E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Mastercard: Οι ταξιδιώτες επιλέγουν ολοένα και πιο συχνά τις ενδιάμεσες περιόδους για τις διακοπές τους στην Ευρώπη

Σύμφωνα με την έκθεση Travel Trends του Mastercard Economics Institute για το 2024

Δημοσίευση 20/6/2024 | 17:01

Mastercard: Οι ταξιδιώτες επιλέγουν ολοένα και πιο συχνά τις ενδιάμεσες περιόδους για τις διακοπές τους στην Ευρώπη

Η Mastercard, θέλοντας να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες και ολοκληρωμένα δεδομένα σε πελάτες και καταναλωτές στον κλάδο του τουρισμού σε πάνω από 74 αγορές παγκοσμίως, γνωστοποιεί τα αποτελέσματα της έκθεσης Travel Trends του Mastercard Economics Institute.

Στα βασικά ευρήματα της έρευνας για τη χρονιά που διανύουμε συγκαταλέγονται, η μετατόπιση των τάσεων από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού σε μήνες χαμηλότερης ζήτησης, ενώ ειδική αναφορά γίνεται σε δημοφιλή μεσογειακά τουριστικά θέρετρα στην Ελλάδα, την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ιταλία τα οποία βρίσκονται στο επίκεντρο των επιλογών των επισκεπτών.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στην εκτενή έκθεση του Mastercard Economics Institute, η επέκταση της σεζόν αποδίδεται κυρίως σε κλιματικούς και κοινωνικούς παράγοντες οι οποίοι συνδέονται με δύο σημαντικές δημογραφικές μετατοπίσεις: περισσότεροι συνταξιούχοι χωρίς εργασιακές υποχρεώσεις και περισσότερα νοικοκυριά με παιδιά, απαλλαγμένα από σχολικά προγράμματα. Η ανάλυση έγινε βάση συγκεντρωτικών και ανώνυμων δεδομένων συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard Spending Pulse αλλά και πηγών δεδομένων τρίτων.
Παράλληλα, στα σημαντικά ευρήματα της έρευνας προστίθεται η τάση που εμφανίζεται να υιοθετούν οι τουρίστες στην Ευρώπη, έχοντας προσθέσει κατά μέσο όρο δύο επιπλέον ημέρες στις συνολικές ημέρες των διακοπών τους. Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσο όρο που υπολογίζεται σε μία επιπλέον ημέρα ανά ταξίδι. Η τάση αυτή φαίνεται να οφείλεται στις προσιτές τιμές και τα θερμότερα κλίματα. Ειδικότερα, όπως διαπιστώνει η έκθεση, για κάθε επιπλέον 6 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασίας στον τελικό προορισμό, η εκτιμώμενη αύξηση της διάρκειας παραμονής είναι 1 επιπλέον ημέρα.
Σύμφωνα με τη Natalia Lechmanova, Chief Economist του Mastercard Economics Institute για την Ευρώπη, «το μερίδιο των διανυκτερεύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου (Μάιος-Ιούνιος και Σεπτέμβριος-Οκτώβριος) έχει αυξηθεί κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες την τελευταία δεκαετία. Αυτή η μετατόπιση καθιστά δυνατή τη συνεχή αύξηση των ευρωπαϊκών ταξιδιών, καθώς η αιχμή του καλοκαιριού συναντά περιορισμούς στη χωρητικότητα».
Η έκθεση σημειώνει ταυτόχρονα, πως ο τουρισμός συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, εν μέρει καθοδηγούμενος από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες. Η βιομηχανία του τουρισμού στην Ευρώπη παραμένει ως ένας από τους πιο ανθεκτικούς τομείς της οικονομίας, με τη ζήτηση για ταξίδια να παραμένει ισχυρή παρά τον πληθωρισμό και τα υψηλότερα επιτόκια μετά την πανδημία.

Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη ανήλθε συνολικά σε 2,91 δισεκατομμύρια το 2023, έναντι 2,88 δισεκατομμυρίων το 2019. Τα ποσοστά των Αμερικανών τουριστών που επισκέπτονται την Ευρώπη έχουν σημειώσει επίσης αύξηση: το μερίδιο των ΗΠΑ στις αφίξεις στην Ισπανία αυξήθηκε από 4% το 2019 σε 5% το 2023, στην Πορτογαλία από 6% σε 9%, στο Ηνωμένο Βασίλειο από 13% σε 16%.
Στην Ευρώπη, το Μόναχο κατατάσσεται ως ο κορυφαίος δημοφιλής προορισμός για αυτό το καλοκαίρι (Ιούνιος-Αύγουστος 2024), καθώς η πόλη πρόκειται να φιλοξενήσει ένα σημαντικό αθλητικό γεγονός τον Ιούνιο. Ακολουθούν τα Τίρανα (Αλβανία), η Νίκαια (Γαλλία), η Κέρκυρα (Ελλάδα) και η Κωνσταντινούπολη (Τουρκία).
Το 2024, οι φθηνότεροι παραθαλάσσιοι προορισμοί της Αλβανίας, της Κροατίας και της Τουρκίας καταγράφουν από τις υψηλότερες αυξήσεις στην αεροπορική κίνηση. Ο τουρισμός στην Αλβανία αναπτύσσεται ιδιαίτερα έντονα, με τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων να διπλασιάζεται από το 2019 και τις αφίξεις τουριστών να αυξάνονται από 12 εκατομμύρια το 2019 σε 17 εκατομμύρια το 2023.
Η Mastercard, βρίσκεται σταθερά δίπλα στους πελάτες και τους καταναλωτές της στον κλάδο του τουρισμού, προσφέροντας λύσεις, εργαλεία και ολοκληρωμένα δεδομένα με στόχο την περαιτέρω υποστήριξη και ανάπτυξή τους.

