E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Mastercard Economics Institute: Οι καταναλωτικές τάσεις στην Ευρώπη κατά την εορταστική περίοδο

Σε είδη μόδας, τεχνολογίας και ταξιδιωτικές εμπειρίες εστιάζουν τα ευρήματα της έρευνας του Mastercard Economics Institute για τους Ευρωπαίους καταναλωτές

Δημοσίευση 18/12/2024 | 12:35

Mastercard Economics Institute: Οι καταναλωτικές τάσεις στην Ευρώπη κατά την εορταστική περίοδο
Mastercard

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Mastercard Economics Institute, οι εορταστικές δαπάνες στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε ετήσια βάση για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, χωρίς να περιλαμβάνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε αυτό το ποσοστό.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η αύξηση αυτή αποτυπώνει την αντίσταση των καταναλωτών, οι οποίοι καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στις επιθυμίες και στις συνετές οικονομικές επιλογές, σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.
Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe του Mastercard Economics Institute, δήλωσε σχετικά:

«Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μπαίνουν στην εορταστική περίοδο του 2024 με περισσότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξακολουθούν να προσεγγίζουν τις δαπάνες τους με σύνεση. Οι αγορές τους εστιάζονται σε βασικές κατηγορίες δώρων, όπως η μόδα, η ομορφιά και τα ηλεκτρονικά είδη, ενώ δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις προσφορές της Black Friday για να μεγιστοποιήσουν την αξία των χρημάτων τους».

Οι βασικές τάσεις για την εορταστική περίοδο 2024

1. Αύξηση εορταστικών δαπανών:
Οι καταναλωτικές δαπάνες για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο προβλέπεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με το Mastercard SpendingPulse*, το οποίο περιλαμβάνει πωλήσεις σε φυσικά και online καταστήματα, ανεξαρτήτως τρόπου πληρωμής.
2. Έμφαση στις προσφορές της Black Friday:
Η Black Friday (29 Νοεμβρίου) παραμένει σημαντική για τους καταναλωτές, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις δαπάνες να καταγράφονται σε:
Ένδυση: Ουγγαρία (+5,9%), Ισπανία (+4,5%), Τσεχία (+4,5%)
Ηλεκτρονικά είδη: Ηνωμένο Βασίλειο (+5,5%), Γερμανία (+4,5%), Τσεχία (+3,2%)
3. Δημοφιλείς κατηγορίες δώρων:
Η μόδα, η ομορφιά και τα ηλεκτρονικά είδη είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές. Οι αγορές ηλεκτρονικών ειδών από την 1η Νοεμβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου αναμένεται να σημειώσουν άνοδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Ηνωμένο Βασίλειο (+4,7%)
Γερμανία (+3,9%)
Ουγγαρία (+1,8%)
Ολλανδία (+1,5%)
4. Ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης:
Η οικονομική ανάκαμψη και η καλύτερη διαχείριση των προσωπικών οικονομικών ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των καταναλωτών, ιδιαίτερα στη Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
5. Ταξιδιωτικές προτιμήσεις:
Οι δημοφιλείς προορισμοί περιλαμβάνουν:
• Ζεστούς χειμερινούς προορισμούς: Μαρόκο, Πορτογαλία, Ισπανία
• Μακρινούς εξωτικούς προορισμούς: Άμπου Ντάμπι, Ταϊλάνδη
• Οικονομικούς χειμερινούς προορισμούς: Ουγγαρία, Πολωνία

Σημείωση: Τα ευρήματα βασίζονται σε δεδομένα συναλλαγών του Mastercard Economics Institute, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard SpendingPulse. *Το SpendingPulse καταγράφει πωλήσεις σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα για όλους τους τρόπους πληρωμής, ανεξαρτήτως προσαρμογής στον πληθωρισμό, και καλύπτει εννέα ευρωπαϊκές αγορές (Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο).


Σχετικά με τη Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που ενισχύει τις οικονομίες και ενδυναμώνει τους ανθρώπους σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως. Σε συνεργασία με τους πελάτες της συντελεί στην οικοδόμηση βιώσιμων οικονομιών όπου όλοι μπορούν να ευημερήσουν. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων πληρωμών, εξασφαλίζοντας συναλλαγές που είναι ασφαλείς, απλές, έξυπνες και εύκολα διαθέσιμες. Η τεχνολογία και η καινοτομία που εφαρμόζει, μαζί με τις συνεργασίες και το δίκτυο που έχει αναπτύξει, προσφέρουν ένα μοναδικό σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών που βοηθούν τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Gajah The Secret Island: Επιστρέφει δυναμικά στην αθηναϊκή σκηνή με νέο μενού και νέα φιλοσοφία

Better life 16.06.2025
Η αγαπημένη όαση της Αθήνας, το Gajah The Secret Island, επέστρεψε δυναμικά και πιο ανανεωμένο από ποτέ, την Τρίτη 27 Μαΐου

Release Athens 2025: Avenged Sevenfold, Palaye Royale σε μια βραδιά ‑ δυναμίτη!

Better life 12.06.2025
To recap μιας καταπληκτική εμφάνισης!

Κλέλια & Εμμανουήλ: Μια αληθινή φιλία, πολλές στιγμές Fridays™ – «Το ζεις και με το παραπάνω»

Better life 11.06.2025
Αυτή η αυθεντική σχέση γίνεται η καρδιά της καμπάνιας!

Λάμψη και πολιτισμός στο 11ο Φεστιβάλ Bollywood και Πολυπολιτισμικών Χορών

Better life 11.06.2025
Μερικά από τα πιο λαμπρά αστέρια του παγκόσμιου χορού θα βρίσκονται στο ιστορικό Θέατρο Δόρα Στράτου από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου 2025

Παρουσίαση προγράμματος πρώιμης παιδικής παρέμβασης ΕΛΕΠΑΠ

Δράσεις 11.06.2025
Μία νέα αρχή για τον παιδικό εγκέφαλο, για να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να αποκτήσει νέες δυνατότητες

Το Rakuten Viber λανσάρει νέες λειτουργίες για ενίσχυση της ανακάλυψης τοπικών επιχειρήσεων

Tech 10.06.2025
Με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας στην Ελλάδα

Οι νικητές των Βραβείων και των Τιμητικών Διακρίσεων στο HR Community Conference & Awards 2025

Better life 08.06.2025
Η τελετή έκλεισε με την απονομή βραβείων

Η ΑΜΣΤΕΛ έδωσε το σύνθημα για το φετινό καλοκαίρι, με μια αυθεντική συναυλιακή εμπειρία

Better life 08.06.2025
Με κεντρικό μήνυμα το «Πάμε στα μεγαλύτερα live του καλοκαιριού», η ΑΜΣΤΕΛ συνεχίζει να εμπνέει τους λάτρεις της μουσικής

«Μαγευτικές Μελωδίες από τη Μεγάλη Οθόνη», στο The Ellinikon Experience Park!

Better life 08.06.2025
Στις 11 Ιουνίου ζήστε μια διαφορετική βραδιά αφιερωμένη στον ελληνικό κινηματογράφο

Το Microsoft Copilot, ο AI σύντροφός σας, τώρα στο Viber!

Tech 08.06.2025
Το Copilot είναι ένας AI σύντροφος που δημιούργησε η Microsoft, τώρα διαθέσιμος στο Viber