E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η κρυφή κόλαση πίσω από το Instagram και το Facebook

Κατηγορείται ότι εξαντλεί τους εργαζόμενους που διαφυλάσσουν τις πλατφόρμες της

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 28/4/2025 | 09:59

Η κρυφή κόλαση πίσω από το Instagram και το Facebook
pexels

Περίπου 150 υπάλληλοι στη Γκάνα αναφέρουν ότι υποφέρουν από σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας – όπως κατάθλιψη, άγχος, αϋπνία και εθισμούς – λόγω της καθημερινής έκθεσής τους σε φρικιαστικό περιεχόμενο που καλούνται να ελέγξουν και να διαγράψουν.

Η Meta, η εταιρεία πίσω από το Facebook και το Instagram, αντιμετωπίζει νέο κύμα αγωγών στην Αφρική. Αυτή τη φορά, οι καταγγελίες στρέφονται και κατά της Majorel, εταιρείας που συνεργάζεται με τη Meta για τον έλεγχο ακατάλληλου περιεχομένου – από βίντεο βίας και φόνων μέχρι σκηνές παιδικής κακοποίησης. Οι εργαζόμενοι μιλούν για εξουθενωτικές συνθήκες, ελάχιστη υποστήριξη ψυχικής υγείας και κακές συνθήκες διαβίωσης.

Ανάλογα περιστατικά είχαν αναφερθεί και στην Κένυα, όπου άλλοι εργαζόμενοι κατέφυγαν στη δικαιοσύνη. Ένας συντονιστής περιεχομένου, που παραμένει ανώνυμος, αποκάλυψε ότι αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει λόγω της πίεσης που δεχόταν.

Οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στηρίζονται σε χιλιάδες συντονιστές περιεχομένου, κυρίως σε φτωχότερες χώρες, για να ελέγχουν και να αφαιρούν αναρτήσεις που παραβιάζουν τους κανόνες τους, αλλά και για να εκπαιδεύουν αλγορίθμους Τεχνητής Νοημοσύνης. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων στη Γκάνα, ήρθαν αντιμέτωποι με εικόνες αποτρόπαιας βίας, ενώ η υποστήριξη ψυχικής υγείας που τους δόθηκε χαρακτηρίστηκε ανεπαρκής και αναποτελεσματική – με πολλούς να δηλώνουν ότι οι προσωπικές τους εξομολογήσεις γίνονταν αντικείμενο κουτσομπολιού ανάμεσα στους προϊστάμενους.

Κατηγορίες για αδιαφορία από τη Meta

Η υπόθεση ανατέθηκε στη βρετανική μη κερδοσκοπική οργάνωση Foxglove, η οποία διερευνά τις συνθήκες και ετοιμάζεται να προχωρήσει σε νομικές ενέργειες για την προστασία των εργαζομένων. Το ζήτημα της αθέμιτης απόλυσης, που αφορά έναν εργαζόμενο από την ανατολική Αφρική του οποίου το συμβόλαιο έληξε μετά από απόπειρα αυτοκτονίας, αναμένεται να τεθεί στο τραπέζι.

Η συν-εκτελεστική διευθύντρια της Foxglove, Μάρθα Νταρκ, δήλωσε:
«Η Meta στη Γκάνα δείχνει πλήρη αδιαφορία για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των συντονιστών περιεχομένου, των ανθρώπων στους οποίους βασίζεται για τα κέρδη της. Τους μεταχειρίζεται σαν εργαλεία, που μόλις εξαντληθούν, απλώς αντικαθίστανται, χωρίς καμία σκέψη για τη μακροχρόνια καταστροφή της ψυχικής και σωματικής τους υγείας».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η κρυφή αγορά εργασίας του σκοτεινού ιστού: Ποιοι μπαίνουν, πόσα παίρνουν και γιατί κινδυνεύουν

Νέα Εποχή 22.11.2025
Αυτός είναι ο μέσος χρήστης του dark web – και δεν είναι αυτός που φαντάζεσαι

Νόμπελ Ειρήνης: Η τραγική ειρωνεία στην περίπτωση της γυναίκας που «κέρδισε» τον Τραμπ

Stories 22.11.2025
Η βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης Μαρία Κορίνα Ματσάδο κινδυνεύει να χαρακτηριστεί «φυγόδικη»

Γιατί οι νέοι στην Ελλάδα δεν σκέφτονται να κάνουν οικογένεια;

Μπες στο Πλάνο 22.11.2025
Τι ζητούν για να μείνουν στην χώρα

Όταν το κραγιόν έγινε όπλο: Η απίστευτη ιστορία πίσω από το «Victory Red»

Ιστορικά 22.11.2025
Πώς ένα χρώμα έγινε σύμβολο αντίστασης και γυναικείας δύναμης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

5 αθλητές που εξαφανίστηκαν και δεν βρέθηκαν ποτέ

Αθλητισμός 22.11.2025
Μυστήρια που δεν λύθηκαν ποτέ

Νέο ρεκόρ για τη Frida Kahlo: Πίνακας της πουλήθηκε για 54,7 εκατ. δολάρια

Stories Χτες
Kαταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ για έργο γυναίκας καλλιτέχνιδας

Τα εντυπωσιακά αγάλματα που ... εμφανίζονται μόνο δυο ώρες την ημέρα!

Νέα Εποχή Χτες
Η εντυπωσιακή εγκατάσταση που εμφανίζεται μόνο όσο η παλίρροια το επιτρέπει – και μας δείχνει το μέλλον που χτίζουμε.

Η γενιά που δεν λέει να αφήσει το τιμόνι: Γιατί οι Boomers εμποδίζουν την αλλαγή

Νέα Εποχή Χτες
Boomers vs Millennials: Η μεγάλη σύγκρουση για εξουσία, σπίτια και δουλειές

Ο Έλληνας που εφηύρε το παγωτό μηχανής

Ιστορικά Χτες
Η συγκλονιστική ιστορία του Θανάση Καρβέλα