E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Περισσότεροι από 3.000 επισκέπτες βρέθηκαν στη βιωματική εβδομάδα ερασιτεχνικής γεωργίας και μη φονικής παραγωγής τροφής «Αμάλθεια»

Δημοσίευση 22/3/2024 | 12:35

Περισσότεροι από 3.000 επισκέπτες βρέθηκαν στη βιωματική εβδομάδα ερασιτεχνικής γεωργίας και μη φονικής παραγωγής τροφής «Αμάλθεια»

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη διοργάνωση της βιωματικής εβδομάδας ερασιτεχνικής γεωργίας και μη φονικής παραγωγής τροφής με τον τίτλο «Αμάλθεια», η οποία αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους 1.000 μαθητές από 20 διαφορετικά σχολεία να έρθουν πιο κοντά στην παραγωγή αγαθών με άμεσο και αυθεντικό τρόπο.

Η Αμάλθεια πραγματοποιήθηκε από τις 5 μέχρι και τις 10 Μαρτίου στο Παλιό Αμαξοστάσιο του Ο.ΣΥ., όπου πολλοί επισκέπτες και μαθητές σχολείων της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρέθηκαν για να συναντηθούν με τους εκθέτες, να συμμετάσχουν στα θεωρητικά και διαδραστικά workshops, αλλά και να ακούσουν προτάσεις καθημερινής εφαρμογής της ερασιτεχνικής γεωργίας και μη φονικής παραγωγής τροφής.

Η ευαισθητοποίηση, η ενημέρωση, η εκπαίδευση, η εξοικείωση, η ενεργοποίηση, η κινητοποίηση, η δικτύωση και η επιβράβευση των σημερινών και μελλοντικών πολιτών στην ερασιτεχνική γεωργία και τη μη φονική παραγωγή τροφής ήταν οι στόχοι που επιτεύχθηκαν μέσα από τις εργασίες της διοργάνωσης. Με ελεύθερη είσοδο για τους επισκέπτες, η Αμάλθεια διεξήχθη φέτος υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Δήμου Αθηναίων.

Κατά τη διάρκεια της βιωματικής εβδομάδας της Αμάλθειας, με έντονη διάθεση για εποικοδομητικό διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, φορείς και σύλλογοι που υποστηρίζουν την ερασιτεχνική γεωργία καθώς και επιχειρήσεις και πρωτοπόροι δημιουργοί που δραστηριοποιούνται στον χώρο της παραγωγής τροφής συναντήθηκαν με τους επισκέπτες και τους μαθητές σχολείων, οι οποίοι έδωσαν ζωντάνια και ιδιαίτερο παλμό στη διοργάνωση.

