E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Mastercard: Οι ταξιδιώτες επιλέγουν ολοένα και πιο συχνά τις ενδιάμεσες περιόδους για τις διακοπές τους στην Ευρώπη

Σύμφωνα με την έκθεση Travel Trends του Mastercard Economics Institute για το 2024

Δημοσίευση 20/6/2024 | 17:01

Mastercard: Οι ταξιδιώτες επιλέγουν ολοένα και πιο συχνά τις ενδιάμεσες περιόδους για τις διακοπές τους στην Ευρώπη

Η Mastercard, θέλοντας να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες και ολοκληρωμένα δεδομένα σε πελάτες και καταναλωτές στον κλάδο του τουρισμού σε πάνω από 74 αγορές παγκοσμίως, γνωστοποιεί τα αποτελέσματα της έκθεσης Travel Trends του Mastercard Economics Institute.

Στα βασικά ευρήματα της έρευνας για τη χρονιά που διανύουμε συγκαταλέγονται, η μετατόπιση των τάσεων από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού σε μήνες χαμηλότερης ζήτησης, ενώ ειδική αναφορά γίνεται σε δημοφιλή μεσογειακά τουριστικά θέρετρα στην Ελλάδα, την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ιταλία τα οποία βρίσκονται στο επίκεντρο των επιλογών των επισκεπτών.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στην εκτενή έκθεση του Mastercard Economics Institute, η επέκταση της σεζόν αποδίδεται κυρίως σε κλιματικούς και κοινωνικούς παράγοντες οι οποίοι συνδέονται με δύο σημαντικές δημογραφικές μετατοπίσεις: περισσότεροι συνταξιούχοι χωρίς εργασιακές υποχρεώσεις και περισσότερα νοικοκυριά με παιδιά, απαλλαγμένα από σχολικά προγράμματα. Η ανάλυση έγινε βάση συγκεντρωτικών και ανώνυμων δεδομένων συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard Spending Pulse αλλά και πηγών δεδομένων τρίτων.
Παράλληλα, στα σημαντικά ευρήματα της έρευνας προστίθεται η τάση που εμφανίζεται να υιοθετούν οι τουρίστες στην Ευρώπη, έχοντας προσθέσει κατά μέσο όρο δύο επιπλέον ημέρες στις συνολικές ημέρες των διακοπών τους. Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσο όρο που υπολογίζεται σε μία επιπλέον ημέρα ανά ταξίδι. Η τάση αυτή φαίνεται να οφείλεται στις προσιτές τιμές και τα θερμότερα κλίματα. Ειδικότερα, όπως διαπιστώνει η έκθεση, για κάθε επιπλέον 6 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασίας στον τελικό προορισμό, η εκτιμώμενη αύξηση της διάρκειας παραμονής είναι 1 επιπλέον ημέρα.
Σύμφωνα με τη Natalia Lechmanova, Chief Economist του Mastercard Economics Institute για την Ευρώπη, «το μερίδιο των διανυκτερεύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου (Μάιος-Ιούνιος και Σεπτέμβριος-Οκτώβριος) έχει αυξηθεί κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες την τελευταία δεκαετία. Αυτή η μετατόπιση καθιστά δυνατή τη συνεχή αύξηση των ευρωπαϊκών ταξιδιών, καθώς η αιχμή του καλοκαιριού συναντά περιορισμούς στη χωρητικότητα».
Η έκθεση σημειώνει ταυτόχρονα, πως ο τουρισμός συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, εν μέρει καθοδηγούμενος από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες. Η βιομηχανία του τουρισμού στην Ευρώπη παραμένει ως ένας από τους πιο ανθεκτικούς τομείς της οικονομίας, με τη ζήτηση για ταξίδια να παραμένει ισχυρή παρά τον πληθωρισμό και τα υψηλότερα επιτόκια μετά την πανδημία.

Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη ανήλθε συνολικά σε 2,91 δισεκατομμύρια το 2023, έναντι 2,88 δισεκατομμυρίων το 2019. Τα ποσοστά των Αμερικανών τουριστών που επισκέπτονται την Ευρώπη έχουν σημειώσει επίσης αύξηση: το μερίδιο των ΗΠΑ στις αφίξεις στην Ισπανία αυξήθηκε από 4% το 2019 σε 5% το 2023, στην Πορτογαλία από 6% σε 9%, στο Ηνωμένο Βασίλειο από 13% σε 16%.
Στην Ευρώπη, το Μόναχο κατατάσσεται ως ο κορυφαίος δημοφιλής προορισμός για αυτό το καλοκαίρι (Ιούνιος-Αύγουστος 2024), καθώς η πόλη πρόκειται να φιλοξενήσει ένα σημαντικό αθλητικό γεγονός τον Ιούνιο. Ακολουθούν τα Τίρανα (Αλβανία), η Νίκαια (Γαλλία), η Κέρκυρα (Ελλάδα) και η Κωνσταντινούπολη (Τουρκία).
Το 2024, οι φθηνότεροι παραθαλάσσιοι προορισμοί της Αλβανίας, της Κροατίας και της Τουρκίας καταγράφουν από τις υψηλότερες αυξήσεις στην αεροπορική κίνηση. Ο τουρισμός στην Αλβανία αναπτύσσεται ιδιαίτερα έντονα, με τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων να διπλασιάζεται από το 2019 και τις αφίξεις τουριστών να αυξάνονται από 12 εκατομμύρια το 2019 σε 17 εκατομμύρια το 2023.
Η Mastercard, βρίσκεται σταθερά δίπλα στους πελάτες και τους καταναλωτές της στον κλάδο του τουρισμού, προσφέροντας λύσεις, εργαλεία και ολοκληρωμένα δεδομένα με στόχο την περαιτέρω υποστήριξη και ανάπτυξή τους.

