E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η επένδυση των 5 δολαρίων που οδήγησε σε έναν εμπορικό κολοσσό

Μέσα σε 22 χρόνια μετατράπηκαν σε 326 εκατομμύρια δολάρια

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 8/12/2023 | 00:31

Η επένδυση των 5 δολαρίων που οδήγησε σε έναν εμπορικό κολοσσό
Photo by Ted Dully/The Boston Globe

Μπορείτε να φανταστείτε πως μια επένδυση που κόστισε μόλις 5 δολάρια, θα μπορούσε να οδηγήσει κάποιον να δημιουργήσει έναν εμπορικό κολοσσό; Φυσικά παίζουν ρόλο και άλλα πράγματα από εκεί και πέρα, αλλά όπως και να το κάνουμε αυτή ήταν η αρχή. Και με μικρό κόστος δυο άνδρες κατάφεραν να γίνουν στη συνέχεια πάμπλουτοι.

Όλοι γνωρίζετε τα παγωτά Ben & Jerry’s, τα προϊόντα της υπάρχουν όπου υπάρχουν συσκευασμένα παγωτά σε εμπορικά καταστήματα, ενώ υπάρχουν και 550 μαγαζιά που πουλούν χύμα το παγωτό της σε όλον τον κόσμο. Όταν όμως ο Ben Cohen και ο Jerry Greenfield ξεκίνησαν δεν είχαν εμπειρία στη διαχείριση μιας επιχείρησης. Ούτε στην παρασκευή παγωτού.

Κανένας από τους δυο δεν σπούδασε επιχειρήσεις. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ο Cohen προσπαθούσε να ζήσει ως καλλιτέχνης, ενώ ο Greenfield φιλοδοξούσε να γίνει γιατρός. Αλλά όταν ο δεύτερος δεν μπήκε στην ιατρική σχολή τελικά και ο Cohen δεν τα έβγαζε πέρα εύκολα, οι δυο παιδικοί φίλοι αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δική τους εταιρεία.

Οι δυο τους λοιπόν για να μάθουν να φτιάχνουν παγωτά, μοιράστηκαν τα έξοδα για να πληρώσουν 5 δολάρια σε ένα μάθημα δι’ αλληλογραφίας από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια. «Μας έστειλαν ένα εγχειρίδιο ταχυδρομικώς, διαβάσαμε τα κεφάλαια και όλα τα τεστ ήταν με ανοιχτά βιβλία, οπότε τα πήγαμε πολύ καλά σε αυτό», είπε ο Greenfield.

Από το 1925, το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια ξεκίνησε να προσφέρει ένα μάθημα αποκλειστικά για την παρασκευή παγωτού, κάτι που κάνει μέχρι και σήμερα. Οι Cohen και Greenfield δεν είναι τα μοναδικά μεγάλα ονόματα του κλάδου που το παρακολούθησαν. Εκπρόσωποι από τις Baskin-Robbins, Good Humor, Blue Bell και άλλους έχουν επίσης παρακολουθήσει το μάθημα.

Για να μπορέσουν να διευθύνουν κανονικά μια εταιρεία, οι Cohen και Greenfield διάβασαν μια σειρά από φυλλάδια από τη Διοίκηση Μικρών Επιχειρήσεων, που διατίθενται στο ταχυδρομείο για 20 σεντς το καθένα. «Το ένα θα αφορούσε τον τρόπο υπολογισμού του ισοζυγίου, το άλλο θα αφορούσε τον τρόπο διαχείρισης των βιβλίων μας», είπε ο Greenfield στην Post. «Αυτή ήταν λίγο πολύ η επιχειρηματική μας εκπαίδευση».

@Ben & Jerry's

Όσο για το γιατί επέλεξαν το παγωτό, ήταν μάλλον θέμα κόστους. Αρχικά, εξέτασαν μια σειρά από διάφορα σνακ, συμπεριλαμβανομένων των bagels και του fondue.

«Στην πραγματικότητα τιμολογήσαμε τον εξοπλισμό παρασκευής bagel από έναν προμηθευτή μεταχειρισμένου εξοπλισμού εστιατορίου, αλλά συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν περισσότερα χρήματα από όσα είχαμε», είπε ο Greenfield στην The Post. «Όταν μάθαμε ότι το παγωτό θα ήταν φθηνότερο, επιλέξαμε το παγωτό».