Οι παρευρισκόμενοι στην Αμάλθεια ανακάλυψαν τη χαρά της παράδοσης, τη γονιμότητα της γης και τη δύναμη της κοινότητας. Πιο συγκεκριμένα:
• Δόθηκαν 150.000 σπόροι για καλλιέργεια από την Αυλή του Δημοσθένη.
• Προσφέρθηκαν 2.000 βλαστοί από Bioma, ΠΑ.Κ.Ο.Ε. και Θανάση Καλντέρη.
• Παρασκευάστηκαν 200 kg κρέμα, τυρί και ρυζόγαλο από τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής «Άγιος Γεώργιος».
• Καταναλώθηκαν 200 kg μαγειρεμένου φαγητού στις δράσεις γευσιγνωσίας από τους εξής: Γεώργια Γη, Παλαιοβράχα, Αρόω, Αγρός Φυσικής & Οργανικής Καλλιέργειας Αξιόκερσα, private chef Μιχάλη Ανδρεαδάκη, Μέλι Γεώργιος, Honey Farm – Μελισσοκομία Αποσπόρη, και Σύλλογος «Ελπίδα Μάνας».
• Πλέχτηκαν και υφάνθηκαν 12 χμ. νήμα σε αργαλειό από Araneida.
• Δέθηκαν σε ανθοδέσμες από την Ανθαγορά Αθηνών, στο εργαστήριο ανθοδετικής, περισσότερα από 5.000 λουλούδια και μοιράστηκαν στους επισκέπτες.
• Παρασκευάστηκαν 60 kg τουρσί στα εργαστήρια από τον private chef Μιχάλη Ανδρεαδάκη.
• Ψήθηκαν 600 ελληνικοί καφέδες του χορηγού Omerta και προσφέρθηκαν στους επισκέπτες.
• Διατέθηκαν 100 kg μέλι στις δράσεις γευσιγνωσίας από τους: Μέλι Γεώργιος, Honey Farm – και Μελισσοκομία Αποσπόρη.
Παράλληλα, οι επισκέπτες του εκθεσιακού χώρου γνώρισαν και είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ρίγανη από την Γκιώνα, μαρμελάδες και γλυκά κουταλιού από την Κόνιτσα, παραδοσιακά προϊόντα και βότανα από την κοιλάδα του Αχελώου και από την Παλαιοβράχα Φθιώτιδας, κρασιά από τα Βαρδούσια, μέλι και προϊόντα μέλισσας από τα Καλάβρυτα, βιολογικά καλλιεργούμενα μανιτάρια, ελαιόλαδο και προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας από το όρος Πατέρας.
Στη διάρκεια της Αμάλθειας προκάλεσαν το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών αλλά και των υπόλοιπων επισκεπτών δράσεις όπως:
• 10 αλλεπάλληλα και παράλληλα workshop ανά μισή ώρα για 6 ημέρες, συνολικής διάρκειας 300 ωρών, με θέματα τις Χειροτεχνίες, το Εργαστήριο Γης, τον Αργαλειό, τη Μελισσοκομία, το Μαγειρείο, τον Λαχανόκηπο, το Πλέξιμο, τις Κηραλοιφές και τη Ρίγανη
• 120 ώρες παρουσιάσεων: «Τα μονοπάτια της τροφής μας», «Growing mushrooms at home», «Σταφύλι και Οίνος», «Σιτάρι-Ψωμί και Ελιά», «Πρόβειο γάλα και φέτα – γιαούρτι», «Οικιακή ανακύκλωση», «Παιδική παχυσαρκία», «Μωσαϊκό του κλίματος», «Τι παράγω στο χώμα», «Αγγειοκαρδιακά Νοσήματα & Περιβάλλον», «Οικιακή κομποστοποίηση», «Εγκατάσταση ταρατσόκηπων», «Φυσική καλλιέργεια και διατροφική αυτάρκεια», «Seedballs: δημιουργία σβόλων από αργιλόχωμα και σπόρους», «Ένα μίνι χωράφι στην κουζίνα μας», «Βοτανικά παρασκευάσματα», «Μάθε να φτιάχνεις το δικό σου κρασί», «Προϊόντα μέλισσας», «Αρωματικά φυτά», «Ελαιοκομία», «Ορθή πρακτική μελισσοκομίας», «Θρέψη & λίπανση καρποφόρων δέντρων», «Καλοσκοπή Restart», «Αλείμματα ξηρού καρπού από το χωράφι στην τυποποίηση», «Μαλλιά Κουβάρια», «Δημιουργία χειροποίητων κεριών», στους ειδικούς διαμορφωμένους χώρους του Καφέ Παραγωγής, του Καφέ Μεταποίησης, του Καφέ Χειροτεχνίας και του Σχολειού
• 6 τιμητικές διακρίσεις και 3 βραβεία για να ευχαριστήσουν οι διοργανωτές αυτούς που προσφέρουν καθημερινά και δίνουν ένα κομμάτι του εαυτού τους στην ερασιτεχνική γεωργία και την παραγωγή τροφής
• Παρουσίαση βιβλίου «Τα μονοπάτια της τροφής μας» του συγγραφέα Δημήτρη Μιχαηλίδη
• 9 ψυχαγωγικά δρώμενα από τους: Μιχάλη Μεγαλούδη, Nostra Musica, Last Laugh Lane, SΛX KOSMAS, CodaSicks, EΞΩ ΦΡΕΝΩΝ, PAYBACK, ΜπασΑλάν και MARIANTHI
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν 300 ώρες βιντεοσκόπησης εργαστηρίων και παρουσιάσεων από την ακούραστη και πάντα δημιουργική ομάδα του Stent TV, με δυνατότητα παρακολούθησης εδώ.