Σχετικά με τη Mastercard
Η Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο των πληρωμών. Αποστολή μας είναι η ενδυνάμωση και διασύνδεση της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας, χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος όλων, με μεθόδους που κάνουν τις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές πιο ασφαλείς, εύκολες και προσβάσιμες. Χρησιμοποιώντας ασφαλή δεδομένα και δίκτυα, λειτουργώντας με συνεργασίες και πάθος, τα προϊόντα και οι λύσεις μας υποστηρίζουν τους ιδιώτες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, στοχεύοντας στη μέγιστη αξιοποίηση της δυναμικής τους. Το ήθος μας, διαμορφώνει την κουλτούρα μας καθώς και όλες τις δράσεις που πραγματοποιούμε εντός και εκτός της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από σεβασμό και αλληλοεκτίμηση. Μέσα από τη λειτουργία ενός δικτύου επεξεργασίας συναλλαγών σε περισσότερες από 210 χώρες και γεωγραφικές περιοχές, δημιουργούμε έναν βιώσιμο κόσμο, που προσφέρει σε όλους τους καταναλωτές δυνατότητες ανεκτίμητης αξίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Gajah The Secret Island: Επιστρέφει δυναμικά στην αθηναϊκή σκηνή με νέο μενού και νέα φιλοσοφία

Better life Χτες
Η αγαπημένη όαση της Αθήνας, το Gajah The Secret Island, επέστρεψε δυναμικά και πιο ανανεωμένο από ποτέ, την Τρίτη 27 Μαΐου

Release Athens 2025: Avenged Sevenfold, Palaye Royale σε μια βραδιά ‑ δυναμίτη!

Better life 12.06.2025
To recap μιας καταπληκτική εμφάνισης!

Κλέλια & Εμμανουήλ: Μια αληθινή φιλία, πολλές στιγμές Fridays™ – «Το ζεις και με το παραπάνω»

Better life 11.06.2025
Αυτή η αυθεντική σχέση γίνεται η καρδιά της καμπάνιας!

Λάμψη και πολιτισμός στο 11ο Φεστιβάλ Bollywood και Πολυπολιτισμικών Χορών

Better life 11.06.2025
Μερικά από τα πιο λαμπρά αστέρια του παγκόσμιου χορού θα βρίσκονται στο ιστορικό Θέατρο Δόρα Στράτου από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου 2025

Παρουσίαση προγράμματος πρώιμης παιδικής παρέμβασης ΕΛΕΠΑΠ

Δράσεις 11.06.2025
Μία νέα αρχή για τον παιδικό εγκέφαλο, για να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να αποκτήσει νέες δυνατότητες

Το Rakuten Viber λανσάρει νέες λειτουργίες για ενίσχυση της ανακάλυψης τοπικών επιχειρήσεων

Tech 10.06.2025
Με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας στην Ελλάδα

Οι νικητές των Βραβείων και των Τιμητικών Διακρίσεων στο HR Community Conference & Awards 2025

Better life 08.06.2025
Η τελετή έκλεισε με την απονομή βραβείων

Η ΑΜΣΤΕΛ έδωσε το σύνθημα για το φετινό καλοκαίρι, με μια αυθεντική συναυλιακή εμπειρία

Better life 08.06.2025
Με κεντρικό μήνυμα το «Πάμε στα μεγαλύτερα live του καλοκαιριού», η ΑΜΣΤΕΛ συνεχίζει να εμπνέει τους λάτρεις της μουσικής

«Μαγευτικές Μελωδίες από τη Μεγάλη Οθόνη», στο The Ellinikon Experience Park!

Better life 08.06.2025
Στις 11 Ιουνίου ζήστε μια διαφορετική βραδιά αφιερωμένη στον ελληνικό κινηματογράφο

Το Microsoft Copilot, ο AI σύντροφός σας, τώρα στο Viber!

Tech 08.06.2025
Το Copilot είναι ένας AI σύντροφος που δημιούργησε η Microsoft, τώρα διαθέσιμος στο Viber

Βροντερό παρών από χιλιάδες συμμετέχοντες στο Run Bike Care 2025

Δράσεις 02.06.2025
Ένα εκκωφαντικό μήνυμα κατά του καρκίνου!