E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Mastercard: Η «Οικονομία των εμπειριών» αναμένεται να επικρατήσει στην Ευρώπη

Δημοσίευση 29/7/2024 | 16:51

Mastercard: Η «Οικονομία των εμπειριών» αναμένεται να επικρατήσει στην Ευρώπη

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard, εννέα στους δέκα ταξιδιώτες θα ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για εμπειρίες την τρέχουσα χρονιά σε σύγκριση με το 2023, δίνοντας προτεραιότητα σε στιγμές ανεκτίμητης αξίας.

Η Mastercard, σε μια χρονιά γεμάτη από παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις, περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη, αναδεικνύει τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που εξετάζει τους λόγους για τους οποίους οι ταξιδιώτες προτιμούν να δαπανούν χρήματα σε εμπειρίες.

Πιο συγκεκριμένα, η Ευρώπη, ως κορυφαίος προορισμός με σταθερά υψηλό αριθμό διεθνών τουριστικών αφίξεων, το 2023 υποδέχθηκε 700 εκατομμύρια τουρίστες. Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μεγαλύτερο των 16.000 καταναλωτών, φέτος τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι διεθνείς επισκέπτες θα επικεντρωθούν σε δαπάνες για εμπειρίες. Σχεδόν 9 στους 10 ερωτηθέντες (88%) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για δραστηριότητες αναψυχής το 2024, σε σύγκριση με το 2023.

Ο Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer στη Mastercard, δήλωσε σχετικά: «Δεν είναι να απορεί κανείς που οι Ευρωπαίοι δίνουν έμφαση στις εμπειρίες όσο ποτέ άλλοτε. Η Ευρώπη φιλοξενεί μια ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά, ανεπανάληπτες αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις και απίστευτους χώρους που την καθιστούν ιδανικό σκηνικό για αναμνήσεις που διαρκούν μια ζωή. Στόχος μας με την πλατφόρμα Priceless της Mastercard, είναι να συνδέσουμε τους ανθρώπους με τα πάθη τους, να δημιουργούν ισχυρότερους δεσμούς κάθε μέρα και παντού. Η συγκεκριμένη έρευνα βοηθά να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που οι άνθρωποι θέτουν ως προτεραιότητα το 2024 και μετά, και πώς μπορούμε να φέρουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χαρά στις ζωές τους.

Σήμερα, προσφέρουμε αμέτρητες ανεκτίμητες εμπειρίες σε πάνω από 30 προορισμούς παγκοσμίως. Καθώς διανύουμε ένα μεγάλο καλοκαίρι για την Ευρώπη, έχουμε δώσει πρόσβαση σε μερικές από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες στον κόσμο, όπως ο τελικός του UEFA Champions League, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Πρωτάθλημα Γκολφ Open, εκατοντάδες συναυλίες της Live Nation και πολλά άλλα.»

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τάση αυτή παράλληλα επιβεβαιώνεται, από στοιχεία του Οικονομικού Ινστιτούτου της Mastercard, τα οποία αποκαλύπτουν ότι το μερίδιο των δαπανών για εμπειρίες, όπως τα ταξίδια ή το φαγητό σε όλη την Ευρώπη, αυξήθηκε το 2023, αγγίζοντας το 22% των συνολικών δαπανών, έναντι 19% το 2019, ενώ συγκριτικά το ποσοστό των δαπανών για υλικά αγαθά παρέμεινε σταθερό.

Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe, στο Οικονομικό Ινστιτούτο της Mastercard, σχολιάζει: «Οι καταναλωτές έχουν αναμφίβολα έρθει αντιμέτωποι με δύσκολες επιλογές όσον αφορά την ιεράρχηση των αγορών τους τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, η επιθυμία για ουσιαστικές εμπειρίες παραμένει ισχυρή. Καθώς οι αντίξοες συνθήκες από τον υψηλό πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια σταδιακά υποχωρούν, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αξιοποιήσουν την αγοραστική τους δύναμη σε δαπάνες διακριτικής ευχέρειας. Ο ενθουσιασμός που προκαλείται από σημαντικά γεγονότα, όπως οι παγκόσμιοι αθλητικοί αγώνες, οι περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και τα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα φέτος στην Ευρώπη, πιθανότατα θα διατηρήσει τις δαπάνες αυτές σε υψηλά επίπεδα.»

