E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με τα λαχανικά και το γάλα

Τι είναι το «νευρομάρκετινγκ»;

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 23/6/2023 | 00:16

Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με τα λαχανικά και το γάλα
φωτό αρχείου, pexels

Η ακρίβεια είναι νούμερο ένα θέμα σε όλο τον κόσμο, κυρίως όμως στην Ευρώπη, που δέχεται πληθωριστικές πιέσεις χωρίς να έχει απαντήσεις στην μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών της.

Μεγάλη πίεση δέχονται και τα σούπερ μάρκετ, που βλέπουν μικρές μειώσεις προς το παρόν, στην κατάλωση από τον κόσμο. Φυσικά τίποτα δεν λειτουργεί από τύχη μέσα σε ένα σούπερ μάρκετ και όλα είναι μελετημένα για να αγοράσεις περισσότερα.

Η σχέση αγοραστή και αγοράς είναι αμφίδρομη και όποιος προσαρμόζεται πιο εύκολα και γρήγορα είναι ο τελικός νικητής.

Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν σαν όπλο την ανάπτυξη επιστημών, όπου δίνει δεδομένα για τη συμπεριφορά του καταναλωτή και πως αυτή μπορεί να καθοδηγηθεί.

Ο όρος «νευρομάρκετινγκ», είναι καινούργιος στο τομέα των αγορών. Πρόκειται για έναν τομέα του μάρκετινγκ, ο οποίος χρησιμοποιεί την νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών.

Εκεί επενδύουν και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να έχουν το μέγιστο δυνατό κέρδος από κάθε καταναλωτή που περνάει την πόρτα τους.

Για παράδειγμα, τα είδη βασικής ανάγκης βρίσκονται στο πίσω μέρος του σούπερ μάρκετ. Ο λόγος απλός. Γιατί θα τα αγοράσεις σίγουρα. δεν χρειάζεται να τα δεις.

Γάλα, ψωμί, χαρτί τουαλέτας, καθαριστικά, σαμπουάν, είναι πάντα σε μέρος που δεν πέφτει το μάτι σου πάνω τους.

Αντιθέτως, σνακ, τυριά ακριβά αλλαντικά, κρέμες μαλλιών και οτιδήποτε μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτό μπαίνει στο δρόμο σου για τα βασικά αγαθά.

Όταν μπεις στο σούπερ μάρκετ τα πρώτα λεπτά είσαι ευάλωτος σε σπατάλες. Και εκεί ποντάρει το σούπερ μάρκετ, να έχεις γεμίσει το καρότσι πριν φτάσεις στα βασικά αγαθά.

Έχεις παρατηρήσει ότι ο τομέας της μαναβικής είναι πάντα στην αρχή και σε κεντρικό σημείο;

Οι αναλυτές ξέρουν, ότι λόγω των χαμηλών τιμών συνήθως των λαχανικών, ο εγκέφαλος μας καταναλώνει χωρίς να έχει αίσθηση ότι στο τέλος θα αυξηθεί ο λογαριασμός.

Επίσης οι διάδρομοι που φιλοξενούν, αγαθά που θα μπορούσες να μην πάρεις είναι πάντα μεγάλοι, για να έχουν περισσότερο κόσμο και να ντραπείς να αφήσεις πίσω κάτι που μετάνιωσες τελικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η αράχνη που «ενσαρκώνει» τη Θεωρία της Εξέλιξης

Stories 21.12.2025
Αυτό που συμβαίνει είναι σκληρό, αλλά αποτελεσματικό

Γιατί η Gen Z κάνει «στροφή» στη ρετρό τεχνολογία;

Νέα Εποχή 21.12.2025
Η κούραση από το «πάντα online»

Αυτά είναι τα πιο δυνατά διαβατήρια του πλανήτη: Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Stories 21.12.2025
Το πιο ισχυρό διαβατήριο στον κόσμο ανοίγει πόρτες σε 193 χώρες χωρίς βίζα.

Χασισοφυτεία με… βασιλική θέα: 225 δενδρύλλια μεγάλωναν δίπλα στο σπίτι του Καρόλου

Stories 21.12.2025
«Παραλίγο να μην χωρέσουν όλα τα τεκμήρια στο βαν μας»

Η χώρα που μετρά τους περισσότερους αιωνόβιους παγκοσμίως

Stories 21.12.2025
Περπάτημα, καλλιγραφία και 114 χρόνια ζωής

Το φαινόμενο των Sephora kids: Γιατί οι ανήλικοι έχουν πάθει τέτοια εμμονή με το skincare;

Stories 21.12.2025
Στο στόχαστρο τα καλλυντικά με αντιγηραντικά συστατικά για ανήλικους – Ξεκινά νέα προσπάθεια απαγόρευσης

Η «νοοτροπία των καβουριών» που έχει «εξαπλωθεί» και στους ανθρώπους

Πρόσωπα 21.12.2025
Και ποιος δεν την έχει δει γύρω του;

Όταν ένα ελληνικό πλοίο βρήκε μια 11χρονη στην μέση του ωκεανού

Stories 21.12.2025
Μια τραγωδία που αποκαλύφθηκε πολλά χρόνια μετά

Η μόνη χώρα στον κόσμο χωρίς κουνούπια – Και δεν είναι τύχη, είναι επιστήμη

Νέα Εποχή Χτες
Το παράδοξο νησί με λίμνες, υγρασία και ηφαίστεια που κατάφερε -χάρη στο κλίμα και τη φυσική- να μείνει για πάντα εκτός χάρτη των κουνουπιών