E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Mastercard Economics Institute: Οι καταναλωτικές τάσεις στην Ευρώπη κατά την εορταστική περίοδο

Σε είδη μόδας, τεχνολογίας και ταξιδιωτικές εμπειρίες εστιάζουν τα ευρήματα της έρευνας του Mastercard Economics Institute για τους Ευρωπαίους καταναλωτές

Δημοσίευση 18/12/2024 | 12:35

Mastercard Economics Institute: Οι καταναλωτικές τάσεις στην Ευρώπη κατά την εορταστική περίοδο
Mastercard

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Mastercard Economics Institute, οι εορταστικές δαπάνες στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε ετήσια βάση για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, χωρίς να περιλαμβάνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε αυτό το ποσοστό.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η αύξηση αυτή αποτυπώνει την αντίσταση των καταναλωτών, οι οποίοι καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στις επιθυμίες και στις συνετές οικονομικές επιλογές, σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.
Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe του Mastercard Economics Institute, δήλωσε σχετικά:

«Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μπαίνουν στην εορταστική περίοδο του 2024 με περισσότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξακολουθούν να προσεγγίζουν τις δαπάνες τους με σύνεση. Οι αγορές τους εστιάζονται σε βασικές κατηγορίες δώρων, όπως η μόδα, η ομορφιά και τα ηλεκτρονικά είδη, ενώ δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις προσφορές της Black Friday για να μεγιστοποιήσουν την αξία των χρημάτων τους».

Οι βασικές τάσεις για την εορταστική περίοδο 2024

1. Αύξηση εορταστικών δαπανών:
Οι καταναλωτικές δαπάνες για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο προβλέπεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με το Mastercard SpendingPulse*, το οποίο περιλαμβάνει πωλήσεις σε φυσικά και online καταστήματα, ανεξαρτήτως τρόπου πληρωμής.
2. Έμφαση στις προσφορές της Black Friday:
Η Black Friday (29 Νοεμβρίου) παραμένει σημαντική για τους καταναλωτές, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις δαπάνες να καταγράφονται σε:
Ένδυση: Ουγγαρία (+5,9%), Ισπανία (+4,5%), Τσεχία (+4,5%)
Ηλεκτρονικά είδη: Ηνωμένο Βασίλειο (+5,5%), Γερμανία (+4,5%), Τσεχία (+3,2%)
3. Δημοφιλείς κατηγορίες δώρων:
Η μόδα, η ομορφιά και τα ηλεκτρονικά είδη είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές. Οι αγορές ηλεκτρονικών ειδών από την 1η Νοεμβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου αναμένεται να σημειώσουν άνοδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Ηνωμένο Βασίλειο (+4,7%)
Γερμανία (+3,9%)
Ουγγαρία (+1,8%)
Ολλανδία (+1,5%)
4. Ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης:
Η οικονομική ανάκαμψη και η καλύτερη διαχείριση των προσωπικών οικονομικών ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των καταναλωτών, ιδιαίτερα στη Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
5. Ταξιδιωτικές προτιμήσεις:
Οι δημοφιλείς προορισμοί περιλαμβάνουν:
• Ζεστούς χειμερινούς προορισμούς: Μαρόκο, Πορτογαλία, Ισπανία
• Μακρινούς εξωτικούς προορισμούς: Άμπου Ντάμπι, Ταϊλάνδη
• Οικονομικούς χειμερινούς προορισμούς: Ουγγαρία, Πολωνία

Σημείωση: Τα ευρήματα βασίζονται σε δεδομένα συναλλαγών του Mastercard Economics Institute, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard SpendingPulse. *Το SpendingPulse καταγράφει πωλήσεις σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα για όλους τους τρόπους πληρωμής, ανεξαρτήτως προσαρμογής στον πληθωρισμό, και καλύπτει εννέα ευρωπαϊκές αγορές (Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο).


Σχετικά με τη Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που ενισχύει τις οικονομίες και ενδυναμώνει τους ανθρώπους σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως. Σε συνεργασία με τους πελάτες της συντελεί στην οικοδόμηση βιώσιμων οικονομιών όπου όλοι μπορούν να ευημερήσουν. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων πληρωμών, εξασφαλίζοντας συναλλαγές που είναι ασφαλείς, απλές, έξυπνες και εύκολα διαθέσιμες. Η τεχνολογία και η καινοτομία που εφαρμόζει, μαζί με τις συνεργασίες και το δίκτυο που έχει αναπτύξει, προσφέρουν ένα μοναδικό σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών που βοηθούν τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Lake Vouliagmeni x Zeus + Δione: Μια στρατηγική σύµπραξη στο πιο εµβληµατικό φυσικό τοπόσηµο της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Wellness Χτες
Αυτό το γεωλογικό θαύμα γίνεται ο καμβάς για μία δημιουργική σύμπραξη

Μία μοναδική οινική εμπειρία στα ViBo Bistrot

Δράσεις 17.04.2025
110 επιλεγμένες ετικέτες, 40 επιλογές κρασιού σε ποτήρι και δυνατότητα αγοράς φιάλης σε τιμή κάβας

Ο Dimello αρωματικός καφές φίλτρου αναδείχθηκε “Προϊόν της Χρονιάς 2025”

Better life 17.04.2025
Μια ακόμα διάκριση που αναδεικνύει την αξία της ποιότητας και της συνέπειας στην καθημερινή απόλαυση

«Πάσχα στα ΑΒ. Πάμε!»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος φέρνει μοναδικές προσφορές και εκπλήξεις για το πασχαλινό τραπέζι

Better life 17.04.2025
Δύο 6€ & μία 6€ επιταγή έκπτωσης ΑΒ με την αγορά ολόκληρου ή μισού αρνιού ή κατσικιού, αντίστοιχα

Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ κατακτά 4 Grand Gold Quality Awards στη Monde Selection 2025

Better life 17.04.2025
Με τέσσερις νέες διεθνείς διακρίσεις, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ επιβεβαιώνει πως η κορυφή δεν είναι απλώς ένας στόχος - είναι το φυσικό του περιβάλλον

Όσα θα δούμε στο φετινό Japan Festival

Better life 10.04.2025
Αναμένεται να βγει σύντομα και το τελικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ

Mythos 0,0%: Η αυθεντική γεύση Mythos, χωρίς αλκοόλ!

Wellness 08.04.2025
Ο νέος Mythos 0,0% έφτασε και πλέον όσες και όσοι αναζητούν μία μπύρα χωρίς καθόλου αλκοόλ, αποκτούν μία δροσερή, φυσική και αναζωογονητική επιλογή

82 οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών συναντήθηκαν στο Φεστιβάλ Εθελοντισμού Voluntary Action 2025

Δράσεις 08.04.2025
Διαδραστικές παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των workshop

Τα Misko Protein επανασυστήνουν την έννοια της απόλαυσης

Wellness 07.04.2025
Τι κάνει ένα locker στη μέση της πλατείας Συντάγματος;

Brown Beach Evia Island: O απόλυτος all inclusive προορισμός για το Πάσχα

Wellness 04.04.2025
Ζήστε ένα αυθεντικό Πάσχα στο Brown Beach Evia Island από τις 18 Απριλίου!