E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Σικελία: Ο κατασκευαστής του σκάφους σπάει τη σιωπή του ‑ «Το σκάφος είναι αβύθιστο ‑ έγιναν λάθη»

Για ποιο λόγο βυθίστηκε το ιστιοφόρο «Bayzian»

Δημοσίευση 22/8/2024 | 13:49

Σικελία: Ο κατασκευαστής του σκάφους σπάει τη σιωπή του ‑ «Το σκάφος είναι αβύθιστο ‑ έγιναν λάθη»

Πέντε σοροί έχουν ανασυρθεί από τις ιταλικές Αρχές στη Σικελία, εκεί όπου ναυάγησε το 56 μέτρων ιστιοφόρο «Bayzian». Τελευταία, αυτή του μεγιστάνα Μάικ Λιντς.

Ο συνολικός αριθμός των νεκρών του vαυαγίoυ ανέρχεται πλέον σε 6, καθώς vεκρός είχε ανασυρθεί από την πρώτη στιγμή και ο σεφ του σκάφους.

Σημειώνεται πως στο σκάφος επέβαιναν συνολικά 22 άτομα, όταν βούλιαξε εν μέσω άγριας καταιγίδας ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο. Από τους επιβαίνοντες, ο σεφ του σκάφους βρέθηκε vεκρός, 15 άλλοι διασώθηκαν και έξι παρέμεναν αγνοούμενοι.

Ειδικότερα, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της The Italian sea group στην οποία ανήκουν τα περιουσιακά στοιχεία της Perini navi του Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian το 2008, Τζιοβάνι Κονσταντίνο, μίλησε στη Corriere della Sera για τα αίτια της ναυτικής τραγωδίας στη Σικελία.

«Όλα όσα έχουν γίνει, αποκαλύπτουν έναν πολύ μακρύ κατάλογο λαθών. Οι άνθρωποι δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το σκάφος δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο. Και τότε γιατί το πλήρωμα δε γνώριζε για την εισερχόμενη ταραχή; Οι επιβάτες ανέφεραν κάτι παράλογο, ότι δηλαδή η καταιγίδα έφτασε απροσδόκητα, από το πουθενά. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όλα ήταν προβλέψιμα. Έχω τους μετεωρολογικούς χάρτες εδώ μπροστά μου. Τίποτα δεν ήρθε ξαφνικά» ανέφερε ο επιχειρηματίας.

«Kατέληξαν σαν τα ποντίκια»

«Αναρωτηθείτε: γιατί δεν ήταν κανένας ψαράς του Porticello έξω εκείνη τη νύχτα; Ένας ψαράς διαβάζει τον καιρό και ένα πλοίο όχι; Η καιρική ταραχή ήταν πλήρως αναγνωρίσιμη σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ήταν αδύνατο να μην το ξέρει κανείς» κατέληξε ο κ. Κονσταντίνο.

Όπως δήλωσε ο κατασκευαστής του μoιραίoυ ιστιοφόρου, «ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα Κατρίνα, κατηγορίας 5. Σας φαίνεται δυνατόν ότι δεν μπορεί να αντέξει έναν ανεμοστρόβιλο από εδώ; Είναι καλή πρακτική, όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο, να υπάρχει φρουρός στη γέφυρα, και αν ήταν εκεί δε θα μπορούσε να μην είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, πήρε το νερό με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Κατέληξαν σε μια παγίδα. Οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».

Ποια είναι τα πιθανότερα σενάρια για τη βύθιση του πολυτελούς γιοτ

Στην ΕΡΤ μίλησε ο Στέλιος Περβαινάς, Αντιναύαρχος εν αποστρατεία, προσπαθώντας να ρίξει φως στην υπόθεση και να σκιαγραφήσει τα πιθανότερο σενάρια για την τραγωδία στα ανοιχτά του Παλέρμο.

«Το ιστιοφόρο ήταν αγκυροβολημένο και ήταν ακίνητο. Όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο και φυσάει η κατεύθυνση του πλοίου, η πλώρη, στρέφεται προς τον καιρό. Οπότε επειδή από εκεί έρχεται ο κυματισμός το σκάφος αντέχει σε πολύ μεγάλους διαμήκης κυματισμούς και δεν μπορεί υπό κανονικές συνθήκες να πάθει τίποτα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση με το που εμφανίστηκε ο υδροστρόβιλος πρέπει η άγκυρα είτε να κόπηκε είτε να μην έπιανε στον βυθό, με αποτέλεσμα το πλοίο να πλαγιάσει στον καιρό, δηλαδή να δέχεται τα κύματα στην πλευρά του. Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί μεγάλες κλίσεις και μεγάλη αδυναμία στο σκάφος να ανταποκριθεί».

Το πρώτο σενάριο

Συνεχίζοντας ο κύριος Περβαινάς, είπε πως το ιστιοφόρο βυθίστηκε επειδή από κάπου έμπαζε νερά, ενώ είπε πως είναι δύσκολο να διευκρινιστεί επακριβώς από που μπήκαν αυτά τα νερά. Στη συνέχεια ανέλυσε κατά τη γνώμη του τα πιθανά σενάρια.

«Μια πιθανότητα είναι να έσπασε το κατάρτι, επειδή ήταν πολύ μεγάλο σε ύψος 75 μέτρα και βαρύ, αυτό μετά να χτύπησε στο σκάφος στο κατάστρωμα, να άνοιξε μεγάλη τρύπα και από εκεί να έβαλε μεγάλες ποσότητες νερού. Ωστόσο, ορισμένες μαρτυρίες αναφέρουν πως το κατάρτι είναι στη θέση του».

