E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ποιοι είναι οι kidults που αυξάνονται ανάμεσά μας: Νέα φλέβα χρυσού για τις εταιρείες

Τι γίνεται με τους ενήλικες που αγοράζουν παιχνίδια περισσότερο από τα παιδιά

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 27/5/2024 | 00:05

Ποιοι είναι οι kidults που αυξάνονται ανάμεσά μας: Νέα φλέβα χρυσού για τις εταιρείες
Φωτογραφία από Kaique Rocha

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια σημαντική αλλαγή να συμβαίνει γύρω μας. Τα παιδιά ζητούν λιγότερα παιχνίδια, και οι ενήλικες αρχίζουν να τα αναζητούν. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία παιχνιδιών γνώρισε μια σημαντική αλλαγή, λόγω της αυξανόμενης επιρροής ενός δημογραφικού πληθυσμού που είναι γνωστό ως «kidults» - που βγαίνει από τις λέξεις kid και adults - τα παιδιά ενήλικες δηλαδή.

Αυτός ο όρος, ένας συνδυασμός "παιδί" και "ενήλικας", αναφέρεται σε ενήλικες που επιδίδονται σε δραστηριότητες παιχνιδιού, και επειδή αποτελεί ένα αυξανόμενο τμήμα της αγοράς ώθησε εταιρείες παιχνιδιών όπως η Hasbro να προσαρμόσουν τις προσφορές τους για να καλύψουν τα γούστα των ενηλίκων, συνδυάζοντας νοσταλγία, ποπ κουλτούρα και μοντέρνα συλλεκτικά αντικείμενα. 

Πολλοί ενήλικες έχουν μια βαθιά ριζωμένη σχέση με τα παιχνίδια της νιότης τους. Για αυτά τα άτομα, η συλλογή vintage παιχνιδιών ή μοντέρνων αναπαραγωγών κλασικών είναι ένας τρόπος για να ξαναζήσουν όμορφες παιδικές αναμνήσεις και έτσι συλλεγουν είδη από Star Wars, Transformers και G.I. Τζο. Αυτοί που αγοράζουν παιχνίδια είναι άνθρωποι που έχουν ρόλους ενήλικα, καριέρα και σταθερές σχέσεις, και απλώς βρίσκουν έναν τρόπο να επανέλθουν στην παιδική τους ηλικία

Ένα άλλο τμήμα των kidults καθοδηγείται από το πάθος τους για τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα. Αυτά τα άτομα είναι συχνά συλλέκτες εμπορευμάτων που σχετίζονται με ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, κόμικς και βιντεοπαιχνίδια.  Πέρα από τη νοσταλγία και την ποπ κουλτούρα, ορισμένoι ενήλικες ελκύονται από την τέχνη και την καινοτομία που συναντάμε στα μοντέρνα παιχνίδια, φιγούρες περιορισμένης έκδοσης και περίπλοκα σετ κτιρίων όπως αυτά της LEGO. 

Αναγνωρίζοντας τις κερδοφόρες δυνατότητες της αγοράς, οι εταιρείες παιχνιδιών έχουν προσαρμόσει τις στρατηγικές τους για να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες επιθυμίες αυτής της δημογραφικής ομάδας. Η Hasbro, ένας από τους ηγέτες του κλάδου, αλλά και άλλες εταιρείες έχουν επεκτείνει τις σειρές προϊόντων τους για να συμπεριλάβουν αντικείμενα που έχουν σχεδιαστεί ρητά για ενήλικες συλλέκτες ή έχουν δημιουργήσει αποκλειστικά συλλεκτικά αντικείμενα που προσελκύουν τόσο τη νοσταλγία όσο και τους λάτρεις της σύγχρονης ποπ κουλτούρας. Οι limited edition εκδόσεις και τα αποκλειστικά αντικείμενα προκαλούν ενθουσιασμό και επείγουσα ανάγκη στους συλλέκτες. Δημιουργώντας σπανιότητα και προσφέροντας μοναδικά, δυσεύρετα προϊόντα, οι εταιρείες παιχνιδιών μπορούν να αυξήσουν τη ζήτηση και να ενθαρρύνουν τους ενήλικες καταναλωτές να επενδύσουν στις συλλογές τους.

