E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;

Γιατί ψωνίζουμε τόσο πολύ από κινέζικες εταιρείες

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 19/12/2023 | 00:05

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;
Φωτογραφία από cottonbro studio

Τα φτηνά e-shop από την άλλη μεριά του πλανήτη έχουν φανατικό κοινό. Κοινό που δεν μικραίνει αλλά αυξάνεται!

Το Temu κέρδισε σημαντική προσοχή αφού έκανε το διαφημιστικό του ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl με ένα σλόγκαν που τραβούσε την προσοχή «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος». Η κορυφαία κατάταξή του στο κατάστημα εφαρμογών iOS των ΗΠΑ, μαζί με τη δημοτικότητά του σε άλλες περιοχές, επιβεβαίωσε επίσης τη ευρεία απήχησή του στους καταναλωτές.

Η μετεωρική άνοδος και η ευρεία δημοτικότητα του Temu έχουν κάνει συγκρίσεις με το Shein, έναν άλλο δημοφιλή ιστότοπο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν.

Το να ψωνίζεις από τέτοια e-shop έχει κάνει την εμπειρία των αγορών σε ένα είδος κυνηγιού θησαυρού. Ξεθάβεις κάτι καλό σε καλή τιμή. Τα ψώνια είναι το παιχνίδι.

Αυτό είναι που προσέλκυσε τους Αμερικανούς καταναλωτές – και όλο τον πλανήτη, αυτή η πείνα μας να συνεχίσουμε να αγοράζουμε φθηνά πράγματα που πιθανώς δεν χρειαζόμαστε.

Είναι αυτό που οδηγεί τόσο μεγάλο μέρος της σύγχρονης οικονομίας μας, και σίγουρα τόσο μεγάλο μέρος των διαδικτυακών αγορών. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shein ή το Temu προσφέρουν μια κατά προσέγγιση αφθονία, ενώ συγκαλύπτουν το κόστος δημιουργίας κάτι τόσο φθηνού - τους εκμεταλλευόμενους εργάτες, την περιβαλλοντική ρύπανση - σαν τα αντικείμενα να φαίνονται από τον αέρα.

Το αν η δημοτικότητα τους θα διαρκέσει για χρόνια ακόμα, είναι άγνωστο. Το Wish, ο διαδικτυακός πωλητής λιανικής απευθείας από την Κίνα, παρόμοιος με το Temu, είχε πολλούς φανατικούς, αλλά σύντομα υπήρξαν καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, παραπλανητικές φωτογραφίες, πλαστά αντικείμενα και πολλά άλλα. Αυτήν τη στιγμή προσπαθεί να επιδιορθώσει αυτή τη φήμη, αλλά η τρέχουσα μονοψήφια τιμή της μετοχής της είναι ένα κομμάτι από αυτό που ήταν κατά τη διάρκεια της ακμής της στις αρχές του 2021, όταν ξεπέρασε τα 900 δολάρια.

Η επιτυχία ή η αποτυχία των e-shops βασίζεται αρχικά στην ικανότητά τους να εστιάζουν στην συνέπεια - να μη περιμένεις ένα μήνα για ένα κασκόλ "που κάπου χάθηκε"...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τι είναι αυτό το χεράκι που βλέπεις παντού; Η ιστορία που δεν σου είπε ποτέ κανείς

Ιστορικά 15.07.2025
Ένα emoji με 1.000 χρόνια ιστορία – Πώς το 👉 έγινε σύμβολο προσοχής από τον Μεσαίωνα

Αποστολή εξετελέσθη στο Plastiras Lake Festival: Τρία μερόνυχτα μουσικής, φύσης και ανεμελιάς

Φεστιβάλ 15.07.2025
Μουσική, λίμνη και camping: Το φεστιβάλ που έγινε η νέα μας καλοκαιρινή συνήθεια

Ξανά στο προσκήνιο η πανώλη στις ΗΠΑ

Stories 15.07.2025
Όταν το παρελθόν επιστρέφει

Η μοναδική εκκλησία στην Ελλάδα που έχει και καμπαναριό και μιναρέ

Ιστορικά Χτες
Η εκκλησία-σύμβολο της συνύπαρξης - Η Πλατεία που μιλά τρεις γλώσσες

Έγκλημα ως θέαμα: Μια σιωπηλή απειλή πίσω από τις λεπτομέρειες στα ρεπορτάζ

Απόψεις Χτες
Μήπως δίνουμε πάρα πολλές πληροφορίες στα εγκλήματα;

Ο δημιουργός του Twitter έφτιαξε chat χωρίς Wi‑Fi και τρέλανε το ίντερνετ

Stories Χτες
H εφαρμογή που μιλάς χωρίς να σε παρακολουθεί κανείς

Πώς τα οπίσθια μιας Γαλλίδας σερβιτόρας έγιναν εθνική παράδοση

Stories Χτες
Η εκδίκηση μιας σερβιτόρας και η ταπείνωση ενός δημάρχου

Ο άντρας που προετοιμάζεται για Γ` Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι το 2030

Stories Χτες
Από την ηλικία των 12 ετών, ξεκίνησε να «χτίζει» τη ζωή του με βάση την επιβίωση

Το τεχνητό νησί των δισεκατομμυριούχων που έφερε προβλήματα στο Μαϊάμι

Stories Προχτές
Το νησί των δισεκατομμυριούχων μυρίζει… σκάνδαλο

10 χρόνια με το ίδιο θερμός, oδήγησαν στον θάνατο έναν άντρα στην Ταϊβάν

Stories Προχτές
Η αλήθεια που ανακάλυψαν οι γιατροί σοκάρει