E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Μεγάλο πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης των εμπορικών κέντρων

Μεγάλες είναι οι ζημιές των αυτοκινήτων στους στενούς χώρους στάθμευσης -κυρίως- των εμπορικών κέντρων.

Δημοσίευση 13/12/2024 | 15:20

Μεγάλο πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης των εμπορικών κέντρων

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια σταθερή αύξηση στις διαστάσεις των αυτοκινήτων, με κάθε νέα γενιά να παρουσιάζει μεγαλύτερο μέγεθος από την προηγούμενη.

Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής στα ηλεκτρικά οχήματα, όπου η ανάγκη για μεγαλύτερες μπαταρίες συμβάλλει στην αύξηση του πλάτους και του συνολικού όγκου τους. Σύμφωνα με τα δεδομένα κάθε δεκαετία τα νέα αυτοκίνητα γίνονται περίπου πέντε εκατοστά φαρδύτερα από τα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς. Για παράδειγμα, το Volkswagen Golf, από την πρώτη του γενιά το 1974 μέχρι σήμερα, έχει αυξήσει το μήκος του από 3,71 μέτρα σε 4,28 μέτρα και το πλάτος του από 1,61 μέτρα σε 1,79 μέτρα.

Παρόμοια, το Fiat 500, που λανσαρίστηκε το 1957, είχε μήκος κάτω από 3 μέτρα και πλάτος 1,32 μέτρα, ενώ το σημερινό μοντέλο μετρά 3,57 μέτρα σε μήκος και 1,63 μέτρα σε πλάτος.


Η BMW Σειρά 3, από την πρώτη της γενιά το 1975, είχε μήκος 4,355 μέτρα και πλάτος 1,61 μέτρα. Η τρέχουσα γενιά έχει αυξήσει το μήκος και το πλάτος της, προσφέροντας περισσότερους χώρους και τεχνολογίες. Παρόμοια, το Audi A6, από την πρώτη του γενιά, είχε μήκος 4,796 μέτρα και πλάτος 1,81 μέτρα, ενώ η όγδοη γενιά φτάνει τα 4,939 μέτρα σε μήκος και 1,886 μέτρα σε πλάτος.

Η επίδραση των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα


Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ανάγκη για μεγαλύτερες μπαταρίες, που συχνά αντιπροσωπεύουν το 30% έως 40% της αξίας του οχήματος, οδηγεί σε αύξηση του μεγέθους τους.
Για παράδειγμα, το GMC Hummer EV Edition 1 διαθέτει μπαταρία που ζυγίζει πάνω από 4.000 κιλά, σχεδόν τριπλάσιο από το βάρος ενός Honda Civic, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τις διαστάσεις και το βάρος του οχήματος.
Η αύξηση του μεγέθους των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει δημιουργήσει σοβαρές δυσκολίες για τους ιδιοκτήτες, ειδικά όσον αφορά τη στάθμευση σε χώρους που σχεδιάστηκαν δεκαετίες πριν. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στα παλαιότερα σπίτια και πολυκατοικίες, όπου οι διαστάσεις των γκαράζ και των θέσεων στάθμευσης έχουν μείνει στάσιμες, ενώ τα αυτοκίνητα συνεχώς μεγαλώνουν.

Οι στενές είσοδοι σε εμπορικά κέντρα


Μεγάλο πλέον είναι το πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης εμπορικών κέντρων και μεγάλων καταστημάτων. Οι ζημιές που γίνονται -κυρίως τις ημέρες αιχμής- είναι μεγάλες. Οι είσοδοι, οι διάδρομοι και οι θέσεις στάθμευσης πολλών τέτοιων εγκαταστάσεων σχεδιάστηκαν πριν από 20-30 χρόνια, όταν τα αυτοκίνητα είχαν μικρότερο πλάτος.
Σήμερα, η είσοδος σε αυτά τα πάρκινγκ με ένα μεγάλο SUV ή ένα φαρδύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να γίνει αγχωτική, καθώς απαιτείται προσεκτικός ελιγμός για να αποφευχθούν χτυπήματα και γρατζουνιές στους τροχούς και τα πλευρά του οχήματος.
Οι στενές ράμπες και οι απότομες στροφές συχνά οδηγούν σε ζημιές, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αντιμετωπίζουν πρόσθετα έξοδα για επισκευές ή αντικατάσταση ζαντών.
Η έλλειψη εκσυγχρονισμού αυτών των χώρων στάθμευσης δημιουργεί έντονο προβληματισμό, καθώς δεν συμβαδίζουν πλέον με τις διαστάσεις των σύγχρονων αυτοκινήτων

