E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά ‑ Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα

Τι λέει η Boeing

Δημοσίευση 30/12/2024 | 07:56

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά ‑ Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα

Η προειδοποίηση για τα πουλιά, ο τσιμεντένιος τοίχος στον οποίο συνετρίβη το αεροπλάνο και το σύστημα προσγείωσης που δεν λειτούργησε σωστά - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες - Τι λέει η Boeing

Απαντήσεις για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα των τελευταίων πολλών ετών στη Νότια Κορέα αναζητούν οι αρχές της χώρας καθώς πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το Boeing 737-800 της Jeju Air έκανε προσγείωση χωρίς να ανοίξει το σύστημα προσγείωσης και χωρίς να αναπτυχθούν τα πτερύγια ανάσχεσης με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε έναν τοίχο και 179 από τους 181 επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους.

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας φαίνεται να επιμένει στην εκδοχή της σύγκρουσης με πουλιά εν πτήσει που προκάλεσαν προβλήματα στο αεροσκάφος καθώς τα ξημερώματα σήμερα ανακοίνωσε ότι ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους είχε δηλώσει στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της πόλης Μουάν ότι σημειώθηκε σύγκρουση με πουλιά και είχε κηρύξει «mayday».

Σύμφωνα με το χρονολόγιο που έγινε γνωστό, στις 8:54 (ώρα Νότιας Κορέας) ο πύργος ελέγχου έδωσε το πράσινο φως στους πιλότους του Boeing να προχωρήσουν σε προσγείωση.

Τρία λεπτά αργότερα, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε τους πιλότους για τον κίνδυνο πρόσκρουσης με πουλιά στον αέρα.

Μετά από ένα λεπτό ήταν που ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε.

Στις 9:03 το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά», χωρίς τροχούς, σύρθηκε για λίγα δευτερόλεπτα στον διάδρομο προσγείωσης και τελικά έγινε μια μπάλα φωτιάς όταν προσέκρουσε σε τοίχο.

Η Νότια Κορέα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing στη χώρα

Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.

Τι προκάλεσε την τραγωδία

Η έρευνα για τα αίτια βρίσκεται σε εξέλιξη - με τους εμπειρογνώμονες και τους αξιωματούχους να κάνουν λόγο για διάφορους πιθανούς παράγοντες.

Ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι οι αρχές του αεροδρομίου της Νότιας Κορέας θα πρέπει να αντιμετωπίσουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τον τσιμεντένιο τοίχο στον οποίο συγκρούστηκε ένα αεροπλάνο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 179 άνθρωποι.

«Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία [για να βρίσκεται εκεί], αλλά νομίζω ότι αγγίζει τα όρια του εγκλήματος να βρίσκεται εκεί», δήλωσε ο Βρετανός ειδικός Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

Μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν μεγάλο αριθμό πτηνών γύρω από τον διάδρομο λίγο πριν από τη συντριβή και ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει τον πιλότο για την πιθανότητα πρόσκρουσης πτηνών. Ένα λεπτό αργότερα το αεροπλάνο έστειλε σήμα κινδύνου.

Όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη δεύτερη προσπάθειά του στις 9.03 π.μ., το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανοίξει. 

Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ πιστεύει ότι οι επιβαίνοντες είχαν καλές πιθανότητες επιβίωσης μόλις ο πιλότος προσγείωσε το αεροπλάνο στο έδαφος, παρά το γεγονός ότι ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα.

«Το κατέβασε [ο πιλότος] όμορφα δεδομένων των συνθηκών, πηγαίνουν πολύ γρήγορα αλλά το αεροπλάνο είναι ακόμα άθικτο καθώς γλιστράει στο έδαφος», είπε.

Καθώς έφτασε στο τέλος του αεροδρομίου και χτύπησε στον τοίχο, το αεροπλάνο καταστράφηκε σχεδόν αμέσως.

«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να υπάρχει εκεί», τόνισε.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν άνοιξε το 2007 και έχει γίνει ένας πολυσύχναστος περιφερειακός κόμβος στο νότιο τμήμα της χώρας. Το διαχειρίζεται η κρατική εταιρεία Korea Airports Corporation. Δορυφορικοί χάρτες δείχνουν ότι η τσιμεντένια κατασκευή βρισκόταν στο νότιο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης κοντά στον περιμετρικό φράχτη για πολλά χρόνια.

Διαθέτει το σύστημα προσγείωσης με όργανα, το οποίο βοηθά τους πιλότους να προσγειώνονται τη νύχτα ή όταν η ορατότητα είναι κακή. Στα περισσότερα αεροδρόμια τα συστήματα αυτά τοποθετούνται σε πτυσσόμενες κατασκευές.

