LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Έκθεση «Wish» της Καρολίνας Κρασούλη στην Kalfayan Galleries

Δημοσίευση 10/3/2023 | 10:05

Έκθεση «Wish» της Καρολίνας Κρασούλη στην Kalfayan Galleries
Καρολίνα Κρασούλη 01/08/2021, 2022 ξυλομπογιά και γραφίτης σε χαρτί 65 x 48 εκ.
ΑΘΗΝΑ - Kalfayan Galleries
Χάρητος 11, Tηλέφωνο: 210 7217679, Fax 210 7217623
http://www.kalfayangalleries.com/
Ημερομηνίες: από 23/3/2023 έως 6/5/2023
ΜΑΡ 2023
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2023
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ΜΑΙ 2023
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031


Οι Kalfayan Galleries (Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα) παρουσιάζουν την ατομική έκθεση της Καρολίνας Κρασούλη με τίτλο ‘Wish’. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2023 (18.00 – 21.00). Η έκθεση συνεχίζει την έρευνα της καλλιτέχνιδος πάνω στην αναπαράσταση οπτικών φαινομένων, τα οποία συνδέονται με τις λειτουργίες της μνήμης και της γλώσσας.

Ο θεατής καλείται να αποκρυπτογραφήσει την ‘ευχή’ που εκφράζει το κάθε έργο που ισορροπεί μεταξύ της έννοιας της ελπίδας και του απραγματοποίητου, της επιθυμίας και του ανικανοποίητου, ανάμεσα στο παρόν και στο μέλλον, στο υπαρκτό και το μεταφυσικό.

Οι ‘ευχές’ της Κρασούλη άλλοτε λαμβάνουν τη μορφή σχεδίων με χρωματιστά μολύβια σε χαρτί, και άλλοτε εκφράζονται μέσα από τους ραμμένους καμβάδες της. Οι τελευταίοι είναι το αποτέλεσμα μιας χρονοβόρας διαδικασίας κατά την οποία η καλλιτέχνης προετοιμάζει τον καμβά, δημιουργεί τα χρώματα, βάφει τον καμβά με λάδι και gesso και στη συνέχεια τον ράβει με έντεχνο τρόπο αποκρύπτοντας τις ραφές.

Η καλλιτέχνης δίνει στον καμβά σχήματα που παραπέμπουν για παράδειγμα σε διπλωμένες σελίδες χαρτιού, σε βιβλία ή φακέλους. Τα νέα της έργα αποτυπώνουν τους πολυεπίπεδους συμβολισμούς μιας ‘ευχής’, και ταυτόχρονα είναι ‘ανοιχτά’ σε ερμηνεία. Για τον Roland Barthes (‘Θεωρία των Κειμένων’) κάθε κείμενο είναι υφαντό παλιότερων αναφορών.

Η ‘διακειμενικότητα’ αυτή εντοπίζεται και στα έργα της Κρασούλη. Υλική αποτύπωσή της αποτελεί μεταξύ άλλων και ο πολυεπίπεδος χαρακτήρας των νέων έργων. Η Κρασούλη μεταχειρίζεται και ‘διπλώνει’ τον καμβά σαν χαρτί, και στη συνέχεια προσθέτει στοιχεία γραφής.

Αφετηρία της χειρονομιακής διαδικασίας της γραφής είναι η έμπνευση που αντλεί η Κρασούλη από τη λογοτεχνία και πιο συγκεκριμένα, από την ποίηση, την αυτοβιογραφία και τα μη λογοτεχνικά πεζογραφήματα. Η ραπτική, η ζωγραφική, το ντραπἀρισμα του καμβά, το μοτίβο και η χωροταξική αντιστοίχιση στο χαρτί, είναι όλες στοχαστικές διαδικασίες.

Μέσα από την ανοιχτή σε ερμηνεία φόρμα των έργων σε καμβά και κυρίως την επανάληψη των μοτίβων και τη σειραϊκότητα στα σχέδια σε χαρτί, η Κρασούλη επιχειρεί να εκμηδενίσει με έναν τρόπο την απόσταση μεταξύ σημαίνοντος και σημαινόμενου και να καταργήσει οποιαδήποτε ιεραρχία των επιμέρους στοιχείων των έργων.

Ταυτόχρονα στο νέο σώμα δουλειάς που παρουσιάζεται στην γκαλερί Kalfayan η καλλιτέχνης πραγματεύεται τη δυνητικά ελλειπτική φύση της επικοινωνίας και μετάδοσης του μηνύματος. Πώς η χειρονομία της απόκρυψης μπορεί να συνυπάρχει με τη χειρονομία της αποκάλυψης, πώς ο συγγραφέας και ο παραλήπτης μπορεί να είναι το ίδιο πρόσωπο, πώς ένα θραύσμα μπορεί να υποδεικνύει την παρουσία παραλειπόμενων;

Τα έργα επικαλούνται αυτό που η Καρολίνα Κρασούλη αποκαλεί «αποκεντρωμένη γραφή», μια μορφή γραφής πάνω σε ο, τιδήποτε βρίσκεται κοντά. Μέσα από μια διαδικασία ανάγνωσης και γραφής, η καλλιτέχνις ανασύρει ένα σύνολο μηχανισμών όπου νοήματα και αισθήσεις «ξαναγράφονται» στοχεύοντας στην επινόηση μιας καινούριας γλώσσας μεταξύ αφαίρεσης και αναπαράστασης.

