E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ένας 17χρονος ήθελε απλώς να βγάλει χαρτζιλίκι‑ μετά από χρόνια κατέληξε να διευθύνει έναν κολοσσό

Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί παράδειγμα για το πώς μια μικρή επένδυση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 6/11/2024 | 00:17

Ένας 17χρονος ήθελε απλώς να βγάλει χαρτζιλίκι‑ μετά από χρόνια κατέληξε να διευθύνει έναν κολοσσό
collage

Η αλυσίδα Subway, που πλέον αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς fast food παγκοσμίως, ξεκίνησε από μια ταπεινή και φιλόδοξη ιδέα ενός 17χρονου νεαρού που αναζητούσε έναν τρόπο να χρηματοδοτήσει τις σπουδές του.

Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί παράδειγμα για το πώς μια μικρή επένδυση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας στο χώρο της γρήγορης εστίασης.

Το 1965, ο Fred DeLuca, ένας 17χρονος από το Bridgeport του Κονέκτικατ, ονειρευόταν να σπουδάσει ιατρική. Ωστόσο, οι οικονομικοί περιορισμοί της οικογένειάς του τον ανάγκασαν να αναζητήσει τρόπους για να χρηματοδοτήσει μόνος του την εκπαίδευσή του. Ζήτησε τότε δανεικά 1.000 δολάρια από τον οικογενειακό φίλο και επενδυτή Peter Buck, ο οποίος τον ενθάρρυνε να ξεκινήσει ένα εστιατόριο με σάντουιτς.

Με αυτό το κεφάλαιο, ο DeLuca άνοιξε το πρώτο του κατάστημα με το όνομα «Pete’s Super Submarines», ένα μικρό μαγαζί που σέρβιρε φρέσκα και προσιτά σάντουιτς σε μακρόστενο ψωμί, το οποίο είχε ήδη μεγάλη απήχηση στη Νέα Υόρκη.

Η ιδέα για το μαγαζί γεννήθηκε από την τάση των Αμερικανών της εποχής για πιο υγιεινές, γρήγορες και οικονομικές λύσεις στο φαγητό. Ο DeLuca επικεντρώθηκε στην προσφορά σάντουιτς από φρέσκα υλικά και επιπλέον έδινε στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν τα συστατικά του σάντουιτς τους, κάτι που ήταν ασυνήθιστο για την εποχή.

Η ιδέα αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη και σύντομα άρχισε να σκέφτεται τρόπους να επεκτείνει την επιχείρηση. Το 1968, αποφάσισε να μετονομάσει την αλυσίδα σε «Subway», θέλοντας να δημιουργήσει ένα πιο χαρακτηριστικό και αναγνωρίσιμο brand.

Η πραγματική ώθηση για την ανάπτυξη της Subway ήρθε με την απόφαση του DeLuca να υιοθετήσει το μοντέλο franchise. Αυτή η στρατηγική του επέτρεψε να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων χωρίς να απαιτείται υψηλό κεφάλαιο. Το πρώτο franchise Subway άνοιξε το 1974 και σηματοδότησε την αρχή μιας ραγδαίας ανάπτυξης. Το χαμηλό κόστος εκκίνησης για τους συνεργάτες και η εκπαίδευση που τους παρείχε η εταιρεία έκαναν την αλυσίδα ιδιαίτερα ελκυστική, και σε λίγα μόλις χρόνια, η Subway κατάφερε να ανοίξει εκατοντάδες νέα καταστήματα.

Μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Subway είχε ήδη ισχυρή παρουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες και άρχισε να κοιτάζει αγορές εκτός συνόρων.

Η επέκταση στο εξωτερικό σήμανε μια νέα φάση για την εταιρεία, καθώς άνοιγε καταστήματα σε Ευρώπη, Ασία και Λατινική Αμερική, προσαρμόζοντας μερικές φορές το μενού στις τοπικές κουζίνες για να καλύψει τις γευστικές προτιμήσεις των νέων πελατών. Σήμερα, η Subway διαθέτει περισσότερα από 40.000 καταστήματα σε περισσότερες από 100 χώρες, κάνοντάς την μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες fast food στον κόσμο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τα εντυπωσιακά αγάλματα που ... εμφανίζονται μόνο δυο ώρες την ημέρα!

Νέα Εποχή 21.11.2025
Η εντυπωσιακή εγκατάσταση που εμφανίζεται μόνο όσο η παλίρροια το επιτρέπει – και μας δείχνει το μέλλον που χτίζουμε.

Η γενιά που δεν λέει να αφήσει το τιμόνι: Γιατί οι Boomers εμποδίζουν την αλλαγή

Νέα Εποχή 21.11.2025
Boomers vs Millennials: Η μεγάλη σύγκρουση για εξουσία, σπίτια και δουλειές

Γιατί οι νέοι στην Ελλάδα δεν σκέφτονται να κάνουν οικογένεια;

Μπες στο Πλάνο 21.11.2025
Τι ζητούν για να μείνουν στην χώρα

Ο Έλληνας που εφηύρε το παγωτό μηχανής

Ιστορικά 21.11.2025
Η συγκλονιστική ιστορία του Θανάση Καρβέλα

Γιατί ο χρυσός είναι πιο ακριβός από ποτέ

Stories 21.11.2025
Τι συμβαίνει στην Αφρική όσο οι επενδυτές πλουτίζουν

Ένα χωριό‑φάντασμα στη Γαλλία παραμένει ανέγγιχτο από το 1944 και ο λόγος «παγώνει το αίμα»

Ιστορικά Χτες
Το μυστήριο του Oradour-sur-Glane που συγκλονίζει ακόμα

Explainer: Γιατί ξέσπασε διπλωματικός… πόλεμος για μια καρμπονάρα στο Ευρωκοινοβούλιο;

Stories Χτες
Οργή Ιταλών για ψεύτικη καρμπονάρα στις Βρυξέλλες

Πόλεμος καφετεριών: Το καφέ των 2,5 ευρώ που έχει τρελάνει το Βερολίνο

Stories Χτες
Το φαινόμενο που προκαλεί χάος στη Γερμανία

NASA: Γιατί η Σελήνη… συρρικνώνεται

Stories Χτες
Σεισμοί, ρήγματα και μια απρόσμενη συρρίκνωση

Κρίση στα κρυπτονομίσματα; Γιατί χάθηκαν 1 τρισ. δολάρια μέσα σε 1,5 μήνα

Stories Χτες
Η τεχνητή νοημοσύνη και η πολιτική της Fed