Πάντως όσο οι ενήλικες επιστρέφουν στα παιχνίδια, τα παιδιά «κόβουν» όλο και νωρίτερα αυτες τις δραστηριότητες, διότι προτιμούν τα ηλεκτρονικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Από την Ιαπωνία στην κορυφή του κόσμου – η απίστευτη διαδρομή της Junko Tabei

Πρόσωπα 12.11.2025
Πώς η Junko Tabei νίκησε τη χιονοστιβάδα, τις προκαταλήψεις και τον φόβο

Τα φάρμακα που είναι ότι πιο επικίνδυνο να τα συνδυάζεις με αλκοόλ

Stories 12.11.2025
Η φαρμακοποιός Deborah Grayson προειδοποιεί

Το υπόγειο δίκτυο που άλλαξε για πάντα την Ευρώπη – Ποια πόλη έκρυψε πρώτη ένα τρένο κάτω απ’ τη γη;

Νέα Εποχή 12.11.2025
Από το «Tube» του Λονδίνου μέχρι το μετρό-κόσμημα της Βουδαπέστης – Οι 10 πιο παλιοί υπόγειοι σιδηρόδρομοι της ηπείρου και η ιστορία πίσω από τις ράγες τους

5 ιστορικά γεγονότα που δεν πιστεύεις ότι συνέβησαν στα αλήθεια

Ιστορικά 12.11.2025
Κάποια περιστατικά, όμως, είναι τόσο παράξενα, τόσο εκτός λογικής, που μοιάζουν επινοημένα

Οι Έλληνες δεν ξέρουν τι θα πει μοναξιά: Στους πιο κοινωνικούς λαούς της Ευρώπης

Stories 12.11.2025
Τι αποκαλύπτει η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ για τη μοναξιά και τις κοινωνικές σχέσεις

Το βιβλίο που άλλαξε τη ζωή του ‑ και τον έκανε να χτίσει 500 βιβλιοθήκες μέσα σε φυλακές

Πρόσωπα 12.11.2025
Ο έφηβος εγκληματίας που έγινε ποιητής και άλλαξε τις φυλακές της Αμερικής

Το μουσείο με τον «γκρινιάρη» ξεναγό που κάνει τις πιο… ανυπόφορες ξεναγήσεις ‑ και κάνει πάταγο

Stories 12.11.2025
Ο ξεναγός που σε «στολίζει» - και κάνει το μουσείο sold out

Το πιο απίθανο crash test της ιστορίας: 21 ελέφαντες στη Γέφυρα του Μπρούκλιν

Νέα Εποχή Χτες
Το παράτολμο σχέδιο του P.T. Barnum που έσωσε τη φήμη της πιο εμβληματικής γέφυρας της Νέας Υόρκης

Εξαφανίζονται μέσα στη νύχτα και κανείς δεν τους ξαναβλέπει: Το σκοτεινό μυστικό της Ιαπωνίας

Νέα Εποχή Χτες
Από την κοινωνική ντροπή ως την οικονομική κατάρρευση: Τι οδηγεί τόσους ανθρώπους να σβήσουν τη ζωή τους και να αρχίσουν ξανά;

Πώς η Σίλια Δούμου έστησε το πιο empowering girls only club της Αθήνας

Πρόσωπα Χτες
Η κοινότητα που ξαναδίνει νόημα στη γυναικεία φιλία

Τι έκανε η Φινλανδία και τα παιδιά απέκτησαν σούπερ ανοσοποιητικό μέσα σε 28 μέρες

Stories Χτες
Το πιο «βρώμικο» project της Ευρώπης είναι και το πιο καθαρό για την υγεία των παιδιών