστορία!

Περιβάλλον Χτες
Σε αυτό το μέρος οι κάτοικοι καλλιεργούν υποχρεωτικά το μισό του οικοπέδου τους, δημιουργώντας μια κοινότητα που ζει αυτάρκης, βιώσιμη και σε απόλυτη αρμονία με τη φύση

Η σκηνή που δεν είδαμε ποτέ: Το παράπτωμα του Χατζηθωμά στην ταινία «Ο Στρίγγλος που έγινε αρνάκι»

Retro Χτες
Η αποβολή που δε μάθαμε ποτέ στην ταινία και το πολιτικό παρασκήνιο πίσω από την απόφαση του Αλέκου Σακελλάριου

Η πιο πρωτότυπη ιδέα: Η ευρωπαϊκή πόλη που έβαλε βιβλιοθήκες στα βαγόνια του μετρό

Νέα Εποχή Χτες
Metroteka: Το project που μετατρέπει το μετρό σε παράδεισο για βιβλιοφάγους