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι κορυφαίες εμπειρίες που οι άνθρωποι περιμένουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία φέτος σχετίζονται με τα ταξίδια, ενώ ακολουθούν μουσικά γεγονότα, εμπειρίες σε εξωτερικούς χώρους, γαστρονομικές εκδρομές και αποδράσεις με στόχο την ευεξία.

Αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους επικεντρωνόμαστε σε τέτοιου είδους επενδύσεις χρημάτων, το «άυλο» όφελος των εμπειριών αναφέρεται ως βασικός παράγοντας. Σχεδόν 4 στους 5 (78%) δήλωσαν ότι οι δαπάνες αυτές συνήθως ή πάντα αξίζουν τον κόπο, σε πλήρη αντίθεση με το 4% που θεωρεί ότι σπάνια ή ποτέ δεν αξίζουν. Μάλιστα, το 29% των καταναλωτών προτεραιοποιεί την εξοικονόμηση χρημάτων για εμπειρίες στο πλαίσιο του συνολικού οικονομικού προϋπολογισμού τους.

Παράλληλα, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εμπειρίες είναι αυτές που εξασφαλίζουν τις καλύτερες αναμνήσεις τους, με πάνω από το ένα τρίτο (35%) να εκφράζει ότι αυτές τους βοήθησαν να δουν τον κόσμο υπό νέο πρίσμα, και το 33% να υποστηρίζει ότι οι κοινές εμπειρίες με άλλους είναι ιδιαίτερα εποικοδομητικές, είτε πρόκειται για την εξερεύνηση ενός νέου προορισμού, είτε για την παρακολούθηση μιας πολιτιστικής εκδήλωσης, είτε απλώς για την απόλαυση ενός γεύματος μαζί. Πάνω από 4 στους 10 (41%) δήλωσαν ότι καθοριστικό ρόλο στην απόφαση να «επενδύσουν» σε μια εμπειρία διαδραματίζει η μοναδικότητά της, αναδεικνύοντας έτσι την επιθυμία να δημιουργήσουν αναμνήσεις για όλη τους τη ζωή.

Η επιθυμία αυτή δίνει ώθηση στα ταξίδια, με το 26% των καταναλωτών να αναφέρουν ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν και πάνω από 4 στους 10 (41%) ότι θα ταξίδευαν σε άλλη χώρα ή ήπειρο μόνο και μόνο για να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία που τους ενθουσιάζει.

Η Mastercard αποτελεί σταθερό συνεργάτη δεκάδων από τους πιο γνωστούς ευρωπαϊκούς οργανισμούς ψυχαγωγίας και αθλητισμού, στηρίζοντας τις εμπειρίες που προσφέρουν και δίνοντας στους κατόχους καρτών Mastercard τη δυνατότητα να τις ζήσουν από κοντά. Στο φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο τελικός του UEFA Champions League στο Wembley, το Roland Garros, το Φεστιβάλ των Καννών, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και το League of Legends, καθώς και εκατοντάδες συναυλίες της Live Nation σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές.


Η Mastercard διεξήγαγε την παρούσα έρευνα με τον ερευνητικό της συνεργάτη Vitreous Worldwide, για να κατανοήσει τη μετατόπιση των καταναλωτικών προτιμήσεων προς την προτεραιοποίηση της εμπειρίας. Πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως τις 9 Ιανουαρίου 2024.
Το δείγμα της έρευνας περιλάμβανε 16.141 ερωτηθέντες, συμπεριλαμβανομένων 14.125 ερωτηθέντων από 20 αγορές της Ευρώπης (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σουηδία, Ελβετία) και 2.016 ερωτηθέντων από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Σχετικά με τη Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο των πληρωμών. Αποστολή μας είναι η ενδυνάμωση και διασύνδεση της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας, χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος όλων, με μεθόδους που κάνουν τις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές πιο ασφαλείς, εύκολες και προσβάσιμες.

