E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με τα λαχανικά και το γάλα

Τι είναι το «νευρομάρκετινγκ»;

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 23/6/2023 | 00:16

Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με τα λαχανικά και το γάλα
φωτό αρχείου, pexels

Η ακρίβεια είναι νούμερο ένα θέμα σε όλο τον κόσμο, κυρίως όμως στην Ευρώπη, που δέχεται πληθωριστικές πιέσεις χωρίς να έχει απαντήσεις στην μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών της.

Μεγάλη πίεση δέχονται και τα σούπερ μάρκετ, που βλέπουν μικρές μειώσεις προς το παρόν, στην κατάλωση από τον κόσμο. Φυσικά τίποτα δεν λειτουργεί από τύχη μέσα σε ένα σούπερ μάρκετ και όλα είναι μελετημένα για να αγοράσεις περισσότερα.

Η σχέση αγοραστή και αγοράς είναι αμφίδρομη και όποιος προσαρμόζεται πιο εύκολα και γρήγορα είναι ο τελικός νικητής.

Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν σαν όπλο την ανάπτυξη επιστημών, όπου δίνει δεδομένα για τη συμπεριφορά του καταναλωτή και πως αυτή μπορεί να καθοδηγηθεί.

Ο όρος «νευρομάρκετινγκ», είναι καινούργιος στο τομέα των αγορών. Πρόκειται για έναν τομέα του μάρκετινγκ, ο οποίος χρησιμοποιεί την νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών.

Εκεί επενδύουν και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να έχουν το μέγιστο δυνατό κέρδος από κάθε καταναλωτή που περνάει την πόρτα τους.

Για παράδειγμα, τα είδη βασικής ανάγκης βρίσκονται στο πίσω μέρος του σούπερ μάρκετ. Ο λόγος απλός. Γιατί θα τα αγοράσεις σίγουρα. δεν χρειάζεται να τα δεις.

Γάλα, ψωμί, χαρτί τουαλέτας, καθαριστικά, σαμπουάν, είναι πάντα σε μέρος που δεν πέφτει το μάτι σου πάνω τους.

Αντιθέτως, σνακ, τυριά ακριβά αλλαντικά, κρέμες μαλλιών και οτιδήποτε μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτό μπαίνει στο δρόμο σου για τα βασικά αγαθά.

Όταν μπεις στο σούπερ μάρκετ τα πρώτα λεπτά είσαι ευάλωτος σε σπατάλες. Και εκεί ποντάρει το σούπερ μάρκετ, να έχεις γεμίσει το καρότσι πριν φτάσεις στα βασικά αγαθά.

Έχεις παρατηρήσει ότι ο τομέας της μαναβικής είναι πάντα στην αρχή και σε κεντρικό σημείο;

Οι αναλυτές ξέρουν, ότι λόγω των χαμηλών τιμών συνήθως των λαχανικών, ο εγκέφαλος μας καταναλώνει χωρίς να έχει αίσθηση ότι στο τέλος θα αυξηθεί ο λογαριασμός.

Επίσης οι διάδρομοι που φιλοξενούν, αγαθά που θα μπορούσες να μην πάρεις είναι πάντα μεγάλοι, για να έχουν περισσότερο κόσμο και να ντραπείς να αφήσεις πίσω κάτι που μετάνιωσες τελικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

5 fashion trends που στην πραγματικότητα κρύβουν… αρρώστιες!

Νέα Εποχή 10.09.2025
Από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τη βικτωριανή Αγγλία: πώς η υγεία «γέννησε» τις πιο iconic τάσεις

Από ποδοσφαιριστής… σε σταρ που θρηνούσε δύο αδέλφια: Η αληθινή ιστορία του Νίκου Κούρκουλου που σοκάρει!

Stories 10.09.2025
Από ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού σε αστέρι του ελληνικού κινηματογράφου – η ζωή του Νίκου Κούρκουλου ανάμεσα στην λάμψη, το θέατρο και τις δύο τραγωδίες που τον σημάδεψαν

«Σταμάτησε το ρολόι στις 13:40» – Η τραγωδία με τις 21 μαθήτριες που σημάδεψε την Ελλάδα

Stories Χτες
Το καΐκι «Δύο Γιώργηδες» και η εκδρομή που βάφτηκε με αίμα και δάκρυα

Μπούργκα και μπάλα: Οι Αφγανές που μετατρέπουν τον πόνο τους σε διαμαρτυρία

Stories Χτες
«Μας πήραν τα σπορ, όχι το πάθος»: Η συγκλονιστική ιστορία της Νούρα

Botanarchist: Eξαιτίας της Νεφέλης αγαπήσαμε περισσότερο τα λαχανικά

Πρόσωπα Χτες
Η αρχιτεκτόνισσα που έφτιαξε εναν μπαλκονόκηπο

Ο Πούτιν θέλει να ζήσει για πάντα και το σχέδιο του είναι πολύ συγκεκριμένο

Stories Χτες
Από την κόρη του μέχρι τα εκατομμύρια σε έρευνες

Η απίστευτη ιστορία του «influencer του Θεού»: Πώς ο Κάρλο Ακούτις έγινε ο πρώτος άγιος της χιλιετίας

Πρόσωπα Χτες
Ο έφηβος millennial που έγινε σύμβολο πίστης για τη νέα γενιά

To επικίνδυνο πείραμα: Η Φλόριντα ανοίγει την πόρτα στις ξεχασμένες ασθένειες

Stories Προχτές
Η Φλόριντα απειλεί να ανατρέψει δεκαετίες δημόσιας υγείας