 

Σύντομο βιογραφικό:

Η Καρολίνα Κρασούλη (1984) είναι εικαστική καλλιτέχνις που ζει στην Αθήνα.  Αφού σπούδασε Κλινική Ψυχολογία στην Ελλάδα και τη Γαλλία, συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών, από όπου αποφοίτησε το 2014. Δουλεύοντας με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία και το φιλμ ως μέσα, τα έργα της ερευνούν τα όρια μεταξύ αφαίρεσης και αναπαράστασης. Μέσα από τη διαδικασία της ανάγνωσης και της γραφής ανασύρει ένα σύνολο μηχανισμών όπου νοήματα και αισθήσεις «ξαναγράφονται» στοχεύοντας στην επινόηση μιας καινούριας γλώσσας. Το 2015 συνίδρυσε την ομάδα Alfabeto, με σκοπό τη θεωρητική και πρακτική έρευνα της έννοιας της μετάδοσης στην τέχνη, μέσα από διαλέξεις και εκθέσεις στη Γαλλική Ακαδημία της Ρώμης. Την ίδια χρονιά έλαβε υποτροφία δύο ετών από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών για διαμονή στη Cité des Αrts στο Παρίσι. Το 2019 συμμετείχε στο πρόγραμμα υποστήριξης καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος της Artworks. Το 2022 ήταν artist-in-residence στο Delfina Foundation στο Λονδίνo. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως οι Aaahhh!!!Paris Internationale, με την Grey Noise Dubai (Παρίσι, 2022); Μοιραίοι σύντροφοι, ανυπόστατοι ίσκιοι  (οργανισμός NEON, Ελληνική Πρεσβεία στο Λονδίνο, 2022) ;  Phenomenon 4 (Phenomenon Association και Kerenidis Pepe Collection, Ανάφη, 2022); Details of love ( SECCMA trade, Seccma Trust, Αθήνα, 2022) ; Deep End (Two thirds art project space, Aθήνα, 2022) ; Cc (Callhirrhöe, Αθήνα, 2022); 21!New Painting (Αρχαιολογικό μουσείο Αγίου Νικολάου, Κρήτη, 2021); Υπόσχεση/Promise (ατομική έκθεση, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα, 2021); Mines and Minerals (Μέγα Λιβάδι, Σέριφος, 2021), Unhappy Monuments (Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα, 2020), Bring me the sunset in a cup (ατομική έκθεση, La vitrine, Frac île de France, le plateau, Παρίσι, 2020), Curved Arrows (Daily Lazy et Kunstraum am Schauplatz, Βιέννη, 2019), Collection. La composante Peintures (έκθεση συλλογής του μουσείου, Frac Bretagne, Ρεν, 2019), L’Incompatible Vugo (Pauline Perplexe, Παρίσι 2018), Stopping Point (Daily Lazy, Αθήνα, 2018), Sens dedans dehors (galerie Nicolas Sillin, Παρίσι, 2017), Raw Material (galerie Eva Meyer, Ιανουάριος 2017), A thousand hours (ατομική έκθεση, Galerie Raymond Hains, Saint-Brieuc, 2016), Incorporated! (Biennale de Rennes, 2016), L’inconnue de la Seine (La Tôlerie, Clermont-Ferrand, 2016), 60e Salon de Montrouge (Παρίσι, 2015), L’Analfabeto (Villa Medici, 2015).

 

Εγκαίνια: Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 18.00 – 21.00

Διάρκεια έκθεσης: 23 Μαρτίου – 6 Μαΐου 2023

Ώρες λειτουργίας: 

Δευτέρα 11.00 - 15.00

Τρίτη - Παρασκευή 11.00 - 19.00

Σάββατο 11.00 – 15.00

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
Τηλ: 210 7217679 | kalfayangalleries.com 

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

«Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο»

Τέχνες 14.12.2023
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣαπό 14/12 έως 23/0412

Ατζέντα εκδηλώσεων Αύγουστος 2023

Τέχνες 01.08.2023
από 02/08 έως 31/08

1ος πανελλήνιος ποιητικός διαγωνισμός

Τέχνες 31.03.2023
ΑΘΗΝΑαπό 31/03 έως 14/05

Εγκαίνια για τη σύγχρονη εικαστική έκθεση στα Brown Ηotels σε συνεργασία με την Art Athina

Τέχνες 27.03.2023
Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν παρουσία ελλήνων δημιουργών, εκπροσώπων τύπου και εκπροσώπων της Αrt Athina και των Brown Hotels

ReThinking: 3 θεματικές εκθέσεις στο μουσείο Κυκλαδικής τέχνης

Τέχνες 21.03.2023
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣαπό 20/03 έως 27/07FREE

Έκθεση «Wish» της Καρολίνας Κρασούλη στην Kalfayan Galleries

Τέχνες 10.03.2023
KALFAYAN GALLERIESαπό 23/03 έως 06/05

Ανοικτό και προσβάσιμο θέατρο για όλους!

Τέχνες 08.12.2022
ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ09/12FREE