E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πόσα λεπτά ζωής «χάνουμε» με κάθε μπέργκερ, χοτ ντογκ ή αναψυκτικό που καταναλώνουμε

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν ανέλυσαν 5.800 τρόφιμα, αξιολογώντας τις επιπτώσεις τους στην υγεία

Δημοσίευση 13/12/2024 | 08:21

Πόσα λεπτά ζωής «χάνουμε» με κάθε μπέργκερ, χοτ ντογκ ή αναψυκτικό που καταναλώνουμε

Έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση ενός χοτ ντογκ μειώνει τη διάρκεια ζωής κατά 36 λεπτά, ενώ ένα αναψυκτικό αφαιρεί επιπλέον 12 λεπτά, ευτυχώς όμως η κατανάλωση ορισμένων ψαριών μπορεί να προσθέσει έως και 28 λεπτά ζωής.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν ανέλυσαν 5.800 τρόφιμα, αξιολογώντας τις επιπτώσεις τους στην υγεία βάσει συστατικών, όπως λιπαρά, θερμίδες και ζάχαρη. Ενώ τροφές όπως τα χοτ ντογκ, η πίτσα και τα μακαρόνια με τυρί αποδείχτηκαν επιζήμιες, άλλες όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα σάντουιτς με φυστικοβούτυρο αποδείχτηκαν ωφέλιμες για τη μακροζωία.

Τα πιο επιζήμια τρόφιμα για τη διάρκεια ζωής

Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα χοτ ντογκ ήταν τα πιο επιζήμια τρόφιμα, ακολουθούμενα από αλλαντικά, όπως το προσούτο, που αφαιρεί 24 λεπτά ζωής, και τα σάντουιτς, που μειώνουν τη διάρκεια ζωής κατά 13,6 λεπτά.

Τα χοτ ντογκ περιέχουν νιτρώδη και νιτρικά άλατα, τα οποία συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου. Παράλληλα, τρόφιμα όπως το μπέικον και τα μπέργκερ, που αφαιρούν 6 και 9 λεπτά ζωής αντίστοιχα, θεωρούνται επίσης επικίνδυνα λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά και ζάχαρη.

Πόσα λεπτά ζωής «χάνουμε» με κάθε μπέργκερ, χοτ ντογκ ή αναψυκτικό που καταναλώνουμε

Οι ωφέλιμες επιλογές

Αντίθετα, η κατανάλωση φυστικοβούτυρου σε σάντουιτς φάνηκε να προσθέτει 32 λεπτά υγιούς ζωής. Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι προσθέτουν 24 λεπτά, ενώ τα φρούτα 10. Σύμφωνα με τη Δρ. Ολίβια Ζολιέ, τα οφέλη του φυστικοβούτυρου είναι ιδιαίτερα σημαντικά, ενώ το ψωμί, ειδικά ολικής άλεσης, θεωρείται ουδέτερο ή ελαφρώς ωφέλιμο.

Συμβουλές για μια καλύτερη διατροφή

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αντικατάσταση 10% των ημερήσιων θερμίδων από φρούτα και λαχανικά αντί για επεξεργασμένα κρέατα μπορεί να προσθέσει 48 λεπτά στη ζωή μας. Η υιοθέτηση μιας πιο φυτικής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου και άλλων ασθενειών, βελτιώνοντας σημαντικά τη μακροζωία.

Η μελέτη καταδεικνύει τη σημασία μικρών αλλαγών στη διατροφή, που μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία μας. Όπως τονίζει η Δρ. Ζολιέ: «Η ανάγκη για διατροφικές αλλαγές για τη βελτίωση της ανθρώπινης υγείας είναι ξεκάθαρη. Στοχευμένες αλλαγές μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη χωρίς να απαιτούν δραστικές διατροφικές αλλαγές».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου με ultra feminine αισθητική που τραβάει τα βλέμματα

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η παρουσιάστρια επέλεξε ένα look που συνδυάζει ρομαντισμό και κομψότητα, αποδεικνύοντας πως η θηλυκότητα παραμένει πάντα στη μόδα

Παγωτό vs gelato: Η γλυκιά διαφορά που πολλοί αγνοούν

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Νομίζεις ότι είναι το ίδιο; Να γιατί το gelato ξεχωρίζει

Αυτές είναι οι πιο δυνατές ράτσες σκύλων στον κόσμο – Κάποιες μπορούν να τα βάλουν ακόμη και με λύκους

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η πραγματική δύναμη δεν μετριέται μόνο σε κιλά. Αντοχή, ένστικτο και αιώνες εκτροφής δημιούργησαν σκύλους με εντυπωσιακές ικανότητες

Το τυρί που τρώνε οι Γάλλοι και κάνει θραύση στις δίαιτες

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο των τυριών

Η ζωή σου έχει κολλήσει… ή εσύ φοβάσαι να αλλάξεις;

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Στο νέο επεισόδιο του «Πόσο Εγώ;» θα μιλήσουμε για μια φάση ζωής που σχεδόν όλοι περνάμε κάποια στιγμή - αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε πραγματικά τι κρύβεται από πίσω της

The Let Them Theory: Η απλή νοοτροπία που μπορεί να σε γλιτώσει από πολλή απογοήτευση

E-Daily 3.Left Χτες
Μήπως τελικά ξοδεύεις περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να αλλάξεις τους άλλους παρά να φροντίσεις τον εαυτό σου;

Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα της μέσης ηλικίας στο σeξ

E-Daily 3.Left Χτες
Η ρίζα του προβλήματος είναι βαθιά βιολογική

Back acne: Οι 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα της επιδερμίδας σας

E-Daily 3.Left Χτες
Η ακμή στην πλάτη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες

5 super προστατευτικά αντηλιακά προσώπου που δεν αφήνουν λευκά ίχνη

E-Daily 3.Left Προχτές
Ξέχνα το “ασπρισμένο” look – αυτά τα αντηλιακά χαρίζουν αόρατη προστασία και τέλεια επιδερμίδα

Το φαινόμενο «Sisu»: η σιωπηλή δύναμη που βοηθά τους Φινλανδούς να ξεπερνούν κρίσεις

E-Daily 3.Left Προχτές
Η φιλοσοφία που κάνει έναν ολόκληρο λαό να αντέχει το κρύο, την πίεση, τις δυσκολίες – και να βγαίνει πιο δυνατός από ποτέ!