E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Οι διαφημίσεις της Coca Cola: Από τον εμβληματικό Αγιο Βασίλη έως την εποχή του ΑΙ

Με αφορμή τις πρόσφατες αντιδράσεις στο νέο διαφημιστικό σποτ, κάνουμε μια αναδρομή

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 21/11/2024 | 08:47

Οι διαφημίσεις της Coca Cola: Από τον εμβληματικό Αγιο Βασίλη έως την εποχή του ΑΙ
collage

Η πιο πρόσφατη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca-Cola προκάλεσε συζητήσεις, καθώς δημιουργήθηκε με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Παρά την πρόθεση να αναβιώσει τη μαγεία του κλασικού Holidays Are Coming, η επιλογή αυτή δίχασε το κοινό.

Οι χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της Coca-Cola είναι από τις πιο εμβληματικές στον κόσμο, αποτελώντας κομμάτι της χριστουγεννιάτικης παράδοσης εδώ και δεκαετίες. Με πρωταγωνιστές τον Άγιο Βασίλη, τα διάσημα κόκκινα φορτηγά και ένα μήνυμα ζεστασιάς και εορταστικής διάθεσης, οι καμπάνιες αυτές έχουν καθορίσει τη μαγεία των γιορτών στη διαφήμιση.

Ο σύγχρονος Άγιος Βασίλης, όπως τον ξέρουμε σήμερα, διαμορφώθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη διαφήμιση της Coca-Cola.

Το 1931, η εταιρεία συνεργάστηκε με τον καλλιτέχνη Haddon Sundblom για να δημιουργήσει έναν Άγιο Βασίλη με φιλικό ύφος, γελαστό πρόσωπο και χαρακτηριστικά κόκκινα-λευκά ρούχα, εμπνευσμένα από τα χρώματα της Coca-Cola. Οι εικόνες του Άγιου Βασίλη αυτού έγιναν σύμβολο των Χριστουγέννων παγκοσμίως.

Η καμπάνια Holidays Are Coming με τα φωτισμένα κόκκινα φορτηγά έκανε το ντεμπούτο της το 1995. Το εμβληματικό σποτ παρουσιάζει τα φωτεινά φορτηγά της Coca-Cola να διασχίζουν μαγευτικά, χιονισμένα τοπία, συνοδευόμενα από το χαρακτηριστικό τραγούδι. Αυτή η διαφήμιση έγινε σύμβολο της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Στις αρχές των 2000s, η Coca-Cola επικεντρώθηκε σε διαφημίσεις που τόνιζαν τη σημασία της αγάπης, της κοινότητας και της χαράς μέσα από απλές στιγμές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διαφήμιση με την πολική αρκούδα, ένα ακόμη αναγνωρίσιμο σύμβολο της εταιρείας, που προβάλλει την οικογένεια και την αρμονία.

Σταδιακά, οι διαφημίσεις της Coca-Cola ενσωμάτωσαν ψηφιακά εφέ και πιο σύγχρονες τεχνικές, όπως τρισδιάστατα animations. Παρότι διατήρησαν την παράδοση του Άγιου Βασίλη και των φορτηγών, εμπλούτισαν τις καμπάνιες με μοντέρνα θέματα που αντανακλούν τις αξίες της εποχής, όπως η βιωσιμότητα και η διαφορετικότητα.

Η πιο πρόσφατη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca-Cola προκάλεσε συζητήσεις, καθώς δημιουργήθηκε με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Παρά την πρόθεση να αναβιώσει τη μαγεία του κλασικού Holidays Are Coming, η επιλογή αυτή δίχασε το κοινό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Ελένη έφτιαξε έναν γαλαξία για να χωρέσουν όλα τα παιδικά όνειρα

Πρόσωπα 04.11.2025
Από τα μικροβιολογικά εργαστήρια στον γαλαξία του Skylene

Η Ελληνίδα βασίλισσα που εξολόθρευσε όλους τους άντρες του νησιού της

Stories 04.11.2025
Η γυναίκα που έσωσε τον πατέρα της από το μαχαίρι των ίδιων των γυναικών της πόλης της και βρέθηκε σκλάβα, βασίλισσα και τραγική ηρωίδα στην ίδια ζωή

Ατίθασα Νιάτα: Η ηθοποιός που έχασε τα πάντα σε πέντε λεπτά

Πρόσωπα 04.11.2025
Η αόρατη μάχη της Σαμπρίν Γκένετ: Πώς μια απλή επέμβαση άλλαξε τα πάντα

Δάσκαλος έφτιαξε προσθετικό χέρι για μαθητή του με λιγότερα απ’ όσα κοστίζει ένα γεύμα

Stories 04.11.2025
Ένας δάσκαλος, ένας 3D εκτυπωτής και ένα θαύμα στην τάξη του Κεντάκι

ΗΠΑ: Χρειάζεται η χώρα μια επανάσταση;

Stories 04.11.2025
Πρωτοφανή πράγματα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Grand Egyptian Museum: Ανοιξε τις πύλες του το μεγαλύτερο μουσείο αρχαιοτήτων στον κόσμο

Stories Χτες
100.000 εκθέματα, τα 5.000 που βρέθηκαν στον τάφο του Τουταγχαμών για πρώτη φορά μαζί

Η γιαγιά των Απαλαχίων: Περπάτησε 3.500 χλμ στα 80 της και μπήκε στην ιστορία χωρίς να το ξέρει

Stories Χτες
Η 80χρονη που νίκησε τα βουνά: Πώς μια δασκάλα από το Μίσιγκαν έγινε θρύλος της πεζοπορίας

Ο χρυσοχόος που έγινε από τα πιο διάσημα αστέρια του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου

Πρόσωπα Χτες
Πώς ο ατίθασος νέος από το Κολωνάκι κατέληξε στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30 και βρέθηκε τυχαία στο σανίδι - μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι βγαλμένη από ταινία!

Το μυστήριο με τους μπλε σκύλους του Τσερνόμπιλ

Stories Χτες
Γιατί έχουν αυτό το χρώμα;

Όταν η τεχνητή βροχή δεν ήρθε ποτέ: Τι πήγε στραβά στο πείραμα της Ινδίας

Stories Χτες
Κάθε φθινόπωρο, το Νέο Δελχί γίνεται το επίκεντρο μιας ασφυκτικής πραγματικότητας

Η νέα τάση στη δουλειά που... εξαφανίζει τα αφεντικά και τα ωράρια

Νέα Εποχή Χτες
Η νέα εποχή της δουλειάς είναι εδώ - και έχει… ρυθμό