E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε

Η στρατηγική της χαμηλής τιμής: Πώς οι τιμές μένουν τόσο χαμηλές ενώ υπάρχει ακρίβεια;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 14/1/2025 | 00:30

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε
Φωτογραφία από Oğuzhan KARACA

Πολλές μεγάλες εταιρείες όπως η Shein ή το Temu είναι αδιαμφισβήτητα από τους πιο επιτυχημένους παίκτες στον κόσμο της μόδας σήμερα, αλλά η επιτυχία ήρθε με μια τιμή —και αυτή η τιμή συνεχίζει να αποκαλύπτεται καθώς οι καταναλωτές καλούνται να αντιμετωπίσουν τα ηθικά διλήμματα πίσω από τις φθηνές αγορές τους.

Με τις υπερβολικά χαμηλές τιμές, τις μοντέρνες τάσεις και τους γρήγορους χρόνους παράδοσης, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί εκατομμύρια καταναλωτές καταφεύγουν στην πλατφόρμα για μια ευκαιρία. Ωστόσο, έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς μια μάρκα μπορεί να πουλάει ένα φόρεμα μόλις 12 δολαρίων και να παραμένει κερδοφόρα; Η απάντηση βρίσκεται στο σύνθετο και συχνά αδιαφανές δίκτυο κινεζικών εργοστασίων που τροφοδοτούν την τεράστια επιτυχία της Shein.

Η αλματώδης άνοδος των καταστημάτων αυτών είναι άνευ προηγουμένου στη βιομηχανία της μόδας. Το μυστικό της επιτυχίας δεν είναι μόνο οι αξεπέραστες τιμές της, αλλά και η στρατηγική πίσω από την παραγωγή των προϊόντων της.

Κάθε εταιρεία έχει τα μυστικά της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC η SHEIN για παράδειγμα δεν ακολουθεί το παραδοσιακό μοντέλο της μόδας, όπου η παραγωγή γίνεται σε μεγάλα εργοστάσια που παράγουν εντυπωσιακές ποσότητες κάθε φορά και για πολλές σεζόν. Αντιθέτως, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μοντέλο "on-demand" και εξαιρετικά ευέλικτο, βασισμένο σε μικρά εργοστάσια στην Κίνα. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν γρήγορα και σε πολύ μικρές ποσότητες, πράγμα που επιτρέπει στη Shein να έχει άμεση αντίδραση στις τάσεις της μόδας και να προσφέρει νέα προϊόντα σε καθημερινή βάση.

Η επιτυχία της Shein βασίζεται στη δυνατότητά της να συνδυάζει την τεχνολογία με την παραγωγή, χρησιμοποιώντας αλγορίθμους για να εντοπίζει τις τελευταίες τάσεις και να δημιουργεί προϊόντα που σχεδιάζονται και παράγονται σε λιγότερο από δύο εβδομάδες. 

Παρά τη φαινομενική επιτυχία και τις χαμηλές τιμές, η παραγωγή τέτοιων ρούχων έχει συχνά επικριθεί για τις συνθήκες εργασίας στα κινεζικά εργοστάσια. Οι εργαζόμενοι σε αυτά τα εργοστάσια συχνά δουλεύουν σε αμφιλεγόμενες συνθήκες, με χαμηλούς μισθούς και χωρίς επαρκή δικαιώματα, ενώ η ταχύτητα της παραγωγής αφήνει λίγους χώρους για βελτίωση της ποιότητας. 

Η στρατηγική των 12 δολαρίων για ένα φόρεμα γίνεται εφικτή λόγω του εξαιρετικά φθηνού εργατικού δυναμικού στην Κίνα, των ελάχιστων εξόδων μεταφοράς λόγω των παραγωγικών μονάδων κοντά στα λιμάνια, και των σημαντικών εκπτώσεων που παρέχει η εταιρεία στις πρώτες παραγγελίες. Όλες αυτές οι πρακτικές συνδυάζονται με το γεγονός ότι η Shein επενδύει σε εξαιρετικά αποδοτικά δίκτυα διανομής που μειώνουν τις αποθήκες και τα διαχειριστικά κόστη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Απαγωγή ή προστασία; Η οικογένεια του δάσους που διχάζει την Ιταλία – τι πραγματικά συμβαίνει

Πρόσωπα 01.12.2025
Μια ασυνήθιστη οικογενειακή ιστορία έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην Ιταλία

Η χώρα που κλείνει τις φυλακές της και η κοινωνία της είναι πιο ασφαλής!

Νέα Εποχή 01.12.2025
Πώς η μείωση της βίας και η διαφορετική φιλοσοφία τιμωρίας άδειασε τις φυλακές

Το άθλημα που κάνει πάταγο: 90 λεπτά απόλυτης ακινησίας ‑ Μπορείς να το αντέξεις;

Νέα Εποχή 01.12.2025
Ο πρωταθλητής του… «τίποτα» αποκαλύπτει γιατί το να αδειάζεις το μυαλό σου μπορεί να γίνει το μυστικό για περισσότερη δημιουργικότητα, καθαρότητα και ηρεμία

Ο απίστευτος τρόπος με τον οποίο βγάζεις λεφτά από το ΑΤΜ στο Ντουμπάι

Stories 01.12.2025
Η ιδέα είναι απλή, αλλά η εκτέλεση εντυπωσιακή

3,7 εκατομμύρια Κινέζοι για μια θέση στο Δημόσιο: Οι πιο δύσκολες εξετάσεις του κόσμου

Stories 01.12.2025
Στην Κίνα για μια δουλειά στο Δημόσιο… διαβάζεις σαν να δίνεις για NASA

Τα ΜΜΕ «χάνουν» μια γενιά αναγνωστών: Η τεράστια δυσπιστία των εφήβων είναι πρωτοφανής

Stories 01.12.2025
Αν και τα στοιχεία αφορούν νέους 13–18 ετών στην Αμερική, οι ερευνητές που μίλησαν στο Associated Press προειδοποιούν ότι η τάση είναι διεθνής

Η μοναδική χώρα που είπε «όχι» στην αποψίλωση των δασών και έτσι αλλάζει τον πλανήτη

Περιβάλλον Χτες
Δείτε πώς μια χώρα τόλμησε αυτό που καμία άλλη δεν έκανε - και τώρα δείχνει τον δρόμο για ένα πραγματικά βιώσιμο μέλλον

Παγωνιά, άλκες και ατελείωτο χιόνι: Πώς είναι πραγματικά, να ζεις στο νορβηγικό... πουθενά

Stories Χτες
Γιατί όλο και περισσότεροι μετακομίζουν στη Νορβηγία

Σύνταξη στα 23: Όταν το όνειρο γίνεται ρώσικη πραγματικότητα

Stories Χτες
Τελικά, ποιος είναι ο πραγματικός βετεράνος;

Η πάμπλουτη εγγονή του Walt Disney που αποκαλεί τους πλούσιους, «μίζερους»

Πρόσωπα Χτες
Η κληρονόμος του Walt Disney, λέγεται Abigail