E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πως το Βατικανό χρησιμοποιεί τα social media για να φέρει τους νέους στην εκκλησία

Με μια γνωστή συνταγή...

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/8/2025 | 00:29

Πως το Βατικανό χρησιμοποιεί τα social media για να φέρει τους νέους στην εκκλησία
@doncosimoschena/Instagram

Η Καθολική Εκκλησία αλλάζει στρατηγική: αφήνει πίσω της τον άμβωνα και στρέφεται στις οθόνες. Με φόντο τη σταδιακή απομάκρυνση της νεολαίας από τις εκκλησίες, το Βατικανό επενδύει πλέον στο πιο ισχυρό «μικρόφωνο» της εποχής. Τα social media.

Πάνω από 1.000 κληρικοί συγκεντρώθηκαν πρόσφατα στη Ρώμη για να εξετάσουν πώς ο λόγος της Εκκλησίας μπορεί να «μεταφραστεί» ψηφιακά και να αγγίξει τα timelines των νέων. Πρωταγωνιστές αυτού του νέου κύματος είναι ιερείς που ξεχωρίζουν όχι μόνο για τη θεολογική τους κατάρτιση, αλλά και για την επιδραστική τους παρουσία στο Instagram και το TikTok.

Οι ιερείς που παράγουν… engagement

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα είναι ο πατέρας Τζουζέπε Φουσάρι, ο 58χρονος «bodybuilder» ιερέας από τη Μπρέσια που μετρά πάνω από 60.000 ακολούθους. Με συνδυασμό γυμναστικής, πίστης και προσωπικών εξομολογήσεων, ο Φουσάρι επιχειρεί να φέρει τον πνευματικό λόγο πιο κοντά στους ανθρώπους που διαφορετικά ίσως δεν θα τον αναζητούσαν ποτέ.

Στην ίδια γραμμή κινείται και ο πατέρας Κοσίμο Σένα, ο «viral» ιερέας από τον Μπρίντιζι που έχει ξεπεράσει τους 450.000 followers. Πέρα από τις θρησκευτικές του αναρτήσεις, μοιράζεται τη ζωή του με τον σκύλο του, τον Storm, στέλνοντας παράλληλα μηνύματα αγάπης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, όπως η υιοθεσία αδέσποτων.

Ο νεότερος του γκρουπ, πατήρ Αμπρότζιο Μάτζα, είναι μόλις 34 ετών αλλά μιλά σε εκατοντάδες χιλιάδες μέσα από reels, story και TikToks. Με το ποδήλατό του, την κιθάρα και μια αυθεντική, ανεπιτήδευτη παρουσία, δείχνει ότι το ράσο μπορεί να σταθεί και στο πιο απαιτητικό feed.

Η νέα καμπάνια της πίστης

Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική επικοινωνιακής ανανέωσης που ξεκίνησε επί Πάπα Φραγκίσκου και συνεχίζεται από τον Πάπα Λέοντα ΙΔ΄. Ο ίδιος αριθμεί πλέον σχεδόν 19 εκατομμύρια followers στα social media, εκπροσωπώντας ένα πρόσωπο της Εκκλησίας που δεν φοβάται να προσαρμοστεί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Βατικανό επιδιώκει να δημιουργήσει «σύγχρονα icons». Το 2022, το ημερολόγιο με φωτογραφίες από ιερείς εντυπωσιακής εμφάνισης εξαντλήθηκε μέσα σε λίγες μέρες. Το μήνυμα ήταν σαφές: η Εκκλησία χρειάζεται νέα γλώσσα και νέα πρόσωπα, χωρίς να χάνει το πνεύμα της.

Η πίστη αποκτά και πάλι φωνή, μόνο που τώρα μιλάει μέα από hashtags και φιλτράρεται με Reels.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η πιο αισιόδοξη είδηση της δεκαετίας: η τρύπα του όζοντος κλείνει πιο γρήγορα απ’ ό,τι νομίζαμε

Περιβάλλον 09.11.2025
Το αποτέλεσμα μιας συμφωνίας που απέδειξε ότι οι άνθρωποι μπορούν να σώσουν τον πλανήτη τους

Πού βρισκόταν το «μπαρ το ναυάγιο»

Stories 09.11.2025
Ποιος ήταν ο άγιος που αναφέρει στο τραγούδι της η Αρλέτα.

Η επικίνδυνη αίρεση που αναστάτωσε την Ελλάδα

Stories 09.11.2025
Ποια ήταν η τύχη της

Η αναπάντεχη προέλευση του «Συνδρόμου της Στοκχόλμης»

Ιστορικά 09.11.2025
Γιατί ονομάστηκε έτσι

Οικογένεια και παραβατικότητα: Τι ρόλο παίζουν τελικά οι γονείς;

Stories 09.11.2025
Απαντά η Μαντώ Κωνσταντουλάκη, EMDR Europe Πιστοποιημένη Θεραπευτής για Ενήλικες, Εφήβους και Παιδιά.

Η λέξη του Αριστοφάνη που θεωρείται η μεγαλύτερη στο ελληνικό λεξιλόγιο

Ιστορικά 09.11.2025
Σίγουρα δεν μπορείτε να την πείτε με μια ανάσα

5 κανόνες πριν χρησιμοποιήσεις το Chat GPT για τις ιατρικές σου απορίες

Νέα Εποχή Χτες
Όλο και περισσότεροι στρέφονται σε chatbots για ιατρικές απορίες

Το πρώτο υποβρύχιο γλυπτό της Ιαπωνίας θα σε αφήσει άφωνη – μια συγκλονιστική ωδή στη μητρότητα

Stories Προχτές
Κάτω από την επιφάνεια: Το μνημειώδες έργο που μετατρέπει τον βυθό σε ιερό τόπο