E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε

Η στρατηγική της χαμηλής τιμής: Πώς οι τιμές μένουν τόσο χαμηλές ενώ υπάρχει ακρίβεια;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 14/1/2025 | 00:30

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε
Φωτογραφία από Oğuzhan KARACA

Πολλές μεγάλες εταιρείες όπως η Shein ή το Temu είναι αδιαμφισβήτητα από τους πιο επιτυχημένους παίκτες στον κόσμο της μόδας σήμερα, αλλά η επιτυχία ήρθε με μια τιμή —και αυτή η τιμή συνεχίζει να αποκαλύπτεται καθώς οι καταναλωτές καλούνται να αντιμετωπίσουν τα ηθικά διλήμματα πίσω από τις φθηνές αγορές τους.

Με τις υπερβολικά χαμηλές τιμές, τις μοντέρνες τάσεις και τους γρήγορους χρόνους παράδοσης, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί εκατομμύρια καταναλωτές καταφεύγουν στην πλατφόρμα για μια ευκαιρία. Ωστόσο, έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς μια μάρκα μπορεί να πουλάει ένα φόρεμα μόλις 12 δολαρίων και να παραμένει κερδοφόρα; Η απάντηση βρίσκεται στο σύνθετο και συχνά αδιαφανές δίκτυο κινεζικών εργοστασίων που τροφοδοτούν την τεράστια επιτυχία της Shein.

Η αλματώδης άνοδος των καταστημάτων αυτών είναι άνευ προηγουμένου στη βιομηχανία της μόδας. Το μυστικό της επιτυχίας δεν είναι μόνο οι αξεπέραστες τιμές της, αλλά και η στρατηγική πίσω από την παραγωγή των προϊόντων της.

Κάθε εταιρεία έχει τα μυστικά της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC η SHEIN για παράδειγμα δεν ακολουθεί το παραδοσιακό μοντέλο της μόδας, όπου η παραγωγή γίνεται σε μεγάλα εργοστάσια που παράγουν εντυπωσιακές ποσότητες κάθε φορά και για πολλές σεζόν. Αντιθέτως, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μοντέλο "on-demand" και εξαιρετικά ευέλικτο, βασισμένο σε μικρά εργοστάσια στην Κίνα. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν γρήγορα και σε πολύ μικρές ποσότητες, πράγμα που επιτρέπει στη Shein να έχει άμεση αντίδραση στις τάσεις της μόδας και να προσφέρει νέα προϊόντα σε καθημερινή βάση.

Η επιτυχία της Shein βασίζεται στη δυνατότητά της να συνδυάζει την τεχνολογία με την παραγωγή, χρησιμοποιώντας αλγορίθμους για να εντοπίζει τις τελευταίες τάσεις και να δημιουργεί προϊόντα που σχεδιάζονται και παράγονται σε λιγότερο από δύο εβδομάδες. 

Παρά τη φαινομενική επιτυχία και τις χαμηλές τιμές, η παραγωγή τέτοιων ρούχων έχει συχνά επικριθεί για τις συνθήκες εργασίας στα κινεζικά εργοστάσια. Οι εργαζόμενοι σε αυτά τα εργοστάσια συχνά δουλεύουν σε αμφιλεγόμενες συνθήκες, με χαμηλούς μισθούς και χωρίς επαρκή δικαιώματα, ενώ η ταχύτητα της παραγωγής αφήνει λίγους χώρους για βελτίωση της ποιότητας. 

Η στρατηγική των 12 δολαρίων για ένα φόρεμα γίνεται εφικτή λόγω του εξαιρετικά φθηνού εργατικού δυναμικού στην Κίνα, των ελάχιστων εξόδων μεταφοράς λόγω των παραγωγικών μονάδων κοντά στα λιμάνια, και των σημαντικών εκπτώσεων που παρέχει η εταιρεία στις πρώτες παραγγελίες. Όλες αυτές οι πρακτικές συνδυάζονται με το γεγονός ότι η Shein επενδύει σε εξαιρετικά αποδοτικά δίκτυα διανομής που μειώνουν τις αποθήκες και τα διαχειριστικά κόστη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η πόλη που κάθε κάτοικος είναι… αγρότης: Ο οικισμός που γράφει ιστορία!

Περιβάλλον 17.09.2025
Σε αυτό το μέρος οι κάτοικοι καλλιεργούν υποχρεωτικά το μισό του οικοπέδου τους, δημιουργώντας μια κοινότητα που ζει αυτάρκης, βιώσιμη και σε απόλυτη αρμονία με τη φύση

Η σκηνή που δεν είδαμε ποτέ: Το παράπτωμα του Χατζηθωμά στην ταινία «Ο Στρίγγλος που έγινε αρνάκι»

Retro 17.09.2025
Η αποβολή που δε μάθαμε ποτέ στην ταινία και το πολιτικό παρασκήνιο πίσω από την απόφαση του Αλέκου Σακελλάριου

Η πιο πρωτότυπη ιδέα: Η ευρωπαϊκή πόλη που έβαλε βιβλιοθήκες στα βαγόνια του μετρό

Νέα Εποχή 17.09.2025
Metroteka: Το project που μετατρέπει το μετρό σε παράδεισο για βιβλιοφάγους

To αφεντικό της OpenΑΙ ανησυχεί για τη συμπεριφορά του ChatGPT

Νέα Εποχή 17.09.2025
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Αλτμαν εξομολογείται

Ρόμπερτ Ρέντφορντ: Η τραγωδία με το χαμό του γιου του από καρκίνο

Stories Χτες
Ο γιος του, James Redford, πέθανε από καρκίνο του χοληδόχου πόρου στο ήπαρ σε ηλικία 58 ετών

«Τι λες ρε βλάκα!» – Ο καβγάς που στιγμάτισε δυο ιερά τέρατα του ελληνικού σινεμά

Stories Χτες
Όταν οι «γίγαντες» του σινεμά έγιναν… θνητοί

Το πιο βαθύ εστιατόριο στον κόσμο κρύβεται 100 μέτρα κάτω από τη γη – Και βρίσκεται σε… αλατωρυχείο!

Νέα Εποχή Χτες
Μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία σε βάθος 100 μέτρων

3 δείκτες προειδοποιούν για νέο κύμα ακρίβειας

Stories Χτες
Ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,9% τον Αύγουστο

Η χώρα που μετρά τους περισσότερους αιωνόβιους παγκοσμίως

Stories Χτες
Περπάτημα, καλλιγραφία και 114 χρόνια ζωής