E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;

Γιατί ψωνίζουμε τόσο πολύ από κινέζικες εταιρείες

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 19/12/2023 | 00:05

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;
Φωτογραφία από cottonbro studio

Τα φτηνά e-shop από την άλλη μεριά του πλανήτη έχουν φανατικό κοινό. Κοινό που δεν μικραίνει αλλά αυξάνεται!

Το Temu κέρδισε σημαντική προσοχή αφού έκανε το διαφημιστικό του ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl με ένα σλόγκαν που τραβούσε την προσοχή «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος». Η κορυφαία κατάταξή του στο κατάστημα εφαρμογών iOS των ΗΠΑ, μαζί με τη δημοτικότητά του σε άλλες περιοχές, επιβεβαίωσε επίσης τη ευρεία απήχησή του στους καταναλωτές.

Η μετεωρική άνοδος και η ευρεία δημοτικότητα του Temu έχουν κάνει συγκρίσεις με το Shein, έναν άλλο δημοφιλή ιστότοπο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν.

Το να ψωνίζεις από τέτοια e-shop έχει κάνει την εμπειρία των αγορών σε ένα είδος κυνηγιού θησαυρού. Ξεθάβεις κάτι καλό σε καλή τιμή. Τα ψώνια είναι το παιχνίδι.

Αυτό είναι που προσέλκυσε τους Αμερικανούς καταναλωτές – και όλο τον πλανήτη, αυτή η πείνα μας να συνεχίσουμε να αγοράζουμε φθηνά πράγματα που πιθανώς δεν χρειαζόμαστε.

Είναι αυτό που οδηγεί τόσο μεγάλο μέρος της σύγχρονης οικονομίας μας, και σίγουρα τόσο μεγάλο μέρος των διαδικτυακών αγορών. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shein ή το Temu προσφέρουν μια κατά προσέγγιση αφθονία, ενώ συγκαλύπτουν το κόστος δημιουργίας κάτι τόσο φθηνού - τους εκμεταλλευόμενους εργάτες, την περιβαλλοντική ρύπανση - σαν τα αντικείμενα να φαίνονται από τον αέρα.

Το αν η δημοτικότητα τους θα διαρκέσει για χρόνια ακόμα, είναι άγνωστο. Το Wish, ο διαδικτυακός πωλητής λιανικής απευθείας από την Κίνα, παρόμοιος με το Temu, είχε πολλούς φανατικούς, αλλά σύντομα υπήρξαν καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, παραπλανητικές φωτογραφίες, πλαστά αντικείμενα και πολλά άλλα. Αυτήν τη στιγμή προσπαθεί να επιδιορθώσει αυτή τη φήμη, αλλά η τρέχουσα μονοψήφια τιμή της μετοχής της είναι ένα κομμάτι από αυτό που ήταν κατά τη διάρκεια της ακμής της στις αρχές του 2021, όταν ξεπέρασε τα 900 δολάρια.

Η επιτυχία ή η αποτυχία των e-shops βασίζεται αρχικά στην ικανότητά τους να εστιάζουν στην συνέπεια - να μη περιμένεις ένα μήνα για ένα κασκόλ "που κάπου χάθηκε"...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βραζιλιάνος γιατρός γίνεται viral και αποδεικνύει πως η καλοσύνη αξίζει πιο πολύ από κάθε αμοιβή

Πρόσωπα 06.11.2025
Ο γιατρός που πληρώνεται με αυγά και κοκόρια – και έγινε σύμβολο ανθρωπιάς στη Βραζιλία

Η πιο έξυπνη ιδέα του χειμώνα που έγινε viral σε όλο τον κόσμο ‑ και είναι πάλι της Φινλανδίας!

Νέα Εποχή 06.11.2025
Ένα απλό αλλά έξυπνο έργο δείχνει πώς η τεχνολογία και η καλοσύνη μπορούν να συνυπάρξουν, ακόμα και στους -20°C

Η Σύρια καλλιτέχνις που γνώρισε στο Hinge τον μελλοντικό της σύζυγο και δήμαρχο της Νέας Υόρκης

Πρόσωπα 06.11.2025
Ποια είναι η Ράμα Ντουουάτζι που μπορεί να γίνει η πιο ανατρεπτική Πρώτη Κυρία της Νέας Υόρκης

Miss Universe: Nawat Itsaragrisil, o άνθρωπος πίσω από τα «καλλιστεία‑θρίλερ»

Πρόσωπα 06.11.2025
Η σκοτεινή πλευρά των καλλιστείων, οι καβγάδες, τα δάκρυα και η μάχη εξουσίας που απειλεί τον θεσμό

Το πιο «χλιδάτο» πυρηνικό καταφύγιο της Αμερικής

Αρχιτεκτονική 06.11.2025
Είναι το βασιλικό παλάτι της Αποκάλυψης

Σήμερα έμαθα: Οι αρχαίοι Πέρσες έπαιρναν αποφάσεις... δυο φορές, μια νηφάλιοι και μια μεθυσμένοι

Stories 06.11.2025
Κάθε σημαντική απόφαση έπρεπε να δοκιμαστεί δύο φορές

Τραμπ εναντίον Μαμντάνι: Μπορεί όντως να κόψει τα ομοσπονδιακά κονδύλια για τη Νέα Υόρκη;

Stories 06.11.2025
Τον απείλησε πριν εκλεγεί. Τώρα τι μπορεί να κάνει;

Η Κίνα ξαναγράφει τους όρους του γάμου – και οι γυναίκες ανησυχούν

Stories Χτες
Ό,τι πλήρωσες, δικό σου: Η Κίνα αλλάζει τους κανόνες του γάμου

Δεν το φαντάζεσαι: Το χρώμα του αυτοκινήτου σου μπορεί να σου «τρώει» βενζίνη!

Νέα Εποχή Χτες
νας μηχανικός εξηγεί γιατί η λάθος απόχρωση στο όχημά σου μπορεί να αυξάνει την κατανάλωση και να «ψήνει» το πορτοφόλι σου

Ο άνθρωπος που γύρισε από τον θάνατο: Ο μοναδικός επιζών της Air India και το ψυχολογικό του μαρτύριο

Πρόσωπα Χτες
Ο Viswashkumar Ramesh ζει με τις πληγές της συντριβής της Air India

Πώς βρέθηκε η Shein στη μέση ενός σκανδάλου

Stories Χτες
Υπάρχει τρόπος να ελεγχθεί όλο το εμπόρευμα;

«Remember, remember the 5th of November»: Ο άνθρωπος ως το υπέρτατο σύμβολο

Πρόσωπα Χτες
Η ανατροπή σε έναν συμβολισμό που έγινε σύμβολο της ίδιας της ανατροπής