Προβλήματα με οικιακούς χώρους στάθμευσης


Σε πολλές πολυκατοικίες, οι χώροι στάθμευσης είχαν διαμορφωθεί με γνώμονα τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’80 και του ’90, όταν το μέσο πλάτος ήταν περίπου 1,70 μέτρα.
Σήμερα, με πολλά SUV και ηλεκτρικά οχήματα να φτάνουν ή και να ξεπερνούν τα 1,90 μέτρα πλάτος, η είσοδος και η έξοδος από τους στενούς αυτούς χώρους απαιτεί μεγάλη προσοχή.
Καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται μεγαλύτερα, είναι αναγκαία η προσαρμογή των οικιακών και δημόσιων χώρων στάθμευσης. Η δημιουργία θέσεων με μεγαλύτερο πλάτος και η ανακαίνιση παλαιότερων εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη για την αποφυγή ζημιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η «λίστα των φίλων»: Ποιοι χρηματοδοτούν την πολυτελή αίθουσα του Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Κόσμος 13.11.2025
Kρυπτο-δισεκατομμυριούχοι, τεχνολογικοί κολοσσοί και ενεργειακές εταιρείες συγκέντρωσαν 300 εκατ. δολάρια για τη νέα αίθουσα χορού του Λευκού Οίκου

Πάνος Ρούτσι: Πήγε σε υπνοθεραπεύτρια και του είπε ότι ο θάνατος του παιδιού του ήταν «στο πεπρωμένο του»

Ελλάδα 13.11.2025
«Και εάν δεν έφευγε από το ατύχημα αυτό, θα έφευγε πάλι από τροχαίο»

Νέα Ζηλανδία: Το φαινόμενο της βιοφωταύγειας «φώτισε» τα νερά του Όκλαντ

Κόσμος 13.11.2025
Τι είναι η βιοφωταύγεια και τι την προκαλεί

Τέλος οι φτηνές παραγγελίες στις χώρες της ΕΕ από Temu και Shein – Νέος φόρος από το 2026

Κόσμος 13.11.2025
Πολλοί τομείς της αγοράς ζητούν την αντιμετώπιση χωρίς καθυστερήσεις του αθέμιτου ανταγωνισμού

Νέα ανάλυση DNA αποκαλύπτει σπάνια γενετική διαταραχή του Χίτλερ

Tech + Science 13.11.2025
Η ανάλυση DNA αποκαλύπτει ότι ο Αδόλφος Χίτλερ δεν είχε εβραϊκή καταγωγή

Πώς έγινε η τραγωδία με την 49χρονη σε φούρνο στη Λάρισα

Ελλάδα 13.11.2025
Το δυστύχημα εκτιμάται ότι συνέβη λίγο πριν ξεκινήσει την προετοιμασία - Τη βρήκε νεκρή μία πελάτισσα

«Δεν είναι δυνατόν»: Τα έχασε ο Γάλλος σπίκερ με τον τραυματισμό του Κίναν Έβανς ‑ Δείτε βίντεο

Αθλητικά Νέα 13.11.2025
Η ιατρική γνωμάτευση ανέφερε ρήξη αχίλλειου τένοντα για τον άσο του Ολυμπιακού που μόλις είχε επιστρέψει στη δράση

ΕΝΦΙΑ: Έρχονται επιστροφές χρημάτων σε φορολογούμενους

Οικονομία 13.11.2025
Από τροποποιητικές δηλώσεις Ε9

Σοκ σε φούρνο στη Λάρισα: 49χρονη σκοτώθηκε όταν τα μαλλιά της μπλέχτηκαν στο ζυμωτήριο

Ελλάδα 13.11.2025
Παρά την άμεση κινητοποίηση των συναδέλφων της και την επέμβαση του ΕΚΑΒ, η γυναίκα δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή

Αχαΐα: Σήμερα η κηδεία του 3χρονου Ανδρέα ‑ Συντετριμμένη η οικογένεια από τον χαμό του

Ελλάδα 13.11.2025
Η σοκαριστική περιγραφή του θείου του Ανδρέα στους αστυνομικούς σχετικά με το πώς συνέβη η τραγωδία

Κρίσιμη η κατάστασή του 22χρονου που προσπάθησε να καταπιεί αμάσητο μπέργκερ

Ελλάδα 13.11.2025
Έχει υποστεί βλάβη σε ζωτικά όργανα του, κυρίως στον εγκέφαλό του και τα νεφρά του