Μάζεψαν συνολικά 12 χιλιάδες δολάρια. Από 4 χιλιάδες οι δυο τους και άλλα 4 χιλιάρικα από την τράπεζα. Άνοιξαν το πρώτο τους μαγαζί το 1978 στο Βερμόντ, σε ένα υποβαθμισμένο βενζινάδικο. Δεν περίμεναν ποτέ να είναι τόσο επιτυχημένοι. «Πιστεύαμε ότι οι πιθανότητες να παραμείνουμε στην επιχείρηση για έναν χρόνο ήταν μικρές, οπότε στην αρχή είπαμε, εάν είμαστε στην επιχείρηση για έναν χρόνο, θα ανοίξουμε τις πόρτες μας και θα σερβίρουμε δωρεάν παγωτό σε όλους στην επέτειό», είχε πει ο Cohen το 2003.

«Η αρχική σκέψη ήταν, θα το κάνουμε αυτό για μερικά χρόνια και μετά να πουλήσουμε το κατάστημα και με τα χρήματα που θα πάρουμε, να αγοράσουμε μια νταλίκα και να γίνουμε οδηγοί φορτηγών», πρόσθεσε. «Δεν λειτούργησε έτσι».

Η Ben & Jerry’s κέρδισε δημοτικότητα επεκτείνοντας την χονδρική πώληση το 1979. Η εταιρεία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 1984 και μέχρι το 1987 άξιζε 30 εκατομμύρια δολάρια, πουλώντας παγωτό σε 35 πολιτείες. Καθώς το Ben & Jerry's έγινε σοβαρός ανταγωνιστής στον τομέα του παγωτού πολυτελείας, πυροδότησε επίσης μια σειρά νομικών μαχών με την Häagen-Dazs και τη μητρική της εταιρεία Pillsbury στα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Το 2000, οι Cohen και Greenfield πούλησαν την εταιρεία στην Unilever για 326 εκατομμύρια δολάρια. καλά τα κατάφεραν πάντως αν όλο αυτό ξεκίνησε από ένα μάθημα των 5 δολαρίων και μια επένδυση 12 χιλιάδων δολαρίων, παίρνοντας κάποια από αυτά με δάνειο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης ‑ Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Νέα Εποχή 25.06.2025
Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης: Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Tι είναι το «needle spiking» και γιατί ανησυχούν οι αρχές

Stories 25.06.2025
Γαλλία: 145 περιστατικά με σύριγγες στη Γιορτή της Μουσικής

Γιατί οι αράχνες «μεταμφιέζονται» σε μυρμήγκια;

Περιβάλλον 25.06.2025
Είναι για λόγους επιβίωσης

Ο μεγαλύτερος σε ηλικία πλάτανος της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα – Έχει ξεπεράσει τα 1.000 χρόνια ζωής!

Περιβάλλον Χτες
Το δέντρο-φαινόμενο που «κοιτάει» αιώνες ανθρώπινης ιστορίας

Lauren Drain: Η νοσοκόμα που εξορίστηκε από σκληρή αίρεση και έγινε influencer

Πρόσωπα Χτες
Μια συγκλονιστική προσωπική ιστορία

Αγγλία: Υποχρεωτικός έλεγχος DNA για όλα τα νεογέννητα

Νέα Εποχή Χτες
Μέσα στην επόμενη δεκαετία

Οι στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ σε Ελλάδα και Μέση Ανατολή

Stories Χτες
Η Τεχεράνη εξετάζει τις επιλογές της, που κυμαίνονται από πλήγματα σε αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις έως κυβερνοεπιθέσεις και παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας

Η μπυραρία ‑ χρηματιστήριο: Δες πώς λειτουργεί το πιο τρελό μπαρ της Κίνας!

Stories Προχτές
Η Qingdao Beer Exchange αποτελεί ένα πρωτότυπο concept μπυραρίας

Το φαινόμενο Johatsu: Γιατί 100.000 Ιάπωνες «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο;

Νέα Εποχή Προχτές
Όταν η απόδραση γίνεται πράξη και όχι παρόρμηση

Βρέθηκαν παράξενοι καρποί σε ελληνικές παραλίες – Τι κρύβει αυτό το θαλάσσιο μυστήριο;

Περιβάλλον Προχτές
Μοιάζουν με ξεβρασμένα ρεβίθια – αλλά κρύβουν το μέλλον των θαλασσών μας

«Δεν αντέχω άλλες ειδοποιήσεις»: Η νέα τάση φυγής από τις ειδήσεις

Νέα Εποχή Προχτές
Πλέον πρόκειται για φαινόμενο