Χρησιμοποιώντας ασφαλή δεδομένα και δίκτυα, λειτουργώντας με συνεργασίες και πάθος, τα προϊόντα και οι λύσεις μας υποστηρίζουν τους ιδιώτες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, στοχεύοντας στη μέγιστη αξιοποίηση της δυναμικής τους. Το ήθος μας, διαμορφώνει την κουλτούρα μας καθώς και όλες τις δράσεις που πραγματοποιούμε εντός και εκτός της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από σεβασμό και αλληλοεκτίμηση.

Μέσα από τη λειτουργία ενός δικτύου επεξεργασίας συναλλαγών σε περισσότερες από 210 χώρες και γεωγραφικές περιοχές, δημιουργούμε έναν βιώσιμο κόσμο, που προσφέρει σε όλους τους καταναλωτές δυνατότητες ανεκτίμητης αξίας.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Lake Vouliagmeni x Zeus + Δione: Μια στρατηγική σύµπραξη στο πιο εµβληµατικό φυσικό τοπόσηµο της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Wellness Χτες
Αυτό το γεωλογικό θαύμα γίνεται ο καμβάς για μία δημιουργική σύμπραξη

Μία μοναδική οινική εμπειρία στα ViBo Bistrot

Δράσεις 17.04.2025
110 επιλεγμένες ετικέτες, 40 επιλογές κρασιού σε ποτήρι και δυνατότητα αγοράς φιάλης σε τιμή κάβας

Ο Dimello αρωματικός καφές φίλτρου αναδείχθηκε “Προϊόν της Χρονιάς 2025”

Better life 17.04.2025
Μια ακόμα διάκριση που αναδεικνύει την αξία της ποιότητας και της συνέπειας στην καθημερινή απόλαυση

«Πάσχα στα ΑΒ. Πάμε!»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος φέρνει μοναδικές προσφορές και εκπλήξεις για το πασχαλινό τραπέζι

Better life 17.04.2025
Δύο 6€ & μία 6€ επιταγή έκπτωσης ΑΒ με την αγορά ολόκληρου ή μισού αρνιού ή κατσικιού, αντίστοιχα

Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ κατακτά 4 Grand Gold Quality Awards στη Monde Selection 2025

Better life 17.04.2025
Με τέσσερις νέες διεθνείς διακρίσεις, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ επιβεβαιώνει πως η κορυφή δεν είναι απλώς ένας στόχος - είναι το φυσικό του περιβάλλον

Όσα θα δούμε στο φετινό Japan Festival

Better life 10.04.2025
Αναμένεται να βγει σύντομα και το τελικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ

Mythos 0,0%: Η αυθεντική γεύση Mythos, χωρίς αλκοόλ!

Wellness 08.04.2025
Ο νέος Mythos 0,0% έφτασε και πλέον όσες και όσοι αναζητούν μία μπύρα χωρίς καθόλου αλκοόλ, αποκτούν μία δροσερή, φυσική και αναζωογονητική επιλογή

82 οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών συναντήθηκαν στο Φεστιβάλ Εθελοντισμού Voluntary Action 2025

Δράσεις 08.04.2025
Διαδραστικές παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των workshop

Τα Misko Protein επανασυστήνουν την έννοια της απόλαυσης

Wellness 07.04.2025
Τι κάνει ένα locker στη μέση της πλατείας Συντάγματος;

Brown Beach Evia Island: O απόλυτος all inclusive προορισμός για το Πάσχα

Wellness 04.04.2025
Ζήστε ένα αυθεντικό Πάσχα στο Brown Beach Evia Island από τις 18 Απριλίου!