Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε
Η στρατηγική της χαμηλής τιμής: Πώς οι τιμές μένουν τόσο χαμηλές ενώ υπάρχει ακρίβεια;
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 14/1/2025 | 00:30

Πολλές μεγάλες εταιρείες όπως η Shein ή το Temu είναι αδιαμφισβήτητα από τους πιο επιτυχημένους παίκτες στον κόσμο της μόδας σήμερα, αλλά η επιτυχία ήρθε με μια τιμή —και αυτή η τιμή συνεχίζει να αποκαλύπτεται καθώς οι καταναλωτές καλούνται να αντιμετωπίσουν τα ηθικά διλήμματα πίσω από τις φθηνές αγορές τους.
Με τις υπερβολικά χαμηλές τιμές, τις μοντέρνες τάσεις και τους γρήγορους χρόνους παράδοσης, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί εκατομμύρια καταναλωτές καταφεύγουν στην πλατφόρμα για μια ευκαιρία. Ωστόσο, έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς μια μάρκα μπορεί να πουλάει ένα φόρεμα μόλις 12 δολαρίων και να παραμένει κερδοφόρα; Η απάντηση βρίσκεται στο σύνθετο και συχνά αδιαφανές δίκτυο κινεζικών εργοστασίων που τροφοδοτούν την τεράστια επιτυχία της Shein.
Η αλματώδης άνοδος των καταστημάτων αυτών είναι άνευ προηγουμένου στη βιομηχανία της μόδας. Το μυστικό της επιτυχίας δεν είναι μόνο οι αξεπέραστες τιμές της, αλλά και η στρατηγική πίσω από την παραγωγή των προϊόντων της.
Κάθε εταιρεία έχει τα μυστικά της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC η SHEIN για παράδειγμα δεν ακολουθεί το παραδοσιακό μοντέλο της μόδας, όπου η παραγωγή γίνεται σε μεγάλα εργοστάσια που παράγουν εντυπωσιακές ποσότητες κάθε φορά και για πολλές σεζόν. Αντιθέτως, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μοντέλο "on-demand" και εξαιρετικά ευέλικτο, βασισμένο σε μικρά εργοστάσια στην Κίνα. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν γρήγορα και σε πολύ μικρές ποσότητες, πράγμα που επιτρέπει στη Shein να έχει άμεση αντίδραση στις τάσεις της μόδας και να προσφέρει νέα προϊόντα σε καθημερινή βάση.
Η επιτυχία της Shein βασίζεται στη δυνατότητά της να συνδυάζει την τεχνολογία με την παραγωγή, χρησιμοποιώντας αλγορίθμους για να εντοπίζει τις τελευταίες τάσεις και να δημιουργεί προϊόντα που σχεδιάζονται και παράγονται σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.
Παρά τη φαινομενική επιτυχία και τις χαμηλές τιμές, η παραγωγή τέτοιων ρούχων έχει συχνά επικριθεί για τις συνθήκες εργασίας στα κινεζικά εργοστάσια. Οι εργαζόμενοι σε αυτά τα εργοστάσια συχνά δουλεύουν σε αμφιλεγόμενες συνθήκες, με χαμηλούς μισθούς και χωρίς επαρκή δικαιώματα, ενώ η ταχύτητα της παραγωγής αφήνει λίγους χώρους για βελτίωση της ποιότητας.
Η στρατηγική των 12 δολαρίων για ένα φόρεμα γίνεται εφικτή λόγω του εξαιρετικά φθηνού εργατικού δυναμικού στην Κίνα, των ελάχιστων εξόδων μεταφοράς λόγω των παραγωγικών μονάδων κοντά στα λιμάνια, και των σημαντικών εκπτώσεων που παρέχει η εταιρεία στις πρώτες παραγγελίες. Όλες αυτές οι πρακτικές συνδυάζονται με το γεγονός ότι η Shein επενδύει σε εξαιρετικά αποδοτικά δίκτυα διανομής που μειώνουν τις αποθήκες και τα διαχειριστικά κόστη.
Έζησε 22 χρόνια σαν καλόγρια ενώ ήταν άντρας: Η απίστευτη ιστορία του
Eίχε εξαφανιστεί για 26 χρόνια, κι όμως βρισκόταν 200 μέτρα από το σπίτι του
Τι γίνεται στην Κίνα όταν τα παιδιά παραμελούν τους ηλικιωμένους γονείς τους
Μαρία Αντουανέτα: Έμεινε στην Ιστορία για δυο φράσεις της, όμως τη μία δεν την είπε ποτέ
Όταν ο Edgar Allan Poe «προφήτευσε» ένα μακάβριο γεγονός
Ο θρύλος της «μηχανής του χρόνου» που ήταν κρυμμένη στο Βατικανό
Πόσο κοστίζει πραγματικά ένας γάμος εκτός πόλης για τους καλεσμένους
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Stories Χτες