E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πρόστιμο ‑ «μαμούθ» 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ σε Facebook και Instagram

Βαριά «καμπάνα» για την πολιτική της Meta στις διαφημίσεις

Δημοσίευση 4/1/2023 | 17:53

Πρόστιμο ‑ «μαμούθ» 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ σε Facebook και Instagram

Με μια σημαντική νομική ήττα ήρθε αντιμέτωπος ο κολοσσός των κοινωνικών δικτύων Meta, την Τετάρτη, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την πολιτική της διαφήμισης για Facebook και Instagram, αφότου διαπιστώθηκε από αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές ότι μέσα από ειδικές ρυθμίσεις, οι χρήστες των εν λόγω μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονταν υποχρεωτικά αποδέκτες προσωποποιημένων διαφημίσεων.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το πρόστιμο που επιβλήθηκε από την ΕΕ στην εταρεία Meta φτάνει τα 390 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, είναι πιθανό -όπως μεταδίδουν τα διεθνή δίκτυα- η Meta (Facebook και Instagram) να αναγκαστεί να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές.

Η απόφαση θεωρείται μια από τις πιο καίριες, από τότε που το μπλοκ των 27 κρατών-μελών της Ευρώπης θέσπισε νομοθεσία, με στόχο να περιοριστεί η πρόασβαση του Facebook και άλλων εταιρειών στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών. Ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή το 2018.

Το σκεπτικό της απόφασης πάνω στο οποίο βασίστηκε η επιβολή προστίμου αφορά στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται από την κοινωνική πλατφόρμα πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας διεμήνυσε ότι οι ευρωπαϊκές αρχές δεσμεύονται για το νομικό πλαίσιο που θα καλύπτει τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η εταιρεία Meta καλείται να συμμορφωθεί με ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, και θα ορίζει τη δυνατότητα επιλογής για εκείνους που επιθυμούν να δέχονται στοχευμένες διαφημίσεις.

Εάν ένας μεγάλος αριθμός επιλέξει να μην κοινοποιούνται τα προσωπικά του δεδομένα, τότε η Meta δεν θα μπορεί να προωθεί τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Σημειώνεται ότι οι πληροφορίες για το ιστορικό των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, που αντλούνται από προηγούμενες αναρτήσεις τους ή από ορισμένες κινήσεις στις πλατφόρμες, χρησιμοποιούνται από διαφημιστές για να «πέφτουν» στους λογαριασμούς προϊόντα που είναι πιο πιθανό να αγοραστούν.

Οι συγκεκριμένες πρακτικές ενθαρρύνονται από τη Meta που είχε αντλήσει έσοδα ύψους 118 δισ. δολαρίων το 2021.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Νέο θρίλερ με πληροφοριοδότη κατά της Boeing: Πέθανε μετά από μυστηριώδη λοίμωξη

Κόσμος Χτες
Πριν από λίγες εβδομάδες είχε αυτοκτονήσει πρώην υπάλληλος της εταιρείας ο οποίος είχε εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τα πρότυπα παραγωγής και ασφαλείας

Αυτές είναι οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου

Οικονομία Χτες
Η θέση της Ελλάδας

Φωτιά τώρα στη Βοιωτία ‑ Σηκώθηκαν εναέρια μέσα

Ελλάδα Χτες
Μεγάλη φωτιά στην Αγία Τριάδα Βοιωτίας

Φρiκη στην Κρήτη: Βίντεο «καίει» το νονό που βiαζε το βαφτιστήρι του

Ελλάδα Χτες
O 51χρονος ισχυρίστηκε πως είναι «άρρωστος»

Οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά 0,3% τον Απρίλιο

Οικονομία Χτες
Η τιμή των πουλερικών αυξήθηκε αφενός λόγω των σημαντικών εισαγωγών από χώρες της Μέσης Ανατολής αλλά και λόγω της μείωσης της παραγωγής

Βούλα: «Βλέπουν» κόντρες μηχανών πίσω από την παράσυρση της 72χρονης από δύο μοτοσικλέτες

Ελλάδα Χτες
Ο σύζυγός της άκουσε έναν εκκωφαντικό θόρυβο και είδε δύο μηχανές να έρχονται από το φανάρι η μία δίπλα από την άλλη με ιλιγγιώδη ταχύτητα