Σχετικά με τη Mastercard
Η Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο των πληρωμών. Αποστολή μας είναι η ενδυνάμωση και διασύνδεση της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας, χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος όλων, με μεθόδους που κάνουν τις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές πιο ασφαλείς, εύκολες και προσβάσιμες. Χρησιμοποιώντας ασφαλή δεδομένα και δίκτυα, λειτουργώντας με συνεργασίες και πάθος, τα προϊόντα και οι λύσεις μας υποστηρίζουν τους ιδιώτες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, στοχεύοντας στη μέγιστη αξιοποίηση της δυναμικής τους. Το ήθος μας, διαμορφώνει την κουλτούρα μας καθώς και όλες τις δράσεις που πραγματοποιούμε εντός και εκτός της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από σεβασμό και αλληλοεκτίμηση. Μέσα από τη λειτουργία ενός δικτύου επεξεργασίας συναλλαγών σε περισσότερες από 210 χώρες και γεωγραφικές περιοχές, δημιουργούμε έναν βιώσιμο κόσμο, που προσφέρει σε όλους τους καταναλωτές δυνατότητες ανεκτίμητης αξίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Mastercard παρουσιάζει το εστιατόριο Kykloi by Priceless

Better life Προχτές
Το νέο εστιατόριο συνδυάζει τη σύγχρονη ελληνική κουζίνα με τον κοινωνικό σκοπό, εκφράζοντας έμπρακτα το όραμα της Mastercard για ανεκτίμητες εμπειρίες

Το Official Pre‑Primer Event έφερε τις πρώτες μεγάλες αποκαλύψεις για το Primer 2025

Better life 02.07.2025
Η βραδιά ήταν ένα μοναδικό celebration της κοινότητας που στηρίζει και μεγαλώνει το φεστιβάλ κάθε χρόνο

Hard Rock Cafe Athens: Η καλοκαιρινή επιλογή από το πρωί έως το βράδυ στην καρδιά της Αθήνας

Better life 02.07.2025
Ζήσε το καλοκαίρι στην καρδιά της πόλης, με ρυθμό, γεύση και… Hard Rock attitude!

Επίσημη κυκλοφορία του Viber Ads Manager για μικρομεσαίες διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενους στην Ελλάδα

Tech 29.06.2025
Η αυτοδιαχειριζόμενη πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διαφημιζόμενους να δημιουργούν και να διαχειρίζονται διαφημιστικές καμπάνιες στο Viber

5 δημιουργικοί & αποτελεσματικοί τρόποι για να προωθήσετε τη μικρή σας επιχείρηση με το Rakuten Viber

Tech 26.06.2025
Ξεκινήστε με αυτές τις πέντε στρατηγικές και δείτε την επιχείρησή σας να αναπτύσσεται με τρόπους που δε φανταζόσασταν

Red Nights by Campari x Pullman Club: Tετάρτη 2 Ιουλίου στο Okupa Athens

Better life 26.06.2025
Κλείσε τη θέση σου για μία βραδιά γεμάτη signature γεύσεις & Campari cocktails

Zohos: Μια γαστρονομική όαση στην καρδιά της Πλάκας

Better life 24.06.2025
Στο zohos η ελληνική φύση και η παράδοση συναντούν τη δημιουργικότητα και την αυθεντική φιλοξενία

Gajah The Secret Island: Επιστρέφει δυναμικά στην αθηναϊκή σκηνή με νέο μενού και νέα φιλοσοφία

Better life 16.06.2025
Η αγαπημένη όαση της Αθήνας, το Gajah The Secret Island, επέστρεψε δυναμικά και πιο ανανεωμένο από ποτέ, την Τρίτη 27 Μαΐου

Release Athens 2025: Avenged Sevenfold, Palaye Royale σε μια βραδιά ‑ δυναμίτη!

Better life 12.06.2025
To recap μιας καταπληκτική εμφάνισης!