E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;

Γιατί ψωνίζουμε τόσο πολύ από κινέζικες εταιρείες

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 19/12/2023 | 00:05

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;
Φωτογραφία από cottonbro studio

Τα φτηνά e-shop από την άλλη μεριά του πλανήτη έχουν φανατικό κοινό. Κοινό που δεν μικραίνει αλλά αυξάνεται!

Το Temu κέρδισε σημαντική προσοχή αφού έκανε το διαφημιστικό του ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl με ένα σλόγκαν που τραβούσε την προσοχή «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος». Η κορυφαία κατάταξή του στο κατάστημα εφαρμογών iOS των ΗΠΑ, μαζί με τη δημοτικότητά του σε άλλες περιοχές, επιβεβαίωσε επίσης τη ευρεία απήχησή του στους καταναλωτές.

Η μετεωρική άνοδος και η ευρεία δημοτικότητα του Temu έχουν κάνει συγκρίσεις με το Shein, έναν άλλο δημοφιλή ιστότοπο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν.

Το να ψωνίζεις από τέτοια e-shop έχει κάνει την εμπειρία των αγορών σε ένα είδος κυνηγιού θησαυρού. Ξεθάβεις κάτι καλό σε καλή τιμή. Τα ψώνια είναι το παιχνίδι.

Αυτό είναι που προσέλκυσε τους Αμερικανούς καταναλωτές – και όλο τον πλανήτη, αυτή η πείνα μας να συνεχίσουμε να αγοράζουμε φθηνά πράγματα που πιθανώς δεν χρειαζόμαστε.

Είναι αυτό που οδηγεί τόσο μεγάλο μέρος της σύγχρονης οικονομίας μας, και σίγουρα τόσο μεγάλο μέρος των διαδικτυακών αγορών. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shein ή το Temu προσφέρουν μια κατά προσέγγιση αφθονία, ενώ συγκαλύπτουν το κόστος δημιουργίας κάτι τόσο φθηνού - τους εκμεταλλευόμενους εργάτες, την περιβαλλοντική ρύπανση - σαν τα αντικείμενα να φαίνονται από τον αέρα.

Το αν η δημοτικότητα τους θα διαρκέσει για χρόνια ακόμα, είναι άγνωστο. Το Wish, ο διαδικτυακός πωλητής λιανικής απευθείας από την Κίνα, παρόμοιος με το Temu, είχε πολλούς φανατικούς, αλλά σύντομα υπήρξαν καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, παραπλανητικές φωτογραφίες, πλαστά αντικείμενα και πολλά άλλα. Αυτήν τη στιγμή προσπαθεί να επιδιορθώσει αυτή τη φήμη, αλλά η τρέχουσα μονοψήφια τιμή της μετοχής της είναι ένα κομμάτι από αυτό που ήταν κατά τη διάρκεια της ακμής της στις αρχές του 2021, όταν ξεπέρασε τα 900 δολάρια.

Η επιτυχία ή η αποτυχία των e-shops βασίζεται αρχικά στην ικανότητά τους να εστιάζουν στην συνέπεια - να μη περιμένεις ένα μήνα για ένα κασκόλ "που κάπου χάθηκε"...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βασανιστήρια και σκλάβοι: Ο σκοτεινός κόσμος των στρατοπέδων απάτης της Μιανμάρ

Stories 11.09.2025
Εκατοντάδες άνθρωποι κρατούνται παρά τη θέλησή τους

Οι «ασφαλείς» δουλειές που κινδυνεύουν πρώτες από την τεχνητή νοημοσύνη

Νέα Εποχή 11.09.2025
Η τεχνητή νοημοσύνη ανεβάζει τον κίνδυνο μιας «jobless recovery» – μιας οικονομικής ανάκαμψης χωρίς ανάλογη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Οι 7 φορές που ενεργοποιήθηκε το Αρθρο 4 του ΝΑΤΟ

Stories 11.09.2025
Η Πολωνία ζήτησε χθες την ενεργοποίησή του μετά από παραβιάσεις του εναέριου χώρου της από ρωσικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη

5 fashion trends που στην πραγματικότητα κρύβουν… αρρώστιες!

Νέα Εποχή Χτες
Από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τη βικτωριανή Αγγλία: πώς η υγεία «γέννησε» τις πιο iconic τάσεις

Από ποδοσφαιριστής… σε σταρ που θρηνούσε δύο αδέλφια: Η αληθινή ιστορία του Νίκου Κούρκουλου που σοκάρει!

Stories Χτες
Από ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού σε αστέρι του ελληνικού κινηματογράφου – η ζωή του Νίκου Κούρκουλου ανάμεσα στην λάμψη, το θέατρο και τις δύο τραγωδίες που τον σημάδεψαν

«Σταμάτησε το ρολόι στις 13:40» – Η τραγωδία με τις 21 μαθήτριες που σημάδεψε την Ελλάδα

Stories Προχτές
Το καΐκι «Δύο Γιώργηδες» και η εκδρομή που βάφτηκε με αίμα και δάκρυα

Μπούργκα και μπάλα: Οι Αφγανές που μετατρέπουν τον πόνο τους σε διαμαρτυρία

Stories Προχτές
«Μας πήραν τα σπορ, όχι το πάθος»: Η συγκλονιστική ιστορία της Νούρα