E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πως το κλέψιμο μιας αγελάδας οδήγησε στην ίδρυση της Hyundai

Η ιστορία του ιδρυτή Chung Ju - Yung από ένα αγρόκτημα στη Βόρειο Κορέα προς την πολυεθνική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 9/12/2022 | 00:24

Πως το κλέψιμο μιας αγελάδας οδήγησε στην ίδρυση της Hyundai
Photo by Mpho Mojapelo on Unsplash

Η ιστορία της ιδρύσεως του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας Huyndai, είναι λίγο παράξενη, πολύ ενδιαφέρουσα και ίσως δίνει έμπνευση για όσους ονειρεύονται μια τέτοια τύχη, όπως αυτή που είχε ο ιδρυτής της Chung Ju-Yung.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1967 στη Νότια Κορέα και πλέον έχει 75 χιλιάδες εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο, έχοντας τη δυνατότητα να παράγει 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο. Το 2019, είχε κέρδη που έφτασαν τα 90 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο ιδρυτής Chung Yu-Tang που πέθανε στα 86 του χρόνια το 2001, ήταν ένα συνηθισμένο αγόρι που γεννήθηκε σε μια φτωχή αγροτική οικογένεια στη Βόρεια Κορέα. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος και ο πατέρα του ονειρευόταν να αναλάβει τη φάρμα της οικογένειας.

Ο Chung τελείωσε το δημοτικό με το ζόρι, αφού από μικρός δούλευε στη φάρμα μαζί με τους γονείς του. Αλλά αυτός ο τρόπος ζωής δεν τον ικανοποιούσε καθόλου και άρχισε να σχεδιάζει τον τρόπο με τον οποίο θα αποδράσει από το χωριό και τη φτώχεια.

Στα 16 του προσπάθησε να αποδράσει για πρώτη φορά. Μαζί με έναν φίλο του γέμισαν τις τσάντες τους περπάτησαν 24 χιλιόμετρα μέσα από επικίνδυνα μονοπάτια, ώστε να βρουν δουλειά στην πόλη Kowon της Βορείου Κορέας. Ξεκίνησαν να δουλεύουν σε ένα εργοτάξιο, μέχρι που ο πατέρας του τον εντόπισε και απαίτησε να επιστρέψει.

@medium.com

Αλλά ο Chung δεν τα παράτησε και τη δεύτερη φορά προσπάθησε να φύγει για τη Seoul, την πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας. Πούλησε μια αγελάδα της οικογένειάς του και πήρε ένα εισιτήριο για το τρένο. Η αποστολή του θα ήταν επιτυχημένη αλλά δυο μήνες αργότερα, ο πατέρας του τον εντόπισε και πάλι και τον ανάγκασε να επιστρέψει στο χωριό.

Στα 18 του έκανε την τρίτη και τελευταία του απόδραση. Έφυγε νύχτα, ξανά με προορισμό τη Seoul. Όταν έφτασε, έκανε ότι δουλειά έβρισκε για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στα έξοδα.

Κάποια στιγμή βρήκε δουλειά σε ένα κατάστημα με ρύζι και έκανε μεταφορές. Μετά από έξι μήνες πήρε προαγωγή κρατώντας τα βιβλία και κάνοντας τα λογιστικά. Ο ίδιος ήταν η αιτία που τα κέρδη του μαγαζιού μεγάλωναν συνεχώς και γι’ αυτό όταν ο ιδιοκτήτης πέθανε, το κληρονόμησε. Άλλαξε το όνομα και τα έσοδα του ήταν πολύ καλά. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της ιαπωνικής κατοχής, η επιχείρηση του είχε προβλήματα λόγω των αποικιακών πολιτικών και αναγκάστηκε να την κλείσει.

Δεν έλεγε όμως να τα παρατήσει και παρόλο που πέρασε πάλι μερικά χρόνια στη φάρμα της οικογένειάς του, δεν σκέφτηκε ποτέ ότι αυτή θα είναι η ζώη του. Ξανά έφυγε λοιπόν για τη Seoul, όπου σκέφτηκε να ανοίξει ένα κατάστημα επισκευής αυτοκινήτων. Η επιχείρηση είχε επιτυχία και σύντομα είχε 70 εργαζόμενους. Ωστόσο το 1943, η ιαπωνική κατοχική κυβέρνηση συγχώνευσε την επιχείρηση του με το εργοστάσιο χάλυβα και για ακόμα μια φορά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το όνειρό του και επιστρέψει στο αγρόκτημα.