«Το να υπάρχει ένα σκληρό αντικείμενο περίπου 200 μέτρα ή λιγότερο μέσα στην υπερπήδηση, δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο πουθενά στο παρελθόν», πρόσθεσε ο Λίαρμαουντ.

Αν το αεροπλάνο δεν είχε προσκρούσει στον τοίχο, πρότεινε ότι θα είχε χτυπήσει μέσα από έναν περιμετρικό φράχτη, θα είχε ταξιδέψει πάνω από έναν δρόμο και πιθανότατα θα είχε σταματήσει σε ένα παρακείμενο χωράφι.

«Υπήρχε άφθονος χώρος για να επιβραδύνει το αεροσκάφος και να σταματήσει. Και νομίζω ότι όλοι θα ήταν ζωντανοί... οι πιλότοι μπορεί να είχαν υποστεί κάποια ζημιά περνώντας μέσα από τον φράχτη ασφαλείας ή κάτι τέτοιο. Αλλά υποψιάζομαι ότι μπορεί και να είχαν επιβιώσει».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τέλος οι φτηνές παραγγελίες στις χώρες της ΕΕ από Temu και Shein – Νέος φόρος από το 2026

Κόσμος 13.11.2025
Πολλοί τομείς της αγοράς ζητούν την αντιμετώπιση χωρίς καθυστερήσεις του αθέμιτου ανταγωνισμού

Νέα ανάλυση DNA αποκαλύπτει σπάνια γενετική διαταραχή του Χίτλερ

Tech + Science 13.11.2025
Η ανάλυση DNA αποκαλύπτει ότι ο Αδόλφος Χίτλερ δεν είχε εβραϊκή καταγωγή

Πώς έγινε η τραγωδία με την 49χρονη σε φούρνο στη Λάρισα

Ελλάδα 13.11.2025
Το δυστύχημα εκτιμάται ότι συνέβη λίγο πριν ξεκινήσει την προετοιμασία - Τη βρήκε νεκρή μία πελάτισσα

«Δεν είναι δυνατόν»: Τα έχασε ο Γάλλος σπίκερ με τον τραυματισμό του Κίναν Έβανς ‑ Δείτε βίντεο

Αθλητικά Νέα 13.11.2025
Η ιατρική γνωμάτευση ανέφερε ρήξη αχίλλειου τένοντα για τον άσο του Ολυμπιακού που μόλις είχε επιστρέψει στη δράση

ΕΝΦΙΑ: Έρχονται επιστροφές χρημάτων σε φορολογούμενους

Οικονομία 13.11.2025
Από τροποποιητικές δηλώσεις Ε9

Σοκ σε φούρνο στη Λάρισα: 49χρονη σκοτώθηκε όταν τα μαλλιά της μπλέχτηκαν στο ζυμωτήριο

Ελλάδα 13.11.2025
Παρά την άμεση κινητοποίηση των συναδέλφων της και την επέμβαση του ΕΚΑΒ, η γυναίκα δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή

Αχαΐα: Σήμερα η κηδεία του 3χρονου Ανδρέα ‑ Συντετριμμένη η οικογένεια από τον χαμό του

Ελλάδα 13.11.2025
Η σοκαριστική περιγραφή του θείου του Ανδρέα στους αστυνομικούς σχετικά με το πώς συνέβη η τραγωδία

Κρίσιμη η κατάστασή του 22χρονου που προσπάθησε να καταπιεί αμάσητο μπέργκερ

Ελλάδα 13.11.2025
Έχει υποστεί βλάβη σε ζωτικά όργανα του, κυρίως στον εγκέφαλό του και τα νεφρά του

Τραγωδία στο Κιλκίς: Κρεοπώλης έκοψε κατά λάθος τη μηριαία αρτηρία του και πέθανε

Ελλάδα 13.11.2025
Ο 40χρονος κρεοπώλης μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο του Κιλκίς και στη συνέχεια στο «Γεννηματάς», οπού παρά τις προσπάθειες των γιατρών κατέληξε

Μαρίνα Ζέας: Βυθίστηκε η θαλαμηγός που είχε τυλιχτεί στις φλόγες μαζί με άλλα τρία σκάφη

Ελλάδα 13.11.2025
Η φωτιά ξέσπασε περίπου στις 3:30 τα ξημερώματα σε ένα ξύλινο ιστιοφόρο που εκτελούσε τουριστικές διαδρομές ανάμεσα σε Πειραιά και Αίγινα

Η εφορία επιστρέφει φόρους ακινήτων από το 2014

Οικονομία 13.11.2025
Ποιοι ιδιοκτήτες θα λάβουν αναδρομικά και πώς