Η διοργάνωση της βιωματικής εβδομάδας πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή των παρακάτω:
Υπό την αιγίδα: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Υποστηρικτές: ΔΑΕΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΟΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, FUSILL, ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ΤΟΠΙΟΔΟΜΗ, OPEN FARM, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ, ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΝ ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ, ΒΙΟΖΩ, ΗΛΕΣΙΟΝ, ΠΑ.Κ.Ο.Ε., ΑΝΘΑΓΟΡΑ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΓΡΟΝΕΑ, Η ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ, ΘΑΝΑΣΗΣ 599
Προϊοντικοί Χορηγοί: GIATSIS GREAT PACK, ΜΑΛΛΙΑ ΣΑΚΑΛΑΚ, OMERTA, ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΗ, FORLABELS, KLIRONOMOS, COSMOCHROME, OLD TIMES ΧΡΩΜΑ ΚΙΜΩΛΙΑΣ, BIOMA
Χορηγοί επικοινωνίας: STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, TVSTAR.GR, ΕΠΙΧΕΙΡΩ, E-DAILY, E-RADIO, START UP.GR, ENALLAKTIKOS.GR, THAT’S LIFE, TOURMISMTODAY.GR, BUSINESS WOMAN, PINK, IΠΟΡΤΑ, SIGMA MEDIA GROUP, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, CSR NEWS.GR, ECOZEN.GR, UNI-TIES.GR, HELLENIC MEDIA GROUP, MONEYVIEW, CULPANEWS, BULLMP.COM, LET IT BE.GR, EXPOS GREECE, STENTORAS.GR, STENT, SETTLE.GR

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το Official Pre‑Primer Event έφερε τις πρώτες μεγάλες αποκαλύψεις για το Primer 2025

Better life Προχτές
Η βραδιά ήταν ένα μοναδικό celebration της κοινότητας που στηρίζει και μεγαλώνει το φεστιβάλ κάθε χρόνο

Hard Rock Cafe Athens: Η καλοκαιρινή επιλογή από το πρωί έως το βράδυ στην καρδιά της Αθήνας

Better life Προχτές
Ζήσε το καλοκαίρι στην καρδιά της πόλης, με ρυθμό, γεύση και… Hard Rock attitude!

Επίσημη κυκλοφορία του Viber Ads Manager για μικρομεσαίες διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενους στην Ελλάδα

Tech 29.06.2025
Η αυτοδιαχειριζόμενη πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διαφημιζόμενους να δημιουργούν και να διαχειρίζονται διαφημιστικές καμπάνιες στο Viber

5 δημιουργικοί & αποτελεσματικοί τρόποι για να προωθήσετε τη μικρή σας επιχείρηση με το Rakuten Viber

Tech 26.06.2025
Ξεκινήστε με αυτές τις πέντε στρατηγικές και δείτε την επιχείρησή σας να αναπτύσσεται με τρόπους που δε φανταζόσασταν

Red Nights by Campari x Pullman Club: Tετάρτη 2 Ιουλίου στο Okupa Athens

Better life 26.06.2025
Κλείσε τη θέση σου για μία βραδιά γεμάτη signature γεύσεις & Campari cocktails

Zohos: Μια γαστρονομική όαση στην καρδιά της Πλάκας

Better life 24.06.2025
Στο zohos η ελληνική φύση και η παράδοση συναντούν τη δημιουργικότητα και την αυθεντική φιλοξενία

Gajah The Secret Island: Επιστρέφει δυναμικά στην αθηναϊκή σκηνή με νέο μενού και νέα φιλοσοφία

Better life 16.06.2025
Η αγαπημένη όαση της Αθήνας, το Gajah The Secret Island, επέστρεψε δυναμικά και πιο ανανεωμένο από ποτέ, την Τρίτη 27 Μαΐου

Release Athens 2025: Avenged Sevenfold, Palaye Royale σε μια βραδιά ‑ δυναμίτη!

Better life 12.06.2025
To recap μιας καταπληκτική εμφάνισης!

Κλέλια & Εμμανουήλ: Μια αληθινή φιλία, πολλές στιγμές Fridays™ – «Το ζεις και με το παραπάνω»

Better life 11.06.2025
Αυτή η αυθεντική σχέση γίνεται η καρδιά της καμπάνιας!