Όταν η Κορέα κατάφερε να κερδίσει την ανεξαρτησία της από την Ιαπωνία το 1946, ο Chung άρπαξε την ευκαιρία της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης και ίδρυσε μια εταιρεία που την ονόμασε Huyndai. Έκλεισε κάποιες επικερδείς συμφωνίες με πυρηνικούς σταθμούς και σιδηροδρόμους της Κορέας. με τη βοήθεια του αδερφού του που μιλούσε Αγγλικά, έκλεισε επίσης συμφωνίες με τον αμερικανικό στρατό, κάτι που μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την επιχείρηση.

@koreaherald.com

Από εκεί και ΕΡΑ, η Huyndai είχε μπει στο μονοπάτι που την οδηγούσε στο να γίνει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες που ιδρύθηκαν ποτέ στη Νότια Κορέα. Η λέξη “Huyndai” στα κορεάτικα σημαίνει “μοντερνισμός”. Κι ενώ το “H” στα αυτοκίνητα είναι αρχικό γράμμα του ονόματος της εταιρείας, είναι και μια στιλιζαρισμένη εικόνα δυο ανθρώπων που δίνουν τα χέρια. Ο ένας είναι ο αντιπρόσωπος της εταιρείας και ο άλλος είναι ένας ικανοποιημένος πελάτης. Σήμερα η Huyndai πουλά τα οχήματά της σε 193 χώρες.

Το 1998, τρία χρόνια πριν τον θάνατό του, ο Chung οδήγησε 500 αγελάδες στην Αποστρατικοποιημένη Ζώνη μεταξύ Βόρειας και Νότιας Κορέας, ως εξόφληση για την αγελάδα που έκλεψε από τον πατέρα του ώστε να αποδράσει για τη Σεούλ. Με αυτή του την πράξη, ήλπιζε ότι οι αγελάδες θα έδιναν ανάσα σε φτωχές οικογένειες στη Βόρεια Κορέα και θα αποτελούσαν επίσης μια συμβολική χειρονομία για την επανένωση των δυο χωρών της κορεάτικης χερσονήσου.

Πληροφορίες: wikipedia.org, tbsnews.net

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι καλύτερες πόλεις της Ευρώπης για να ζεις

Νέα Εποχή 02.05.2024
Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Γνωρίστηκαν online και σύντομα έμειναν μαζί: Μια σχέση που κατέληξε σε φόνο

Stories 02.05.2024
Ποτέ δεν ξέρεις ποιος είναι ο σύντροφός σου

Η πόλη που εξαφανίστηκε από προσώπου γης: Όλα χάθηκαν στις φλόγες

Ιστορικά 02.05.2024
Η φωτιά έχτισε ένα συμπαγές, αδιαπέραστο τείχος κατά μήκος της πόλης

Ατύχημα ή δολοφονία; Ο μυστηριώδης θάνατος μιας διάσημης χολιγουντιανής σταρ

Stories 02.05.2024
Ο θάνατος της παραμένει τυλιγμένος στο μυστήριο και έχει πυροδοτήσει πολλές θεωρίες όλα αυτά τα χρόνια

Γιατί ο Χριστός στη σπανιότερη απεικόνισή του φορά σκουλαρίκι

Stories 02.05.2024
Στην Ιερά Μονή Παναγίας του Αρακα, υπάρχει μια σπανιότατη τοιχογραφία

Αλμέιδα στην αυτοβιογραφία του: Είχα σοβαρά προβλήματα με το αλκοόλ, νόμιζα ότι θα πεθάνω

Αθλητισμός Χτες
Κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το βιβλίο του προπονητή της ΑΕΚ

Το ιστορικό πρόσωπο που μπήκε στο φρενοκομείο για τις απόψεις του και ο οξύμωρος τρόπος θανάτου του

Πρόσωπα Χτες
Απλώς προσπαθούσε να βοηθήσει τους ασθενείς να ζήσουν και γελοιοποιήθηκε δημόσια γι` αυτό

Γιατί προφέρουμε λάθος το πραγματικό όνομα του Ιησού

Ιστορικά Χτες
Το όνομα χάθηκε στη μετάφραση

Ποιος σκοτώνει τους influencers στο Ιράκ;

Stories Χτες
Η καταστολή της διαδικτυακής ελευθερίας