Το δεύτερο σενάριο

«Δεύτερη περίπτωση είναι η καρίνα. Καρίνα είναι η προέκταση του σκάφους προς τα κάτω που το κρατάει σταθερό. Είτε έφυγε η καρίνα, είτε να βρισκόταν σε λάθος θέση. Ορισμένα ιστιοφόρα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούν δεξιά και αριστερά την καρίνα, ώστε να αντισταθμίζουν την κλίση των πανιών. Εάν αυτή η καρίνα είναι σε λάθος θέση και να δημιουργήσει προβλήματα.

Ωστόσο, ο κύριος Περβαινάς απέκλεισε το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και χαρακτηριστικά είπε πως ο καιρός δεν μπορούσε να προβλεφθεί. «Το χτύπημα ήταν ακαριαίο και εάν ισχύει το φαινόμενο του «μαύρου κύκλου», είναι πάρα πολύ σπάνιο και έντονο και επιλεκτικά χτύπησε αυτό το σκάφος και τα διπλανά δεν έπαθαν τίποτα».

Πάντως, ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το γιοτ -ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του- είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξολοκλήρου στον καιρό.

«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi -ήταν η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.

Μιλώντας ανώνυμα στην ιταλική κρατική τηλεόραση, ο μηχανικός επεσήμανε πιθανά λάθη, από ανοιχτά φινιστρίνια μέχρι το γεγονός ότι οι κινητήρες δε λειτουργούσαν (την ίδια στιγμή που ο καπετάνιος διπλανού γιοτ χρησιμοποίησε τις μηχανές του και δεν υπέστη ζημιά).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πακιστάν: Οργή για εκπομπή γνωριμιών πριν καν βγει στον «αέρα»

Κόσμος 21.09.2025
Πριν καν προλάβει να προβληθεί το πρώτο επεισόδιο και μάλιστα μέσω YouTube, το νέο dating show «Lazawal Ishq» έχει συγκεντρώσει αρνητικά σχόλια και οργισμένες αντιδράσεις.

Τέμπη: 50 σωματεία του πολιτισμού στο πλευρό του απεργού πείνας Πάνο Ρούτσι

Ελλάδα Χτες
Απευθύνουν κάλεσμα στο Σύνταγμα την Κυριακή (21/9)

Γιάμαλη: «Θέλουμε να μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθεροι και ασφαλείς είτε είμαστε μαύροι, γκέι, είτε φοράμε κοντές φούστες»

Ελλάδα Χτες
Το σχόλιο της Αναστασίας Γιάμαλη για την ισότητα και την ελευθερία, με αφορμή την επίθεση που δέχτηκε ένα ζευγάρι ανδρών.

Πάνος Ρούτσι: Έχω υποσχεθεί στο παιδί μου ότι θα βρω τους δολοφόνους και θα τους βάλω στη φυλακή

Ελλάδα Χτες
Ο πατέρας του Ντένις Ρούτσι συνεχίζει την απεργία πείνας έξω από τη Βουλή, ζητώντας να του χορηγηθεί άδεια εκταφής του παιδιού του, προκειμένου να γίνουν τοξικολογικές εξετάσεις στη σορό του.

Φρίκη στη Θεσσαλονίκη: Ανδρας έπνιξε την αδερφή του με σακούλα

Ελλάδα Χτες
Σύμφωνα ο άνδρας ήταν εκείνος που κάλεσε στο 100 και ενημέρωσε την Αστυνομία για το έγκλημα.

Σέρρες: Οργή αγροτών κατά του υφυπουργού Ανάπτυξης – Φυγαδεύτηκε από την αστυνομία

Ελλάδα Χτες
Δεκάδες αγρότες και κτηνοτρόφοι συγκεντρώθηκαν, από το πρωί του Σαββάτου, στο χώρο της Serexpo, στις Σέρρες, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα που πλήττουν τον πρωτογενή τομέα.

Μαρία Καρυστιανού: «Βρώμικοι και απάνθρωποι Μητσοτάκης, Καραμανλής, Τριαντόπουλος»

Ελλάδα Χτες
Κατάθεση ψυχής από τη Μαρία Καρυστιανού. «Αγγιξα κάθε οστό του παιδιού μου, ως τελευταίο χάδι και αναγνώρισα κάτι που δεν ανέφερε καμία ιατροδικαστική» – Τι απαντά σχετικά με το 25% δημοσκόπησης που δείχνει επιθυμία να δημιουργήσει κόμμα;

«Αγώνας δρόμου» για την πιστοποίηση στα ασανσέρ ‑ Έρχονται σφραγίσεις και πρόστιμα

Ελλάδα Χτες
Στην πράξη, η εφαρμογή αυτών των απαιτήσεων αποδεικνύεται εξαιρετικά προβληματική.

To NATO στις επάλξεις: Στόχευαν το Ταλίν τα ρωσικά αεροσκάφη; «Στο κόκκινο» η κατάσταση στη Βαλτική

Κόσμος Χτες
Το πρωί η Πολωνία απογείωσε εσπευσμένα μαχητικά αεροσκάφη

Χάος από κυβερνοεπίθεση σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Κόσμος Χτες
Στόχος τα συστήματα check-in και επιβίβασης