E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Τα αιτήματα των εργαζομένων

Δημοσίευση 23/9/2024 | 11:51

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη (26.9.24) οι εργαζόμενοι στα τρένα (σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τρoχαίoυ υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους για την απεργία, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Και προσθέτουν: «Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Η ανακοίνωση των εργαζόμενων

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στη χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς, όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση - επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματoς και της φυσικής καταστρoφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και τη Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τρoχαίoυ υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στη λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, τη διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τρoχαίo υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στη δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες - επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από τη Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ’ ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τρoχαίo υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι “ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις”!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα:

α) Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β) Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ) Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ) Αντικατάσταση του τρoχαίoυ υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων - Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ) Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τρoχαίoυ υλικού

ζ) Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η) Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων στα μηχανεργοστάσια

θ) Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κόλαφος η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ‑ «Είχε συσταθεί εγκληματική οργάνωση» ‑ Τα αδικήματα για Βορίδη, Αυγενάκη

Ελλάδα Χτες
Οι Ευρωπαίοι εισαγγελείς έχουν καταλήξει ότι υπήρχε εγκληματική οργάνωση από στελέχη και υψηλόβαθμα, και κατώτερα σε όλες τις θέσεις-κλειδιά, από το Υπουργείο έως τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τις συνεργαζόμενες ιδιωτικές εταιρίες

Πλεύρης: Έγκλειστοι θα κρατηθούν οι 174 μετανάστες που εισήλθαν από τη Λιβύη

Ελλάδα Χτες
Μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στη νότια Κρήτη – Θα κρατηθούν έγκλειστοι έως την επιστροφή τους, σύμφωνα με τον υπουργό Μετανάστευσης

Δεύτερη θέση για τον Μίλτο Τεντόγλου στο Diamond League Λονδίνου

Αθλητικά Νέα Χτες
Ο Έλληνας πρωταθλητής δυσκολεύτηκε στις βρεγμένες συνθήκες του ταρτάν αλλά κατέκτησε τη 2η θέση με άλμα στα 8.19μ.

Αυστραλία – Ελλάδα 7‑8: Τα κορίτσια του πόλο προκρίθηκαν στα ημιτελικά και πάνε φουλ για μετάλλιο

Αθλητικά Νέα Χτες
Με τρομερή εμφάνιση και κατάθεση ψυχής, η Ελλάδα η Ελλάδα με γκολ-λύτρωση της Μυριοκεφαλιτάκη πήρε το εισιτήριο για τους `4` του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος υγρού στίβου

«Ηλεκτροσόκ» με τις τιμές του ρεύματος – Ανέβηκε 44% σε 5 χρόνια

Οικονομία Χτες
Στα 0,2383€/kWh η Ελλάδα – Χαμηλότερες τιμές σε Ισπανία, Πορτογαλία και Μάλτα

Ο Αρης παίρνει τον Μπριν Φορμπς που έφυγε από το ΝΒΑ με 40,7% στα τρίποντα!

Αθλητικά Νέα Χτες
Με 473 εμφανίσεις στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου και τίτλο με τους Μπακς, ο δεινός σουτέρ Μπριν Φορμπς ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του στην Ευρώπη με τα κιτρινόμαυρα

Eurostat: Στο 3,6% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο – 2,3% στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Οικονομία Χτες
Αρκετά αυξημένος καταγράφηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα για τον μήνα Ιούνιο 2025, στο 3,6%, σε σχέση και με την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου διαμορφώθηκε στο 2,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat

Καύσωνας διαρκείας προ των πυλών – Σε ποιες περιοχές θα φτάσει η θερμοκρασία στους 45 βαθμούς

Καιρός Χτες
Ενα από τα κύρια χαρακτηριστικά του επερχόμενου καύσωνα είναι ότι δε θα υπάρχει δροσιά ούτε κατά τη διάρκεια της νύχτας.

ΗΠΑ: Επιβάτης επιχείρησε να ανοίξει την έξοδο κινδύνου εν ώρα πτήσης

Κόσμος Προχτές
Έγινε αναγκαστική προσγείωση

Ο τουριστικός «παράδεισος» του Κιμ Γιονγκ Ουν κατεβάζει ρολά για τους ξένους τουρίστες πριν… ανοίξει

Κόσμος Προχτές
Στην τελετή εγκαινίων του θέρετρου στις 24 Ιουνίου παρευρέθηκαν Ρώσοι διπλωμάτες, μαζί με τον Κιμ και την οικογένειά του