E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Οι διαφημίσεις της Coca Cola: Από τον εμβληματικό Αγιο Βασίλη έως την εποχή του ΑΙ

Με αφορμή τις πρόσφατες αντιδράσεις στο νέο διαφημιστικό σποτ, κάνουμε μια αναδρομή

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 21/11/2024 | 08:47

Οι διαφημίσεις της Coca Cola: Από τον εμβληματικό Αγιο Βασίλη έως την εποχή του ΑΙ
collage

Η πιο πρόσφατη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca-Cola προκάλεσε συζητήσεις, καθώς δημιουργήθηκε με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Παρά την πρόθεση να αναβιώσει τη μαγεία του κλασικού Holidays Are Coming, η επιλογή αυτή δίχασε το κοινό.

Οι χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της Coca-Cola είναι από τις πιο εμβληματικές στον κόσμο, αποτελώντας κομμάτι της χριστουγεννιάτικης παράδοσης εδώ και δεκαετίες. Με πρωταγωνιστές τον Άγιο Βασίλη, τα διάσημα κόκκινα φορτηγά και ένα μήνυμα ζεστασιάς και εορταστικής διάθεσης, οι καμπάνιες αυτές έχουν καθορίσει τη μαγεία των γιορτών στη διαφήμιση.

Ο σύγχρονος Άγιος Βασίλης, όπως τον ξέρουμε σήμερα, διαμορφώθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη διαφήμιση της Coca-Cola.

Το 1931, η εταιρεία συνεργάστηκε με τον καλλιτέχνη Haddon Sundblom για να δημιουργήσει έναν Άγιο Βασίλη με φιλικό ύφος, γελαστό πρόσωπο και χαρακτηριστικά κόκκινα-λευκά ρούχα, εμπνευσμένα από τα χρώματα της Coca-Cola. Οι εικόνες του Άγιου Βασίλη αυτού έγιναν σύμβολο των Χριστουγέννων παγκοσμίως.

Η καμπάνια Holidays Are Coming με τα φωτισμένα κόκκινα φορτηγά έκανε το ντεμπούτο της το 1995. Το εμβληματικό σποτ παρουσιάζει τα φωτεινά φορτηγά της Coca-Cola να διασχίζουν μαγευτικά, χιονισμένα τοπία, συνοδευόμενα από το χαρακτηριστικό τραγούδι. Αυτή η διαφήμιση έγινε σύμβολο της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Στις αρχές των 2000s, η Coca-Cola επικεντρώθηκε σε διαφημίσεις που τόνιζαν τη σημασία της αγάπης, της κοινότητας και της χαράς μέσα από απλές στιγμές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διαφήμιση με την πολική αρκούδα, ένα ακόμη αναγνωρίσιμο σύμβολο της εταιρείας, που προβάλλει την οικογένεια και την αρμονία.

Σταδιακά, οι διαφημίσεις της Coca-Cola ενσωμάτωσαν ψηφιακά εφέ και πιο σύγχρονες τεχνικές, όπως τρισδιάστατα animations. Παρότι διατήρησαν την παράδοση του Άγιου Βασίλη και των φορτηγών, εμπλούτισαν τις καμπάνιες με μοντέρνα θέματα που αντανακλούν τις αξίες της εποχής, όπως η βιωσιμότητα και η διαφορετικότητα.

Η πιο πρόσφατη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca-Cola προκάλεσε συζητήσεις, καθώς δημιουργήθηκε με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Παρά την πρόθεση να αναβιώσει τη μαγεία του κλασικού Holidays Are Coming, η επιλογή αυτή δίχασε το κοινό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η μόνη χώρα στον κόσμο χωρίς κουνούπια – Και δεν είναι τύχη, είναι επιστήμη

Νέα Εποχή 20.12.2025
Το παράδοξο νησί με λίμνες, υγρασία και ηφαίστεια που κατάφερε -χάρη στο κλίμα και τη φυσική- να μείνει για πάντα εκτός χάρτη των κουνουπιών

Αυτή είναι η χώρα της Ευρώπης με το μεγαλύτερο πρόβλημα αδέσποτων – Και η Ελλάδα στη «μαύρη» λίστα

Νέα Εποχή 20.12.2025
Ιστορικά λάθη, ανεπαρκείς πολιτικές και μαζικές εγκαταλείψεις εκτόξευσαν τον αριθμό των αδέσποτων σε Ρουμανία, Τουρκία, Ελλάδα και Βαλκάνια

Ο Έλληνας που άλλαξε για πάντα τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας

Πρόσωπα 20.12.2025
Οι Beatles, ο Noel Gallagher και ο Lenny Kravitz έχουν κάτι κοινό

Η σκοτεινή αλήθεια πίσω από την ιστορία της Elisa Day ‑ Ο θρύλος που ενέπνευσε διάσημο τραγούδι

Stories 20.12.2025
Μια ιστορία ομορφιάς, εμμονής και αίματος - πίσω από ένα τραγούδι που στοιχειώνει ακόμα τις ψυχές των ακροατών

Το λεπτό που 3 εκατομμύρια άνθρωποι στέκονται ακίνητοι

Stories 20.12.2025
Λίγες φορές πλέον ανατριχιάζουμε

Ο ποδοσφαιριστής που μίσησαν Καθολικοί και Προτεστάντες

Αθλητισμός 20.12.2025
Το 1989 ο Μο Τζονστον έκανε κάτι... σχεδόν ασυγχώρητο για τους οπαδούς

Γεγονότα της χρονιάς 2025: Χρονιά – ρεκόρ στις φυσικές καταστροφές

Stories Χτες
Η χρονιά που οι αριθμοί έπαψαν να μοιάζουν θεωρητικοί

17 πλατάνια στη σκεπή της: Η ελληνική εκκλησία–θαύμα που μπήκε στο Guinness και δεν γκρεμίζεται με τίποτα

Ιστορικά Χτες
Ένα μοναδικό φαινόμενο πίστης και φύσης που αψηφά τους νόμους της λογικής και έχει καταγραφεί στο Βιβλίο Ρεκόρ Γκίνες

Από το μπαλέτο στη Wall Street: Πώς η Luana Lopes Lara έγινε δισεκατομμυριούχος στα 29

Πρόσωπα Χτες
Στα 29 της χρόνια, κατάφερε να γίνει η νεότερη αυτοδημιούργητη δισεκατομμυριούχος

Η ληστεία του αιώνα στην Ελλάδα; Η απάντηση δεν είναι αυτή που φαντάζεσαι

Stories Χτες
Υποθέσεις που έμειναν ανεξιχνίαστες και ποσά που ζαλίζουν

Η Ευρώπη λέει «ναι» στην ασφαλή άμβλωση: Τι αλλάζει για εκατομμύρια γυναίκες;

Stories Χτες
Μεγάλη νίκη για το κίνημα πολιτών «My Voice, My Choice».