Air India ‑ Συντριβή Boeing 787 Dreamliner: Τι αναφέρει προκαταρκτική έκθεση
Ένας πιλότος ακούστηκε στο μαγνητόφωνο του πιλοτηρίου να ρωτά τον άλλο γιατί έκοψε το καύσιμο και «ο άλλος πιλότος απάντησε ότι δεν το έκανε»
Δημοσίευση 17/7/2025 | 12:45

Μια ηχογράφηση του διαλόγου μεταξύ των δύο πιλότων της πτήσης της Air India που συνετρίβη τον περασμένο μήνα δείχνει ότι ο κυβερνήτης έκοψε την παροχή καυσίμου στους κινητήρες του αεροσκάφους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal την Τετάρτη.
Η εφημερίδα επικαλέστηκε πηγές που είναι εξοικειωμένες με την αρχική εκτίμηση των αμερικανικών αρχών σχετικά με τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν κατά την έρευνα για τη συντριβή του Boeing 787 Dreamliner στις 12 Ιουνίου στο Αχμενταμπάντ της Ινδίας, στην οποία έχασαν τη ζωή τους 260 άτομα.
Τι αναφέρει προκαταρκτική έκθεση
Σε προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή που δημοσίευσε το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) το Σάββατο, αναφέρεται ότι ένας πιλότος ακούστηκε στο μαγνητόφωνο του πιλοτηρίου να ρωτά τον άλλο γιατί έκοψε το καύσιμο και «ο άλλος πιλότος απάντησε ότι δεν το έκανε».
Οι ερευνητές δεν προσδιόρισαν ποιες παρατηρήσεις έγιναν από τον κυβερνήτη Sumeet Sabharwal και ποιες από τον πρώτο αξιωματικό Clive Kunder, οι οποίοι είχαν συνολική πτητική εμπειρία 15.638 ωρών και 3.403 ωρών, αντίστοιχα.
Ο Kunder, ο οποίος πιλοτάριζε το αεροσκάφος, ρώτησε τον Sabharwal γιατί μετακίνησε τους διακόπτες καυσίμου στη θέση «αποκοπής» δευτερόλεπτα μετά την απογείωση από τον διάδρομο, σύμφωνα με το Wall Street Journal.
Η εφημερίδα δεν ανέφερε αν υπήρχαν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο Sabharwal μετακίνησε τους διακόπτες, πέρα από την προφορική ανταλλαγή που ανέφερε. Ωστόσο, επικαλέστηκε Αμερικανούς πιλότους που έχουν διαβάσει την έκθεση των ινδικών αρχών, οι οποίοι ανέφεραν ότι ο Kunder, ο πιλότος που πιλοτάριζε ενεργά, πιθανότατα θα είχε τα χέρια του απασχολημένα με το να τραβάει τα χειριστήρια του Dreamliner σε εκείνο το στάδιο της πτήσης.
Η AAIB της Ινδίας, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας, το Υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας, η Air India και δύο συνδικάτα που εκπροσωπούν τους Ινδούς πιλότους δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα του Reuters για σχόλια σχετικά με την έκθεση του Wall Street Journal. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η προκαταρκτική έκθεση της AAIB ανέφερε ότι οι διακόπτες καυσίμου είχαν μετακινηθεί από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής ένα δευτερόλεπτο μετά την απογείωση, αλλά δεν ανέφερε πώς μετακινήθηκαν.
Σχεδόν αμέσως μετά την απογείωση του αεροσκάφους, βίντεο από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης έδειξαν ότι είχε ενεργοποιηθεί μια εφεδρική πηγή ενέργειας που ονομάζεται ram air turbine, υποδηλώνοντας απώλεια ισχύος από τους κινητήρες.
Το αεροσκάφος με προορισμό το Λονδίνο άρχισε να χάνει ώθηση και, αφού έφτασε σε ύψος 650 ποδιών, άρχισε να βυθίζεται.
Οι διακόπτες καυσίμου και των δύο κινητήρων επαναφέρθηκαν στη θέση λειτουργίας και το αεροσκάφος προσπάθησε αυτόματα να επανεκκινήσει τους κινητήρες, σύμφωνα με την έκθεση.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal