E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ένας 17χρονος ήθελε απλώς να βγάλει χαρτζιλίκι‑ μετά από χρόνια κατέληξε να διευθύνει έναν κολοσσό

Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί παράδειγμα για το πώς μια μικρή επένδυση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 6/11/2024 | 00:17

Ένας 17χρονος ήθελε απλώς να βγάλει χαρτζιλίκι‑ μετά από χρόνια κατέληξε να διευθύνει έναν κολοσσό
collage

Η αλυσίδα Subway, που πλέον αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς fast food παγκοσμίως, ξεκίνησε από μια ταπεινή και φιλόδοξη ιδέα ενός 17χρονου νεαρού που αναζητούσε έναν τρόπο να χρηματοδοτήσει τις σπουδές του.

Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί παράδειγμα για το πώς μια μικρή επένδυση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας στο χώρο της γρήγορης εστίασης.

Το 1965, ο Fred DeLuca, ένας 17χρονος από το Bridgeport του Κονέκτικατ, ονειρευόταν να σπουδάσει ιατρική. Ωστόσο, οι οικονομικοί περιορισμοί της οικογένειάς του τον ανάγκασαν να αναζητήσει τρόπους για να χρηματοδοτήσει μόνος του την εκπαίδευσή του. Ζήτησε τότε δανεικά 1.000 δολάρια από τον οικογενειακό φίλο και επενδυτή Peter Buck, ο οποίος τον ενθάρρυνε να ξεκινήσει ένα εστιατόριο με σάντουιτς.

Με αυτό το κεφάλαιο, ο DeLuca άνοιξε το πρώτο του κατάστημα με το όνομα «Pete’s Super Submarines», ένα μικρό μαγαζί που σέρβιρε φρέσκα και προσιτά σάντουιτς σε μακρόστενο ψωμί, το οποίο είχε ήδη μεγάλη απήχηση στη Νέα Υόρκη.

Η ιδέα για το μαγαζί γεννήθηκε από την τάση των Αμερικανών της εποχής για πιο υγιεινές, γρήγορες και οικονομικές λύσεις στο φαγητό. Ο DeLuca επικεντρώθηκε στην προσφορά σάντουιτς από φρέσκα υλικά και επιπλέον έδινε στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν τα συστατικά του σάντουιτς τους, κάτι που ήταν ασυνήθιστο για την εποχή.

Η ιδέα αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη και σύντομα άρχισε να σκέφτεται τρόπους να επεκτείνει την επιχείρηση. Το 1968, αποφάσισε να μετονομάσει την αλυσίδα σε «Subway», θέλοντας να δημιουργήσει ένα πιο χαρακτηριστικό και αναγνωρίσιμο brand.

Η πραγματική ώθηση για την ανάπτυξη της Subway ήρθε με την απόφαση του DeLuca να υιοθετήσει το μοντέλο franchise. Αυτή η στρατηγική του επέτρεψε να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων χωρίς να απαιτείται υψηλό κεφάλαιο. Το πρώτο franchise Subway άνοιξε το 1974 και σηματοδότησε την αρχή μιας ραγδαίας ανάπτυξης. Το χαμηλό κόστος εκκίνησης για τους συνεργάτες και η εκπαίδευση που τους παρείχε η εταιρεία έκαναν την αλυσίδα ιδιαίτερα ελκυστική, και σε λίγα μόλις χρόνια, η Subway κατάφερε να ανοίξει εκατοντάδες νέα καταστήματα.

Μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Subway είχε ήδη ισχυρή παρουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες και άρχισε να κοιτάζει αγορές εκτός συνόρων.

Η επέκταση στο εξωτερικό σήμανε μια νέα φάση για την εταιρεία, καθώς άνοιγε καταστήματα σε Ευρώπη, Ασία και Λατινική Αμερική, προσαρμόζοντας μερικές φορές το μενού στις τοπικές κουζίνες για να καλύψει τις γευστικές προτιμήσεις των νέων πελατών. Σήμερα, η Subway διαθέτει περισσότερα από 40.000 καταστήματα σε περισσότερες από 100 χώρες, κάνοντάς την μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες fast food στον κόσμο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης ‑ Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Νέα Εποχή 25.06.2025
Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης: Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Tι είναι το «needle spiking» και γιατί ανησυχούν οι αρχές

Stories 25.06.2025
Γαλλία: 145 περιστατικά με σύριγγες στη Γιορτή της Μουσικής

Γιατί οι αράχνες «μεταμφιέζονται» σε μυρμήγκια;

Περιβάλλον 25.06.2025
Είναι για λόγους επιβίωσης

Ο μεγαλύτερος σε ηλικία πλάτανος της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα – Έχει ξεπεράσει τα 1.000 χρόνια ζωής!

Περιβάλλον Χτες
Το δέντρο-φαινόμενο που «κοιτάει» αιώνες ανθρώπινης ιστορίας

Lauren Drain: Η νοσοκόμα που εξορίστηκε από σκληρή αίρεση και έγινε influencer

Πρόσωπα Χτες
Μια συγκλονιστική προσωπική ιστορία

Αγγλία: Υποχρεωτικός έλεγχος DNA για όλα τα νεογέννητα

Νέα Εποχή Χτες
Μέσα στην επόμενη δεκαετία

Οι στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ σε Ελλάδα και Μέση Ανατολή

Stories Χτες
Η Τεχεράνη εξετάζει τις επιλογές της, που κυμαίνονται από πλήγματα σε αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις έως κυβερνοεπιθέσεις και παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας

Η μπυραρία ‑ χρηματιστήριο: Δες πώς λειτουργεί το πιο τρελό μπαρ της Κίνας!

Stories Προχτές
Η Qingdao Beer Exchange αποτελεί ένα πρωτότυπο concept μπυραρίας

Το φαινόμενο Johatsu: Γιατί 100.000 Ιάπωνες «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο;

Νέα Εποχή Προχτές
Όταν η απόδραση γίνεται πράξη και όχι παρόρμηση

Βρέθηκαν παράξενοι καρποί σε ελληνικές παραλίες – Τι κρύβει αυτό το θαλάσσιο μυστήριο;

Περιβάλλον Προχτές
Μοιάζουν με ξεβρασμένα ρεβίθια – αλλά κρύβουν το μέλλον των θαλασσών μας

«Δεν αντέχω άλλες ειδοποιήσεις»: Η νέα τάση φυγής από τις ειδήσεις

Νέα Εποχή Προχτές
Πλέον πρόκειται για φαινόμενο